Jump to content

elicea motor se invarte incontinuu


ak_47

Recommended Posts

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

verifica vasco-cuplajul. Unii cand se strica in loc sa il repare il imobilizeaza direct cu un surub si se invarte in functie de turatia motorului.

LA mine la drum intins sta cam la 1-2 mm in stanga pozitiei verticale in mod normal. Cineva tot cu e34 spunea acelasi lucru parca. Blocat in trafic vara la 30 de grade + sta perfect vertical...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

La mine e la fel, 1mm in stanga liniei de mijloc, cand o alerg la viteza mare se pune exact pe linie.

O mantzocarie care se mai face la vasco e sa bagi putin silicon negru termic in interiorul vascocuplei. Daca bagi mult va merge ca unul pus pe direct (sudat, blocat). Daca bagi mai putin si daca nimeresti cantitatea s-ar putea sa se apropie de comportamentul unuia bun.

Vascocupla oricum se invarte continuu, oricat de rece este afara insa atunci cand creste temperatura tinde sa se invarta odata cu turatia motorului, la un moment dat chiar vajaie din cauza turatiilor mari. Cand e rece aproape ca poti sa-l opresti cu mana, cand e cald il opresti vizibil mai greu.

Daca scade temperatura in afara e simptom de termostat care nu inchide bine.

Link to comment
Share on other sites

verifica vasco-cuplajul. Unii cand se strica in loc sa il repare il imobilizeaza direct cu un surub si se invarte in functie de turatia motorului.

LA mine la drum intins sta cam la 1-2 mm in stanga pozitiei verticale in mod normal. Cineva tot cu e34 spunea acelasi lucru parca. Blocat in trafic vara la 30 de grade + sta perfect vertical...

 

 

faptul ca se invarte tot timpul , e datorat ca cineva l-a imobilizat ? sau se poate strica si in felul asta ?

Link to comment
Share on other sites

la BMW bineinteles ca nu e un sistem normal cu electroventilator cu 2 trepte sau mai multe, ci vasco-cuplajul asta. Cum explica un coleg el se invarte non-stop, si turatia variaza in funtie de necesitatile de racire. Daca o sa cauti pe google o sa vezi exact principiul de functionare..

Faza e ca atunci cand se strica, fiind destul de costisitor unii il anuleaza, il pun pe direct si atunci merge in functie de turatii ca la daciile vechi ....

Poti verifica cu motorul rece daca il opresti usor cu mana atunci e in regula. Poti verifica si termostatul poate nu inchide bine..

Eu cred ca daca nu scade mult sub lina din mijloc, 1-2 mm avand in vedere cancerul de afara nu e asa drama...

Link to comment
Share on other sites

Faza e ca atunci cand se strica, fiind destul de costisitor unii il anuleaza, il pun pe direct Poti verifica cu motorul rece daca il opresti usor cu mana atunci e in regula. Poti verifica si termostatul poate nu inchide bine..

nu e mult rau,vreo 250ron ala nomal si 370 cel tropical de vara.

 

daca faci tiganie si-l sudezi se solicita inutil axul de la pompa de apa.ia ganditi-va,el invarte in parametri si motorul e cald,parchezi si opresti motorul.se opreste brusc elicea.daca nu ar fi sudat,dupa oprirea motorului elicea mai face cateva rotatii pana la oprire.nu am vazut unul sudat,dar banuiesc ca se aude nasol.

 

vascocuplajul meu e bun inca :) si-l pot opri lejer cu mana cand e rece.cand e cald bag degetele intr-o carpa si-l pot opri.

 

stiti zgomotul acela,de fapt un vajait care il au elicea motoarelor diesel de capacitate mare?cam asa trebuie sa se auda cand motorul e CALD si accelerezi,ala e un vasc bun.

Link to comment
Share on other sites

Si eu tot de frica cedarii pompei de apa l-am schimbat in vara.

Am luat unul SH din Germania la 20E la plezneala, pt ca nu aveam cum sa-l verific. Am avut noroc, in vara cand era cald si mergeam prin oras la 4000 de ture ziceai ca decolez de la vajaiala.

Pana atunci eu il aveam facut asa cum am spus mai sus, cu silicon termic, nu sudat. Nu e ca unul pus pe direct insa vajaia indiferent de temperatura.

De incarcat cu silicon se face in felul urmator: se da vascocupla jos, se da acea tablita de pe mijloc care tine un miez de fier subtire cam cat o mina de pix. Se incarca o seringa cu varful potrivit pe gaurica din vasco si se forteaza siliconul inauntru. Eu recomand ca dintr-un tub standard de silicon termic sa se bage cam 1/3 din el. La reincarcarea seringii se astupa gaura cu degetul pt ca tinde sa iasa afara siliconul. Dupa incarcare, se pune miezul inapoi si acea tablita care are un rol de siguranta.

Daca nu se baga mult vascocupla va lucra "aproape" ca originalul. Daca am stii ce silicon este in vascocupla originala am putea reincarca cu el si s-ar comporta ca originalul, sa-i creasca vascozitatea la temperaturi mari.

Si eu consider o prostie vascocupla, m-a tot batut gandul sa-i pun electroventilator numai ca eu am fixul meu sa-i pun termocupla reglabila, sa pot potrivi eu temperatura la care sa porneasca ventilatorul.

Link to comment
Share on other sites

eu am vascul pe direct. avantaje? normal ca nu sunt, ca il faceau din fabrica asa :) . probleme, vara nu sunt, pentru ca mai tot timpul motorul e cald si oricum ar merge la turatie mare si vascul.

 

iarna, insa, iti tine motorul sub temperatura optima > consum marit de combustibil, bani aruncati. pe mine ma tot intreaba lumea de cat e motorul pe ea, ca zici ca-i avion :lol:)

Link to comment
Share on other sites

Mie mai periculos mi s-a parut faptul ca forteaza axul pompei de apa, mergand in priza directa mereu. Hai ca poate consumul in plus sau zgomotul mai mergeau, dar riscul sa ramai fara pompa in drum era prea mare.

Daca pe diesel se mai aude cum se aude insa pe benzinar la 6000 de ture se uita lumea pe strada sa vada daca decoleaza cineva. Nu mai vorbesc ca daca nu ai difuzorul la radiator pe unde treci ridici praful de pe jos.

Link to comment
Share on other sites

Silicon negru termic. E celebru, nu lipseste vreunui mecanic din trusa de scule. Au, n-au garnitura, daca nu pun si putin silicon ii ia ficatul!

 

E diferenta mare intre cum se invarte vascocupla cand e motorul cald si cand e rece. Cand e rece sau nu se incalzeste excesiv elicea se invarte asa, "agale". Cand e motorul incins sau cand e in priza directa face ca toate alea. Se simte pe motor ca vibreaza, mai ales ca elicea nu e perfect centrata, diametrul e mare, e si destul de grea.

Colegul cristimm venise cu niste info de pe afara legat de pocinogul pe care-l poate face ruperea axului de la pompa: http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...c=44151&hl=

Edited by rmg
Link to comment
Share on other sites

Daca elicea nu e perfect centrata nu e in regula, ar trebui sa fie. Daca vibreaza elicea oricum se strica si vascocupla si pompa. Chiar daca nu e pe direct. Se strica rulmentii din vascocupla si cei din pompa.

 

Siliconul ala negru nu se intareste in timp?

Link to comment
Share on other sites

Nu vorbesc de o descentrare mare a elicei dar la turatii mari se simte mult mai tare decat la turatii mici.

Nu se intareste pt ca nu sta la aer, la fel cum nu se intareste daca sta in tub si cu capac.

Eu am facut la 2 masini ingineria asta, la amandoua dupa o perioada le-am dat jos: la a mea din cauza paranoiei mele cu pompa, iar la cealalta prietenul ala al meu se saturase de zgomot, era pe benzina si ii era rusine sa tureze masina pe strada ca se uita lumea dupa el.

Link to comment
Share on other sites

Eu am facut la 2 masini ingineria asta

eu ma gandesc asa:daca e cald si e vara si sunt pe A2 la mama naibii.vascul s-a dus si urca apa pe rosu ce fac???

 

cheie de 32 pt vasc,surubelnita dreapta,pun silicon termic 1/3 si ajung acasa,decat sa dau 800ron pe platforma.

 

foate practic Marius :)

Link to comment
Share on other sites

Iti zic sigur, din experienta proprie, ca daca se duce vascocupla pe drum nu se duce pe rosu masina decat daca masina are si alte probleme. Eu am patit-o prin Austria, cand a dat primul semn apa ca da sa urce insa in mers se linistea. Masina incarcata.

Nici la mersul in oras nu sarea apa pe rosu. Cand s-a combinat cu termostat + combinat cu apa simpla, fara antigel, a sarit pe rosu.

Link to comment
Share on other sites

Tu ai in masina cheie de 32 si silicon? :)

era un topic cu ce avem in masina.eu am fost unicat,aveam si inca am o menghina mica.

 

da am silicon rosu,maine cumpar si negru noroc cu colegul,am chei fixe de la 6 la 32,tubulara de 10 pt bobine,cheie bujii,set torx,set inbus,patent 3 bucati de 3 feluri,7surubelnite drepte/cruce,soricei,banda,2 bucati lemn gros(ecarisati) de vreo 30cm pt cric cand e zapada jos,lanturi,etc

 

NU AM CIOCAN.vreau sa-mi iau si un set tubulare,cricket,tot tot tot....

 

Iti zic sigur, din experienta proprie, ca daca se duce vascocupla pe drum nu se duce pe rosu

sunt ipohondru de felul meu :lol:

Link to comment
Share on other sites

Cat iti consuma masina in oras? :)

Si daca ai cheie de 32 ce folos cand sistemul ala idiot nu te lasa sa pui contra cu alta cheie, sa poti desface vascocupla? Trebuie sa ai multa indemanare, cheie de 32 foarte lunga sa poti lovi in ea sa desfaci mizeria aia doar din shoc. Sau cu dalta pe piulita de 32, asa nu mai ai nevoie de cheie.

Iti lipsesc din trusa furtunuri de rezerva, de apa, de benzina, coliere de rezerva. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.