Jump to content

Upgrade motor


r0n1n

Recommended Posts

Si eu, dupa mintea mea si atat cat ma pricep, as alege compresorul mecanic. As cauta o solutie sa-l decuplez cand nu am nevoie de putere. Cum am mai spus, singura lui problema e puterea pe care o papa pt a pune in miscare compresorul. La motoare mici nu stiu daca merita, pt ca-l ingenunchezi. Parca la SLR McLaren din 626CP compresorul iti ia vreo 150CP pt a pune in miscare compresorul, adica vreo 20% din puterea maxima scoasa.
Link to comment
Share on other sites

NU cred ca se poate decupla...

Nu prea ai cum, venind pe fulie si pe aceasi curea cu pompa de apa, servo etc.

 

Si trebuiesc 2 harti, da...

 

Insa nu e nevoie de decuplare, de ce? fiindca pierderea lui e deja calculata, adica, scoate mai putina putere, tocmai fiindca sunt pierderi.

Daca esti multumit de 100 de cai de exemplu in plus, aia ii ofera compresorul real, fara pierderi ar fi undeva la 130cp.

 

Si la turbo sunt pierderi de putere, pentru a pune in miscare turbina, nu chiar asa mari ca la compresor, insa sunt.

Credeti ca turbina se invarte fara sa consume energie?

Pai ca sa invarta paleta, sa traga aer de afara, sa-l bage cu forta in cilindrii, trebuie o anume forta, gazele in loc sa iasa liber pe evacuare, trebuiesc sa impinga palete turbinei...

 

Insa boost-ul marit de la turbo, face ca pierderea de putere sa nu se prea simta.

La compresor, presiunea e mai mica, sunt si frecari, ce fac ca pierderea de putere sa fie mai mare.

Oricum, e tare sa traga liniar.

Link to comment
Share on other sites

Exista kituri cu compresor centrifugal, care cupleaza in functie de turatie si cu ambreiaj electromagnetic ca cel de la AC. Dar nu toate kiturile au asa ceva, depinde de producator.

Avantajul unor astfel de solutii e ca masina are aproape acelasi consum cat timp compresorul nu lucreaza. Si intra doar cand ai nevoie, de exemplu cand esti cu pedala in WOT. In rest, masina se comporta ca o masina de facut piata.

Informatie mai multa e pe 4tuning pusa de cei de la Master tuning, care au inceput cu un 316i. Buba e pretul. Un astfel de compresor de firma (Vortech, Eaton, ASA) te scoate din papuci.

Link to comment
Share on other sites

NU cred ca se poate decupla...

Nu prea ai cum, venind pe fulie si pe aceasi curea cu pompa de apa, servo etc.

 

Si trebuiesc 2 harti, da...

 

Insa nu e nevoie de decuplare, de ce? fiindca pierderea lui e deja calculata, adica, scoate mai putina putere, tocmai fiindca sunt pierderi.

Daca esti multumit de 100 de cai de exemplu in plus, aia ii ofera compresorul real, fara pierderi ar fi undeva la 130cp.

 

Si la turbo sunt pierderi de putere, pentru a pune in miscare turbina, nu chiar asa mari ca la compresor, insa sunt.

Credeti ca turbina se invarte fara sa consume energie?

Pai ca sa invarta paleta, sa traga aer de afara, sa-l bage cu forta in cilindrii, trebuie o anume forta, gazele in loc sa iasa liber pe evacuare, trebuiesc sa impinga palete turbinei...

 

Insa boost-ul marit de la turbo, face ca pierderea de putere sa nu se prea simta.

La compresor, presiunea e mai mica, sunt si frecari, ce fac ca pierderea de putere sa fie mai mare.

Oricum, e tare sa traga liniar.

 

Iar sunt Gica-contra nu ma pot abtine...

 

Energia folosita de turbo-compresor este "gratis" - in sensul ca oricum se irosea pe evacuare in lipsa turbinei.

O parte din ea este valorificata in turbina si chiar incarcari partiale (respectiv presiuni mici) ajuta aspiratia

Numai daca luam in considerare diferenta de temperatura inle-outlet turbina si ne facem o idee despre cata energie absoarbe turbina

 

Folosim des expresia "intra turbina" dar e gresita in sensul ca e functioneaza (cu o eficienta f mica ce-i drept) de la relanti, dar se apropie de parametri nominali mai sus.

Avantajul turbinei este ca supra-alimentarea nu depinde decat de debitul de gaze arse, nu de turatie de aia se pot obtine cupluri mari la turatii joase

 

Daca te uiti pe cataloage mai vechiute in care se ofereau masini identice cu motoare identice (ca cilindree) unele cu turbo altele fara ai sa vezi ca la cele supra alimentate consumul era "paradoxal" mai mic un pic.

 

Nu e vorba ca "motorul mai puternic pune in miscare mai repeda masina" si la drum intins consumul era mai mic.

 

Compresorul mecanic NU poate sa traga liniar decat daca e compresor volumic cu lobi (gen roots) sau alt tip dar neaparat volumic. Daca este tot centrifugal va fi mult mai varza ca orice turbo-compresor.

Link to comment
Share on other sites

Eaton merge cu acest tip de compresor, cu 2/4 lobi care se invart. ASA, Vortech sunt centrifugale. Totusi Vortech e foarte folosit in aplicatii auto, chiar daca se spune ca cel centrifugal e mai putin eficient. Eaton-ul are nevoie de o racire mai buna a aerului comprimat, cica incalzeste aerul mult mai tare ca unul centrifugal. Insa trag mai de jos, neavand nevoie de o viteza foarte mare pe fulie pt a furniza necesarul de aer in admisie.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.