Jump to content

Turbina e90 2007


Guest evilgh0st

Recommended Posts

Am spus mai sus de ce am ales bmw:Performante mai bune.Insa asta nu inseamna ca nu trebuie sa recunosc cand o masina este mai frumoasa ca cea pe care o am. :lol:

 

Probabil avem gusturi diferite, mie mi se pare mai frumos E90 decât Lexus IS.

Design-ul Lexus-urilor nu mĂŁ atrage.

 

Este logic ca nu este bine sa opresti imediat un motor turbo dupa ce a fost 'alergat'.Uleiul ramas in lagare se supraincalzeste si astfel apar depunerile.Asta ar fi un motiv.

Insa mult oameni cand cumpara ceva nu mai gandesc rezonabil, sa zic asa.Domne, am dat o gramada de bani pe masina asta, merg cum vreau cu ea si trebuie sa ma tina o viata.Este dreptul lor sa gandeasca asa, insa dupa ce masina iese din garantie trebuie sa puna portofelul acolo unde le este gura.

 

Am observat Âşi eu acest lucru.

Cei care plãtesc o sumã de bani destul de mare pe o maºinã au pretenÞii exagerate, vor ca acea maºinã sã fie super fiabilã ºi sã reziste oricãrui abuz, nu concep probleme tehnice, vor ca la reprezentanÞã sã lucreze mecanicul cu mãnuºi ºi sã le toarne ulei dintr-un recipient din care nu s-a turnat ºi la altã maºinã.

NiÂşte mentalitĂŁĂži cel puĂžin ciudate...

 

Ce ai spus tu cu imbatranirea materialelor este corect. Ai dreptate! Nu exista materialul perfect! Dar este problema inginerului sa ia in calcul aceste aspecte. Nu utilizatorul final care plateste prin pretul masinii si proiectarea si testarea produsului sa tina cont de imbatranirea materialeleor tolerante etc. Altfel ne-am face singuri masiniile...

 

@Vinti,

 

Noi astia mai saraci vrem masini mai fiabile. Ne cerem scuze, nu ne permitem masini care se strica des. Nu avem bani... Soarta a fost cruda cu noi :)

 

Modul ĂŽn care conduci maÂşina influenĂžeazĂŁ direct fiabilitatea ei, faptul cĂŁ plĂŁteÂşti o sumĂŁ de bani Âşi eÂşti utilizatorul final nu te scuteÂşte de responsabilitate asupra modului ĂŽn care conduci.

Ăn fond, nu e mare lucru sĂŁ laÂşi puĂžin maÂşina la ralanti dupĂŁ ce ai fĂŁcut un drum mai lung.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bine ca ca am aflat! Am sa-mi caut profesorii sa le zic ce prostii m-au invatat. Toate chestiile alea cu comportarea materialelor la schimbarea (mai ales brusca a) temperaturii erau niste aberatii?!? O turbina trebuie sa tina si gata indiferent cum o maltratezi! Daca nu ma cred le dau link catre aici

 

Poate cand se vor inventa materiale perfecte se vor face si astfel de turbine doar ca pana atunci cred ca se termina petrolul

 

 

Tot citesc de ceva timp pe forumuri la probleme tehnice(in special probleme "turbo") si nu pot sa nu observ ca deja s-au impamantenit adevarate mituri despre cum trebuie sa mergi cu o masina pentru a nu avea probleme la turbosuflanta;sfaturi despre cum sa schimbi treptele,turatia optima,despre cat timp tre sa lasi turbina sa se incalzeasca sau sa se raceasca,etc... Si fel de fel de motive(unele chiar aberante) care au dus la defectarea turbinei.Hai sa fim seriosi,deja am devenit "sclavii" producatorilor,am ajuns sa ne invinovatim singuri pentru proasta proiectare a pieselor.O masina cu un motor bine gandit,proiectat si testat cum trebuie nu are voie sa aiba astfel de probleme pana-n 100-150 de mii km indiferent de stilul de condus.Singurul vinovat este producatorul(in cazul de fata bmw) ca nu e in stare/sau nu vrea sa proiecteze o masina fiabila.

Majoritatea am vrea mai mult de 100k...

Daca mergi la blana pe autostrada si opresti motorul imediat - garantat vei avea probleme:

- turbina se invarte (asa cum stim toti) cu turatie f mare (zic doar "peste suta de mii" ca sa nu intram in polemica) si ajunge la temperaturi de cateva sute de grade

- in momentul opriri motorului o lasam si fara ungere

- evacuarea caldurii se face si in functie de diferenta de temperatura.

 

O fi vreo diferenta daca facem o racire cu delta T 200K sau 700K?

 

Nu te supara dar tocmai la treburile astea trebuie sa se gandeasca inginerii care au proiectat motorul.Ei trebuie sa ia in calcul si faptul ca masinile nu sunt conduse numai de oameni care au absolvit facultati tehnice si care cunosc principiile de functionare ale motorului si rezistenta materialelor.Inteleg sa aplici treburile astea la niste masini care participa la anumite competitii automobilistice si unde motoarele sunt expuse la un randament aproape maxim,dar la o masina normala de zi cu zi poiectantii ar trebui sa ia niste masuri de precautie pentru ai creste rezistenta motorului,din cate stiu eu un motor normal functioneaza la vreo 60-70% din puterea pe care o poate dezvolta din masuri de fiabilitate.Ce se intampla la actualele modele bmw ma duce cu gandul la greseli mari de proiectare.Nu mi se pare normal ca turbosuflanta care este o componenta aproape la fel de importanta ca motorul sa devina consumabil.

Cat despre celelalte explicatii nu pot spune decat ca ma lasa rece,motorina era mai proasta pe vremuri si totusi la modelele mai vechi nu picau turbinele ca la cele actuale.Cunosc cazuri de masini Turbo diesel care aveau 250-300de mii km fara sa aiba vreo problema la turbina,si crede-ma ca pe vremea aia nu statea nimeni sa incalzeasca turbina,sa o raceasca si tot felul de "incantatii" d-astea.In curand cred vom umbla cu o turbina in locul rotii de rezerva pentru ca cel putin la E46 si mai nou la E90 sunt mai multe cazuri in care a picat turbina mai repede decat s-au uzat anvelopele sau facut vreo pana.

Link to comment
Share on other sites

exact , cate mercedesuri nu sunt pe pe la sfarsitul anilor 80 care cred ca au la bord peste jumate de milion de kilometrii toate si nu le-a picat turbina?

 

si din nou ii dau dreptate colegului de mai sus, ce motorina era pe vremuri? cine statea cu masina la relanti dupa un drum lung??? turbinele sunt proiectate sa pice.punct.

Link to comment
Share on other sites

Guest evilgh0st
Ganditi-va ca sunt si femei care au e90... In garantie nu scrie nimic de conditii de operare sau ceva de genu asta, e absurd. Am vazut un logan diesel taxi cu 500000km si soferu zice ca doar ii papa ulei, atata la motor.masina de 8000 eur, probabil de aia cumpara nemtii logan in draci. Si mai am o problema de neacceptat la masina. Se sting becurie pe rand.prima oara chiar am schimbat un xenon(900ron). A doua oara un angeleye s-a ars. Am facut comanda de bec si pana a venit si-a revenit. Acum intotdeuna am un martor de bec ars in bord aprins ,si becu bineinteles nu merge, dar pe rand,tine cam 2saptamani, dupa care altul. La ab nu apare nimic pe tester cica sunt becuurile arse.daca ma luam dupa ei ...
Link to comment
Share on other sites

exact , cate mercedesuri nu sunt pe pe la sfarsitul anilor 80 care cred ca au la bord peste jumate de milion de kilometrii toate si nu le-a picat turbina?

 

si din nou ii dau dreptate colegului de mai sus, ce motorina era pe vremuri? cine statea cu masina la relanti dupa un drum lung??? turbinele sunt proiectate sa pice.punct.

 

Nu prea cred cĂŁ poĂži compara un Mercedes din anii '80 cu un BMW modern.

Un BMW modern produce mult mai mulĂži cai pe litru, chestia asta se vede Âşi ĂŽn fiabilitate.

Link to comment
Share on other sites

@Alex230ro

 

O estimare asemanatoare am vazut si pt circuite electronice doar ca acolo era cate ore trebuie sa functioneze pt fiecare gama de temperatura.

 

Totusi mi se par niste estimari cam pesimiste...

Edited by Bala
Link to comment
Share on other sites

Bine ca ca am aflat! Am sa-mi caut profesorii sa le zic ce prostii m-au invatat. Toate chestiile alea cu comportarea materialelor la schimbarea (mai ales brusca a) temperaturii erau niste aberatii?!? O turbina trebuie sa tina si gata indiferent cum o maltratezi! Daca nu ma cred le dau link catre aici

 

Poate cand se vor inventa materiale perfecte se vor face si astfel de turbine doar ca pana atunci cred ca se termina petrolul

 

Este de datoria mea ca inginer (sunt inginer electronist) sa proiectez ceva, astfel incat in orice conditii acel ceva sa functioneze fara a fi nevoie ca utilizatorul sa acorde o grija speciala. Din aceste cerinte, uite cateva care se aplica la orice producator de masini:

-circuitele trebuie sa poata fi alimentate pana la cel putin 36V fara sa fie probleme

-trebuie sa functioneze la 24V, cel putin cateva minute, cand un destept leaga masina mica la instalatia unui camion (24V) - jump start

-orice linie de comunicatie sau o linie de intrare/iesire, comanda etc. trebuie sa reziste la scurt circuit

-se fac teste de umiditate, de soc termic, de vibratii, de praf varfuri de tensiune pe alimentare, perturbatii electromagnetice, descarcari electrostatice...

 

De ce? Tocmai pt a imbunatati calitatea masinii. Tocmai pt ca utilizatorul daca are o problema sa nu fie nevoit sa merga prea des la service. Circuitele se pot autodiagnistica si se opresc in caz de probleme.

 

Sa spui ca o turbina este normal sa crape atat de repede pt ca materialele obosesc este, scuza-ma, ABSURD!

 

La fel ca in electronica, si pentru o turbina trebuie facute calcule de tolerante, simulari de imbatranire, teste de anduranta, teste de soc termic, vibratii etc.

 

Ce ai spus tu cu imbatranirea materialelor este corect. Ai dreptate! Nu exista materialul perfect! Dar este problema inginerului sa ia in calcul aceste aspecte. Nu utilizatorul final care plateste prin pretul masinii si proiectarea si testarea produsului sa tina cont de imbatranirea materialeleor tolerante etc. Altfel ne-am face singuri masiniile...

 

@Vinti,

 

Noi astia mai saraci vrem masini mai fiabile. Ne cerem scuze, nu ne permitem masini care se strica des. Nu avem bani... Soarta a fost cruda cu noi :)

 

Inginerul ia in calcul sa-l tina masina cat garantia (eventual extinsa) si la marea masa de consumatori tine.

 

Vreau sa te contrazic putin pe teritoriul tau: bag mana in foc ca nici o bujie incandescenta de la nici un producator nu va rezista alimentata la 36V mai ales daca e montata pe motor si zic ca nici la 24 V pret de un minut

Cam ce putere va disipa ea si (mai ales unde o va disipa) daca rezistenta ei la rece e de 0.3 Ohm? si in mod normal puterea sare de suta de watti? Puterea creste patratic cu tensiunea , nu? si atunci sa punem niste bujii de 900-1000w (36V) doar pentru ca mai sunt si tantalai care la o masina din 10000 s-ar putea sa alimenteze masina la 36 V?

Ok - s-ar putea pune un termistor sau stabilizatoare de tensiune pe alimentarea bujiilor si a altor componente sau limitatoare de curent, dar cine plateste toate imbunatatirile astea?

 

Gandeste-te numai daca ai construi un sistem de preotectie oarecare pt bujii doar, cu cat ai taxa beneficiarul si cat i-ai garanta ca nu se strica.

Nu e deloc rentabil economic.

 

Oare un difuzor se va auzi la fel dupa cativa ani daca il tii tot timpul la limita limitarii mecanice a cursei membranei? Dar nu ne pasa pt ca sunt oarecum consumabile.

 

Problema e ca vrem combiantia ideala :masina puternica/ieftina/consum mic/sa nu ne batem capul cum trebuie exploatata. Daca renuntam la una din astea deja e mult mai bine, daca renuntam la 2, e chiar minunat :lol:

 

Si masina ar putea avea :pompe de preungere, sisteme de preincalzire (stiu ca exista optional), sistem care sa nu opreasca motorul daca temperaturile pe evacuare/lagare /supape sunt prea mari, sisteme de protectie la lipsa ungere, la lipsa racire si muuulte altele.

Vrem sa platim pt asa ceva ? Eu as plati pt o parte din ele dar marea masa - NU

Link to comment
Share on other sites

exact , cate mercedesuri nu sunt pe pe la sfarsitul anilor 80 care cred ca au la bord peste jumate de milion de kilometrii toate si nu le-a picat turbina?

 

si din nou ii dau dreptate colegului de mai sus, ce motorina era pe vremuri? cine statea cu masina la relanti dupa un drum lung??? turbinele sunt proiectate sa pice.punct.

 

Ai dreptate : multor mercedesuri nu le-a picat turbina pentru ca nu o au... iar la cere care totusi au - paramentrii erau mult sub nivelul actual

Daca ne uitam prin cataloage un motor diesel aspirat dezvolta pana in 35-40Cp /litru pai ce supra-alimentare ea aia la care se dezvolta 90Cp la 2L? Pai turbina aia mergea cam tot timpul in parametrii si pun pariu ca nu ajungea la 700 de grade

 

In plus cam cati d-alde Shummy ai vazut pe Cobre? Eu sincer nici unul, normal ca nu iti vine sa-i dai cand orice masina care functioneaza te "face muci", te bucuri ca merge si mergi si tu legal: oricum te plictisesti sa incerci sa incalci legea in ceea ce priveste viteza.

In primi ani de permis auto eram un mic maniac - scoteam untu din dacia tatalui meu si am lucrat vara pe 2 dieseluri

: unu de 70Cp la o tona si ceva si pe unu de 1,6 (nu stiu caii dar vechi) mai greu, dupa cateva zile mi-a trecut tot chefu de competitii si conduceam ca si cum as tracta alta masina dupa mine.

 

 

Motorina de pe vremuri era non-euro adica foarte unsuroasa in comparatie cu asta de acum dar asta e doar un factor

 

Nu zic ca e absolut normal dar zic ca daca ar face masini asa cum le visam noi ar fi fff scumpe.

 

Nu lucrez la BMW dar am ceva pregatire in domeniu si ma simt cumva "atacat" cand vad ca oamenii nu inteleg decat ca "am dat banii - tre sa mearga!" Da merge cat e in garantie , dupa aia, tu tre sa te gandesti la banii tai nu altcineva.

Link to comment
Share on other sites

am trecut prin cateva diesel-uri.

 

si la BMW si la VAG (vw, audi, seat, skoda si ce mai vreti voi) exista probleme in exploatarea motorului turbo diesel, pt ca necesita o abordare aparte. toti astia cred ca au ceva ingineri priceputi si tot nu au dat de cap problemei.

 

ma distreaza cum se vaita unii ca si-au luat bmw si a picat ceva si e foarte scump. normal ca e scump, e o marca premium. exista oricand puterea de a nu mai cumpara de la ei. sa vedeti ce lista cu indicatii pt condus TDI exista. la BMW e floare la ureche.

 

s-a optat pt tipul asta de turbina pt ca ofera performanta mare si consum redus. in pretul autoturismului e considerat un consumabil nu foarte scump. si sunt fix aceleasi turbine si la benzinare cu aceleasi probleme. pt a o exploata cat mai mult posibil, trebuie sa se tina cont de niste factori. NU va place, motoarele pe benzina aspirate n-au disparut. oricum sunt infinit mai misto. vreti economie, nimic nu e gratis pe lumea asta.

 

si nu numai la diesel-urile mentionate sunt bube. la dci s-au dus dracu injectoarele de exemplu in vreo 10k km. asa ca nu va mai plangeti de fiabilitatea BMW. 100k km e parfum daca tine.

 

totusi, ce nu pricep eu, cum dracu in spania de ex, TDI-urile taxi au 400k km si nu le-a picat nimic.

 

un link interesant http://2urbietorbi.wordpress.com/2009/02/1...i-la-vw-passat/

 

alternativa japonezelor e doar pe hartie. lexus nu are nici o legatura cu potentialul client de bmw, sunt din lumi diferite.

Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate : multor mercedesuri nu le-a picat turbina pentru ca nu o au... iar la cere care totusi au - paramentrii erau mult sub nivelul actual

Daca ne uitam prin cataloage un motor diesel aspirat dezvolta pana in 35-40Cp /litru pai ce supra-alimentare ea aia la care se dezvolta 90Cp la 2L? Pai turbina aia mergea cam tot timpul in parametrii si pun pariu ca nu ajungea la 700 de grade

 

Oki,sa zicem ca la motoarele vechi turbinele nu lucrau la aceasi parametri ca acum pe motoarele noi.Insa ca producator cand vezi ca defectarea turbinei a devenit o problema generala,aproape consumabil,nu incepi sa cauti solutii? De ce nu schimba furnizorul de turbosuflante,de ce nu trec la alt tip de turbosuflante mai mari si care dezvolta aceasi presiune la rotatii si temperaturi mai mici.Aceasi presiune cu o turbina mai mare=uzura mai mica.

Nu stiu de ce am impresia ca Mitsubishi vinde turbine catre bmw pe care nici ei nu le folosesc pe masinile lor,pentru ca n-am auzit sa pice turbine in halul asta pe japonezele lor.

Link to comment
Share on other sites

Ganditi-va ca sunt si femei care au e90... In garantie nu scrie nimic de conditii de operare sau ceva de genu asta, e absurd. Am vazut un logan diesel taxi cu 500000km si soferu zice ca doar ii papa ulei, atata la motor.masina de 8000 eur, probabil de aia cumpara nemtii logan in draci. Si mai am o problema de neacceptat la masina. Se sting becurie pe rand.prima oara chiar am schimbat un xenon(900ron). A doua oara un angeleye s-a ars. Am facut comanda de bec si pana a venit si-a revenit. Acum intotdeuna am un martor de bec ars in bord aprins ,si becu bineinteles nu merge, dar pe rand,tine cam 2saptamani, dupa care altul. La ab nu apare nimic pe tester cica sunt becuurile arse.daca ma luam dupa ei ...

Cam cate femei ai vazut sa tot faca liniute ocazionale, cerculete sau sa mearga cu 230?

Apreciez si Loganul -isi merita banii (din cauza asta multi au crezut ca lucrez la Dacia). Cred ca nemtii le cumpara pt ca fac ceva pe ei de 10000 de euro si in plus cred ca supra-apreciaza motoarele , nu isi inchipuie ce inseamna de fapt 1.4 si 1.6 de pe Logan

 

Aceleasi observatii cu sportivitatea: cu putoarea de logan dci (65-70Cp) nu faci depasiri decat cand vezi juma de kilometru in fata, nu cred ca exista masina noua mai puturoasa la drum lung.

 

Daca am fi cu capul pe umeri ne-am lua masini noi pentru ca sunt ceva optiuni la 10000 (nu doar Logan) da NU! Noi vrem masini puternice, economice, fiabile si ieftine si atunci ne mai luam si cate o teapa cu cate un e46 de exemplu si ne batem cu caramida in piept ca masina asta a fost 30000 de noua. A fost dar acum e o maisna de sub 10000 cu toate optionalele ei cu tot!

 

Nu sunt mai breaz - exact asa am procedat si eu: mi-am luat e46 din semnatura in loc de un logan, accent, fiat etc. nou.

 

La multi ani tuturor si imi cer scuze pt agresivitate.

Link to comment
Share on other sites

ma distreaza cum se vaita unii ca si-au luat bmw si a picat ceva si e foarte scump. normal ca e scump, e o marca premium. exista oricand puterea de a nu mai cumpara de la ei. sa vedeti ce lista cu indicatii pt condus TDI exista. la BMW e floare la ureche.

 

Ce legatura au banii si piesele scumpe? E vorba de total altceva aici,de sentimentul pe care il ai atunci cand cumperi o marca de masina premium cu pretentii si ramai dezamagit.Nu stiu cu ce te-ar ajuta banii din buzunar sau din banca atunci cand vrei sa faci turul Europei de exemplu cu nevasta si copii si ti se strica masina aproape noua si ramai in drum. :)

Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate : multor mercedesuri nu le-a picat turbina pentru ca nu o au... iar la cere care totusi au - paramentrii erau mult sub nivelul actual

Daca ne uitam prin cataloage un motor diesel aspirat dezvolta pana in 35-40Cp /litru pai ce supra-alimentare ea aia la care se dezvolta 90Cp la 2L? Pai turbina aia mergea cam tot timpul in parametrii si pun pariu ca nu ajungea la 700 de grade

 

Oki,sa zicem ca la motoarele vechi turbinele nu lucrau la aceasi parametri ca acum pe motoarele noi.Insa ca producator cand vezi ca defectarea turbinei a devenit o problema generala,aproape consumabil,nu incepi sa cauti solutii? De ce nu schimba furnizorul de turbosuflante,de ce nu trec la alt tip de turbosuflante mai mari si care dezvolta aceasi presiune la rotatii si temperaturi mai mici.Aceasi presiune cu o turbina mai mare=uzura mai mica.

Nu stiu de ce am impresia ca Mitsubishi vinde turbine catre bmw pe care nici ei nu le folosesc pe masinile lor,pentru ca n-am auzit sa pice turbine in halul asta pe japonezele lor.

Nu mai tot tin partea BMW-ului ca nu ma platesc cu nimic.

 

1.Nu e normal sa pice asa repede (posibil sa fie si strategie - este lasata sa se strice o piesa care se schimba usor fara posibilitate prea mare de reparatie si a carei defectare nu afecteaza alte parti. Rezulta un rulaj mare de capital cu mana de lucru minima: nu exista alta piesa cu raportul valoare/ore de lucru pt schimb asa de mare)

 

2.Nu e normal sa ne credem pe circuit cand suntem la volan ( vorba cantecului "respect your car, force sometime"

 

3. Nu e normal sa gandim ca "tre sa mearga" daca buzunaru nu ne permite

Link to comment
Share on other sites

cu turbo, respecti niste conditii de exploatare. asta e pretul platit sa le ai pe toate. nu se pune turbina mare ca ar avea lag mare si ar incepe lumea sa se vaite, altele mai destepte ar fi foarte scumpe cateva mii de euro, ar consuma mai mult, mai multe noxe etc. turbina folosita acum e cu totul alta decat la modele vechi oricum.

 

 

o turbina nu cade la masina noua asa din senin, ca ar fi plin de 320d cu 10k km pe marginea drumului.

 

si la 50k km masina e aproape noua e drept, dar cum de nu pica in alte tari la sute de mii de km? singurul raspuns pe care l-am gasit citind pe net si observand cum merg aia, e ca tin cont de mici sfaturi. nu turezi motorul rece, nu opresti imediat masina, nu mergi subturat. sunt minime, de bun simt si nu foarte greu de respectat. si se aplica la absolut orice motor turbo, ba chiar si aspirat (stiu cazuri de RS4 si M5 facute muci pt ca oamenii se urcat in masina si ii dadeau pe rosu imediat. dupa cateav luni injurau producatorii ca au dat carute de bani pe masina si ca le-a bubuit motorul).

 

daca respecti asta, poti merge si 100k chip-uit, sunt destui si aici si pe forumul VAG. si nu le-au picat turbinele.

 

dar e nasol sa mergi iarna 30 de minute pana se incalzeste motorul. cine asteapta atat?

Link to comment
Share on other sites

Merci de interventie.

 

Eu ma las batut: cine vrea intelege din prima iar cine nu e capos pe banii lui, nu ai mei sau ai producatorului: schimba marca si surpriza: si alta masina forjata pica, mai schimba odata marca si tot asa... Iar alti incapatanati migreaza invers si producatorii nu sufera decat pe termen scurt penru ca pe termen lung nu le fac decat bine: o masina noua stricata duce la cumpararea altei masini.

Link to comment
Share on other sites

Merci de interventie.

 

Eu ma las batut: cine vrea intelege din prima iar cine nu e capos pe banii lui, nu ai mei sau ai producatorului: schimba marca si surpriza: si alta masina forjata pica, mai schimba odata marca si tot asa... Iar alti incapatanati migreaza invers si producatorii nu sufera decat pe termen scurt penru ca pe termen lung nu le fac decat bine: o masina noua stricata duce la cumpararea altei masini.

 

Era consumismului mai pe scurt...iei ce-ti place. Din punct de vedere mecanic toate-s la fel. Daca esti perfectionist precum cei de la Rolls Royce(care considerau lanturile la transmisie nefiabile si preferau pinioane slefuite manual...nu mai spunem de curele) ajungi la faliment.

 

Cat despre furnizori de turbine am impresia ca mai toate "nemtoaicele" cumpara de la Honneywell(care daca ar face "indistructibile" ar da faliment in secunda 2)...nu stiu cum e treaba cu Mitsubishi.

Link to comment
Share on other sites

Inginerul ia in calcul sa-l tina masina cat garantia (eventual extinsa) si la marea masa de consumatori tine.

 

Vreau sa te contrazic putin pe teritoriul tau: bag mana in foc ca nici o bujie incandescenta de la nici un producator nu va rezista alimentata la 36V mai ales daca e montata pe motor si zic ca nici la 24 V pret de un minut

Cam ce putere va disipa ea si (mai ales unde o va disipa) daca rezistenta ei la rece e de 0.3 Ohm? si in mod normal puterea sare de suta de watti? Puterea creste patratic cu tensiunea , nu? si atunci sa punem niste bujii de 900-1000w (36V) doar pentru ca mai sunt si tantalai care la o masina din 10000 s-ar putea sa alimenteze masina la 36 V?

Ok - s-ar putea pune un termistor sau stabilizatoare de tensiune pe alimentarea bujiilor si a altor componente sau limitatoare de curent, dar cine plateste toate imbunatatirile astea?

 

Nu trebuie sa bagi mana in foc. Asa este. Ai dreptate. Bujiile nu tin la 36V. Insa circuitul electronic care le comanda trebuie sa tina. Fiecare modul electronic are posibilitatea de a masura tensiunea bateriei, fie ca este casetofon, control al oglinzilor etc.. Daca tensiunea e prea mare, circuitul va intra intr-un overvoltage mode si unele functionalitati se vor pierde.

 

Deci daca legi masina la 24V, unele echipamente de pe masina nu vor mai functiona. Posibil nici bujiile. La 36V singur nu vor fi pornite. Deci sunt protejate...

 

Iar legat de durata de viata, fiecare sistem trebuie sa tina la un numar de ciclii de temperatura, la vibratii, numar de ore la temperatura X, functionare la 130% intrebuintare un numar de X ore etc. Nimeni ca si producator nu au cerinte care sa acopere doar garantia. Cel putin eu pt care am lucrat nu avea nimeni si am lucrat pt destul de multi, inclusiv BMW.

Link to comment
Share on other sites

Am inteles ca bmw a schimbat producatorul la turbine tocmai din cauza problemelor cu turbinele mitshubishi.

 

Si acum cine le produce?

 

Eu am fost in sediul Honeywell de la Bucuresti. Mai toate afisele contineau cate un BMW pe ele...printr-o legatura logica(si legala) de marketing as spune ca ei sunt furnizorii(sau cel putin unii dintre frunizori).

Link to comment
Share on other sites

Era consumismului mai pe scurt...iei ce-ti place. Din punct de vedere mecanic toate-s la fel. Daca esti perfectionist precum cei de la Rolls Royce(care considerau lanturile la transmisie nefiabile si preferau pinioane slefuite manual...nu mai spunem de curele) ajungi la faliment.

 

c6t9 a suprins exact elementul esenĂžial, totul depinde de exploatare.

 

Nu esta vorba de era consumismului din acest punct de vedere, mi se pare normal sĂŁ respecĂži niÂşte reguli simple Âşi de bun simĂž chiar dacĂŁ ai dat o sumĂŁ de bani pe o maÂşinĂŁ.

 

ÂŞi un Rolls Royce s-ar strica dacĂŁ ar fi condus ĂŽn bĂŁtaie de joc Âşi n-ar fi ĂŽntreĂžinut pe mĂŁsurĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiam ca Honeywell fac turbine pentru BMW - masina mea (E90) a avut ca si proprietar in Germania firma aceasta :).

PS: Sunt bucuros ca pana acum nu am avut probleme cu turbina si nici in Germ nu a fost schimbata, conform cartii service.

Edited by shimano
Link to comment
Share on other sites

c6t9 a suprins exact elementul esenĂžial, totul depinde de exploatare.

 

Nu esta vorba de era consumismului din acest punct de vedere, mi se pare normal sĂŁ respecĂži niÂşte reguli simple Âşi de bun simĂž chiar dacĂŁ ai dat o sumĂŁ de bani pe o maÂşinĂŁ.

 

ÂŞi un Rolls Royce s-ar strica dacĂŁ ar fi condus ĂŽn bĂŁtaie de joc Âşi n-ar fi ĂŽntreĂžinut pe mĂŁsurĂŁ.

 

Acum e discutabil ce inseamna de bun simt. Eu am dat bani pe ea ca sa ma folosesc de ea. Imi face insa mare placere sa o conduc si am grija de ea.

 

Dar sa stau cu ea la relanti inainte sa ma dau jos din ea, dupa un drum de 10 ore mi se pare exagerat. Trebuie sa existe o limita intre a iti bate joc de masina, a o ingriji normal si a exagera cu ingrijirea. Mi e asta cu racitul inainte de a opri motorul mi se pare exagerat. Sa fac asta as simti ca cineva isi bate joc de mine...

 

E parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.