Jump to content

YESssss ! Mi-am luat supercharger :)


the_rifle

Recommended Posts

Dupa cum va spuneam in primavara vroiam sa-mi cumpar un supercharger.... Se pare ca pt mine primavara a venit mai repede sau Mosul a venit cu intarziere de cateva zile... :)

 

Mi-am luat un Eaton M112 de pe un " 2003-2008 Range Rover Sport / Land Rover V8 Supercharger " .

L-am luat in aceasta noapte pe la ora UNU de la un user de pe forum care intamplator sta in cartier cu mine.

 

http://www.invasionautoproducts.com/superc...-rr-lr0308.html

http://cgi.ebay.co.uk/Jaguar-XKR-XJR-S-typ...=item19b8c5bde2

 

Ehhh acum am alte probleme... :lol: Cum il montez , cum ii fac admisia , unde il chipuiesc , daca pun sau nu ambreiaj ceramic sa-l duc in 350 de cai etc etc :)

A mai pus cineva compresoare pe masini ? O sugestie ceva ?

Sunt bucuros... :) Mai uit chiar acum la "100-200" de cai cu placere... :D

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Valva blow-off pt turbo se potriveste si la compresor ?

Am vazut valva blow-off si de 1 si de 2 bari... Asta ce insemna ? Adica setarile maxime de putere pot fi pana la 1 sau 2 bari dar presupun ca pot seta valva sa se deschida si la 0.5.... Cum conving eu valva sa se deschida la cat vreau eu ? Stiu ca se regleaza dar cred ca pe reglajul ala nu scrie , "0,1 0,2 0,5 0,8 Stop gata...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

nu cunosc in detaliu problema asa ca intreb si eu aiurea:

daca provine de pe un "V", "arhitectura" ii permite adaptarea la un motor L6 ?

 

N-are nici o treaba dupa ce provine... Putea sa fie si dupa 5 in stea si dupa 12 in w...

 

Bafta la proiect. Sunt curios ce va iesi. Am gasti pe google un link cu asa ceva pe un E30m20 : http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=118702

Arate cam improvizatie.

 

 

Da :) Cam urat...

Ce aiurea se vede intercoolerul ala stramb.... Sper sa-mi iasa mult mai bine... :lol:

Oricum proiectul se va intinde pe cateva luni bune... poate un an , asta daca nu sparg motorul asta in "teste"... Sincer m-am plictisit de schimbat motoare diferentiale si cutii ca nu sunt mecanic , deci platesc si manopera iar vreun jmecher cu bani nu sunt... Doar pasionat...

 

Am cautat pe tot netul... N-am vazut nici un filmulet cu E36 325 cu modelul asta de supercharger... Speram sa invat din experienta altora... Nici in linkul dat de tine nu e acelasi model de supercharger... Ala e un M62 . Eu mi-am luat M112... Cred ca e de bine... Oricum, am vazut ca se pune pe motoare mari deci am toate sansele sa sparg motorul daca ii bag peste 0,5 fara decomprimare. Oricum motorul il las comprimat ca n-am chef ( bani ) sa-l duc in 400 de cai...cel putin nu in 2010...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Bravo, tata! Asta da compresor mecanic. Singura lui buba este ca e.... prea mare pt motorul tau. Iti pun mai jos specificatiile lui, eu cred ca totusi trebuie sa decomprimi motorul sau sa-l sugrumi din valva de bypass. La 2bari ii sar mucii la motor.

Altfel, compresorul e foarte tare. Din ce am vazut eu pe site-ul lor, pare cel mai mare model de la ei. Smecheria la el e ca atunci cand te plictistesti, schimbi doar masina si cari compresorul pe aia. Daca ai grija de el, te tine o viata.

 

* Displacement: 1.857 Liter

* Max. Outlet Pressure: 2.0 Bar

* Max. Speed Cont (inst.): 12,000 (14,000)

* Flow at Max. Speed @1.8 Bar: 1360 cubic meters / hour

Link to comment
Share on other sites

Cel de la care l-am luat e mecanic... Mi-a zis sa ince cu 0.3 ca altfel ii sar pistoanele pe pereti :lol:.

O sa am grija sa n-o comit... (sper)

 

 

 

Trebuie controlat bine presiune, sa nu creste prea mare..

In alta ordine de idea, motorul tau are senzori de detonatie?

 

 

 

habar n-am... :) probabil ca n-are...

Dar oare ii pun si intercooler sau nu ? Am vazut ca unii pun altii nu pun...

Unul se plangea ca a scos "doar" 300 de cai pt ca are temperatura la aer prea mare... In prima faza nu vreau sa trec de 280 ca nu ma tine ambreiajul deci ma gandesc ca poate nu-mi trebuie intercooler...

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Obligatoriu intercooler. Datorita principiilor de functionare compresorul volumic incalzeste mult mai tare aerul decat unul centrifugal. Multa lume se plange de asta, insa un intercooler rezolva problema.

De aia multi si folosesc pe cel centrifugal, de la Vortech pt ca poti sa nu-i pui intercooler, e mai mic ca dimensiune. Dar ca eficienta nu se compara cu unul volumic.

 

Pt montaj poti incerca la Florica NSL, a mai montat si el si tipul cu care mai lucreaza, Turcu, cu asa ceva. Banuiesc ca E36 CTL iti spune ceva!

Edited by rmg
Link to comment
Share on other sites

Mai am cateva intrebari @rmg daca-mi poti raspunde :

1. valva de blow-off e identica si pt turbo si pt compresor ?

2. Cum reglez valva aia sa se deschida in ce presiune vreau eu ?

3. Cum calculez dimensiunea intercoolerului ?

4. Evacuarea trebuie modificata? ( acum am o evacuare dubla de E46 330... )

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

In mare ti-a raspuns MAS. Nu vreau sa ma bag in discutii despre cum se face una sau alta, asta numai unul care efectiv a facut astfel de lucruri ti le poate spune. Asa teorie, despre ce se poate face gasesti multi, dar pt a pune mana sa faci acel lucru bine, trebuie sa stii meserie. Eu unul nu stiu.

Dar daca ma intrebi cum ar trebui sa se desfasoare lucrurile, eu as face in felul urmator:

-as cauta pe unul care a mai facut asa ceva si care stie sa monteze un compresor (mare chestie nu e, fizic se fac niste prinderi, o fulie dubla, o curea, niste trasee de aer); apoi soft (e de fapt cel mai important lucru, pt ca ala iti pune in valoare motorul si compresorul); cine iti face softul ar trebui sa stie sa regleze si valva de bypass (eu stiu ca sunt vacuumatice, or fi si electrice habar n-am; reglajul se face in functie de plaja in care vrei sa lucreze motorul, tot soft-istul e tatic acolo); eu as decomprima motorul cu o garnitura de chiulasa buna ( asa faci si o revizie la axa, supape, simeringuri); un ambreiaj bun; intercoolerul acelasi baiat ti-l poate recomanda pt ca a mai lucrat cu asa ceva (prea mic nu va raci destul, prea mare vei pierde presiune); eu as merge pe aer-aer e mult mai ieftin. E mai putin eficient dar e mult mai ieftin si usor de instalat.

Din ce am scris, iti dai seama ca militez pt o treaba facuta bine de la inceput, nu inceputa prost si imbunatatita. Per total, vei plati mai multi bani asa decat daca incepi cum trebuie.

Nu ai spus cat ai dat pe compresor! Sunt convins ca atunci cand vei incepe sa discuti cu oameni care au mai facut asa ceva iti vor spune ca e prea mare pt motorul tau, ca mai bine schimbi motorul cu unul V8. :)

Link to comment
Share on other sites

Detonatiile sa zicem ca le rezolva cu Aquamist water/methanol injection system (vezi linkul cu 318is). Dar tot va fi necesar intercooler. Cam alea-s costurile (cred ca injectoarele pot ramane, depinde de puterea vizata), plus manopera.

Nu pot sa cred ca a costat compresorul 150Euro!!

Link to comment
Share on other sites

Daca sare de 2000, nu mai e rentabil deloc... cu 3000 lua unul complet bolt on, cu soft special facut afara... cu injectoare, debitmetru, intercooler, etc.

Il putea monta si el si eu, oricine.

Stiu cum e sa iei pe bucati, pun pariu ca daca as lua eu asa... as ajunge peste 2000e. Fiindca sunt multe neprevazute... incepand de la pretul softului, care poate trece lejer de 300-400, pana la restu... superchargerul asta e mare, in sensul ca e voluminos... nu stiu cum il va pune el.... ce suporti trebuiesc construiti, ce fulii...ce adaptor ii trebuie pentru intrarea si iesirea aerului din el... etc

Eu zic ca un 500-700 minim trebuie ganditi numai pentru neprevazut. Calculul dee acasa nu se potriveste cu cel din targ.

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

personal raman la parerea ca un kit dedicat e mai bun,dai un ban il plus dar esti ceva mai linistit si nu fac inginerii ca sa pui compresorul pe masina.Am si eu un proiect pt M54 in cap dar din pacate acolo sumele sunt ceva mai mari+ eu nu concep sa pun asa ceva pe masina fara sa schimb franele :)
Link to comment
Share on other sites

Suspensii am H&R cup kit sunt ok doar ca cedez nervos in Bucuresti :lol:

ambreiaj si volanta sunt in plan si ele doar ca sunt cam 1000 euro

frane tot pe acolo

offf vroiam si blocant

si uite asa dublez valoarea masinii :) pana la urma cred ca doar ai fac o resoftare :)

PS:pe 2,5 aia dau undeva catre 280-300 cai puterea

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

La 2.8, unde vreau sa-l pun eu, am cuplu jos... undeva la 300nm acum...

La asta mi s-a oprit cautarea... sunt bani multi, insa se prea poate sa merite...

La 3000 mi-as gasi motor plus cutie in 6 de m3 3.2

Insa motorul de m e sensibil rau... si 100% va necesita un tune up, valve shimming, etc. de aia 80% din m3 de pe strada, nu mai scot puterea declarata.

Acolo mai vorbim de 500-800 e...

 

Si in plus, cuplul va fi sigur mai mare la un 2.8 cu supercharger, decat la m3...

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.