Jump to content

Hai sa desfiintam mituri...


the_rifle

Recommended Posts

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Desfinati-mi si mie un mit :

 

Cutia manuala de pe E36 320i nu se potriveste pe E36 325i. Sau, daca se potriveste, nu rezista mult.

 

 

Se potriveste. Si rezista . Si se simte . Doar ca o sa schimbi treptele ca la 320 ( la aceeasi viteza). si top speedul va fi tot ca la 320. Si va consuma mai mult in treapta 5-a care la 325 e foarte lunga.

Link to comment
Share on other sites

Ai vreun link cu asemenea compresoare? :)

 

 

Este nevoie de resoftare dacĂŁ vrei sĂŁ beneficiezi de performanĂže maxime cu ajutorul compresorului.

 

1. Sunt sigur ca stii sa cauti pe ebay...

2. Si daca nu vreau performanta maxima pot sa nu-l resoftez ?

Nu se poate o asa marire de cp fara upgrade de soft, o sa ai detonatii, etc

ECU nu stie sa lucreze cu forced induction, mai precis cu aerul bagat cu forta.

 

 

Cel mai ieftin si universal am gasit pe ebay 1100 euro, insa universal, WTF...?

Link to comment
Share on other sites

[quote

 

Se potriveste. Si rezista . Si se simte . Doar ca o sa schimbi treptele ca la 320 ( la aceeasi viteza). si top speedul va fi tot ca la 320. Si va consuma mai mult in treapta 5-a care la 325 e foarte lunga.

 

 

Sincer ... Habar n-ai....

---------------------------------------

 

@roco123.

merci mult.

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Desfinati-mi si mie un mit :

 

Cutia manuala de pe E36 320i nu se potriveste pe E36 325i. Sau, daca se potriveste, nu rezista mult.

 

 

Se potriveste. Si rezista . Si se simte . Doar ca o sa schimbi treptele ca la 320 ( la aceeasi viteza). si top speedul va fi tot ca la 320. Si va consuma mai mult in treapta 5-a care la 325 e foarte lunga.

 

Pai treaba cu vitezele (rapoartele) daca nu ma insel, e reglata din diferential, nu cred ca are treaba cutia de viteze...:)

Link to comment
Share on other sites

Pai normal andrei92...

Oricum e FIX aceeasi cutie. Getrag250.

 

cod getrag 220 0 0 225 96 GETRAG

 

cod bmw ( cel scris exact pe cutie nu cel de realoem, nu stiu daca sunt identice codurile ) 1222 223 9

 

Am verificat. Nu merge codul dar este exact codul ce este scris pe cutia de viteze... Notez toate codurile de pe piesele pe care le schimb...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Eh..important e sa se potriveasca, pentru ca pe 325i acum e automata, si punem manuala sa vedem daca-i tine...normal ar fi sa tina...

Daca nu tine, back la automata :lol: (care apropos, e f*t*ta, ramane blocata in treapta a 3-a :) )

 

Tu parca ti-ai stricat odata cutia de viteze, nu ? Cand ai trecut peste niste linii...

Ai pus cumva de pe 320i ?

Edited by Andrei92
Link to comment
Share on other sites

Eu am pus cutie de 2,5 dar era identica ca si cod cu cea de 318is...

Eu am crezut ca am rupt cutia pt ca era de 318is si mi-am luat din dezmembrari una de 2,5 si cum iti spuneam aveau aceleasi coduri scrise pe ele...

 

Oricum poate sunt identice poate nu dar ce e 100% e ca pe motorul tau merge cutia de 2 litri pe care am inteles ca o ai...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

328 e cu M-ul ca si cutie...

 

320 e cu 325-ul...

 

320 si 325 au motor M50 pe cand 328-ul are M52... Nu stiu daca merge cutia de 328 pe 325 .... Adica merge dar cred ca merge cu alta volanta si alt ambreiaj....

 

 

Rectific ce am scris mai sus.... Nu stiu daca cutia de 318is merge pe motorul de 325 pt ca atunci cand am schimbat motorul am schimbat si cutia. Dupa ce am rupt si a doua cutie am schimbat-o cu alta identica tot de 325....

 

Totusi ramane in picioare afirmatia ca e aceeasi cutie de la 320 la 325....

 

Pana la 320 e getrag200

pana la 325 e getrag250

iar de la 328 in sus cred ca e ZF350... ( dar nu stiu sigur... ZF e sigur numarul nu-l stiu... )

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Compresorul e cateva sute de dolari pe Ebay.... Am inteles ca pana in 280 de cai imi rezista cutia si ambreiajul... Am gasit niste compresoare ce baga intre 75-150 de cai...

Daca-mi bag 100 de cai in plus e suficient.... ( macar pt un an de zile )

Ai vreun link cu asemenea compresoare? :)

 

 

 

Ai idee daca trebuie resoftat sau pur si simplu intelege calculatorul ca are mai mult aer si automat baga mai multa benzina ? Ma gandesc ca nu-mi trebuie alt ECU...

Stii cum sta treaba ?

 

Va merge cu debitmetru sau trebuie sa-i cumpar un calculator reprogramabil ?

 

Este nevoie de resoftare dacĂŁ vrei sĂŁ beneficiezi de performanĂže maxime cu ajutorul compresorului.

 

De fapt fara resoftare garantat NU va merge - cum spune roco: amestec sarac=detonatii

Ecu poate compensa intr-o f mic masura surplusul de aer : ceva gen 10% (~0.1bar) dar nu stiu cifra exacta

Link to comment
Share on other sites

Desfinati-mi si mie un mit :

Cutia manuala de pe E36 320i nu se potriveste pe E36 325i. Sau, daca se potriveste, nu rezista mult.

 

328 e cu M-ul ca si cutie...

320 e cu 325-ul...

320 si 325 au motor M50 pe cand 328-ul are M52... Nu stiu daca merge cutia de 328 pe 325 .... Adica merge dar cred ca merge cu alta volanta si alt ambreiaj....

Rectific ce am scris mai sus.... Nu stiu daca cutia de 318is merge pe motorul de 325 pt ca atunci cand am schimbat motorul am schimbat si cutia. Dupa ce am rupt si a doua cutie am schimbat-o cu alta identica tot de 325....

Totusi ramane in picioare afirmatia ca e aceeasi cutie de la 320 la 325....

Pana la 320 e getrag200

pana la 325 e getrag250

iar de la 328 in sus cred ca e ZF350... ( dar nu stiu sigur... ZF e sigur numarul nu-l stiu... )

 

 

...sa clarificam cateva aspecte :)

Getrag 200 a fost montata pe motoarele M40 in anii 91-92 inclusiv (316i/318i)

In rest pe 316/318i/318is/320/325 a fost montata Getrag 250 (chiar si pe M40 din 93)

 

Deci, in discutia actuala, cutia de pe 320 este aceiasi cu cea de 325 iar rapoartele evident sunt aceleasi (nu discutam aici de variantele overdrive)

Intradevar 328 si M au alta cutie

Volanta standard:

316i/318i/318is - 215mm

320/325 - 228mm

328/M - 240mm (dar aparent nu identica)

Edited by babanu
Link to comment
Share on other sites

Desfinati-mi si mie un mit :

Cutia manuala de pe E36 320i nu se potriveste pe E36 325i. Sau, daca se potriveste, nu rezista mult.

 

328 e cu M-ul ca si cutie...

320 e cu 325-ul...

320 si 325 au motor M50 pe cand 328-ul are M52... Nu stiu daca merge cutia de 328 pe 325 .... Adica merge dar cred ca merge cu alta volanta si alt ambreiaj....

Rectific ce am scris mai sus.... Nu stiu daca cutia de 318is merge pe motorul de 325 pt ca atunci cand am schimbat motorul am schimbat si cutia. Dupa ce am rupt si a doua cutie am schimbat-o cu alta identica tot de 325....

Totusi ramane in picioare afirmatia ca e aceeasi cutie de la 320 la 325....

Pana la 320 e getrag200

pana la 325 e getrag250

iar de la 328 in sus cred ca e ZF350... ( dar nu stiu sigur... ZF e sigur numarul nu-l stiu... )

 

 

...sa clarificam cateva aspecte :lol:

Getrag 200 a fost montata pe motoarele M40 in anii 91-92 inclusiv (316i/318i)

In rest pe 316/318i/318is/320/325 a fost montata Getrag 250 (chiar si pe M40 din 93)

 

Deci, in discutia actuala, cutia de pe 320 este aceiasi cu cea de 325 iar rapoartele evident sunt aceleasi (nu discutam aici de variantele overdrive)

Intradevar 328 si M au alta cutie

Volanta standard:

316i/318i/318is - 215mm

320/325 - 228mm

328/M - 240mm (dar aparent nu identica)

 

 

 

Asa stiam si eu pe vremuri dar m-am uitat ieri pe realoem si nu prea e cum zici tu...

Poate dai si un link cand afirmi ceva... :) (ca sa clarificam cateva aspecte )

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

De fapt fara resoftare garantat NU va merge - cum spune roco: amestec sarac=detonatii

Ecu poate compensa intr-o f mic masura surplusul de aer : ceva gen 10% (~0.1bar) dar nu stiu cifra exacta

 

 

S-ar putea sa ai dreptate dar am o dilema... Prin '30 cand mercedesul a spart suprematia de aproape un deceniu a celor de la bentley au facut-o cu ajutoarul unui "Kompressor"... ma indoiesc ca nu le-a mers, pt ca n-au resoftat ecu.... A mers foarte bine fara nici un fel de electronica...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

ce tuning se face acum cu ECU se facea in anii 30 la surubelnita, se regla avansul, debitul de aer din carburator si s.a.m.d.

TU ai injectie electronica nu ai cum fara rescrierea ECU. Daca aveai carburator nu era problema.. o reglai din surubelnita.. Poti incerca sa pui un unichip reprogramanbil, nu e foarte scump, dar trebuie dyno si niste baieti sa il programeze. Unichip asta e un fel de piggy back ECU, vine peste ECU si compenseaza cand e nevoie. NU e chestia aia plug in de pe ebay la 50 de euro, ci se programeaza complet.

Avantajul e ca daca ai probelme decuplezi compresorul si chipul si revii la starea initiala a masinii..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Ciudat, pentru ca ambreiajul si volanta de 2.5 au 240mm... In primavara cand am vrut sa-mi schimb ambreiajul la 2.0 voiam sa-i pun de 2.5 ca s atina mai bine, si nu am putut datorita faptului ca 2.0 are 228mm iar 2.5 are 240mm...

325i are 228mm de fabrica. Doar 328i si m3 au 240mm, ştiu sigur ca anul trecut ĂŽmi căutăm volanta de 328, cum astea sunt mai rare ca 325i la Dezmembrari, băieţii vroiau sa-mi bage pe gât de 325, aveam ambreajul de 328i la mine, era prea mare pt volanta lor... Apoi am văzut ca la 328 e mai mare...pe realoem si bmwfans...

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

Da link cu cutia ca e identica de la 316 pana la 325 si ca pe motoarele nu stiu care este nu stiu ce cutie iar pe alt motor alta cutie etc... Toata teoria.

Poate fi un link util pe viitor. ( sper sa nu fie cazul sa mai schimb o cutie dar am toate sansele... ti-am zis ca nu-mi place cum intra in a 3-a...Parca si la tine agatza putin sau agatza la opel ?)

 

 

Daca se aude doar cand pui urechea e foarte OK , silentios as putea spune... Oricum cand am mers cu slk-ul ala nu mi-am dat seama de zgomotul specific...

 

 

( Ma car la carciuma. Iesi afara pe seara la o cafea ? :) stiu ca nu bei cafea... )

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.