Jump to content

adesfacerea galeriei de admisie la e46


doru_89

Recommended Posts

baieti vreau sa schimb bujiile incandescente la e46d si nu cunosc deloc detalii am mai surubarit pana la filtrul epurator de ex am vazut cum e galeria dar nu am umblat deloc la ea.....se schimba usor bujiile? am tot auzit ca se pot rupe in _chiulasa_.....cateva detalii daca puteti sa-mi da-ti sau un DIY pe un site ceva ca am tot cautat si nu am gasit mai nimic....ce chei am nevoie..o poza ceva ...multumesc mult
Link to comment
Share on other sites

baieti vreau sa schimb bujiile incandescente la e46d si nu cunosc deloc detalii am mai surubarit pana la filtrul epurator de ex am vazut cum e galeria dar nu am umblat deloc la ea.....se schimba usor bujiile? am tot auzit ca se pot rupe in _chiulasa_.....cateva detalii daca puteti sa-mi da-ti sau un DIY pe un site ceva ca am tot cautat si nu am gasit mai nimic....ce chei am nevoie..o poza ceva ...multumesc mult

poti citi topicul PROBLEMA MARE 320D 2002, Sa oprit motorul, a iesit fum, nu mai porneste, se discuta despre galeria in sine si sunt link-uri in care se prezinta manopera si sculele necesare demontarii galeriei.

Am demontat si eu la masina mea, E90 320d, dar modul de a ajunge la galerie e diferit fata de aceeasi motorizare la E46.

Dar galeria e prinsa in suruburi de 10 pe o parte si 11 pe o parte. Iti trebuie tubulara cu prelungitor pentru a le desface.

In rest sunt plastice de desfacut, mufe de scos, furtune de vacuum de la EGR si clapetele din admisie, de scos furtunul de aer de la EGR si tubul mic de tabla tot de la EGR.

Cam astea ar fi...pofta de treaba sa ai ca nu e greu.

Cat despre bujii si scoaterea lor nu ma pricep, am auzit si eu ca se pot rupe in chiulasa, trebuie foarte mare atentie.

Link to comment
Share on other sites

Grija mare la galerie sunt multe furtune de vacum pe acolo, pe EGR unul si inca la 3 pe galerie.

 

O problema e capacul din spate de pe motor, ca sa-l dai jos trebuie scos suportul de filtru de polen si inca o bucata mare de plastic ce separa compartimentul motor de habitaclu.

 

Ai suruburi ce trebuie desfacute cu tubulara cu prelungitor 10 si 11(sau 12 nu mai tin minte exact) plus trebuie sa scoti mufele de pe injectoare si ai 2 suruburi in "stea" care tin "rampa" cu cablajele de la injectoare. trebuie sa indepartezi de pe galerie inca cateva cleme.

 

Dai furtunul jos de pe EGR si desfaci si un colier ce vine in dreapta de pe egr.

 

Grija mare la galerie sunt multe furtune de vacum pe acolo, pe EGR unul si inca la 3 pe galerie.

 

Cand desfaci toate astea sa te asiguri ca ai tubulara de 10 "adanca" pentru bujii.

 

Bujille se desfac usor daca nu s-au strans cu un cuplu prea mare si nu se rup chiar asa ca un pai. Daca au fost originale pe masina cred ca se desfac bine dar trebuie sa fii atent.

 

Cuplul la strangere e de 15Nm sa ai si cheie dinamometrica.

Link to comment
Share on other sites

Grija mare la galerie sunt multe furtune de vacum pe acolo, pe EGR unul si inca la 3 pe galerie.

 

O problema e capacul din spate de pe motor, ca sa-l dai jos trebuie scos suportul de filtru de polen si inca o bucata mare de plastic ce separa compartimentul motor de habitaclu.

 

Ai suruburi ce trebuie desfacute cu tubulara cu prelungitor 10 si 11(sau 12 nu mai tin minte exact) plus trebuie sa scoti mufele de pe injectoare si ai 2 suruburi in "stea" care tin "rampa" cu cablajele de la injectoare. trebuie sa indepartezi de pe galerie inca cateva cleme.

 

Dai furtunul jos de pe EGR si desfaci si un colier ce vine in dreapta de pe egr.

 

Grija mare la galerie sunt multe furtune de vacum pe acolo, pe EGR unul si inca la 3 pe galerie.

 

Cand desfaci toate astea sa te asiguri ca ai tubulara de 10 "adanca" pentru bujii.

 

Bujille se desfac usor daca nu s-au strans cu un cuplu prea mare si nu se rup chiar asa ca un pai. Daca au fost originale pe masina cred ca se desfac bine dar trebuie sa fii atent.

 

Cuplul la strangere e de 15Nm sa ai si cheie dinamometrica.

 

 

multumesc sa vad cand ma apuc.///

Link to comment
Share on other sites

Mai bine stres decat 450 lei pe o manopera relativ usoara. Nu trebuie decat sculele necesare, putina atentie si chef de treaba.

Ideal ar fi sa te apuci de treaba cu motorul inca cald sa nu apuce sa se raceasca,si un spray degripant ar fi super sa le dai cate un jet la filete la fiecare.

Link to comment
Share on other sites

Mai bine stres decat 450 lei pe o manopera relativ usoara. Nu trebuie decat sculele necesare, putina atentie si chef de treaba.

Ideal ar fi sa te apuci de treaba cu motorul inca cald sa nu apuce sa se raceasca,si un spray degripant ar fi super sa le dai cate un jet la filete la fiecare.

pai cam esti primul din cati am auzit ca trebuie cu motorul "inca cald"...toata lumea zic ca trbuie cu motorul rere...cum e pana la urma?

Link to comment
Share on other sites

daca tot umblii la bujii verifica si releul lor pentru ca tot desfaci admisia

stii vre-o poza pe undeva pe vre-un site cu locatia releului?/ merci

 

nu trebuie sa ajungi la releu ca sa vezi daca este bun, cu un aparat de masura verifici cablurile care le introduci in bujii si vezi daca ajunge curent acolo.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Vad ca ai E46.

1. De ce schimbi8 bujiile incandescente? Ai eroare pe vre una sau vrei sa le schimbi la nr. de km sau preventiv.

2. O sa fac eu un DIY cu schimbatul galeriei in 2 saptamani maxim.

(am galeria noua - dar mai sunt legat si de altele).

 

Vezi ca jumatate din operatiuni sunt comune cu schimbatul filtrului de aer. Pana acolo stii sa ajungi?

 

nu trebuie sa ajungi la releu ca sa vezi daca este bun, cu un aparat de masura verifici cablurile care le introduci in bujii si vezi daca ajunge curent acolo.

 

In principiu daca masina pornea iarna "la cheie" nu prea ai ce sa verifici. E suficient sa schimbi bujiile. Daca pornea cu sughituri si facea fum - atunci ai de verificat. (La mine cu 1 bujie defecta si una pe duca deja facea ca tractorul - nu la BMW am patit dar simtomele sunt clare.)

Daca nu merge releul e posibil sa nu mearga toate bujiile - si ar trebui sa faca mult mai nasol.

Link to comment
Share on other sites

Mai bine stres decat 450 lei pe o manopera relativ usoara. Nu trebuie decat sculele necesare, putina atentie si chef de treaba.

 

+1

 

manopera e cacamaca le-am schimbat in 30 minute fara sa fi cercetat ceva in prealabil.

 

450 pe manopera e ENORM hotie la drumul mare la treaba EXTREM de simpla.

Link to comment
Share on other sites

e foarte usor sa dai admisia jos, cum au mai zis si alti colegi aci, trebuie desfacute suruburile de 11-10, niste furtune, surubul de la la joja, sa dai firele de la injectoare deoparte, sa poti lucra cum trebuie, oricum sunt convins ca motanul o sa faca un diy pe cinste cum a facut si cu cel de shimbat filtre.

 

in legatura cu bujiile, ceea ce iti recomand eu, ce eu nu am facut, ptr ca minte de apoi sa vina, dupa ce scoti bujile vechi din motor (motoru rece), sa incerci cumva sa cureti filetul pe care intra bujia, inainte sa bagi bujiile; si neaparat sa faci ce a zis ionatan Cuplul la strangere e de 15Nm sa ai si cheie dinamometrica.

Edited by Munteanu
Link to comment
Share on other sites

manopera e cacamaca le-am schimbat in 30 minute fara sa fi cercetat ceva in prealabil.

 

30 de minute mi se pare exagerat de putin (e adevarat ca eu suflu cu aer praful inainte, sterg cu carpa, dau cu aspiraturl, fac poze dupa fiecare surub-reper scos).

Daca lucrezi cu grija (de exemplu sa astupi fiecare gaura de admisie cu hartie + cureti totul in jur sa nu intre praf) eu estimez cam 40-50 minute.

 

 

Aici ai operatiunile comune (pana la filtrul de aer)

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?s=&...st&p=679684

 

Aici ar fi demontat-montat EGR

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?s=&...st&p=932985

 

Daca tot dai galeria jos nu ar strica sa-ti faci un pic de timp si pentru curatarea EGR-ului. (nu te uita doar la poze citeste un pic si topicul; sunt cateva lucruri interesante de care e bine sa tii cont).

Link to comment
Share on other sites

Vad ca ai E46.

1. De ce schimbi8 bujiile incandescente? Ai eroare pe vre una sau vrei sa le schimbi la nr. de km sau preventiv.

2. O sa fac eu un DIY cu schimbatul galeriei in 2 saptamani maxim.

(am galeria noua - dar mai sunt legat si de altele).

 

Vezi ca jumatate din operatiuni sunt comune cu schimbatul filtrului de aer. Pana acolo stii sa ajungi?

 

nu trebuie sa ajungi la releu ca sa vezi daca este bun, cu un aparat de masura verifici cablurile care le introduci in bujii si vezi daca ajunge curent acolo.

 

In principiu daca masina pornea iarna "la cheie" nu prea ai ce sa verifici. E suficient sa schimbi bujiile. Daca pornea cu sughituri si facea fum - atunci ai de verificat. (La mine cu 1 bujie defecta si una pe duca deja facea ca tractorul - nu la BMW am patit dar simtomele sunt clare.)

Daca nu merge releul e posibil sa nu mearga toate bujiile - si ar trebui sa faca mult mai nasol.

 

 

De unde ai luat galerie si cu cat?

Link to comment
Share on other sites

1700 ron

http://www.altgradauto.ro/

Am masurat cu manuta mea (mai exact cu sublerul axul si este de 4,5mm; Doar varful este de 4mm)

 

M-am speriat pentru ca pe cutie aveam codul de piesa noua: 11 61 7 800 577 si pe galerie codul de piesa veche: 7787318 - cod care apare si pe galeria veche (2004).

Daca mai ai putina rabdare sa dau galeria veche jos - voi masura axul si la cea veche (sa vad daca e de 4,00 sau 4,50 mm)

 

http://img219.imageshack.us/img219/5563/20100314o0042.jpg

 

http://img24.imageshack.us/img24/8031/20100314o0006.jpg

 

http://img251.imageshack.us/img251/293/20100314o0009.jpg

 

http://img692.imageshack.us/img692/6053/20100314o0013.jpg

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.