Jump to content

Baterie moarta ..


Recommended Posts

Ok, uite cum faci.Pui firele de la multimetru unde scrie 10ADC si COM.Setezi multimetrul unde arata 10A.Deconectezi minusul de la baterie.Un fir de la aparatul de masura il conectezi la borna de minus a bateriei, celalalt il conectezi la borna de minus a masinii, cea pe care ai deconectat-o.Pe afisaj iti va arata consumul in momentul respectiv.Inchizi usile si portbagajul si vezi ce consum afiseaza.

post-66-1268532119_thumb.png

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pai nu e mai simplu sa scoata doar siguranta 33?

Ca ea se ocupa de lumina din porbagaj si din interior !

 

Daca masoara curentul la baterie, aparatul ii va arata suma tuturor consumatorilor.

E bine si asa, intr-adevar... si apoi sa verifice si la sigurante si sa faca suma si acolo.

Daca apare o diferenta intre valoarea masurata la baterie si suma valorilor masurate la sigurante, inseamna ca are consum pe tot ce este conectat direct la baterie.

Link to comment
Share on other sites

Ok, uite cum faci.Pui firele de la multimetru unde scrie 10ADC si COM.Setezi multimetrul unde arata 10A.Deconectezi minusul de la baterie.Un fir de la aparatul de masura il conectezi la borna de minus a bateriei, celalalt il conectezi la borna de minus a masinii, cea pe care ai deconectat-o.Pe afisaj iti va arata consumul in momentul respectiv.Inchizi usile si portbagajul si vezi ce consum afiseaza.

 

Pai, din ce ai spus tu mai sus, eu am inteles ca pune aparatul la baterie, si masoara odata cu usile si portbagajul deschise apoi mai face o masuratoare cu ele inchise ! Caz in care e mai simplu sa masoare siguranta 33 !

Poate am inteles eu gresit!

 

Oricum, daca are consum la baterie, ce face ? Nu de alta, dar nu i-ai spus !

Il asteptam sa vina pe forum, sa ne spuna !

Daca tot are consum, pana ii raspunde cineva, mai trece o zi !

Si ce o sa-i zica ?

Sa dea jos alarma sau/si statia !

Si daca tot are consum si nu sunt ele de vina ?

Sa dea jos modulele de confort si calculatoarele ?

Insist... si daca nu sunt ele de vina si omul tot are consum ?

Il punem sa dea jos toate becurile de pe masina, si tot are consum ?

 

Eu zic ca verificarea curentului pe fiecare siguranta in parte, e cea mai usoara si sigura varianta.

A gasit o siguranta care are consum, verifica toti consumatorii conectati la acea siguranta.

Daca totul pare in ordine, atunci incepe sa deconecteze unul cate unul consumatorii de pe acea siguranta pana il gaseste pe cel cu problema.

Avantajul masurarii direct la siguranta este ca stim exact ce consumatori exista pe acea siguranta.

Nu bajbaim, ba ca e aia, ba ca e ailalta...

Pe masina sunt zeci de consumatori, ce facem ii luam pe rand ?

 

De 4 luni se chinuie omul, si nimeni nu i-a spus cum sa rezolve problema sau sa-i dea o schema electrica.

A fost indemnat sa cumpere alta baterie, apoi sa-si dea jos alarma si statia.

Pentru noi e simplu sa-i spunem: cumpara alta baterie, schimba alarma... E normal, nu dam noi banii !

Si totul se putea rezolva intr-o ora sau doua daca cineva il indemna sa verifice la sigurante consumul.

Pentru cei care nu stiu, firul cu (+) de la baterie vine direct la cutia cu sigurante si de acolo (+)-ul pleaca la consumatori prin siguranta corespunzatoare.

Cu alte cuvinte curentul masurat la baterie este egal cu suma curentilor de la sigurante.

 

Scuze ca m-am aprins, dar din punctul meu de vedere, daca era cineva priceput (practic, nu teoretic) din cei care i-au dat sfaturi pana acum, problema era rezolvata, mai ales ca e foarte simpla.

Dar am observat ca fiecare vrea ca el sa fie cel care ii da solutia, si il ignora pe cel care a scris inaintea lui poate solutia corecta.

Practic, cate posturi sunt, tot atatea solutii, in loc sa fie o singura solutie sau doua dar cu mai multe completari si sfaturi.

Din pacate, eu acum am vazut topicul, ca altfel poate il ajutam demult.

Link to comment
Share on other sites

Te agiti aiurea.Din partea mea poate sa masoare curentul si la masina vecinului, te contrazici degeaba cu mine.

Eu l-am sfatuit cum am stiut mai bine.Am mai spus, sfatul meu face exact cat se plateste pentru el.Daca esti asa de stresat du-te personal si rezolva-i problema.

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

Pai, hai sa mergem amandoi !

Daca ar fi in Bucuresti, il ajut cu mare placere, dar din cate am inteles nu este in tara.

 

Pe topicul asta ti-a mai spus cineva ca esti zgarcit in explicatii.

Si cam asa este, tu scrii doar 2-3 randuri !

Banuiesc ca tot atatea si citesti. Zic asta pentru ca daca ai fi citit tot ce am scris eu, ai fi inteles ca nu m-am luat de tine.

Poate doar aici:

Ok, uite cum faci.Pui firele de la multimetru unde scrie 10ADC si COM.Setezi multimetrul unde arata 10A.Deconectezi minusul de la baterie.Un fir de la aparatul de masura il conectezi la borna de minus a bateriei, celalalt il conectezi la borna de minus a masinii, cea pe care ai deconectat-o.Pe afisaj iti va arata consumul in momentul respectiv.Inchizi usile si portbagajul si vezi ce consum afiseaza.

 

Oricum, daca are consum la baterie, ce face ? Nu de alta, dar nu i-ai spus !

Nu prea mi s-a parut normal ca dupa ce ai scris 3 randuri sa nu-i mai spui si ce sa faca in continuare.

Oricum dupa semnul exclamarii, am vorbit la modul general.

 

Si ca sa fiu mai explicit: pune-te putin in locul lui si in situatia lui.

Sunt sigur ca ai vrea sa primesti o solutie prin care sa-ti rezolvi problema cat mai repede.

Si nu prin 1.000 de posturi care sa dureze luni de zile si sa cheltui o groaza de bani si nervi.

Daca ma insel, corecteaza-ma !

Edited by SlowDeath
Link to comment
Share on other sites

Nu te supara ca iti spun, nu vreau sa par nepoliticos insa nu ma intereseaza ce ti se pare tie normal si ce nu.Este un forum.

Fiecare scrie ce doreste atata timp cat nu depaseste limita bunului simt.Si eu fac la fel, scriu cand vreau si ce vreau, nu este nimeni obligat sa citeasca ce scriu.Am citit ce ai scris tu insa am fost de alta parere.Nu am comentat nimic referitor la ce ai spus tu, doar mi-am spus si eu parerea.

Daca te deranjeaza asa de mult ce am scris poti sa dai un email la un administrator sau la un moderator si sa ceri sa se stearga.Oricum nu ma prea inghite nimeni asa ca iti recomand sa incerci. :)

 

 

 

Si ca sa fiu mai explicit: pune-te putin in locul lui si in situatia lui.

Sunt sigur ca ai vrea sa primesti o solutie prin care sa-ti rezolvi problema cat mai repede.

Si nu prin 1.000 de posturi care sa dureze luni de zile si sa cheltui o groaza de bani si nervi.

Daca ma insel, corecteaza-ma !

 

 

Nu pot sa ma pun in locul lui.Daca am o problema la masina ma duc in service.

 

, daca era cineva priceput (practic, nu teoretic) din cei care i-au dat sfaturi pana acum, problema era rezolvata, mai ales ca e foarte simpla.

 

Pai nu trebuie sa bati saua sa priceapa iapa, nu am spus ca sunt priceput cand l-am sfatuit ce sa faca.Am ceva idee, insa practic, habar nu am.

Si tu esti din Pitesti?Glumesc, ai spus ca esti din Bucuresti... :)

Link to comment
Share on other sites

E... nici chiar asa !

Nu am spus ca nu te inghit (te halesc!!!), ca nu am nimic cu tine, si chiar daca ne-am fi certat mai rau, nu cred ca-ti purtam ranchiuna !

Intr-adevar, e vorba de pareri diferite !

 

Sincer, si eu prefer sa ma duc in service si sa las meseriasii sa-si faca treaba, dar pe partea electrica, recunosc ca ma bag eu !

Nu sunt electrician de niciun fel (nici auto, nici de altfel), dar am atestat de electronist si stiu cum se mananca o schema electrica !

Si daca colegul de forum, nu vrea sa se duca la electrician si vrea sa rezolve singur, e de laudat zic eu !

 

Faza cu Pitesti-ul... e cumva aia de acu' un an sau doi, cand se radea cu lacrimi pe aici ?!!!

Sau a mai fost una si am ratat-o ? :)

Link to comment
Share on other sites

Haideti sa nu ne certam ,eu sunt multumit de orice raspuns cu toate ca pana ieri nu prea au fost raspunsuri care sa ma ajute mult ..

 

@Bavaria ..Sincer cand am vazut ca ai postat pe topicul acesta m-am bucurat foarte mult si sunt sigur ca ma ajuti cu ce poti in limitele cunostiitelor tale :) ..

In alta ordine de idei ,sunt convins ca daca ai o problema mergi la service ..Si eu merg pt anumite probleme .Dar in legatura cu, consumatorul de la masina eu am luat-o ca pe o provocare ,de care pur si simplu vreau sa ma ocup si ma dau batut mai greu ..Plus ca ultima data cand am dat pe aici la un service a fost sa-mi incarce vechea bateria (ma costat 15e :) ). A doua zi am mers la un magazin specializat si am cumparat un redresor cu 20e,sti vorba aia cu, ''mintea de apoi''..Plus ca am timp destul sa ma ocup de masina ,nu depind de masina locul de munca este foarte aproape de mine, (5 min de mers pe jos) ..

 

Iar cand am nevoie de masina pun siguranta la loc plec la drum, vin acasa bag masina in parcare scot siguranta si incui masina..De ceva timp incoace asa procedez..

Sper cat de curand sa rezolv problema ..

Sunt foarte multe lucrari la masina pe care le-as face eu ,am cumparat un set de buji, voi face eu schimbul de bujii curand (acolo nu am nevoie de ajutor).Anul trecut cand am fost acasa am schimbat suspensia la mine in curte (am montat sport),intradevar acasa am mai multe conditi .Asta este o obsesie de a mea imi place sa ma murdaresc cu ulei de masina pe maini.. :twoup:

 

@Slow Death .Apreciez ajutorul tau si ca-mi explici mai pe intelesul meu care sunt procedurile ..

 

On Topic... :(

Bateria am cumparat-o noua ,sincer nu imi pare rau pt ca putea sa ma lase foarte bine oricand cea veche..Acum stiu ca am pe ce sa ma bazez..

 

Iar in legatura cu siguranta 33 ..daca o pun la loc siguranta in doua zile nu mai am curent in baterie ..Ultima data cand am scos siguranta nu am pornit masina patru zile si nici-o problema ..Sunt sigur ca acolo este problema ..

 

Acuma 10min am fost la msina ..Am verificat circuitul asa cum a spus @Bavaria cu minusul scos de pe baterie ,dar aparatul nu imi indica nimic pe ecran ..

 

Dupa care am verificat cu ''spioni'' locasul sigurantei 33 cu masina incuiata (si cu siguranta scoasa si cu ea pusa )la fel nu imi indica apratul nimic..

Multimetrul era setat pe Amperi ..

 

Pun o poza cu aparatul in cauza unde se vede si configuratia cum l-am setat ..

Link to comment
Share on other sites

Ciudat ca nu iti indica nimic.

Aparatul este bine setat !

Atunci cand ai facut masuratoarea la baterie, siguranta 33 era la locul ei ?

Si invers, cand ai masurat la siguranta, ambele borne de la baterie erau montate ?

Daca raspunsul este "Da"inseamna ca aparatul este defect !

Daca raspunsul este " Nu" mai fa odata masuratorile !

Link to comment
Share on other sites

Ok, am venit cu masuratorile .

Cu aparatul setat pe functia Amperi..

 

Masina incuiata..

 

Masurat la baterie cu borna de minus deconectata(un ''spion'' pe borna de la masina si altul pe borna de la baterie )..fara siguranta 33 pusa =034 -037

cu siguranta 33 pusa =034-037

 

Cu borna de minus conectata ..masurat la panoul de sigurante ,fara siguranta 33 pusa=067

cu siguranta 33 pusa =003

 

Masina descuiata..

 

Masurat la baterie (borna de minus deconectata).cu siguranta 33 pusa =033

fara siguranta 33 pusa =033

 

Masurat la panoul de sigurante ,fara siguranta 33 pusa=067

cu siguranta montata=003

 

Rezulta ...un consum de 003 la siguranta 33,am verificat si celelalte sigurante si la toate aparatul indica 000 cu masina incuiata ..

 

Sper ca sunt destul de concludente masuratorile facute de mine .. :)

Link to comment
Share on other sites

Concluzia ta este gresita !

La siguranta 33 ai un consum de 0.67 Amperi (ceea ce este mult) si nu 0.03 Amperi!

"Cineva" de pe traseul sigurantei 33 consuma !

Cum ti-am spus si la primul meu post, eu banuiesc casetofonul (sau cd-player-ul) !

Am un vecin care a patit la fel si de vina a fost casetofonul.

Incearca sa masori din nou curentul prin siguranta 33 dar fara casetofon (scoate-i mufa din spate de tot).

Daca mai ai si alte chestii aditionale pe masina, care sunt legate tot pe circuitul sigurantei 33, deconecteaza-le si apoi masoara ce curent trece prin siguranta 33.

 

Toate masuratorile sa le faci cu siguranta 33 scoasa!

Masuratorile cu siguranta 33 pusa, nu au nicio relevanta, pentru ca prin aparat va trece intotdeauna un curent foarte mic (rezidual).

Practic curentul va alege calea cea mai usoara pentru el, in cazul nostru siguranta care nu opune rezistenta mare.

Siguranta este un fir care are rezistenta aproape 0 (zero), pe cand aparatul de masura are o rezistenta mai mare.

Deci nu te mai chinui sa masori si cu siguranta 33 pusa in soclul ei!

Edited by SlowDeath
Link to comment
Share on other sites

Cred ca ar trebui sa fie sub volan.

De obicei acolo se pun, dar cine stie, poate cine a instalat-o a pus-o in alta parte!

Acolo este sub volan ,dar nu stiu cum arata modulul ..

 

P.S ..Acuma am realizat de fapt ca la mine casetofonul nu are legatura cu siguranta 33 pt ca el functioneaza si fara siguranta montata...La fel si statia audio ,la fel si alarma ..toate functioneza si fara siguranta montata.. :)

Link to comment
Share on other sites

Atunci inseamna ca ele sunt ok si nu consuma in stand-by.

Dar ceva consuma pe circuitul sigurantei 33.

Cred ca o sa trebuiasca sa le iei prin eliminare. Foloseste schema care ti-am dat-o.

Vezi ca pe ultimele pagini din pdf-ul ala, iti arata unde se afla modulele, releele etc.

Link to comment
Share on other sites

Atunci inseamna ca ele sunt ok si nu consuma in stand-by.

Dar ceva consuma pe circuitul sigurantei 33.

Cred ca o sa trebuiasca sa le iei prin eliminare. Foloseste schema care ti-am dat-o.

Vezi ca pe ultimele pagini din pdf-ul ala, iti arata unde se afla modulele, releele etc.

Acuma am ajuns de la masina ,am verificat urmatoarele ..

 

Am desfacut compartimentul''glove box''si am deconectat toate modulele de acolo care le-am gasit ,erau 5 la numar(de diferite culori) inclusiv ZKE .Am verificat locasul sigurantei 33 si imi da acelas consum.. :)

Dupa care am scos mufa de la oglinda dreapta (am crezut ca poate ramane incalzirea oglinzi cuplata ),pt ca la oglinda din patrtea stanga nu am incalzire fiind sparta sticla ..am masurat si imi da acelas consum.. :)

 

Intrebari..?

 

1..cum aflu daca am incalzire in incuietorile de la usi ,si cum pot sa o dezactivez pentru moment .

2..Mai exact ce anume poate sa aibe un consum de 065 Amperi (un bec sau altceva)...

Link to comment
Share on other sites

P[W]=U[V]*I[A]

 

34mA adica 0.034A este un consum normal in stand by deci mai raman cei 33mA adica 0.033A in plus care inseamna un consumator de 0.4W la o tensiune de 12V. Oricum cred ca ai un consumator mult mai mare pe care nu il prinzi in momentul oportun, in 2 zile cu un consum de 0.067A(daca asta se intelege din 067 pe care il citesti pe aparat) este imposibil sa toci complet o baterie de 80Ah complet incarcata.

 

p.s. un led normal nu consuma mai mult de 0.01-0.015A adica 0.12-0.18W.

 

 

ce inseamna 067 pentru initiator? 0.67A adica 670mA sau 0,067A adica 67mA? :)

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

.

 

 

ce inseamna 067 pentru initiator? 0.67A adica 670mA sau 0,067A adica 67mA? :)

 

Aparatul meu atunci cand masor cu functia Amperi,imi indica numai 3 zerouri(000),iar cand am masurat locasul respectivei sigurante imi indica 067.Sincer nu stiu sa interpretez . :)

 

pe scala de 10A a fost setat aparatul? "," nu are pe ecran?

 

daca este 0.67A adica 670mA este mult, 0,050A adica 50mA sa zicem ca e consum normal de stand by restul de 0,62A inseamna un consumator de 7.44W la tensiune de 12V.

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Da exact ,pe scala de 10A era setata rotita ,apratul este cel galben ,am pus poza cu el pe pagina anterioara..

Cam ce crezi tu ca poate sa-mi consume bateria in 2 zile sau mai repede (pt ca nu stiu exact in cate ore sa descarcat),si sa aibe cionsumul acesta ..?

 

un consumator de ~7,44W - care poate fi orice de la un bec pana la....

tot prin eliminare trebuie sa le iei, cu masina inchisa din cheie portbagajul clipsat lumini interioare stinse, ampermetrul pus la baterie si incepi sa scoti sigurantele pana scade consumul de la cat ai acum 067 sau 033 pana la 005+/-002 care ar trebui sa insemne 0.05A+/-0.02A adica 50mA+/-20mA.

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

M abagi si mai in ceata :) ,eu am scris in pagini;le anterioare ca, stiu care este siguranta cu probleme este cea cu nr 33 .Dar nu gasesc consumatorul ,am inceput prin a elimina modulele ZKE,care se afla sub torpedou dar fara rezultat..Am verificat si incalzirea la oglinzi iarasi fara rezultat..

 

Vinovatul sunt sigur ca se trage de la siguranta 33.. Acuma nu mai stiu cu ce anume sa continui de verificat..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.