Jump to content

4 intrebari


Core

Recommended Posts

Salut

Am un BMW 116i 122CP, de un an si o luna, motor cu dublu VANOS. Am 2400 km cu el.

Am cateva intrebari

  1. As vrea sa imi spuna cineva pe la ce turatie este bine sa schimb viteza in mod normal. Am indicator care imi spune cand sa schimb si in ce treapta. Dupa ce se incalzeste motorul, cand ajung pe la 2000 rpm imi zice sa schimb viteza, cam in orice treapta de viteza as fi. Sa schimb cand imi zice acest indicator (care este pentru consum optim)? In primii 2000 km schimbam pe la 2700-3300 rpm. Acum Schimb la 2100-2200.
     
  2. Cum este mai bine sa procedezi cand este motorul rece, sa pleci cu masina imediat cu turatii moderate sau sa o lasi 1-2 minute pe loc sa se incalzeasca motorul. Am citit pe un forum ca incalzirea motorului pe loc i-ar dauna.
     
  3. Daca tin masina in garaj ( o latura mai mica este deschisa) o perioada mai lunga fara sa o pornesc, in afara de baterie mai poate fi ceva afectat? Am tinut-o odata 8 luni si jumatate nemiscata in garaj cu husa pe ea.
  4. Pe masina, pentru dimensiunile anvelopelor pe care le am (195*55 16") scrie sa le umflu cu 2.2 bar pe cele din fata si cu 2.5 pe cele din spate. Pana acum am mers cu 2.0 in fata si 2.2 bar in spate, (m-a indus in eroare * recomandata de BMW) Au ceva anvelopele daca am mers cu ele putin mai putin umflate? In carte scrie ca ar creste uzura. Comp de bord nu mi-a semnalat nimic in legatura cu presiunea in pneuri. Am verificat regulat presiunea in roti.

 

PS As vrea sa vand masinuta.

 

PPS Myth: Let your engine warm up for several minutes before driving.

 

Reality: That might have been good advice for yesteryear's cars but is less so today. Modern engines warm up more quickly when they're driven. And the sooner they warm up, the sooner they reach maximum efficiency and deliver the best fuel economy and performance. But don't rev the engine high over the first few miles while it's warming up.

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

1. nu mi se pare tare relevant indicatorul ala ... sunt cazuri cand o tin si in 2200-2500rpm ( a mea e diesel ) si chiar daca imi arata pe bord sa schimb, ignor afisajul ala cu sageti. Parerea mea ca in oras nu este relevant - cel putin nu la noi. Observa si tu ca, daca ai schimba dupa indicator in momentul in care esti in treapta superioara si ai vrea sa accelerezi - oricat de incet - consumul creste mult mai mult decat daca ai tine'o intr'o treapta inferioara. Eu in general mi'am creat un stil, astfel incat sa tin motorul in turatie si schimb doar daca strada este mai libera, nu vreau sa merg mai tare ..... si nu ma grabesc.

 

2. eu las maxim 1-2 minute sa se miste lichidele prin motor si apoi plec de pe loc cu turatii- pe cat posibil pana in 1700-2000rpm - eu am in cap faptul ca nu doresc sa folosesc prea mult turbina la rece. Incep sa merg in turatii peste 1800-2000rpm doar cand incepe sa intre aer mai caldut in habitaclu - asta cam in 3-5-... minute dupa ce am plecat din parcare.

 

3. daca o tii in garaj si nu o bagi dupa ce ai spalat'o - ai sanse mari sa nu pateasca nimic - totusi 8 luni e ceva timp. Peste iarna, am lasat o masina in garaj si chiar in weekend-ul asta am pornit'o, am plimbat'o un pic - doar sa se mai miste si ea. Nu stiu exact daca se poate intampla ceva negativ - in garaj s'ar putea sa fie cat de cat ok.

 

4. mi se pare ca 2.2 si 2.5 este presiunea pentru 4 persoane cu bagaje. Eu merg intotdeauna cu 2.0 si 2.2 - nu'ti fa probleme. Poate daca mergi cu masina plina sa cresti pe la 2.2 si 2.4 - dar e alegerea ta.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

1. nu conteaza atat de mult la un motor pe benzina cand schimbi viteza, in cazul in care nu este extrem de turata. E simplu...vrei sa mergi la consum schimbi in turatii mici (pana in 2500), vrei sa mergi sportiv, schimbi mai sus (peste 3500). eu personal ti-as recomanda sa schimbi in jur de 2500-3000.

 

2. la motoarele noi nu este atat de important sa le lasi sa se incalzeasca. poti pleca cu ea si imediat insa nu turata, mergi cu ea relativ la turatii mici pana se va incalzi.

 

3. nu prea are ce sa se intample daca o tii in garaj o perioada mai indelungata, insa ideal ar fi sa o mai pornesti din cand in cand, si chiar sa faci un drum cu ea, pe cat posibil in afara bucurestiului (sa o mai dezmortesti).

 

4. nu cred ca ai patit mare lucru ca ai mers cu rotile mai desumflate. oricum la cum sunt drumurile la noi in tara, mai bine putin mai desumflate decat foarte umflate, deoarece socul la gropi va fi mai mic.

 

PS: cat vrei pe ea?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

La nici o masina din ultimi 10 ani producatorul nu recomanda incalzirea pe loc - ralantiul este un regim nesanatos pentru motor, singurul lui scop este econmia de carburant cand masina nu se deplaseaza

 

O perioada lunga de timp fara sa fie atinsa poate crea probleme ambreiajului.

Presiune incorecta in cauciucuri

- prea mare - toceste caucuicul pe mijloc

- prea mica - toceste pe exterior.

Probabil ca ai un sticker pe grosimea usii soferului cu valorile corecte

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eu personal schimb ( atunci cand merg normal- la consum ) cam pe la 2500 si pentru viteza pe la 4000...

Legat de incalzirea motorului pe timp de iarna..parerile sunt cam impartite. Eu pun contactul, iau contactul, il pun din nou , o pornesc si stau 1-2 minute pana sa plec de pe loc ( la sfatul unor mecanici ...) si o tin in rotatii relativ mici o bucata de drum pana se incalzeste.

 

 

 

Sunt offtopic putin... am sesizat in ultimele 2 zile, dimineata cand plec...in momentul in care franez, se aude un zgomot foarte ciudat, ca si cum as zgaria betonul :| , nu stiu cum sa il explic altfel. Sa fie oare discurile de frana ruginite de la apa asta ?! :| daca nu...ce-ar putea sa fie?

Link to comment
Share on other sites

Sunt offtopic putin... am sesizat in ultimele 2 zile, dimineata cand plec...in momentul in care franez, se aude un zgomot foarte ciudat, ca si cum as zgaria betonul :| , nu stiu cum sa il explic altfel. Sa fie oare discurile de frana ruginite de la apa asta ?! :| daca nu...ce-ar putea sa fie?

Eu nu am folosit 10 zile masina si in primii 3-4 km numai asa s-a auzit si la mine,si eu tot de la discuri banuiesc.

Link to comment
Share on other sites

Sunt offtopic putin... am sesizat in ultimele 2 zile, dimineata cand plec...in momentul in care franez, se aude un zgomot foarte ciudat, ca si cum as zgaria betonul :| , nu stiu cum sa il explic altfel. Sa fie oare discurile de frana ruginite de la apa asta ?! :| daca nu...ce-ar putea sa fie?

Eu nu am folosit 10 zile masina si in primii 3-4 km numai asa s-a auzit si la mine,si eu tot de la discuri banuiesc.

 

 

 

Am dus-o azi la service. S-au uitat baietii aia, au zis ca au ruginit discurile ca a stat masina( am tinut-o pe trotuar cat a nins ). Au spus ca se rezolva cu cateva frane mai puternice :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am mai lasat masina 2 luni nemiscata.

Cand am mers cu ea pe 1 martie am sesizat un mic zgomot, o båtaie de la o roata din fata, cred ca stanga. Este foarte slab. M-am uitat pe la roti dar nu am vazut nimic anapoda. Am vazut pe partea interioara a rotilor din fata ca sunt niste table subtiri care pun capac discurilor de frana banuiesc ca sunt pentru a proteja discurile de frana. Tabla aia de la roata din stanga e mai infoiata.

In bord nu semnaliza nici o problema.

Sunetul este foarte slab, de la 50kmh in sus e acoperit de zgomotul motorului.

 

cel mai cumplit cosmar al meu e sa intre un sobolan si sa rontaie cabluri pe la bmw-u. Nu cred ca s-a intamplat asta.

 

Aveti idee ce ar putea fi?

 

Masina e la vreo 300 km de Bucuresti, de aia ajung mai rar la ea. Acolo am un unchi care m-a primit cu masina in garajul lui. Nu cred ca e vreo problema sa merg cu ea. Nu am luat nici o denivelare cu ea.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Salut

 

[*]Pe masina, pentru dimensiunile anvelopelor pe care le am (195*55 16") scrie sa le umflu cu 2.2 bar pe cele din fata si cu 2.5 pe cele din spate. Pana acum am mers cu 2.0 in fata si 2.2 bar in spate, (m-a indus in eroare * recomandata de BMW) Au ceva anvelopele daca am mers cu ele putin mai putin umflate? In carte scrie ca ar creste uzura. Comp de bord nu mi-a semnalat nimic in legatura cu presiunea in pneuri. Am verificat regulat presiunea in roti.

 

Multumesc

 

se strica multe.spre exemplu chederele care se distrug.o masina nemiscata o perioada lunga e foarte afectata,placute discuri,chedere si asa mai departe. e bine sa o ti un minut doua inainte de a pleca iar daca pleci cu motorul rece sa nu depasesti 2 000 de turatii. in mod normal fiecar eschimba cum vrea,la consum la adrenalina :) insa indicat,cica , e sa se schimbe viteza intre 2300-2500 turatii la diesel. am un e90 dar nu am permis de o vreme lunga.odata la 5,6 zile maxim o pornesc si o iau la o tura prin parcare.cand am lasat-o mai mult a inceput sa faca figuri,zgomote ciudate,discurile scartaiau.

Edited by SM07PRM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.