Jump to content

Turbina e90 2007


Guest evilgh0st

Recommended Posts

Tot citesc de ceva timp pe forumuri la probleme tehnice(in special probleme "turbo") si nu pot sa nu observ ca deja s-au impamantenit adevarate mituri despre cum trebuie sa mergi cu o masina pentru a nu avea probleme la turbosuflanta;sfaturi despre cum sa schimbi treptele,turatia optima,despre cat timp tre sa lasi turbina sa se incalzeasca sau sa se raceasca,etc... Si fel de fel de motive(unele chiar aberante) care au dus la defectarea turbinei.Hai sa fim seriosi,deja am devenit "sclavii" producatorilor,am ajuns sa ne invinovatim singuri pentru proasta proiectare a pieselor.O masina cu un motor bine gandit,proiectat si testat cum trebuie nu are voie sa aiba astfel de probleme pana-n 100-150 de mii km indiferent de stilul de condus.Singurul vinovat este producatorul(in cazul de fata bmw) ca nu e in stare/sau nu vrea sa proiecteze o masina fiabila.
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tot citesc de ceva timp pe forumuri la probleme tehnice(in special probleme "turbo") si nu pot sa nu observ ca deja s-au impamantenit adevarate mituri despre cum trebuie sa mergi cu o masina pentru a nu avea probleme la turbosuflanta;sfaturi despre cum sa schimbi treptele,turatia optima,despre cat timp tre sa lasi turbina sa se incalzeasca sau sa se raceasca,etc... Si fel de fel de motive(unele chiar aberante) care au dus la defectarea turbinei.Hai sa fim seriosi,deja am devenit "sclavii" producatorilor,am ajuns sa ne invinovatim singuri pentru proasta proiectare a pieselor.O masina cu un motor bine gandit,proiectat si testat cum trebuie nu are voie sa aiba astfel de probleme pana-n 100-150 de mii km indiferent de stilul de condus.Singurul vinovat este producatorul(in cazul de fata bmw) ca nu e in stare/sau nu vrea sa proiecteze o masina fiabila.

credeam ca sunt singurul care gandeste asa, dar problema este ca mai are si alte puncte slabe legate de fiabilitate, care nu ar avea ce cauta la o masina din clasa in care se vrea BMW.

acum sper sa nu imi sara in cap fanaticii BMW asa cum am mai patit, cand am postat ce ma deranjat la actuala masina

totusi recunosc ca daca ar fi sa o schimb cu alta marca imi este greu sa aleg altceva decat BMW.

Link to comment
Share on other sites

Hai sa fim seriosi,deja am devenit "sclavii" producatorilor,am ajuns sa ne invinovatim singuri pentru proasta proiectare a pieselor.O masina cu un motor bine gandit,proiectat si testat cum trebuie nu are voie sa aiba astfel de probleme pana-n 100-150 de mii km indiferent de stilul de condus.Singurul vinovat este producatorul(in cazul de fata bmw) ca nu e in stare/sau nu vrea sa proiecteze o masina fiabila.

 

exact. taica-meu NU POATE sa schimbe maisus de 2500. are impresia ca se rupe masina daca o tureaza.si sunt multi ca el, dar totusi , si ei ar trebui sa se gandeasca la tot felul de utilizatori, ca nu toti mergem in 6000, asa cum nu toti mergem in 2000 rpm.

ca mergi prost si o afecteaza in timp e una, dar nu e normal totusi sa pice chestiile astea sub 100000 km. a , ca se intampla la unii la 120 , la altii tine 140, si la majoritatea 170-200000 , e de inteles, caz nu pot tine o viata. dar sa dai 40000 pe masina si dupa 50-60000 sa iti pice turbina, admisie crapata, sau sa iti consume 5 litri de ulei intre schimburi nu e deloc ok, indiferent de marca. eu am impresia ca vorbele din folclor gen"alea vechi erau facute mai rezistente" sunt foarte adevarate....si partea cea mai nasoala e ca sunt convins ca producatorii chiar asta vor. le fac sa tina destul de putin, pentru a-si mari profiturile pe partea de piese.

cunosc caz de 650i care i-a stricat motorul de 2 ori + o data cutia automata in 1 an si ceva . omul merge tare, dar nu in regim de competitie. si a dat pe masina aia 120000 de euro.....el a avut noroc si i-a fost schimbata chiulasa pe garantie....dar daca nu o mai avea din garantie.....peste 10000 de euro cred. cutia la fel....a avut dauna de vreo 4000 de euro atunci.

acum 10 ani motoarele nu erau asa stoarse , si piesele parca nu erau gandite chiar asa la limita. parca suntem la formula 1 acum.....ai facut atatia km , schimbi un rahat, la inca nu stiu cati gata dai motorul la casare.

eu merg pe ideea ca mai bine imi consuma mai mult dar merg cu ea, decat sa imi iau diesel si sa stau cu grija la turbina, catalizator infundat, admisie defectuos proiectata , etc.

 

pana la urma bmw nu a fost niciodata renumit pentru fiabilitate, dar parca ne-am dori un progres in privinta asta, nu sa le faca din ce in ce mai proaste :) . sincer, incep sa ma atraga din ce in ce mai mult japonezii,care pe partea asta stau mult mai bine. astept sa se faca toyote si honde de clasa medie cu tractiune spate .

Edited by mihai20
Link to comment
Share on other sites

pana la urma bmw nu a fost niciodata renumit pentru fiabilitate, dar parca ne-am dori un progres in privinta asta, nu sa le faca din ce in ce mai proaste :) . sincer, incep sa ma atraga din ce in ce mai mult japonezii,care pe partea asta stau mult mai bine. astept sa se faca toyote si honde de clasa medie cu tractiune spate .

 

Chiar exista japoneze bune premium si cu tractiune spate,vezi Lexus,Infinity,Acura.Noi romanii suntem inca prea indoctrinati cu "masina nemteasca" dar incet,incet se va schimba mentalitatea si la noi. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Maşinile japoneze au un design destul de aiurea care denotă lipsă de personalitate.

http://burnyourfuel.com/My_Files/Mitsubishi/Lancer-Evo-X/2010/2010-Mitsubishi-Evo-X-01.jpg

http://www.autoghid.ro/UserFiles/Image/JULY1/oct3/nissan_gt-r-09.jpg

http://www.auto.ro/assets/image/2008-09/08/12129/Lexus%20LS.jpg

:)

Au si ei cateva mai"rasarite" :lol:

Edited by alexandru_83
Link to comment
Share on other sites

Pana si la italieni varfurile de gama arata foarte bine. Doar arata, dar asta e alta problema. De la BMW numai zic...daca iei seria 7 sau M3, M6 ... cred ca au ceva personalitate. Varfurile de la toate marcile auto arata frumos. Mai putin la frantzuzesti (Renault, Peugeot...etc...) Edited by Sherifu'
Link to comment
Share on other sites

hai ca facem niste comparatiii :)

aici era vorba de seria3 .....cam ce legatura are un e90 cu lexus ls, sau gtr ? slasele echivalente su seria 3 sunt destul de slabute ca oferta de motorizare si cam fara personalitate totusi. gen toyota avensis, mazda6, honda acord.

lexus si infinity mi se par cam scumpe totusi , chiar daca sunt superbe .

 

cel mai bine ar fi sa isi revina bmw-ul si sa avem mai multa incredere in masinile noastre.ma refer la modul general, ca unii au avut probleme mari, altii deloc.

Link to comment
Share on other sites

Mda si la japoneze nu ai de unde alege la motorizari pentru ca nu au decat cateva si de diesel..........

 

De ales ai,uite de exemplu Lexus IS arata mult mai bine ca seria 3 E90.Exista IS 220d 177cp(diesel),IS250 V6 204cp si IS350 V6 306cp,toate cu tractiune spate iar ca design,atat interior cat si exterior e peste seria 3.Recunosc ca mi-a stat putin gandul la IS 250 V6 inainte sa iau 325i E90 insa d.p.d.v. al performantelor dinamice e mult mai slab IS 250;DAR Intre 320d si IS 220d as fi ales cu ochii inchisi Lexus-ul.

Link to comment
Share on other sites

Eu am cu ea 150.000 km (fabricatie 11.2005) si nu a avut nicio problema, am cumparat-o din Germania inclusiv cu istoricul de service, s-au schimbat doar consumabilele+a fost vopsit un element de caroserie (aripa stg fata). Simt "explozia" turbinei in jur de 2400 rot/min, iarna o pornesc o las 30-60 sec (vara dupa 20 sec.). dupa care plec dar nu trec de 2000 rot/min, dupa ce s-a incalzit schimb mereu in asa fel incat turometru sa nu scada mai putin de 2000 rot/min. In Bucurestiul asta infernal o tin mereu peste 2000 rot/min, dupa in drum lung o las 3-5 min sa mearga la relanti sa mai raceasca turbina, oricum se raceste ea de cum intri in Bucuresti si esti nevoit sa stai la stopuri. I-am facut o verificare la inceputul lui decembrie iar rezultatele mai mult decat multumitoare, procentaj amortizoare intre 79-80%(se schimba sub 50%), placute spate. Eu unul sunt f.multumit de ea, sper ca acest caz al tau sa nu-ti schimbe parerea si pasiunea ptr BMW. Bafta. :)

 

Asa se face.

Totusi calitatea combustibilului afecteaza si turbina poate mai mult decat alte componente: prezenta impuritatilor, temperaturi de ardere, cenusa rezultata etc

 

Salut ! Am un e90 din 2007 cumparat de la AB Constanta (320d manuala).Acum 2 luni mi-a cazut turbina... in fine nu tragea masina. Am fost la AB, si cei din service mi-au spus " a, e ceva normal. se intampla de obicei pe la 50000km, ati avut noroc ca a tinut atata, avem si pe stoc, ca suntem pregatiti, se intampla des". Cost reparatie 7200ron. Iesise din garantie de vreo 3 luni. Anu asta aveam de gand sa-mi iau un 330d, dar cred ca ma mai voi gandi inainte sa mai cumpar un BMW, cu toate ca sunt fan.

Poate ati patit si voi asa ceva ?

 

La ce motor ai patit asta? La cel de 177cp?

 

Si eu am avut probleme cu turbina dar era o tija de actionare a turbinei, nu turbina. A fost schimbata tija si acum e ok. Eu am motorul de 177cp.

 

Cat despre condusul masiniilor intr-un fel sau altul, este o prostie ! Eu mi-am luat masina ca sa o conduc eu pe ea, si nu ea pe mine !!!!!!! Mi se pare absurd sa ajung acasa sa stau cu motorul la relanti sau dinastea. Nici cei cu logan sau opel nu fac asa ceva. Este absurd! O turbina trebuie sa tina si gata. Daca nu tine, inseamna ca e o turbina proasta nu ca am mers eu nu stiu cum sau ca nu am asteptat eu sa se raceasca...

 

Bine ca ca am aflat! Am sa-mi caut profesorii sa le zic ce prostii m-au invatat. Toate chestiile alea cu comportarea materialelor la schimbarea (mai ales brusca a) temperaturii erau niste aberatii?!? O turbina trebuie sa tina si gata indiferent cum o maltratezi! Daca nu ma cred le dau link catre aici

 

Poate cand se vor inventa materiale perfecte se vor face si astfel de turbine doar ca pana atunci cred ca se termina petrolul

 

 

Tot citesc de ceva timp pe forumuri la probleme tehnice(in special probleme "turbo") si nu pot sa nu observ ca deja s-au impamantenit adevarate mituri despre cum trebuie sa mergi cu o masina pentru a nu avea probleme la turbosuflanta;sfaturi despre cum sa schimbi treptele,turatia optima,despre cat timp tre sa lasi turbina sa se incalzeasca sau sa se raceasca,etc... Si fel de fel de motive(unele chiar aberante) care au dus la defectarea turbinei.Hai sa fim seriosi,deja am devenit "sclavii" producatorilor,am ajuns sa ne invinovatim singuri pentru proasta proiectare a pieselor.O masina cu un motor bine gandit,proiectat si testat cum trebuie nu are voie sa aiba astfel de probleme pana-n 100-150 de mii km indiferent de stilul de condus.Singurul vinovat este producatorul(in cazul de fata bmw) ca nu e in stare/sau nu vrea sa proiecteze o masina fiabila.

Majoritatea am vrea mai mult de 100k...

Daca mergi la blana pe autostrada si opresti motorul imediat - garantat vei avea probleme:

- turbina se invarte (asa cum stim toti) cu turatie f mare (zic doar "peste suta de mii" ca sa nu intram in polemica) si ajunge la temperaturi de cateva sute de grade

- in momentul opriri motorului o lasam si fara ungere

- evacuarea caldurii se face si in functie de diferenta de temperatura.

 

O fi vreo diferenta daca facem o racire cu delta T 200K sau 700K?

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Bine ca ca am aflat! Am sa-mi caut profesorii sa le zic ce prostii m-au invatat. Toate chestiile alea cu comportarea materialelor la schimbarea (mai ales brusca a) temperaturii erau niste aberatii?!? O turbina trebuie sa tina si gata indiferent cum o maltratezi! Daca nu ma cred le dau link catre aici

 

Poate cand se vor inventa materiale perfecte se vor face si astfel de turbine doar ca pana atunci cred ca se termina petrolul

 

 

Este logic ca nu este bine sa opresti imediat un motor turbo dupa ce a fost 'alergat'.Uleiul ramas in lagare se supraincalzeste si astfel apar depunerile.Asta ar fi un motiv.

Insa mult oameni cand cumpara ceva nu mai gandesc rezonabil, sa zic asa.Domne, am dat o gramada de bani pe masina asta, merg cum vreau cu ea si trebuie sa ma tina o viata.Este dreptul lor sa gandeasca asa, insa dupa ce masina iese din garantie trebuie sa puna portofelul acolo unde le este gura.

Revenind la problema cu motoarele turbo, unele modele de la BMW sunt prevazute deja cu pompe electrice de ulei tocmai pentru a preveni eventualele probleme care ar putea sa apara.La fel si pentru sistemul de racire.Practic, antigelul si uleiul mai sunt recirculate un timp dupa ce motorul a fost oprit.

 

zic doar "peste suta de mii" ca sa nu intram in polemica)

 

 

O turbina de la un N54 ajunge pana la 200 de mii.

Link to comment
Share on other sites

Cat despre condusul masiniilor intr-un fel sau altul, este o prostie ! Eu mi-am luat masina ca sa o conduc eu pe ea, si nu ea pe mine !!!!!!! Mi se pare absurd sa ajung acasa sa stau cu motorul la relanti sau dinastea. Nici cei cu logan sau opel nu fac asa ceva. Este absurd! O turbina trebuie sa tina si gata. Daca nu tine, inseamna ca e o turbina proasta nu ca am mers eu nu stiu cum sau ca nu am asteptat eu sa se raceasca...

 

Cum sa nu lasi turbina sa se raceasca??? Scrie si in manualul de utilizare, trebuie sa astepti 2 minute dupa ce ai mers la turatii mari. Cine nu vrea sa astepte, sa cumpere motor aspirat. Si chiar celui aspirat ii face bine o racire treptata si nu una brusca, daca a fost forjat de i-a sarit untul.

 

Masina e un bun de consum, e fabricata sa se strice, sa fie reparata / inlocuita.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Salutare. Eu am un Audi A4, din 2004, pe care vreau sa-l vand si prima optiune pentru urmatoarea masina era un 320D E90. Dar sincer, cand am citit cate probleme de fiabilitate au: amortizoare schimbate dupa 40-50k km(sub pretextul ca nu sunt drumurile din romania facute special pentru BMW, ca sa vezi) , turbine la 50k, scurgeri de ulei, etc..., parca mi se pare un pic penibil pentru o marca care se vrea premium si sincer am inceput sa am mari indoieli ca urmatoarea masina va fi un BMW.

Ca fapt divers: A4 este cumparat din RO, si are 150k km. Are amortizoarele ORIGINALE si nu bat absolut deloc, turbina originala si merge fara probleme.

Acum chiar atat de slab calitativ sa fie BMW-urile. Daca-mi cumpar unul trebuie deja sa am fondurile pe urmatorul an alocate, pentru a le baga in piese de schimb?

Link to comment
Share on other sites

Salutare. Eu am un Audi A4, din 2004, pe care vreau sa-l vand si prima optiune pentru urmatoarea masina era un 320D E90. Dar sincer, cand am citit cate probleme de fiabilitate au: amortizoare schimbate dupa 40-50k km(sub pretextul ca nu sunt drumurile din romania facute special pentru BMW, ca sa vezi) , turbine la 50k, scurgeri de ulei, etc..., parca mi se pare un pic penibil pentru o marca care se vrea premium si sincer am inceput sa am mari indoieli ca urmatoarea masina va fi un BMW.

Ca fapt divers: A4 este cumparat din RO, si are 150k km. Are amortizoarele ORIGINALE si nu bat absolut deloc, turbina originala si merge fara probleme.

Acum chiar atat de slab calitativ sa fie BMW-urile. Daca-mi cumpar unul trebuie deja sa am fondurile pe urmatorul an alocate, pentru a le baga in piese de schimb?

 

Nu stiu cum vine asta domnle...eu am avut 3(sunt la al treilea) bmw-uri si la toate 3 am/am avut piesele originale cand vine vorba de turbine, amortizoare si alte piese asa zise "problematice"! Eu zic inainte sa-i crezi pe aia care spun ca amortizoarele pica repede, sa te uiti putin pe topicurile lor mai vechi si sa vezi in ce hal mergeau cu ele. Era unu pe aici care vroia mussai sa invetze cum e cu drifturile si nu mai stiu ce...dupa cateva saptamani posteaza la probleme tehnice si cu remarca ca BMW e marca premium de 2 lei...concluzia o tragi tu...cu tot respectul. Nu cumpara dupa auzite ci dupa feeling...ce-ti place mai mult! Astazi toate sunt la fel de proaste si la fel de bune. La Audi dai 600-700 de euro pe revizia la transmisie(pana la 150k o faci de 2 ori) bani cheltuiti la BMW pe altceva(ca deh suntem in era consumismului). Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Salutare. Eu am un Audi A4, din 2004, pe care vreau sa-l vand si prima optiune pentru urmatoarea masina era un 320D E90. Dar sincer, cand am citit cate probleme de fiabilitate au: amortizoare schimbate dupa 40-50k km(sub pretextul ca nu sunt drumurile din romania facute special pentru BMW, ca sa vezi) , turbine la 50k, scurgeri de ulei, etc..., parca mi se pare un pic penibil pentru o marca care se vrea premium si sincer am inceput sa am mari indoieli ca urmatoarea masina va fi un BMW.

Ca fapt divers: A4 este cumparat din RO, si are 150k km. Are amortizoarele ORIGINALE si nu bat absolut deloc, turbina originala si merge fara probleme.

Acum chiar atat de slab calitativ sa fie BMW-urile. Daca-mi cumpar unul trebuie deja sa am fondurile pe urmatorul an alocate, pentru a le baga in piese de schimb?

Depinde in primul rand, daca iei o masina SH, cum a fost intretinuta de fostul/ii proprietar/i.

Am si eu E90 320d de un an si jumatate si pot sa spun ca am avut ceva probleme, turbina si ECU schimbate, cost 2000euro. Dar tind sa cred ca ECU-ul mergea facut, e posibil sa fi fost eroare de soft sau un contact imperfect.

In rest nicio problema, doar consumabile si cateva piese gen pompa de apa si fulie vibrochen schimbate.

Am facut peste 40.000km de cand o am si ma declar multumit. Nu as schimba-o cu nimic altceva momentan.

Asa ca eu recomand in continuare modelul asta.

La articulatii mi se pare foarte fiabila, mai ales ca am anvelope runflat care supune la un efort mai mare suspensia.

Link to comment
Share on other sites

Bine ca ca am aflat! Am sa-mi caut profesorii sa le zic ce prostii m-au invatat. Toate chestiile alea cu comportarea materialelor la schimbarea (mai ales brusca a) temperaturii erau niste aberatii?!? O turbina trebuie sa tina si gata indiferent cum o maltratezi! Daca nu ma cred le dau link catre aici

 

Poate cand se vor inventa materiale perfecte se vor face si astfel de turbine doar ca pana atunci cred ca se termina petrolul

 

Este de datoria mea ca inginer (sunt inginer electronist) sa proiectez ceva, astfel incat in orice conditii acel ceva sa functioneze fara a fi nevoie ca utilizatorul sa acorde o grija speciala. Din aceste cerinte, uite cateva care se aplica la orice producator de masini:

-circuitele trebuie sa poata fi alimentate pana la cel putin 36V fara sa fie probleme

-trebuie sa functioneze la 24V, cel putin cateva minute, cand un destept leaga masina mica la instalatia unui camion (24V) - jump start

-orice linie de comunicatie sau o linie de intrare/iesire, comanda etc. trebuie sa reziste la scurt circuit

-se fac teste de umiditate, de soc termic, de vibratii, de praf varfuri de tensiune pe alimentare, perturbatii electromagnetice, descarcari electrostatice...

 

De ce? Tocmai pt a imbunatati calitatea masinii. Tocmai pt ca utilizatorul daca are o problema sa nu fie nevoit sa merga prea des la service. Circuitele se pot autodiagnistica si se opresc in caz de probleme.

 

Sa spui ca o turbina este normal sa crape atat de repede pt ca materialele obosesc este, scuza-ma, ABSURD!

 

La fel ca in electronica, si pentru o turbina trebuie facute calcule de tolerante, simulari de imbatranire, teste de anduranta, teste de soc termic, vibratii etc.

 

Ce ai spus tu cu imbatranirea materialelor este corect. Ai dreptate! Nu exista materialul perfect! Dar este problema inginerului sa ia in calcul aceste aspecte. Nu utilizatorul final care plateste prin pretul masinii si proiectarea si testarea produsului sa tina cont de imbatranirea materialeleor tolerante etc. Altfel ne-am face singuri masiniile...

 

@Vinti,

 

Noi astia mai saraci vrem masini mai fiabile. Ne cerem scuze, nu ne permitem masini care se strica des. Nu avem bani... Soarta a fost cruda cu noi :)

Edited by Bala
Link to comment
Share on other sites

de acord partial dar acel material crapa daca este expus la solicitari extreme ,e ca si cum ai zice ca poti sa mergi cu 6000 ture 100.000 km.Era un tabel undeva cu viata motorulul in functie de turatia la care e tinut,acolo era pt aspirate dar cred ca se aplica si la turbo.

 

Majoritatea modificarilor la motor ("tuning") implica folosirea acestuia la turati mai ridicate.

 

Uitandu-ma prin materialele adunate de-a lungul anilor, am gasit o hartie de prin 1994 in care este prezentata durata estimata de viata a motoarelor BMW M10/M30/M20, in functie de turatia la care sunt folosite in mod frecvent. "Durata de viata" se refera la intervalul pana la urmatoarea reparatie capitala, pleacand de la ideea ca motorul este in perfecta stare de functionare (nou sau imediat dupa o reparatie capitala + rodajul aferent).

 

Valorile de mai jos trebuie tratate ca informatii cu caracter estimativ.

 

2000 rpm: 5000 de ore (aprox. 350.000 Km);

3000 rpm: 3500 de ore (aprox. 250.000 Km);

4000 rpm: 2000 de ore (aprox. 150.000 Km);

5000 rpm: 500 de ore (aprox. 50.000 Km);

6000 rpm: 75 de ore (aprox. 7000 Km).

 

Obs:

- calculul este efectuat pentru motoare care au cursa pistonului in jurul valorii de 80 mm;

- durata de viata estimata in ore este mai precisa decat cea estimata in Km

 

copyright Robert

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.