Jump to content

Upgrade motor


r0n1n

Recommended Posts

Am un e46 320ci 170cp an 2002.

Nu prea mai sunt satisfacut de performante, si la ce gheata e pe piata auto m-am gandit sa inlocuiesc motorul.

Ar merge sa pun un motor de 325i sau 330i?

Merita schimbarea sau e prea costisitor?

Link to comment
Share on other sites

Din cate am inteles pe forum se simte diferenta grav de la 320 la 325, plus ca dc ii pun chip sare de 200cp deci s-ar merita.

Ideal ar fi fost motor de 330i dar ma gandesc ca la 325 pot fi mai multe piese comune, o sa ma mai interesez inainte sa iau decizia.

 

 

@the riffle cat ar putea sa ma mai duca manopera? Dc as da motorul meu+toate cele cu aprox 1500 chair s-ar merita operatiunea.

Link to comment
Share on other sites

Un upgrade nu se merita daca nu iei cel mai mare motor.

Ca si cum ai pune in loc de 316i, 318i....rahat pansat.

 

Prea mica diferenta pentru 2000 de euro.

Daca cumperi m54b30, e alta poveste, de la cer la pamant diferenta :)

 

Insa nu te poti astepta la pretul ala pe piesele tale... n-ai cum.

Link to comment
Share on other sites

4000E e cam mult.

Dc as putea sa fac trecerea la un motor de 330i in aprox 1500E, iau in calcul si vinderea motorului meu si a pieselor care nu-mi vor mai trebui, ar fi perfect.

Banuiesc ca dc as pune compresor, ar scadea mult fiabilitatea si nu ar mai fi o masina de zi cu zi.

Edited by r0n1n
Link to comment
Share on other sites

Compresor, mai fiabil decat turbo. :) Tocmai ca vine in kit de la firme de renume, nu asamblat in curtea cuiva, dupa ureche, ca turbo :lol:

 

Tare!

Care crezi ca e mai dificil de realizat turbo-compresorul su compresorul (antrenat mecanic - cred ca vrei sa spui)?

Eu nu vorbesc din punctul de vedere al unui constructor, vorbesc din punctul de vedere al cumpararii, de la active autowerke un kit supercharger e cam 4000, insa totul e complet, soft profesionist inclus, firma mare de renume in state si de ce nu, in lumea tuningului...

Kitul acesta e bolt on, fĂŁrĂŁ suduri, taieturi, down pipe ca la turbo. Inclusiv softul e fĂŁcut perfect, nu la ureche de unu altu... Ca la noi toĂži sunt mecanici si toĂži softeaza, de aia nici un motor turbo nu tine mai mult de 20-25 de mii km. Insa kiturile astea de supercharger nu reduc la extrem fiabilitatea ca si turbo... Nu zic din cĂŁrĂži, reviste, se Âştie, o maÂşina ce nu a fost prevĂŁzutĂŁ cu turbo de fabrica, dar cineva a montat un kit turbo maÂşina aia ĂŽÂşi pierde din fiabilitatea 80%. de aceea maÂşinile modifcate cu turbo de la noi, nu sunt maÂşini de zi cu zi, sunt maÂşini de liniute, etc.

Un kit supercharger special gândit si fabriCat pentru maºina ta de cãtre un tuner de renume, Întotdeauna e axat atât pe Performanta cât si pe fiabilitatea. De aceea eu cred ca e mai simpla treaba cu supercharger decât turbo pus la ureche... Si in plus mitul acela de aceea e scump, ca e testat si restestat....

Scuze pentru eventualele greseli de ortografie, scriu de pe telefon.

Link to comment
Share on other sites

nota 10 roco

@r0n1n compresorul e mai fiabil decat turbo,cel putin la M54

bine dezvoltand ideea pentru a face ceva cum trebuie ar trebui undeva la 7000 euro am facut eu la un moment dat calculul pentru mine :

-compresor 4mii euro

-suspensie minim 700 euro

-frane aici e discutabil eu am pus cam 1500 euro

-diferential autoblocant tot cam 1500 euro

si cred ca pot sa mai apara una alta :)

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

@the riffle cat ar putea sa ma mai duca manopera? Dc as da motorul meu+toate cele cu aprox 1500 chair s-ar merita operatiunea.

 

Manopera e in jur de 500... Poti sa gasesti mai scump sau mai ieftin de 500...

 

Prima data cand mi-am schimbat motor cutie si diferential m-a costat 700 de euro ( Motor cutie diferential si manopera pt E36. Am trecut atunci de la 318is la 325)

Acum a doua oara m-a costat 400 euro motor si manopera ( am schimbat motorul de 2,5 cu altul tot de 2,5 mai bun )

 

Cu compresorul e mult mai ieftin... E diferrit ca si concept fata de turbo.

Se pune pe admisie nu pe evacuare. E mult mai fiabil.Nu necesita decomprimarea motorului ungere intercooler etc...

Eu in primavara vreau sa-mi pun compresor. Ca solutie mai ieftina optez pt un compresor luat dupa o americana ceva ( Pontiac Ford GM...) PE EBAY gasesti un compresor second provenind de pe ce am zis pe la 2-300 de dolari iar transportul e 200 de dolari.... De montat cred ca il montez singur ca nu-mi pare o mare filozofie...

Compresorul trage mult mai bine decat turbo pana in 4000-4500 dar pierde in ture inalte in fata turbinei... Pe mine 100-150 de cai in ture joase m-ar multumi momentan...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Puterea pe care o obtii din compresorul mecanic trebuie sa fie destul de mare sa acopere si pierderea de putere pt actionarea lui. La turbo compresor nu ai aceasta problema.

@the_rifle: Exista intercooler si la compresorul mecanic. Principiul de functionare e acelasi iar aerul comprimat are temperatura prea mare pt a nu fi racit inainte de a fi aruncat in admisie. Difera tipul de actionare a compresorului si tipul de ungere.

Sunt avantaje si dezavantaje pt fiecare solutie. Depinde si cum vrei sa obtii puterea. Insa pt regimul day by day cred ca e mai bun compresorul mecanic. Si mai tare e solutia decuplarii compresorului mecanic, sa-l cuplezi doar cand ai nevoie de putere.

Link to comment
Share on other sites

Mai frate... Superchargerul nu e tot una cu Kompressorul ?

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2006-Range-...sQ5fAccessories

 

 

Turbina stiu ca se pune in miscare datorita gazelor din evacuare.

Compresorul sau superchargerul se pune pe admisie ( baga mai mult aer in admisie ) si este angrentat printr-o curea la motor amplificand rotatiiile printr-o fulie mai mare...

 

Deci cum e tot una turbina cu superchargerul ?

Stiu eu gresit ? sa ma corecteze cineva....

 

Dupa cate imi dau eu seama e pus pe admisie...

 

http://www.youtube.com/watch?v=8zgPd4-GMqc

 

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Puterea pe care o obtii din compresorul mecanic trebuie sa fie destul de mare sa acopere si pierderea de putere pt actionarea lui. La turbo compresor nu ai aceasta problema.

@the_rifle: Exista intercooler si la compresorul mecanic. Principiul de functionare e acelasi iar aerul comprimat are temperatura prea mare pt a nu fi racit inainte de a fi aruncat in admisie. Difera tipul de actionare a compresorului si tipul de ungere.

Sunt avantaje si dezavantaje pt fiecare solutie. Depinde si cum vrei sa obtii puterea. Insa pt regimul day by day cred ca e mai bun compresorul mecanic. Si mai tare e solutia decuplarii compresorului mecanic, sa-l cuplezi doar cand ai nevoie de putere.

 

Daca are posibilitatea de a se decupla sunt de acord ca are o fiabilitate crescuta fata de turbo.

Dar fiabilitatea mare provine si din faptul ca super-chargerele nu prea ating presiuni de 2 barr (din cauza ca energia mecanica ar fi foarte mare), daca s-ar folosi si turbo-compresoarele tot asa cu bun simt - 25-30% nu ar fi probleme de fiabilitate dar cine trece prin chinul de a a adapta un sistem de supra-alimentare o face de obicei pt show, liniute s.a., nu pt confortul care il presupune la condus.

Un sistem cu roti dintate care multiplica de la cateva mii de rpm la peste 100k trebuie sa fie f scump sa fie durabil pe cand turbo-compresoarele sunt de asemene high-tech dar au scazut ca pret datorita raspndirii foarte largi.

Link to comment
Share on other sites

@the_rifle: ambele sisteme sunt asezate pe admisie. Diferenta intre ele cum este actionata turbina. Ambele au compresor de aer in partea dinspre admisie insa in partea unde este actionata compresorul mecanic are o roata dintata care este direct legata la motor iar turbocompresorul are o turbina care este actionata de gazele de evacuare (de aici denumirile, compresor mecanic si turbocompresor). Cum la ambele ai compresor de aer care introduce fortat aerul in admisie, ai nevoie si de intercooler pt racirea aerului.

Ma refeream la principiul de functionare, e la fel indiferent ce se intampla in spatele compresorului (cum e actionat). Trebuie sa vezi cele 2 sisteme ca o axa cu 2 roti. Jumatate este formata din compresor (spre admisie) si se comporta similar, iar cealalta jumatate de axa e formata de roata dintata actionata mecanic sau de turbina actionata de gaze.

Edited by rmg
Link to comment
Share on other sites

Eu am zis de un kit supercharger ca e fĂŁrĂŁ batai de cap, fĂŁrĂŁ probleme, lipsa de fiabilitate, tocmai ca in general sta sub 1 bar si nu oferĂŁ o putere mare fata e stock. Si se poate monta de oricine, cel Putin cel de la active autowerke.

DacĂŁ vrei putere liniara pe toatĂŁ plaja de turatie, atunci compresorul este pentru tine.

La turbo e necesarã fabricarea unor coturi, piese, pentru a se monta, si da, cu presiune mica in turbina, turbina actionata de gazele de evacuare, rezista cel Putin la fel ca un compresor mecanic. Mai rãmâne problema softului, la care pur si simplu am mai multã Încredere in active autowerke decât in oricine de la noi. Insa the rifle vrea. Compresor de pe alta maºina, sotful trebuind fãcut tot aici... In acest caz, poate fi mai simpla de pus turbina, deoarece necesita modificare atât montarea superchargerului cât si a turbinei.

Link to comment
Share on other sites

greu frate... Nu mai inteleg nimic :).

La primavara ma apuc de proiectul asta.Pana atunci nu-mi mai pun problema ca ma doare capul... In momentul in care o sa am un compresor in mana o sa ma prind mai bine :lol:.

Cand am sa vreau sa cumpar ceva o sa deschid un topic in care am sa cer pareri :).

Merci pt ajutor.

 

 

Ma incurc in denumiri...

Turbo,

Bi-turbo

Twin-turbo

Turbina,

Turbocharger

Compresor

Compresor mecanic

G-Lader....

Nu mai inteleg care e unu care e altu... Care se pune unde se pune...

 

Nu mai zic 100-150 de cai... Macar un 50-60 de cai sa am in plus si ar fi perfect...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

E simplu, primele 5 sunt denumirile pt turbina asa cum o stii de pe dieseluri iar ultimele 3 sunt denumirile pt compresorul mecanic, asa cum il gasim in general la americani.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger

http://en.wikipedia.org/wiki/Supercharger

 

Nu mai zic ca exista variante combinate, cu turbocompresor si cu compresor mecanic (vezi Polo GT, cu motor de 1.4TSI). :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.