Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

cum se comporta LSD?


carlan

Recommended Posts

mi-am montat pe masina un lsd 3,73 si vreau sa stiu daca functioneaza normal:

-daca patinez cu o roata pe zapada nu trimite imediat la cealalta si am obs ca numai daca o turez mai tare prinde si cealalta si ies f greu din zapada chiar si cu lsd si cauciucuri am de iarna dar sunt 235/60/16 are vreo importanta dimensiunea lor.....am un coleg cu un 320 cu roti de 17 fara lsd si iese mai bine ca mine....mersi

Link to comment
Share on other sites

Ar trebui sa prinda imediat si cealalta roata. Daca gumele sunt bune nu ar trebui sa iesi din zapada prea greu. Depinde ce asteptari ai de la el, nu-ti rezolva deodata toate problemele. Pe ghetus ai grija ca pleaca mai rau ca fara LSD pt ca pleaca cu ambele roti odata in lateral.
Link to comment
Share on other sites

Ar trebui sa prinda imediat si cealalta roata. Daca gumele sunt bune nu ar trebui sa iesi din zapada prea greu. Depinde ce asteptari ai de la el, nu-ti rezolva deodata toate problemele. Pe ghetus ai grija ca pleaca mai rau ca fara LSD pt ca pleaca cu ambele roti odata in lateral.

deci nu prinde imediat si cealalta doar daca o turez putin mai tare...am sa fac maine un test sa o tin in patinaj fara sa turez mai tare sa vad daca are de gand sa prinda si cealalta sau poate asa o fi el conceput la turatie mai mare......

Link to comment
Share on other sites

LSD-ul de pe BMW e de tip vasco, in cazul aparitiei unei diferente de viteza intre cele 2 roti din cauza vascozitatii uleiului are loc angrenarea ambelor roti. Deci exista o oarecare intarziere fata de cele angrenate mecanic (cele de tip torque sensitive cum e torsen-ul de la Audi). Poate si un ulei prost ajuta la asta.

La a mea eu o simt in felul urmator: cand vreau sa plece de fund trebuie sa o fortez mai tare insa cand a plecat pleaca cu totul si brusc, asta din cauza ca ambele roti patineaza spre deosebire de unul open in care doar una patineaza. Cand aveam open, pleca in lateral, scartaia insa pleca usor. Avantajul la ala era ca ma anuntau cauciucurile pe spate cand eram la limita, la LSD aflu cand deja masina pleaca intr-o parte.

Acum pe zapada, daca nu o fortez trage bine iar daca e zapada mare simt ca trag ambele roti. Inca nu am ramas cu ea intepenita insa ii stiu cat de cat limitele si nu-mi fortez norocul.

Poate doar ti s-a parut ca nu trage cum trebuie, depinde si de tehnica la volan.

Oricum, banuiesc ca ai schimbat uleiul in el. Daca nu, ar fi bine s-o faci. In plus multi baga ulei normal de diferential open in LSD ceea ce este gresit, se ciufulesc si e posibil sa nici nu se comporte bine. Se baga ulei multi grad de tip 75W140, pt diferentiale LSD. La un magazin de piese auto care au program si pt uleiuri iti poate confirma asta. Spor!

Link to comment
Share on other sites

LSD-ul de pe BMW e de tip vasco, in cazul aparitiei unei diferente de viteza intre cele 2 roti din cauza vascozitatii uleiului are loc angrenarea ambelor roti. Deci exista o oarecare intarziere fata de cele angrenate mecanic (cele de tip torque sensitive cum e torsen-ul de la Audi). Poate si un ulei prost ajuta la asta.

La a mea eu o simt in felul urmator: cand vreau sa plece de fund trebuie sa o fortez mai tare insa cand a plecat pleaca cu totul si brusc, asta din cauza ca ambele roti patineaza spre deosebire de unul open in care doar una patineaza. Cand aveam open, pleca in lateral, scartaia insa pleca usor. Avantajul la ala era ca ma anuntau cauciucurile pe spate cand eram la limita, la LSD aflu cand deja masina pleaca intr-o parte.

Acum pe zapada, daca nu o fortez trage bine iar daca e zapada mare simt ca trag ambele roti. Inca nu am ramas cu ea intepenita insa ii stiu cat de cat limitele si nu-mi fortez norocul.

Poate doar ti s-a parut ca nu trage cum trebuie, depinde si de tehnica la volan.

Oricum, banuiesc ca ai schimbat uleiul in el. Daca nu, ar fi bine s-o faci. In plus multi baga ulei normal de diferential open in LSD ceea ce este gresit, se ciufulesc si e posibil sa nici nu se comporte bine. Se baga ulei multi grad de tip 75W140, pt diferentiale LSD. La un magazin de piese auto care au program si pt uleiuri iti poate confirma asta. Spor!

nu uleiul chiar nu i l-am schimbat ca e de pe o masina de germania de pe care am luat si motorul si diferentialul deci nu cred ca nu are ce trebuie...dar am sa il schimb....si faza cu parutul ca nu trage cand raman inzapezit deschid portieara si ma uit la roata de pe partea mea si nu se invarte si o turez si pleaca si ea...si cum o simti tu ca trag amandoua rotile la zapada mare si sa inteleg ca nu trebuie fortat cand patinezi mers mai mult la relanty....mersi mult

 

a si nu inteleg diferentele cre le-ai spus tu ca la open te anuntau cauciucurile cand erai la limita si la lsd cand pleaca intro parte....bafta

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
LSD-ul de pe BMW e de tip vasco, in cazul aparitiei unei diferente de viteza intre cele 2 roti din cauza vascozitatii uleiului are loc angrenarea ambelor roti. Deci exista o oarecare intarziere fata de cele angrenate mecanic (cele de tip torque sensitive cum e torsen-ul de la Audi). Poate si un ulei prost ajuta la asta.

La a mea eu o simt in felul urmator: cand vreau sa plece de fund trebuie sa o fortez mai tare insa cand a plecat pleaca cu totul si brusc, asta din cauza ca ambele roti patineaza spre deosebire de unul open in care doar una patineaza. Cand aveam open, pleca in lateral, scartaia insa pleca usor. Avantajul la ala era ca ma anuntau cauciucurile pe spate cand eram la limita, la LSD aflu cand deja masina pleaca intr-o parte.

Acum pe zapada, daca nu o fortez trage bine iar daca e zapada mare simt ca trag ambele roti. Inca nu am ramas cu ea intepenita insa ii stiu cat de cat limitele si nu-mi fortez norocul.

Poate doar ti s-a parut ca nu trage cum trebuie, depinde si de tehnica la volan.

Oricum, banuiesc ca ai schimbat uleiul in el. Daca nu, ar fi bine s-o faci. In plus multi baga ulei normal de diferential open in LSD ceea ce este gresit, se ciufulesc si e posibil sa nici nu se comporte bine. Se baga ulei multi grad de tip 75W140, pt diferentiale LSD. La un magazin de piese auto care au program si pt uleiuri iti poate confirma asta. Spor!

nu uleiul chiar nu i l-am schimbat ca e de pe o masina de germania de pe care am luat si motorul si diferentialul deci nu cred ca nu are ce trebuie...dar am sa il schimb....si faza cu parutul ca nu trage cand raman inzapezit deschid portieara si ma uit la roata de pe partea mea si nu se invarte si o turez si pleaca si ea...si cum o simti tu ca trag amandoua rotile la zapada mare si sa inteleg ca nu trebuie fortat cand patinezi mers mai mult la relanty....mersi mult

 

a si nu inteleg diferentele cre le-ai spus tu ca la open te anuntau cauciucurile cand erai la limita si la lsd cand pleaca intro parte....bafta

am observat zilele astea ca o roata nu prea prinde deloc,daca sunt pe patinaj si raman intepenit numai o roata se invarte si daca calc ambreiajul si ai dau iar drumul prinde si cealalta dar se opreste dupa catva timp.oare e ciufulit tare sau e de la ulei

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
si pe loc cum poti sa iti dai seama daca e autoblocant sau lsd.adica cu rotile ridicate pe cric?spre exemplu la mine daca ridic o roata si incerc sa invart de ea masina tinde sa cada de pe cric,dar asta iarna cand am ramas intepenit si incercam sa ies am vazut ca doar roata de la sofer tragea si apoi cand acceleram se auzea ca cupleaza si cealalta.pe asfalt daca incerc sa plec cu scart lasa 2 urme egale de cauciuc.iar in cerculete se invart ambele roti.deci am lsd sau blocant? ps.am un 525i din 91 Edited by cata precup
Link to comment
Share on other sites

si anvelopele au o importanta destul de mare, ma refer la latimea lor, cu cat sunt mai late cu atat greutatea este distribuita pe o suprafata mai mare si nu prea ajuta mai ales la plecarea de pe loc

 

cu 225 50 17 nu plecam de pe loc pe zapada afanata sau pe gheata, cu 205 65 15 nu am avut probleme, ca raza de rulare a rotii sunt cam la fel deci nu ramane decat latimea care e diferita

ambele tipuri de anvelope de iarna.

 

p.s. cu 235 45 17 anvelope de ploaie noi cu adancime profil 8mm se comportau ca cele de 225 de iarna :)

nu am diff lsd, doar asc bun la drum intins, medium la plecarile de pe loc dar f slab la pante mai abrupte unde trebuie dezactivat daca totusi vrei sa si urci :) ma refer la drumuri acoperite cu zapada-gheata-mazga

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
La noi termenii lsd si blocant se cam folosesc pentru aceasi chestie.

e adevarat ca, cu o roata ridicata pe cric, nu poti invari de ea, fara sa invarti si roata cealalta.

Deci, ai LSd.

 

 

Am fost la vulcanize sa imi centreze o roata si mi-am adus aminte sa probez faza..

 

Doar o roata ridicata in aer (celalta la sol ).. am dat de ea si se misca liber in ambele sensuri ? Asta ce inseamna?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.