Jump to content

m43tu: 316i vs 318i


jaffar

Recommended Posts

in urma unei confruntari de part-number intre cele doua motoare din titlu, am ajuns la concluzia ca motoarele sint absolut identice. aceleasi pistoane, injectoare, regulator de presuine, debitmetru, pina si ECU are acelasi part number.

 

si atunci vine intrebarea: ce anume difera intre ele, de au putere diferita ?

Link to comment
Share on other sites

in urma unei confruntari de part-number intre cele doua motoare din titlu, am ajuns la concluzia ca motoarele sint absolut identice. aceleasi pistoane, injectoare, regulator de presuine, debitmetru, pina si ECU are acelasi part number.

 

si atunci vine intrebarea: ce anume difera intre ele, de au putere diferita ?

8291[/snapback]

 

Pai stai asa,au si acceasi capacitate cilindrica?Ca si M20-ul e de 2000 si de 2500,iar in rest totul pe ele e identic.chiar si 2000 de pe ursulet e la fel cu cel de pe seria 5 desi e diferenta de 5 cai intre ele.

Edited by wlf
Link to comment
Share on other sites

in urma unei confruntari de part-number intre cele doua motoare din titlu, am ajuns la concluzia ca motoarele sint absolut identice. aceleasi pistoane, injectoare, regulator de presuine, debitmetru, pina si ECU are acelasi part number.

 

si atunci vine intrebarea: ce anume difera intre ele, de au putere diferita ?

8291[/snapback]

 

pai ma au aceleasi pistoane, dar poate blocul e diferit exact ca la m40 de 1,6 si 1,8 unde difera cursa pistonului in rest sunt identice, bine mai difera si calculatorul....poate acelasi lucru e si la motoarele astea..tre sa fie ceva diferit intre ele...

Link to comment
Share on other sites

daca ai fi citit cu atentie ce am postat
Buna remarca, nici eu nu am citit cu atentie ce ai postat, si mi-am inchipuit ca intrebarea se refera la diferentele intre M43 si M43TU. Cand colo, intrebarea se refera de fapt la diferentele intre 316i si 318i, ambele cu motor M43TU.

Scuze pentru neatentie.

Link to comment
Share on other sites

in urma unei confruntari de part-number intre cele doua motoare din titlu, am ajuns la concluzia ca motoarele sint absolut identice. aceleasi pistoane, injectoare, regulator de presuine, debitmetru, pina si ECU are acelasi part number.

 

si atunci vine intrebarea: ce anume difera intre ele, de au putere diferita ?

8291[/snapback]

 

 

 

 

Difera computerul de injectie.Sunt amandoua BMS 46 dar soft diferit.

Link to comment
Share on other sites

Ionut,

daca ai fi citit cu atentie ce am postat, ECU sint identice :blink: toate piesele pe care le-am verificat, au acelasi cod la ambele masini.

8339[/snapback]

 

ma ceva la ele trebuia sa fie diferit si ne-a lamurit Bavaria...softul este altul... :)

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca merita efortul. 316i E46 cu M43 are max. 105 CP la 5300 rpm si 165 Nm la 2500 rpm. 318i E46 cu M43 scoate max. 118 CP la 5500 rpm si 180 Nm la 3900 rpm.

Rezulta clar ca BMW a "dez-tunat" motorul M43, in varianta pentru 316i, pentru a oferi un cuplu mai bun la turatii joase. Este de asteptat ca si consumul e mai redus la 316i, cel putin in conditii civilizate de utilizare.

 

Ca sa schimbi axa cu came te costa minim EUR 200 piesa in sine. Apoi, trebuie sa o inlocuiesti la un service profesional: probabil alti min. EUR 200 pe manopera. Iti trebuie un set de garnituri (garn. chiulasa + altele aferente): inca EUR 50. Mai apar cheltuieli colaterale: lichid de racire, alergatura, altele: EUR 100. Trebuie sa rezolvi cumva cu software-ul DME, iar EUR 50+.

Tragand linie, rezulta cheltuileli minime de EUR 600, in conditiile in care reusesti sa gasesti preturi excelente la piese si manopera. Probabil insa ca valoarea reala a modificarilor trece EUR 700.

 

Fiecare are budetul lui, dar mie personal mi se par prea multi bani pentru 15 Nm si 13 CP in plus. E adevarat, raportat la valorile initiale, inseamna +9% cuplu si +12% putere. Fara discutie, o masina ceva mai sportiva. Pe de alta parte, insa, va trebui sa tii motorul ceva mai turat si vei consuma mai multa benzina.

 

Sugestia lui CirpianDascalu e pertinenta: gaseste un tuner serios si fa un upgrade la software, pentru motorul M43 de pe 316i E46. Probabil ca vei gastiga aproape cam tot atat cat upgrade-ul la 318i (mai putin partea de cuplu, cred), dar costurile vor fi probabil sub jumatate.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca merita efortul. 316i E46 cu M43 are max. 105 CP la 5300 rpm si 165 Nm la 2500 rpm. 318i E46 cu M43 scoate max. 118 CP la 5500 rpm si 180 Nm la 3900 rpm.

Rezulta clar ca BMW a "dez-tunat" motorul M43, in varianta pentru 316i, pentru a oferi un cuplu mai bun la turatii joase. Este de asteptat ca si consumul e mai redus la 316i, cel putin in conditii civilizate de utilizare.

 

Ca sa schimbi axa cu came te costa minim EUR 200 piesa in sine. Apoi, trebuie sa o inlocuiesti la un service profesional: probabil alti min. EUR 200 pe manopera. Iti trebuie un set de garnituri (garn. chiulasa + altele aferente): inca EUR 50. Mai apar cheltuieli colaterale: lichid de racire, alergatura, altele: EUR 100. Trebuie sa rezolvi cumva cu software-ul DME, iar EUR 50+. 

Tragand linie, rezulta cheltuileli minime de EUR 600, in conditiile in care reusesti sa gasesti preturi excelente la piese si manopera. Probabil insa ca valoarea reala a modificarilor trece EUR 700.

 

Fiecare are budetul lui, dar mie personal mi se par prea multi bani pentru 15 Nm si 13 CP in plus. E adevarat, raportat la valorile initiale, inseamna +9% cuplu si +12% putere. Fara discutie, o masina ceva mai sportiva. Pe de alta parte, insa, va trebui sa tii motorul ceva mai turat si vei consuma mai multa benzina.

 

Sugestia lui CirpianDascalu e pertinenta: gaseste un tuner serios si fa un upgrade la software, pentru motorul M43 de pe 316i E46. Probabil ca vei gastiga aproape cam tot atat cat upgrade-ul la 318i (mai putin partea de cuplu, cred), dar costurile vor fi probabil sub jumatate.

8692[/snapback]

Da....Dar daca ma duc si fac ceva gresit aia si imi dau toata masina peste cap?Mai bine o las asa cum e :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

deci ca tot a venit vorba eu as fi dispus sa ma bag la asa ceva. aveti idee daca a mai facut cineva o treaba de genu asta. 316i are acceleratie de 12,4 iar 318 are de 10,4. eu zic ca e ceva diferenta. eu am condus un 318i si se simte mult mai bine ca 316le meu care culmea mai e si chipuit.

 

eu zic ca daca te aduce undeva la 700 euro cum zicea FiveThreeFive n-ar fi mult pt o persoana care a facut "greseala" sa-si ia 316i cand putea foarte usor sa ia 318i. in plus eu am bagat f multi bani in masina si sa o vand si sa-mi iau alta m-ar dezavantaja mai rau decat daca as face transformarea in sine.

 

eu o sa ma interesez cat de curand la filaret sa vad cam despre ce costuri e vorba si daca intr-adevar au curaj si cunostinte necesare sa se bage la asa ceva. daca aveti ceva sugestii intre timp sau ati mai auzit ceva despre treaba asta va rog sa le spuneti.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.