Jump to content

schimbatul uleiului


mihai vigariu

Recommended Posts

Hello everybody,

 

mi-a povestit un prieten de o metoda noua de schimbat uleiul la motor. Posibilsa fie veche dar eu abia acum am auzit.

Cica i-au bagat un furtun pe gura pe unde se pune uleiul sau pe la joja, nu-mi amintesc sa fi specificat, si i-au aspirat uleiul. Chipurile asa scoate mai bine depunerile si alte gunoaie. Voi ce spuneti,ati intalnit aceasta metoda? E eficienta, aveti incredere in ea?

Sper sa nu fie un procedeu clasic de care eu abia acum aud. Pt mine uleiul se schimba in modul clasic, eliberand busonul de sub baia de ulei.

 

Sanatate si sarbatori fericite.

Link to comment
Share on other sites

In 9 din 10 service'uri auto din Spania uleiul se scoate DOAR prin aceasta metoda. Se pot cumpara si pompe din magazinele de piese auto.

Multi isi scot la fiecare 2000km cam 1L sau 1,5L de ulei si apoi adauga ulei nou in locul celui scos.

In Spania nu exista varianta cu ''schimb de ulei gratis'' daca cumperi uleiul din magazinul service'ului. Manopera incepe de la 15 euro.

In service BMW un schimb [ulei+filtru+reset+manopera] la un 320D costa 240 euro.

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

Prin aceasta metoda se schimba uleiul la Smart ForTwo Diesel...iti trebuie o pompa speciala. Insa cei de la Mercedes(reprezentanta) spuneau ca ar fi fost mai bine daca ar fi pastrat metoda clasica prin care se scurge mai bine uleiul....se scapa mai bine de impuritati. Asa ca si eu la randul meu iti recomand acest lucru!
Link to comment
Share on other sites

Multi isi scot la fiecare 2000km cam 1L sau 1,5L de ulei si apoi adauga ulei nou in locul celui scos.

 

Asta mi se pare cam aiureala. :)

 

Marocanii o aplicau pe Renault 25 sau Mercedes 190. Vad ca s-a transmis si la mecanicii de alta nationalitate. Unii considera ca sifoneaza uleiul asa. Adica la capatul a 10.000km ei au tot timpul uleiul in conditii mai bune decat daca ar face schimb doar la finalul intervalului.

Link to comment
Share on other sites

Marocanii o aplicau pe Renault 25 sau Mercedes 190. Vad ca s-a transmis si la mecanicii de alta nationalitate. Unii considera ca sifoneaza uleiul asa. Adica la capatul a 10.000km ei au tot timpul uleiul in conditii mai bune decat daca ar face schimb doar la finalul intervalului.

 

Marocanii poate se pricep mai bine la cĂŁmile. :)

Link to comment
Share on other sites

majoritatea service-urilor de la noi tot asa trag uleiul din motor, cu acea sonda cu aspiratie.e mult mai comod, si mai curat asa. insa sonda aia are un orificiu mic, si ma indoiesc ca trage impuritati samd!!!

peste tot unde am fost sa schimb uleiul, tot asa au vrut sa il schimbe si nu i-am lasat, am plecat. pana la urma m-am dus acasa, sau intr-un loc retras, m-am bagat sub masina si am schimbat eu uleiul. cu ajutorul unei tavite in care sa colectez uleiul vechi, si vreo 2-3 carpe(sa ma sterg pe maini), am facut schimbul fara nici o problema, si cu bani in buzunar!!!.

Link to comment
Share on other sites

si mecanicul meu are sonda d-aia... o singura data am schimbat cu ea pt ca eram constrans, elevatoarele fiind blocate cu alte masini si eu ma grabeam foarte. Recomandat ete tot pe jos, pe la baie.

Sonda aia e buna in si cazul "desteptilor" care baga benzina in loc de motorina...

Link to comment
Share on other sites

curge mai bine daca-i dai drumul pe jos... se prelinge tot uleiul, in schimb la aspirare, se aspira doar ce e adunat, eventual ar trebui aspirat, apoi asteptat inca vreo 5 minute, aspirat iar... ca sa ia tot. Nu mai bine desfaci baia cu uleiul cald si lasi sa curga/picure pana bei o bere? :)

 

reprezentantele nu fac neaparat ce e mai bine...

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca o sa curga mai mult ulei daca il scoatem pe la surub decat daca il aspira. Capatul tubului nu ajunge pana in partea de jos a baii ?...

e o sonda universala... nu ajunge pana in partea de jos a baii de ulei, uneori poti avea surpriza sa iti scoata mai putin ulei decat ai pus in motor...

 

adica in loc de 4 litri iti scot doar vreo 3 - 3,5 litri, pe motiv ca cica ar mai fi vreo cateva sute de grame si in filtru ... :)

 

personal am optat pentru varianta traditionala...

Link to comment
Share on other sites

In 30 plec la munte si imi trebuiau doua gume noi pe spate. Am cautat in 3 magazine [care au si service'uri]. In fine...am intrebat si daca pot sa fac schimbul prin scurgerea uleiul si nu prin aspirare. Mi-au raspuns ca acel capat al tubului ajunge pana in zona unde este orificiul de scurgere, bla bla bla. Mi-au mai zis ca ei imi aspira uleiul si dupa ce e gata pot deface surubul si daca picura mai mult de 100ml, nu mai platesc schimbul.

Aici in Spania nu poti merge pe camp sa schimbi uleiul sau sa te bagi sub masina. Imediat se opreste politia si te f**e. Nu ai voie sa faci pe mecanicul chiar daca esti autorizat. Daca ai probleme chemi pe cei de la tractari.

 

Pana acum eu am schimbat doar prin metoda veche [clasica :)]. Sper sa mai am si data viitoare posibilitatea.

Link to comment
Share on other sites

pai numai prin simplu fapt ca merge prin aspiratie e clar ca nu iese mizeria. e normal sa se poata infunda, e normal sa aibe un filtru o sita ceva de gen care sa se curete intre folosiri si nu pot crede ca trage uleiul in acelasi ritm in care el se depune si se lasa in baie. pentru a fi cat mai eficienta ar trebui bagata de 2 ori minim la intervale de cel putin 10-15 minute. strict parerea mea.
Link to comment
Share on other sites

Acum un an am facut schimbul de ulei prin aceasta metoda , aspirata, a bagat dracia aia pe la joja si a tras tot , bine , la mine a fost si un caz nefericit , a scos aproape 7 litrii :) si nu a oprit masinaria aia pana nu sugea in gol .

Si eu am fost atunci mirat , nu mai vazusem o asa metoda de schimb a uleiului si majoritatea oamenilor la care m-am laudat mi-au zis ca tot metoda traditionala e mai buna , tocmai pt. ca cica , cad si impuritatile nu numai uleiul.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce e asa de greu sa ne inchipuim un recipient [oala / cratita / lighean :lol:] care are un orificiu de 10mm prin care curge uleiul din el. Imi demonstreaza si mie cineva cum o sa curga mizeria pana la gaura ??? NICI daca era apa nu ajungea mizeria la orificiu !!! Ce DRQ sa ne mai mintim despre ulei ?

Daca capatul sorbului de la aspirator ajunge pe fund, el trage tot din jurul lui de pe o suprafata mult mai mare decat cea din jurul orificiului de scurgere.

 

Nu e o discutie pro vs contra. Dar poate chiar cred unii ca prin orificiul de scurgere o sa cada si anumite roti dintate daca nu punem repede surubul ala inapoi !!! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.