Jump to content

e posibil ca la un bmw 320d/2007/163CP sa cada turbina la 53k?


2_pac

Recommended Posts

salutare la toata lumea,

am o mare dilema baietzi si va cer ajutorul/sfatul:

e posibil ca la un bmw 320d/2007/163CP tinut NUMAI la autobavaria (conform carnetului de service), sa cada turbina la 53k?

cred ca i-am cam luat pe restul patitilor de pe forum..:)

 

astept pareri, cu multumiri anticipate,

 

PS1: masina a fost adusa de AB din Germania, cu 17k si 6 luni vechime (corporate car) si rulata cat se poate de civilizat pana la 52k vreme de 1an si 2luni....fix 2 luni peste extragarantia AB ("vanduta" ca 1 an peste cea BMW, in fapt 1 an de la inscrierea in R deci doar 6 luni peste internationala....dar asta e o alta poveste ce tine de atentie si...incredere! cu care se pare ca trebuie sa fim desigur atenti, in Romanika...)

 

PS2: masina s-a vazut cu service-ul AB (din motive nelegate de intretinere ci doar ptr recipare chei), cu aprox 2 luni INAINTE de expirarea garantiei cand evident a stat "singura" cu baieztii de acolo, cam 1 zi....am vazut pe forum (destula!) lume suparata ptr turbine bushite la 90-100k....dar acum, nu-s cam multe si nasoale semne de intrebare?! oare ce ar trebui sa fac avand in vedere renumele firmei si motivul pentru care am mizat pe ea? sau e tot ca la Renault?!)

Edited by paul
Modificare titlu - Titlul oricarui topic va reflecta pe cât posibil subiectul abordat. Topicurile generice gen “Ajutor” , “Am o dilema” vor putea fi sterse fara preaviz.
Link to comment
Share on other sites

Da, este posibil sĂŁ cadĂŁ Âşi la 53 000 km.

 

multumesc de raspuns la toata lumea...am fost inspirat.:)

eu ma dau de 3 ani si cu un megane bicorp tot 1,9d, hartanit inainte si de vreo alti doi (unu cu cu talpa grea rau!) si uite ca n-a cazut.

si este un mult mai hulit renault...

iar masina asta n-a fost "calcata" exagerat...2-3 iesiri peste 160 pana la 180, pe autostrazi din vest, unde merge....si e totusi un bmw de 163 cai!

in plus n-a servit absolutnimic extra (ex:cipare), e asa cum am luat-o respectiv "intretinut-o" (atat cat era necesar) AB.

problema este ca incep sa am serioase dubii referitor la intretinere....

la o simpla inspectie okiometrica (mai mult am sa vad la AB!!), axul turbinei are bataie cat casa (cloncane deja), si nu doar ca nu mai impinge ci chiar trage aerul...

omu' care doar s-a uitat la ea si mi-a aratat si mie, avea un motor de 150k pe banc iar turbina respectiva era beton....

atunci cum naiba e posibil asa ceva la 52k?!

Link to comment
Share on other sites

multzam baietzi....e intradevar o gaska mare si inimoasa aici!:lol:

masina n-a servit nimic in plus afara de vizite la AB si DOAR la ei, n-a fost arsa excesiv (sincer!) iar turbina deja "suge" nu impinge aer...

eu unu' m-am lasat de mesterit singur si am considerat (aberant, se pare!), ca se poate si altfel....respectiv de dealeri/service cu blazon.:)

se pare ca platesc (sau voi plati!) serios pentru idealism.

apropo, cam ce solutii credeti ca am? eu ma gandesc ff serios sa merg luni la AB si sa vad parerea lor si, in cazul destul de probabil al tangourilor caracteristice, sa ma adresez nemtilor, direct!

ce parere aveti?

desigur ca trebuie sa existe si un plan B, cu implicare directa pe portofel si deblocarea situatiei.

aici cam ce optiuni sunt? piesa noua, reshapata, after-market...si unde montajul? ca AB in aceste situatii, cade definitiv!

 

nu e turbina care a fost din prima zi pe masina

 

din pacate am acelasi feeling..:)

 

Cam ciudat, dar nimic nu e imposibil, probabil a fost ceva defect de fabricare (totusi 50.000km.....) sau schimbata turbina cat a stat la "meseriasi" :) .

 

paranoic (sau nu!) vorbind, si eu am aceeasi banuiala! dar la ditamai firma si dealerul....ar fi tare urat si nu sunt dispus s-o las asa!

ar mai fi si o poveste de timp...cam cat timp crezi ca le ia sa faca un switch frumos?

desi dak ma gandesc ca a stat acolo cam 5-6 ore (ptr schimbare butuci yale si recipare cheie), probabil ca este destul de suficient!

oricum, nashpa!

 

dupa ce ai luat-o din sevice, mergea la fel masina? daca ti-ar fi schimbat turbina cu una stricata ma gandesc ca s-ar fi comportat un pic altfel, poate era mai zgomotoasa, poate accelera mai prost?

 

 

cred ca mi s-a parut la un moment dat mai zgomotos motorul...dar am zis ca poate mi se pare, ca e totusi un diesel....ma rog.

dar semne pe accelerare, nu.

desi....a mai avut usosre sincope de turatie (+, -) dar pe modul sport (folosit f rar)...si m-am gandit si la motorina....desi am pus doar omv.

mi-e greu sa spun ca a fost ceva evident.

Link to comment
Share on other sites

Astfel de cazuri s-ar putea sa intre la postgarantie fa o intrebare la AB cine stie, mai ales ca ai avut revizii numai la ei.

 

da, multzam de sfat.

mi l-a mai dat cineva chiar in seara asta, la o cafea...si cu aceeasi motivatie.

mi s-ar parea corecta abordarea si in ton cu blazonul de respectat dar....traim in R si totul e posibil....in ambele sensuri.:)

oricum am sa scriu cu majuscule daca dupa ziua de luni, sunt(em) pe plus la acest capitol!:lol:

Link to comment
Share on other sites

Astfel de cazuri s-ar putea sa intre la postgarantie fa o intrebare la AB cine stie, mai ales ca ai avut revizii numai la ei.

 

da, multzam de sfat.

mi l-a mai dat cineva chiar in seara asta, la o cafea...si cu aceeasi motivatie.

mi s-ar parea corecta abordarea si in ton cu blazonul de respectat dar....traim in R si totul e posibil....in ambele sensuri.:)

oricum am sa scriu cu majuscule daca dupa ziua de luni, sunt(em) pe plus la acest capitol!:lol:

 

Eu am aflat chestia asta de la cineva care lucreaza in reprezentanta BMW. El imi povestea cum s-a rearat o cutie de viteze pe post garantie la o masina scumpa. Trebuie sa incerci.

Link to comment
Share on other sites

Astfel de cazuri s-ar putea sa intre la postgarantie fa o intrebare la AB cine stie, mai ales ca ai avut revizii numai la ei.

 

da, multzam de sfat.

mi l-a mai dat cineva chiar in seara asta, la o cafea...si cu aceeasi motivatie.

mi s-ar parea corecta abordarea si in ton cu blazonul de respectat dar....traim in R si totul e posibil....in ambele sensuri.:)

oricum am sa scriu cu majuscule daca dupa ziua de luni, sunt(em) pe plus la acest capitol!:lol:

 

Eu am aflat chestia asta de la cineva care lucreaza in reprezentanta BMW. El imi povestea cum s-a rearat o cutie de viteze pe post garantie la o masina scumpa. Trebuie sa incerci.

 

dap, asa ar fi normal si zic asta nu doar in calitate de posesor al problemei.

am sa incerc luni, musai.

cum ajung la ei insa? eu stau in zona prel ghencea-domnesti si am ceva de mers pana in baneasa. in conditiile date (problema turbina) e de mers pe roti sau pe trailer?!

ca de la sesizarea bubei am mai adunat per total vreo 20-30 km, cei drept cu max 2000 de ture (nici nu prea poate mai mult sau oricum am evitat!)

cred ca n-am specificat mai devreme: cutia e automata...sper sa nu fac dude mai mari...

Link to comment
Share on other sites

Da, este posibil sĂŁ cadĂŁ Âşi la 53 000 km.

 

multumesc de raspuns la toata lumea...am fost inspirat.:)

eu ma dau de 3 ani si cu un megane bicorp tot 1,9d, hartanit inainte si de vreo alti doi (unu cu cu talpa grea rau!) si uite ca n-a cazut.

si este un mult mai hulit renault...

iar masina asta n-a fost "calcata" exagerat...2-3 iesiri peste 160 pana la 180, pe autostrazi din vest, unde merge....si e totusi un bmw de 163 cai!

in plus n-a servit absolutnimic extra (ex:cipare), e asa cum am luat-o respectiv "intretinut-o" (atat cat era necesar) AB.

problema este ca incep sa am serioase dubii referitor la intretinere....

la o simpla inspectie okiometrica (mai mult am sa vad la AB!!), axul turbinei are bataie cat casa (cloncane deja), si nu doar ca nu mai impinge ci chiar trage aerul...

omu' care doar s-a uitat la ea si mi-a aratat si mie, avea un motor de 150k pe banc iar turbina respectiva era beton....

atunci cum naiba e posibil asa ceva la 52k?!

Un alt motiv poate fi faptul ca NU a fost calcata. Turbinele au un regim optim iar folosirea lor mult sub acel regim cauzeaza depuneri care in timp ot dezechilibra turbina si sparge lagarele. In principiu un diesel cu putere mare pe litru mai bine mergi cu el usor sportiv decat subturat.

 

Nu vorbesc aiurea ci in cunostinta de cauza: la motoarele f mari care merg cu combustibili grei se "spala" turbinele destul de des: lunar, saptamanal, depinde de mai multi factori.

 

P.S. Poate gresesc dar eu cred ca nu se compara solicitarile unei turbine de la megane (de minim 3 ani ) cu turbina ta, din acelasi motiv mai rar cadeau turbinele de pe tdi-urile de 2L/90-100cp

Link to comment
Share on other sites

Mai acum 6 luni vorbeam intr-un service cu un tip ce avea seria 1. Mi-a spus ca i-a picat turbina la 40k... El nu era dezamagit. Mi-a spus ca pt a putea tine pasul cu concurenta asiatica si BMW trebuie sa faca rabat la calitate si ca pe el nu-l deranzeaza. Considera turbina consumabil. Oricum BMW e masina scumpa chiar si cu acest rabat de calitate. Daca modelele actuale ar fi fost construite la calitatea anilor 80 si 90 ar fi fost de 3-4 ori mai scumpe. Oricum.... cine isi ia BMW nou si vrea sa-l tina mai mult de 5 ani ? Nimeni. Asa ca BMW de ce sa le construiasca de 3-4 ori mai scumpe si cu viata de 3-4 ori mai lunga ?

Ei sunt interesati sa-si vanda si piesele de schimb. Asa ca un BMW dupa 5 ani oricum e la un pret de 5 ori mai mic decat la achizitie.... Masina cu totul a inceput sa fie un consumabil nu doar piesele de pe ea...

Link to comment
Share on other sites

Da e posibil sa se duca si in 50.000 de km dar normal ar fi daca masina a avut revizii la zi si servisare reprezentanta BMW sa se inlocuiasca post - garantie. Garantia e de 100.000km.

 

Manualul de utilizare al masinii interzice un stil de mers calm pentru ca ar face rau la turbina? NU, deci normal ar fi sa fie inlocuita.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

salutare la toata lumea,

am o mare dilema baietzi si va cer ajutorul/sfatul:

e posibil ca la un bmw 320d/2007/163CP tinut NUMAI la autobavaria (conform carnetului de service), sa cada turbina la 53k?

cred ca i-am cam luat pe restul patitilor de pe forum..:)

 

astept pareri, cu multumiri anticipate,

 

PS1: masina a fost adusa de AB din Germania, cu 17k si 6 luni vechime (corporate car) si rulata cat se poate de civilizat pana la 52k vreme de 1an si 2luni....fix 2 luni peste extragarantia AB ("vanduta" ca 1 an peste cea BMW, in fapt 1 an de la inscrierea in R deci doar 6 luni peste internationala....dar asta e o alta poveste ce tine de atentie si...incredere! cu care se pare ca trebuie sa fim desigur atenti, in Romanika...)

 

PS2: masina s-a vazut cu service-ul AB (din motive nelegate de intretinere ci doar ptr recipare chei), cu aprox 2 luni INAINTE de expirarea garantiei cand evident a stat "singura" cu baieztii de acolo, cam 1 zi....am vazut pe forum (destula!) lume suparata ptr turbine bushite la 90-100k....dar acum, nu-s cam multe si nasoale semne de intrebare?! oare ce ar trebui sa fac avand in vedere renumele firmei si motivul pentru care am mizat pe ea? sau e tot ca la Renault?!)

viata turbinei depinde de modul de exploatare ,pe net gasesti detalii. a mea are 200ksi totul este ok

Link to comment
Share on other sites

PĂŁi se pare cĂŁ a ieÂşit din garanĂžie.

 

da, a cam iesit din garantie acum 2 luni. dar desi totul e pe consum mi se pare ca 50k e mult prea devreme. 100k pare mult mai realistic tinand cont si de firma.

intr-adevar renault n-are de ce sa intre in discutie dar "consumismul" aplicat in ambele cazuri, pare ca duce (aberant) tot acolo...si cum spuneam, sunt povesti diferite, din toate punctele de vedere.

cat despre "calcat" pedala am zis ca n-au fost excese (fara fum din roti la fiecare pornire si nici pedala la blana pe fiecare 100 m libera...ca poate!)....dar s-a mers totusi ca si cu un bmw, mai sportiv...tot pt ca poate.:)

apropo, un prieten f bun din Londra a mers zilnic 5 ani si 70k mile(!), in conditiile traficului de acolo (pe unde sportiv?!), cu un bmw similar si a schimbat in toata perioada doar un bec...atat!

 

 

ramane sa vad maine ce se va intampla, dupa consultul celor de la AB.

eu cred ca ar trebui sa fim macar minim exigenti cu standardele de calitate ale pieselor (mai ales cand sunt originale) chiar si pe stil nou si, sunt dispus sa vorbesc si cu nemtii despre asta....

nu cred ca sunt f happy sa afle povesti de genul; cum spuneau si unii dintre voi, 80-90-100k pot fi mai de inteles dar 52k...:lol:

 

sunt riscuri asa mari daca o duc pe roti?....asta inseamna pana in 2000 turatii adica fix cam cat poate ea acum, lasata e capul ei, fara fortzaj.

Link to comment
Share on other sites

sunt riscuri asa mari daca o duc pe roti?....asta inseamna pana in 2000 turatii adica fix cam cat poate ea acum, lasata e capul ei, fara fortzaj.

 

Cel mai bine e sa-i intrebi pe ei in privinta asta , avand in vedere ca faci constatarea si eventuala reparatie acolo .

Link to comment
Share on other sites

Astfel de cazuri s-ar putea sa intre la postgarantie fa o intrebare la AB cine stie, mai ales ca ai avut revizii numai la ei.

 

da, multzam de sfat.

mi l-a mai dat cineva chiar in seara asta, la o cafea...si cu aceeasi motivatie.

mi s-ar parea corecta abordarea si in ton cu blazonul de respectat dar....traim in R si totul e posibil....in ambele sensuri.:)

oricum am sa scriu cu majuscule daca dupa ziua de luni, sunt(em) pe plus la acest capitol!:lol:

 

Eu am aflat chestia asta de la cineva care lucreaza in reprezentanta BMW. El imi povestea cum s-a rearat o cutie de viteze pe post garantie la o masina scumpa. Trebuie sa incerci.

 

salut,

am promis ca revin cu precizari si o fac acum. deci:

masina a fost lasata luni, la AB. le-am zis simptomele, au zis ca verifica si ei, ca intr-adevar povestea pare nasoala si ca ma vor suna dupa, cu un raspuns mai precis. le-am sugerat cu tarie aaspectul post-garantiei (indreptatite dupa mine, in parte si de ei). spun in parte ptr ca au aruncat putin pisica in curtea nemtilor, unde urma sa se trimita piesa, ptr inspectie....ma rog, asa o fi desi cand ai batai in ax de 3-4mm nu vad de ce nu-ti asumi direct constatarea dar...poate asta-i procedura standard.

marti mi-au cerut si carnetul de service care trebuia atasat in copie la piesa...tot procedura. de-a dreptul discutabila insa (in baza lor exista ORICE info, baza e interactiva presupun deci nu vad de ce hartii in plus, la nemti, renumiti prin eficienta....) dar sunt inca deschis.

promisiunea unei rezolvari garantata a fost pentru vineri, cel tarziu, oamenii fiind receptivi la presiunea oarecum implicita generata de situatie si de momentul nefericit (in plus) al problemei.

din pacate, pana acum nu am un raspuns ferm, mai ales ref la ASUMAREA piesei defecta din motive independente de mine (au admis clar un defect de fabrica si uzura exagerata ptr un nr asa mic de km rulati)....dar, exista si un "dar" desigur....trebuie sa dea nemtii ok-ul. in plus am primit la capitolul posibile cauze urmatoarea recomandare (hilara dupa mine!):

" cine are masina de genul sau peste, trebuie sa stie ca daca ruleaza indelung pe sosea, la oprire, NU TREBUIE OPRIT MOTORUL decat dupa 3-4-5 min de rulat in gol!"

o fi teorie pura, o fi si practica, nu stiu dar in orice caz a fost un anunt in premiera totala ptr mine si, sub rezerva mea de hilar, consider ca poate sunt foarte profan si chiar trebuie s-o spun si altora...posibili abonati la probeleme de genul! sau atentie, nu faceti asa! pe bune!

pe de alta parte, cati dintre beneficierii existenti macar pe acest forum, au auzit asa ceva ?!

e o simpla curiozitate, repet, tratand povestea cu maxima seriozitate!

si cu siguranta revin maine seara (cand e deadline-ul asumat de AB), pentru povestiri de bune (sper cu tarie!) sau mai putin bune (am pastrat si aici un ton optimist...).:)

salutari tuturor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.