Jump to content

Turbina e90 2007


Guest evilgh0st

Recommended Posts

exact , cate mercedesuri nu sunt pe pe la sfarsitul anilor 80 care cred ca au la bord peste jumate de milion de kilometrii toate si nu le-a picat turbina?

 

si din nou ii dau dreptate colegului de mai sus, ce motorina era pe vremuri? cine statea cu masina la relanti dupa un drum lung??? turbinele sunt proiectate sa pice.punct.

 

Ai dreptate : multor mercedesuri nu le-a picat turbina pentru ca nu o au... iar la cere care totusi au - paramentrii erau mult sub nivelul actual

Daca ne uitam prin cataloage un motor diesel aspirat dezvolta pana in 35-40Cp /litru pai ce supra-alimentare ea aia la care se dezvolta 90Cp la 2L? Pai turbina aia mergea cam tot timpul in parametrii si pun pariu ca nu ajungea la 700 de grade

 

In plus cam cati d-alde Shummy ai vazut pe Cobre? Eu sincer nici unul, normal ca nu iti vine sa-i dai cand orice masina care functioneaza te "face muci", te bucuri ca merge si mergi si tu legal: oricum te plictisesti sa incerci sa incalci legea in ceea ce priveste viteza.

In primi ani de permis auto eram un mic maniac - scoteam untu din dacia tatalui meu si am lucrat vara pe 2 dieseluri

: unu de 70Cp la o tona si ceva si pe unu de 1,6 (nu stiu caii dar vechi) mai greu, dupa cateva zile mi-a trecut tot chefu de competitii si conduceam ca si cum as tracta alta masina dupa mine.

 

 

Motorina de pe vremuri era non-euro adica foarte unsuroasa in comparatie cu asta de acum dar asta e doar un factor

 

Nu zic ca e absolut normal dar zic ca daca ar face masini asa cum le visam noi ar fi fff scumpe.

 

Nu lucrez la BMW dar am ceva pregatire in domeniu si ma simt cumva "atacat" cand vad ca oamenii nu inteleg decat ca "am dat banii - tre sa mearga!" Da merge cat e in garantie , dupa aia, tu tre sa te gandesti la banii tai nu altcineva.

 

Salut...nu stiu cine esti, ce-i cu tine....care-i treaba...dar am citit multe post-uri de-ale tale...sunt de acord...si te sustin :)

Nu stiu de ce unii de pe forum nu vor sa inteleaga ca masinile...pentru cele mai bune performante...si pentru a nu "se rupe" ...trebuie incalzite:)

E normal sa se strice masina daca iarna la minus 10 grade pleci cu ea imediat...si o mai si turezi :)

Oricat de tare te-ai grabi...2...3 minute in plus...chiar nu cred ca conteaza :twoup:

Eu o incalzesc intotdeauna (iarna) cel putin 3 minute, in functie si de temperatura :(

O masina e ca si un om...pentru a obtine performante maxime...trebuie incalzita:)

N-ati vazut ca atletii se-ncalzesc inainte? CA ORICE SPORTIV FACE "INCALZIREA" inainte :D Cred ca merge comparatia.

 

Lucian...o chestie as vrea sa te intreb...nu stiu daca tu ai scris...sau altcineva...ca e gresit s-o incalzesti la relanti ...

Adica...eu gresesc daca stau si-o incalzesc 5 min...dupa care...ies din parcare...ii dau a doua printre blocuri si mai merg cu ea asa 2...3 minute pana ies la drumul principal unde ma duc pana-n 2000 de ture pana se mai incalzeste ?:)

Ar trebui sa ma duc in 2000 de ture de indata ce am pornit cu ea de pe loc...sau e bine cum fac ?:D

Ms

 

exact , cate mercedesuri nu sunt pe pe la sfarsitul anilor 80 care cred ca au la bord peste jumate de milion de kilometrii toate si nu le-a picat turbina?

 

si din nou ii dau dreptate colegului de mai sus, ce motorina era pe vremuri? cine statea cu masina la relanti dupa un drum lung??? turbinele sunt proiectate sa pice.punct.

 

Ai dreptate : multor mercedesuri nu le-a picat turbina pentru ca nu o au... iar la cere care totusi au - paramentrii erau mult sub nivelul actual

Daca ne uitam prin cataloage un motor diesel aspirat dezvolta pana in 35-40Cp /litru pai ce supra-alimentare ea aia la care se dezvolta 90Cp la 2L? Pai turbina aia mergea cam tot timpul in parametrii si pun pariu ca nu ajungea la 700 de grade

 

In plus cam cati d-alde Shummy ai vazut pe Cobre? Eu sincer nici unul, normal ca nu iti vine sa-i dai cand orice masina care functioneaza te "face muci", te bucuri ca merge si mergi si tu legal: oricum te plictisesti sa incerci sa incalci legea in ceea ce priveste viteza.

In primi ani de permis auto eram un mic maniac - scoteam untu din dacia tatalui meu si am lucrat vara pe 2 dieseluri

: unu de 70Cp la o tona si ceva si pe unu de 1,6 (nu stiu caii dar vechi) mai greu, dupa cateva zile mi-a trecut tot chefu de competitii si conduceam ca si cum as tracta alta masina dupa mine.

 

 

Motorina de pe vremuri era non-euro adica foarte unsuroasa in comparatie cu asta de acum dar asta e doar un factor

 

Nu zic ca e absolut normal dar zic ca daca ar face masini asa cum le visam noi ar fi fff scumpe.

 

Nu lucrez la BMW dar am ceva pregatire in domeniu si ma simt cumva "atacat" cand vad ca oamenii nu inteleg decat ca "am dat banii - tre sa mearga!" Da merge cat e in garantie , dupa aia, tu tre sa te gandesti la banii tai nu altcineva.

 

Salut...nu stiu cine esti, ce-i cu tine....care-i treaba...dar am citit multe post-uri de-ale tale...sunt de acord...si te sustin :D

Nu stiu de ce unii de pe forum nu vor sa inteleaga ca masinile...pentru cele mai bune performante...si pentru a nu "se rupe" ...trebuie incalzite:)

E normal sa se strice masina daca iarna la minus 10 grade pleci cu ea imediat...si o mai si turezi B)

Oricat de tare te-ai grabi...2...3 minute in plus...chiar nu cred ca conteaza B)

Eu o incalzesc intotdeauna (iarna) cel putin 3 minute, in functie si de temperatura :)

O masina e ca si un om...pentru a obtine performante maxime...trebuie incalzita:)

N-ati vazut ca atletii se-ncalzesc inainte? CA ORICE SPORTIV FACE "INCALZIREA" inainte :P Cred ca merge comparatia.

 

Lucian...o chestie as vrea sa te intreb...nu stiu daca tu ai scris...sau altcineva...ca e gresit s-o incalzesti la relanti ...

Adica...eu gresesc daca stau si-o incalzesc 5 min...dupa care...ies din parcare...ii dau a doua printre blocuri si mai merg cu ea asa 2...3 minute pana ies la drumul principal unde ma duc pana-n 2000 de ture pana se mai incalzeste ?:)

Ar trebui sa ma duc in 2000 de ture de indata ce am pornit cu ea de pe loc...sau e bine cum fac ?:)

Ms

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am stat de vorba cu mecanicul asta al meu care l-am gasit si acum are grija de masina mea, un vietnamez super de treaba, imi spunea ca la multe masini relativ noi care le-a desfacut si s-a facut schimb de ulei la 25-30k km, cand a dat jos capacul de chiulasa s-a ingrozit, pline de mazga si depuneri... Iar la un TD treaba asta e chiar naspa......

Cand am schimbat garnitura capacului de chiulasa la a mea imi spunea ca a fost placut surprins cat de curat era totul, din cauza ca la mine intervalul de service e de 10-12k maxim fiind un model mai vechi. Se pare ca a fost respectat si de proprietarii anteriori....

Ca sa concluzionez cine are masina de noua si vrea sa il duca mai mult de 100k si e TD cred ca lucrul cel mai bun care il poate face e sa ignore idrive si sa schimbe uleiul ala la 10k, cred ca are importanta mai are decat statul in masina 3 min sa se raceasca turbina....

 

Este evident acest lucru, cu cât schimbi uleiul mai repede cu atât protejezi mai bine motorul.

 

Din pĂŁcate, acest lucru este inacceptabil pentru marea majoritate a posesorilor de BMW-uri mai recente.

Am avut mai multe discuĂžii cu mai mulĂži dintre ei Âşi nici unul nu putea concepe schmbarea uleiului la 10 000 km sau sub acest prag.

 

Eu schimb uleiul la 7000 km, alĂžii ĂŽl schimbĂŁ la 25 000 km.

Fiecare face aÂşa cum ĂŽl taie capul.

 

 

"Este evident acest lucru, cu cât schimbi uleiul mai repede cu atât protejezi mai bine motorul." - FOARTE ADEVARAT :)

Totusi, cu 7000...cred ca exagerezi :)

Dar sa-l schimbi la 25 000 ...e o mare prostie...

Eu bag ulei de 15 000 km si-l schimb la 10 000 ...maxim 12 000 ...

Link to comment
Share on other sites

Sincer...nu ma pricep la masini foarte mult, poate chiar aproape deloc :)

Stiu doar sa le conduc...destul de bine as zice, nu ma laud mai mult...si-atat :)

 

Tot ce stiam si-am respectat cu sfintenie pana acum, e ca atunci cand sunt reci...trebuie incalzite :twoup:

Ca si sportivii...ca si femeia, etc :(

 

Lucian81v ...sau cum are nicku`...este destul de bun tipul, dupa cum ziceam si mai sus...l-am citit cu interes :D

 

Ii multumesc lui si altora (ca au mai fost cativa) ...pentru ca am aflat ca dupa un drum...mai lung...sau dupa ce turezi mai mult masina...e bine s-o mai lasi pornita 2...3 min dupa ce o parchezi...

 

Am cautat si eu azi pe google sa vad ce dracu-i aia o turbina...ce face, care-i treaba cu ea...ca sincer, chiar nu stiam ...si astfel am gasit un mic articol....destul de interesant :)

 

Asa ca vin in sprijinul a ceea ce spune el...cu urmatoarea afirmatie a unui alt specialist ...:

 

„După ce maşina este parcată, turbina, din inerţie, continuă să se rotească, chiar dacă motorul este oprit. Ăn cazul ĂŽn care motorul nu mai funcţionează, ĂŽn turbină nu mai pătrunde lubrifiant, astfel forţa de frecare dintre elementele acesteia este mai mare, ceea ce duce la defectarea mecanismului. Proprietarii de maşini cu motoare turbo, după ce parchează autoturismul, ar trebui să ţină motorul pornit vreo 30 de secunde, pentru ca sistemul turbo să se oprească şi să nu se defecteze” - o spune un tip, Alexandru Hariton.

 

Link-ul cu articolul complet: http://www.flux.md/editii/39/articole/225/

 

Asadar...am bagat la cap, de-acum o s-o las 2 min pornita dupa ce o parchez :D

 

Ar fi bine ca unii mai "caposi" ...sa faca si ei la fel...ma rog, asta doar daca n-au foarte multi bani si pofta de schimbat turbina...daca dispun de multi bani, n-au decat sa le opreasca de indata :D

 

Eu...n-am atat de multi bani incat sa-mi permit sa nu respect aceste minime indicatii...care nu ma costa deloc B)

Si chiar de-as avea mai multi bani....cred ca as avea la fel de multa grija de masina B)

BAFTA:)

Edited by hornetb
Link to comment
Share on other sites

Multumesc de aprecieri dar am impresia ca am mai spus si tampenii din repezeala.

 

Pentru ca majoritate nu avem webasto, cel mai bun compromis, dupa mine,este exact cum ai spus:

- pornire motor, in stationare cateva minute

- mers moderat , preferabil in zona cuplului maxim, in orice caz mai bine peste decat sub (asta la diesel unde cuplul maxim nu e natural, ci fortat spre turatii mai joase), cat mai fin cu pedala pana cand motorul e la temperatura de functionare.

 

Cand am zis ca nu se incalzeste motorul pe loc, m-am referit sa nu stai cu el pe loc pana ajunge la temperatura optima, asta nu e recomandat pentru nici un motor deoarece regimul de ralanti este un compromis, un rau necesar.

Asta e mentoinat pana si in manualul dacia: noua si veche.

Dar GARANTAT e preferabil sa o incalzesti pe loc pana la temperatura optima decat deloc.

 

Dupa parcare, motorul trebuie tinut pornit daca in prealabil a fost mai "forjat", daca in ultimele minute ai mers relaxat , ca in perioada de incalzire nu este neaprat necesar, dar sigur nu strica.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Totusi, cu 7000...cred ca exagerezi :)

Dar sa-l schimbi la 25 000 ...e o mare prostie...

Eu bag ulei de 15 000 km si-l schimb la 10 000 ...maxim 12 000 ...

 

Nu exagerez chiar deloc.

Atunci când ai un stil de conducere sportiv, intervalul de service trebuie sã fie În concordanÞã.

 

DacĂŁ aÂş merge calm, l-aÂş schimba Âşi eu la 10 000, ĂŽnsĂŁ nu este cazul.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu reusesc sa inteleg problema aici: E90 are interval variabil de schimb al uleiului. Si deci BC-ul ar trebui sa spuna cand e nevoie sa se schimbe, bazat pe parametrii electrochimici ai uleiului. Si atunci de ce sa fie schimbat la alte intervale ?

 

Sau a deviat discutia catre alte modele si n-am fost eu atent? :)

Link to comment
Share on other sites

Ei au zis ca e din cauza faptului ca iaarna nu am last motorul sa se incalzeasca. Am garaj cu incalzire... In orice caz, nu cred ca sunt singurul.

 

Pai si ce temperatura ai in garaj ? 90 grade ? :)

 

Era un topic despre cum se conduce un diesel; n-ar strica sa arunci o privire.

 

 

depinde si ce ulei ai in motor..pe uleiul 0w-40 scrie clar ca dai cheie si pleci..iar in cartea masinii, nu scrie nicaieri ca trebuie sa incalzesti motorul..ce dreacu, nu e dacie..

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
in carte chiar scrie, se pleaca imdeiat cu masina de pe loc, incalzirea se face in mers, respectand o limita de turatie pana la atingerea temperaturii optime de functionare. In toate manualele de la ce auto am si am avut scrie treaba asta.
Link to comment
Share on other sites

Paul, cred ca te inseli la partea cu "nu sunt prost facute intetionat ".

 

Pai si cum se poate face asta?Adica cum este posibil sa fabrice o turbina care sa tina in mod sigur 80-100k (cat este garantia in diverse tari)?.Cred ca este nevoie de ceva tehnologie serioasa pentru a anticipa acest lucru.

 

 

Orice producator cat de permium stie conform unor studii cand trebuie dispuse intervalele de revizie, cat este durata de functionare a unei piese.

 

Recall-urile se fac atunci cand producatorul nu a anticipat o defectiune "recunoaste" practic ca acea problema de din vina lui si ca nu a fost anticipata corect in faza de proiectare.

 

Esista un un domeniu de studiu, o stiinta practic numita - TEROTEHNICA - se ocupa tocmai cu stabilirea duratei de viata a subansambelor auto, determinarea intervalelor de revizie, fiabilitatea sistemelor si mecanismelor de pe autovehicul, probabilitatea de aparitie a defectelor.

 

Practic terotehnica este o combinatie de matematica, probabilitati si inginerie(teste de fiabilitate, incercari). Se stabilesc legi de functionare a unor piese, sau a unor ansambluri de piese(motor, transmisie). Astfel garantia este acordata in functie de km/ani pentru ca existe studii temenice.

 

Garantia pentru motor sau durata medie de functionare a scazut si asta o declara chiar producatorii, erau motoare diesel aspirate natural care aveau durata medie de utilizare 800.000km. Acum intervenind tot felul de sisteme complicate pe masina (turbina, geometrie variabila etc. ) care au dus in fond la marirea puterii/cmc duce la micsorarea la 400.000-300.000km a duratei de functionare. E logic cu cat motorul este mai complicat invers proportional creste fiabilitatea. In toata chestia asta sunt de vina si cei ce se ocupa cu studiul de piata au anticipat "baietii" ca suntem dispusi sa platim "caii multi" si ca lesam aspectul fiabilitatii in plan secund.

 

Sigur terotehnica ar avea rolul sa faca din autovehiculele proiectate la firmele mari niste colosi ai fiabilitatii, dar intervine aspectul economic care dicteaza scadearea costurilor de productie asta duce la subansamble fabricate din materiale mai ieftine in tari cu tehnologie si mana de lucru mai ieftina astfel cu ajutorul terotehnicii se incearca anticiarea cat mai precis a duratei limita de garantie oricum din proiectare masinile moderne sunt gandite pentru 4-5 ani de utilizare fiabila si apoi producatorul prin dealeri ofera un serviciu renumit - BUY-BACK.

 

Cei care se plang de fiabilitate cu masini vechi, care nu au mai respectat un interval de service si revizie conform reconadarilor de fabrica sigur nu pot da vina pe producator.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Eu nu reusesc sa inteleg problema aici: E90 are interval variabil de schimb al uleiului. Si deci BC-ul ar trebui sa spuna cand e nevoie sa se schimbe, bazat pe parametrii electrochimici ai uleiului. Si atunci de ce sa fie schimbat la alte intervale ?

 

Sau a deviat discutia catre alte modele si n-am fost eu atent? :)

 

+1

 

La E90 scade intervalul de "service"(schimb ulei) in functie de orele de functionare ale motorului si media de consum pe ultimile mii de km.De exemplu unul care merge in DE. numai pe autostrazi cu 130km/h in tr. a-6-a unde uzura uleiului este minima va schimba uleiul la 30 de mii km fata de unul care merge in Ro. in traficul din Buc unde se sta mult pe loc si motorul are multe ore de functionare BC-ul te atentioneaza deja de la 15mii km ca trebuie sa schimbi uleiul.Deci nu vad de ce as schimba uleiul la 7-10 mii de km.

 

Cat despre faza cu incalzitul motorului la ralanti iar nu o inteleg atata timp cat in toate cartile tehnice ale masinilor scrie clar ca motorul se incalzeste in mers iar la ralanti nu se lasa mai mult de 10-15s.

 

Citez din "Carbibles.com" :

 

""The acids condense and etch the cylinder walls and piston rings. In reality, this accounts for over 85% of engine wear, the other 15% being down to abrasion. So the adverts are nearly right - most of the engine wear does happen at startup, and it is because of a lack of oil, but it isn't because the oil isn't coating moving parts - it's because it's not transporting these acidic gases away. Having said that, if you start the engine and let it idle for 15 seconds or so before moving off, you can probably add another 100,000 miles to your engine's life without one bottle of additive. This warms the oil up a tad and makes sure it's in all the most vital areas before you start putting a strain on the engine. Most handbooks tell you not to let the engine warm up before driving off (they're referring to the acid corrosion mentioned above), but they mean don't let it reach working temperature.""

Link to comment
Share on other sites

Da, asa fac si eu - un minimum de 15-30 sec (30 fiind iarna) pe loc, dupa care plec.

In legatura cu uleiul, eu intelesesem ca se masoara niste calitati electrochimice (conductivitate, aciditate) si pe baza lor ti se spune cand sa schimbi. Fireste, s-ar putea sa ma insel, pentru ca asta nu e informatie oficiala..

Link to comment
Share on other sites

in carte chiar scrie, se pleaca imdeiat cu masina de pe loc, incalzirea se face in mers, respectand o limita de turatie pana la atingerea temperaturii optime de functionare. In toate manualele de la ce auto am si am avut scrie treaba asta.

 

O tâmpenie pentru scãderea poluãrii.

 

in traficul din Buc unde se sta mult pe loc si motorul are multe ore de functionare BC-ul te atentioneaza deja de la 15mii km ca trebuie sa schimbi uleiul.Deci nu vad de ce as schimba uleiul la 7-10 mii de km.

 

Ca sĂŁ protejezi motorul mai bine.

Link to comment
Share on other sites

in carte chiar scrie, se pleaca imdeiat cu masina de pe loc, incalzirea se face in mers, respectand o limita de turatie pana la atingerea temperaturii optime de functionare. In toate manualele de la ce auto am si am avut scrie treaba asta.

 

Stiu, am citit si eu in cartea masinii mele si chiar asa procedez, dar POIUYT spunea ca scrie pe ulei (ma rog, pe bidon) ceva de genul Pour&Go!.

 

 

Hai, mai! :)

 

Unde scrie?

 

 

am sa iti fac o poza la acel paragraf ,cu dedicatie , cand am sa fac schimbul de ulei..

 

Mersi :)

Link to comment
Share on other sites

in fine, cred ca am interpretat eu gresit.

 

http://www.oilshop.ro/specs/castrol/Edge_Sport_0W-40.html

 

"Provides an outstanding layer of wear protection from start-up."

 

http://www.oilshop.ro/uleimotor/castrol-ed...40-p-11907.html

 

"Asigura protetie in timpul pornirilor la rece si scurgere rapida pentru asigurarea unei accelerati inbunatatite."

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Totusi, cu 7000...cred ca exagerezi :)

Dar sa-l schimbi la 25 000 ...e o mare prostie...

Eu bag ulei de 15 000 km si-l schimb la 10 000 ...maxim 12 000 ...

 

Nu exagerez chiar deloc.

Atunci când ai un stil de conducere sportiv, intervalul de service trebuie sã fie În concordanÞã.

 

DacĂŁ aÂş merge calm, l-aÂş schimba Âşi eu la 10 000, ĂŽnsĂŁ nu este cazul.

 

Apropo, ce ulei folosesti ? Sau ce recomanzi ?

Eu...am bagat de asta - Castrol Magnatec Diesel 5W-40 -...dar acum ca vine vara...ar fi bine sa bag de asta - Castrol EDGE Sport 0W-40

 

Tu ce folosesti...ce zici de ce-am folosit...sau ce folosesc...si ce-as intentiona sa folosesc ?:)

Ms

Link to comment
Share on other sites

FoloseÂşti un ulei foarte bun, eu nu aÂş schimba tipul uleiului ĂŽn locul tĂŁu.

 

Eu folosesc Castrol Edge Sport 10W-60, ĂŽnsĂŁ am altĂŁ motorizare.

 

DA, e bun ? HAI ca m-ai facut fericit :) E bine ca l-am nimerit...pe asta l-am folosit de la inceput, dar m-am documentat inainte, desigur :)

Pai aia de la schimbu` de ulei...ba chiar si un prieten...au zis ca n-ar strica sa-l bag pe asta...tinand cont ca vine vara ...etc... Ma refer la Castrol EDGE Sport 0W-40 ...

Link to comment
Share on other sites

Nu.

Uleiul 5W-40 poate fi folosit pe tot parcursul anului.

Uleiurile moderne nu necesitĂŁ schimbare sezonierĂŁ, le poĂži folosi Âşi iarna Âşi vara.

 

0W-40 ºi 5W-40 au aceeaºi vâscozitate la cald, prin urmare conducerea sportivã nu este un argument pentru cã ambele uleiuri se comportã la fel la cald.

Link to comment
Share on other sites

Nu.

Uleiul 5W-40 poate fi folosit pe tot parcursul anului.

Uleiurile moderne nu necesitĂŁ schimbare sezonierĂŁ, le poĂži folosi Âşi iarna Âşi vara.

 

0W-40 ºi 5W-40 au aceeaºi vâscozitate la cald, prin urmare conducerea sportivã nu este un argument pentru cã ambele uleiuri se comportã la fel la cald.

 

Ok, ms.... :)

Link to comment
Share on other sites

numai commenturi prostesti... ma uimeste faptul ca si moderatorii gen Bavaria... care ar trebui sa dea raspunsuri clare si concrete fac parte din aceeasi categorie.

Destul de amuzant... bmw oricum a devenit o marca catalogata gen "masina de bisnitar" .. oameni cu lanturi la gat cat degetu.. care mananca seminte si asculta manele pe strada. :)

 

Am avut si eu bmw.. pentru ca avea portbagajul mare si puteam face piata linistit :) Pentru ce altceva este bun bmw-ul ??? fiabiliatatea care oricum nu o are ??

 

 

p.s castrol nu produce ulei, castrol doar imbuteliaza...in 10000 de tari si locuri

Edited by xerius
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.