Jump to content

Turbina e90 2007


Guest evilgh0st

Recommended Posts

Ţi se pare exagerat să stai 3-4 minute cu motorul oprit după un drum de 10 ore?

 

Având ĂŽn vedere că dacă nu stai s-ar putea să te coste bani, bănuiesc de 3-4 minute nu sunt atât de valoroase.

 

Până la urmă şi calculatorul ĂŽl opreşti din soft ĂŽn loc să-l tragi din priză chiar dacă ia un pic mai mult.

Fiecare e liber să aleagă din moment ce plăteşte din propriul buzunar. :)

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Þi se pare exagerat sã stai 3-4 minute cu motorul oprit dupã un drum de 10 ore?

 

Având În vedere cã dacã nu stai s-ar putea sã te coste bani, bãnuiesc de 3-4 minute nu sunt atât de valoroase.

 

Pânã la urmã ºi calculatorul Îl opreºti din soft În loc sã-l tragi din prizã chiar dacã ia un pic mai mult.

Fiecare e liber sĂŁ aleagĂŁ din moment ce plĂŁteÂşte din propriul buzunar. :lol:

 

Asta cu calculatorul nu se potriveste. Compul se opreste din soft pt ca softul sa-si mai scrie inainte de a se opri niste chestii pe hard gen (parametrii, loguri etc.). Nu pentru a se raci.

 

Stiu pe multi care au diesel si au turbo. Nimeni nu sta cateva minute sa se raceasca turbina. Nimeni. As fi primul. Culmea este ca numai eu am BMW dintre ei. Faina reclama as face marcii. eu vin la servici si racest turbina ca sa nu mi se strice, ei se dau jos si gata :) Mai ales ca eu am avut deja o reparaie la turbina pe la 32000km (o tija proiectata aiurea) si ei nu.

 

In fine... Nu am cum sa vad cu si fara racire daca si cat conteaza. Poate conteaza racirea. Nu stiu. Dar nu o voi face pt ca mi se pare penibil. Unii sigur ar rade de mine ! Sa ia inginerii de la BMW masuri, sa puna un cooler ceva. Sa vina cu furtune de la sistemul de racire al motorului in turbina... Treaba lor. Dar sa fac eu ca utilizator asa ceva, NU!

 

P.S. Imi place ca sfatuiesti oamenii sa stea cateva minute la relanti cu motorul sa raceasca turbina. Spui ca se merita dar tu... nu ai turbina :) Te-ai distra un pic :)

Link to comment
Share on other sites

http://badger-5.com/bin/glowing-turbo.jpg

 

cam asa arata o turbina.

 

pana acum inca n-am reusit sa stric una, si am avut si diesel si benzina. de fapt nici o masina in general, toate au diverse chichite in exploatare. unele sunt trecute in manual, altele le inveti de pe net prin experienta utilizatorilor.

e si asta un motiv pt care in america exista cu precadere cutie automata si motor mare aspirat. cam greu sa le distrugi.

 

si sunt cazuri ceva mai serioase, gen reclama nissan GT-R, "our car can do 0-60 in 3.2s" sub care posesorii au scris, "ONCE".

 

NU are nici o legatura cu BMW, turbo e turbo.

 

o solutie pe care producatorii o puteau forta, era un turbo timer. de ce nu au facut-o e greu de spus. dar asta se aplica doar pt oprire. altfel ar trebui sa forteze din soft multe chestii, fiind mai complicat si practic zapacesti masina aiurea, cand nu e nevoie.

Link to comment
Share on other sites

Sunt niste chestii de bun simt care trebuie respectate pentru o utilizare fara probleme a unei masini. La fel cum nu te apuci sa turezi ca nebunul pana la 6000 rpm motorul rece, ca doar tu ai BMW si ti se pare penibil sa te cobori atat de mult incat sa astepti sa se incalzeasca motorul.
Link to comment
Share on other sites

ba e foarte reala :)

am avut un volvo pe benzina turbo, si dupa cox, exacta asa arata evacuarea. dupa turbina inca 30 de cm erau incandescenti, apoi se diminua culoarea . am facut si eu poze dar cu telefonul nu au iesit bine, si camera performanta nu am avut :lol:

Link to comment
Share on other sites

Asa este dupa forja maxima turbo arata de parca l-ai scos din jar (tin sa cred ca numai la benzinare datorita turatiei )..Am vazut eu la un Mitsubishi model mai vechi din 82''cu mototr de 2000cc turbo benzinar .Dupa ce a turat motorul timp de mai multe minute efectiv sa inrosit turbina ,noaptea se vede misto.

 

Nu stiu de ce am impresia ca BMW sa apucat de instalat turbo pe motoare cam tarziu ...

 

Dau exemplu SAAB,care de cand se stiu produc motoare turbo ,si care sunt sigur ca sunt mai fiabile ,plus ca majoritatea sunt intalate pe benzinare cu turatii foarte mari ...

 

 

 

P.S ..Specialitatea casei tot motorul in 6 cil ramane .... :)

Link to comment
Share on other sites

@Bala: De ce sa te faci de kk racind turbina? Tu poate iti permiti sa schimbi turbine. Mai sunt si altii care isi permit dar nu vor sa le pice cand le e lumea mai draga

 

NU TREBUIE SA STAI IN PARCARE NEAPARAT - poti sa conduci ca un OM in ultimii km ai celor 10 ore nu ca un PILOT si atunci e OK.

Daca zici ca ai locul de munca aproape de autostrada - mergi ultimi 5-6 km cu 120 intr-a 6-a si nu o mai calca dupa ce iesi de pe autostrada si atunci e OK.

 

@Bavaria

 

Nu are legatura turatia motorului ci fluxul de gaze si temperatura. Temperatura gazelor creste cu incarcarea motorului mai ales la diesel unde coeficientu de exces de aer scade cu incarcarea

 

@Calin 78 Orice foc are nevoie de aer, daca nu iese din lagar nu arde. Lucrez cu motoare unde temperatura e monitorizata permanent la 500C pt mine e "rece"

Link to comment
Share on other sites

Poza de mai sus eu nu prea cred ca e reala. Gandeste-te ca acolo vine o conducta cu ulei pt. ungere. Asta ar insemna ca masina ar lua foc imediat.

 

Poza este reala dar in nici un caz nu o sa ajunga vreodata o turbina de 320d sa se incinga in halul asta.Poate doar daca pui motorul pe bancul de probe si il tii turat la maxim cateva minute.

 

 

Nu esta vorba de era consumismului din acest punct de vedere, mi se pare normal sĂŁ respecĂži niÂşte reguli simple Âşi de bun simĂž chiar dacĂŁ ai dat o sumĂŁ de bani pe o maÂşinĂŁ.

 

ÂŞi un Rolls Royce s-ar strica dacĂŁ ar fi condus ĂŽn bĂŁtaie de joc Âşi n-ar fi ĂŽntreĂžinut pe mĂŁsurĂŁ.

 

Nu stiu de ce tot indreptati discutia spre "condus in bataie de joc" si incercati sa gasiti tot timpul pe altcineva vinovat decat producatorul.

Problema asta la bmw cu defectarea turbinei este atat de cunoscuta si des intalnita incat lasa-ma sa nu cred ca toti posesorii de 2.0d care au avut probleme sunt niste nebuni care-si conduc masinile ca in filmele cu urmariri!

Ca e bine sa lasi 1-2 min. turbina sa se raceasca dupa un drum lung e altceva dar de-aici si pana la a-mi spune ca asta e motivul principal e cale lunga.Chiar cunosc vreo 2 persoane unul cu 120d si altul cu 320dA E90 si ambii au schimbat turbina pe la 40 de mii km.Masini aproape noi si ambii maniaci care tineau cont de toate "tertipurile" astea cu lasat turbina sa se incalzeasca sau raceasca pana sau lecuit!

Link to comment
Share on other sites

Asta cu calculatorul nu se potriveste. Compul se opreste din soft pt ca softul sa-si mai scrie inainte de a se opri niste chestii pe hard gen (parametrii, loguri etc.). Nu pentru a se raci.

 

Nu vroiam sã demonstrez faptul cã trebuie sã aºtepÞi pentru rãcire ci faptul cã În viaÞã trebuie sã mai ºi aºtepÞi dacã nu vrei sã ai probleme.

Dacã Închizi calculatorul direct de la buton sau Îl tragi din prizã poate va merge bine de câteva ori, Însã la fel de uºor poÞi avea probleme când Îl porneºti ºi sã pierzi mult mai mult timp sã-l repari.

 

Stiu pe multi care au diesel si au turbo. Nimeni nu sta cateva minute sa se raceasca turbina. Nimeni. As fi primul. Culmea este ca numai eu am BMW dintre ei. Faina reclama as face marcii. eu vin la servici si racest turbina ca sa nu mi se strice, ei se dau jos si gata :) Mai ales ca eu am avut deja o reparaie la turbina pe la 32000km (o tija proiectata aiurea) si ei nu.

 

Din punctul meu de vedere, proprietarii români de maºini nu prea sunt etaloane când vine vorba de exploatarea ºi ÎntreÞinerea maºinii.

Cei mai mulĂži oameni pe care-i Âştiu nu-Âşi ĂŽntreĂžin corespunzĂŁtor maÂşinile chiar dacĂŁ-Âşi permit sĂŁ o facĂŁ.

Nu cred cã are importanÞã câÞi alÞii fac asta, pânã la urmã nu plãtesc ei dacã-Þi picã turbina ºi nici tu nu plãteºti pentru ei.

 

In fine... Nu am cum sa vad cu si fara racire daca si cat conteaza. Poate conteaza racirea. Nu stiu. Dar nu o voi face pt ca mi se pare penibil. Unii sigur ar rade de mine ! Sa ia inginerii de la BMW masuri, sa puna un cooler ceva. Sa vina cu furtune de la sistemul de racire al motorului in turbina... Treaba lor. Dar sa fac eu ca utilizator asa ceva, NU!

 

P.S. Imi place ca sfatuiesti oamenii sa stea cateva minute la relanti cu motorul sa raceasca turbina. Spui ca se merita dar tu... nu ai turbina :lol: Te-ai distra un pic :)

 

Eu sunt sigur cã are importanÞã. Nu ºtiu de ce Þi se pare penibil.

 

La maºina mea aºtept mãcar 2 minute la ralanti atunci când este rece Înainte sã plec de pe loc, sunt sigur cã astfel protejez motorul.

Apoi nu o turez mai sus de 3000 rpm pânã nu se Încãlzeºte.

 

Mai am un diesel cu turbo ĂŽn familie pe care-l conduc ocazional Âşi ĂŽntotdeauna ĂŽl las sĂŁ se rĂŁceascĂŁ dupĂŁ un drum.

2-3 minute nu ĂŽnseamnĂŁ nimic, mĂŁ uit puĂžin pe net pe telefon sau prin mail-uri.

 

 

Nu stiu de ce am impresia ca BMW sa apucat de instalat turbo pe motoare cam tarziu ...

 

BMW 2002 Turbo, BMW E23 745i.

 

Nu stiu de ce tot indreptati discutia spre "condus in bataie de joc" si incercati sa gasiti tot timpul pe altcineva vinovat decat producatorul.

Problema asta la bmw cu defectarea turbinei este atat de cunoscuta si des intalnita incat lasa-ma sa nu cred ca toti posesorii de 2.0d care au avut probleme sunt niste nebuni care-si conduc masinile ca in filmele cu urmariri!

Ca e bine sa lasi 1-2 min. turbina sa se raceasca dupa un drum lung e altceva dar de-aici si pana la a-mi spune ca asta e motivul principal e cale lunga.Chiar cunosc vreo 2 persoane unul cu 120d si altul cu 320dA E90 si ambii au schimbat turbina pe la 40 de mii km.Masini aproape noi si ambii maniaci care tineau cont de toate "tertipurile" astea cu lasat turbina sa se incalzeasca sau raceasca pana sau lecuit!

 

ProducĂŁtorul nu poate avea toatĂŁ vina din moment ce proprietarul maÂşinii este utilizatorul, cel care exploateazĂŁ maÂşina.

 

Nu trebuie neapãrat sã conduci maºina de parcã ai furat-o ca sã pice turbina, dacã mergi prea calm ºi nu turezi niciodatã maºina vor apãrea depuneri, deci nici un condus bãtrânesc nu este recomandat.

 

Nu, nu este acesta motivul principal.

O importanÞã foarte mare o are ºi modul de a conduce, intervalul de revizie.

 

1-2 persoane nu reprezintĂŁ un etalon. :)

Link to comment
Share on other sites

poate eu nu sunt cel mai bun exemplu, la bmw schimb ulei si filtre la 10k km, inclusiv cel diesel, nu la 30 sau 2 ani cum zice bmw de exemplu, la benzina turbo schimbat pe la 6k, cand mergi tare, se impune si masina va tine mult si bine.

 

turbo chiar asa arata, doar ca la anumite masini e bine ascunsa

 

http://www.chimera.co.nz/300zx/hotturbos.gif

 

This shows how hot your turbo's can get after a moderate run. More so, it shows why it is preferable to use a turbo timer to allow them to cool down. If you don't have one, let your car idle for 1 - 2 minutes before you turn it off!

 

ca fost posesor de japoneze turbo, unde nu sunt "zeci" de capace si totul e la vedere, stiu cum e. de asemenea am mai vazut pe la passat noaptea.

 

stiu foarte bine masinile din grupul VAG, multi au distrus turbinele, culmea e ca unii mergand incet, prea incet. motoarele TDI PD erau incomparabil mai pretentioase decat cele BMW. dar in timp au aparut niste reguli in condus si cine le respecta merge de ani buni cu ele impinse si cu 40% fata de stock.

 

eu am avut o crestere de 30% si mergeam numai in 4500 rpm si nu a mai cazut turbina si nici ambreiajul. cand am facut ITP-ul nu stia ala de ce nu am depuneri, fum scotea ca era el imbecil si ii dadea talpa de la mai putin de 2000 de ture si pe bucata subturata scotea fum, in rest nimic.

Link to comment
Share on other sites

Mitsubishi face doar turbina, nu si sistemul de racire si ungere si nici softul... la e46 cel putin cred ca primele 2.0D au fost niste catastrofe de design, ce mai mare problema fiind conductele de racire si ungere subdimensionate care combinate cu intervalul mare de service duceau la obturarea lor si defectarea prematura a turbinei...

De fapt asta e cea mai mare problemala un turbo-diesel la ora asta... intervalul de service exagerat de mare si sensibilitatea mare la motorina mai proasta, praf s.a.m.d

Din punctul meu de vedere garantia la BMW si nu numai, respectand intervalul de service recomandat de ei, adica 25-30k schimb de ulei si filtre inseamna ca garantat va pica imediat sau foarte curand dupa ce expira garantia....

Spunea cineva de taxiuri VAG care la 400k nu au probleme, nu au probleme ca fiind taxi au intervalul de service la jumatate, eu zic ca nu e coincidenta..

Link to comment
Share on other sites

eu spuneam. oricum VAG nu e asa optimist precum bmw in ceea ce priveste revizia. practic la bmw pt un om normal in romania se poate ajunge si in situatia de a face o singura revizie in cativa ani de exploatare. bmw-urile sunt insa foarte bine gandite pt piata germana unde majoritatea au 2-3 revizii pe an si nici nu le cad turbinele ca la noi.

 

ce critici am mai auzit legat de bmw-uri ar fi intercoolerul facut cam la limita, pentru a descuraja chip-tuningul zic unii.

Link to comment
Share on other sites

Nu mai stiu exact cum e acum cu intervalul de service in Romania. Stiu ca la un moemnt dat la majoritatea marcilor era la jumatate fata de cel din vest, indiferent ca erau diesel sau benzina, datorita conditiilor "speciale" din Romania. Chiar nu stiu cum e la BMW Romania acum, daca se merge pe indicatorul din din iDrive sau intervale fixe la jumatate.

Am stat de vorba cu mecanicul asta al meu care l-am gasit si acum are grija de masina mea, un vietnamez super de treaba, imi spunea ca la multe masini relativ noi care le-a desfacut si s-a facut schimb de ulei la 25-30k km, cand a dat jos capacul de chiulasa s-a ingrozit, pline de mazga si depuneri... Iar la un TD treaba asta e chiar naspa......

Cand am schimbat garnitura capacului de chiulasa la a mea imi spunea ca a fost placut surprins cat de curat era totul, din cauza ca la mine intervalul de service e de 10-12k maxim fiind un model mai vechi. Se pare ca a fost respectat si de proprietarii anteriori....

Ca sa concluzionez cine are masina de noua si vrea sa il duca mai mult de 100k si e TD cred ca lucrul cel mai bun care il poate face e sa ignore idrive si sa schimbe uleiul ala la 10k, cred ca are importanta mai are decat statul in masina 3 min sa se raceasca turbina....

Link to comment
Share on other sites

@Bavaria

 

Nu are legatura turatia motorului ci fluxul de gaze si temperatura. Temperatura gazelor creste cu incarcarea motorului mai ales la diesel unde coeficientu de exces de aer scade cu incarcarea

 

 

Multumesc pentru explicatie. :)

 

Nu stiu de ce tot indreptati discutia spre "condus in bataie de joc" si incercati sa gasiti tot timpul pe altcineva vinovat decat producatorul.

 

 

Nu cred ca asta era ideea totusi, era vorba doar de un schimb de opinii.Din partea mea fiecare poate sa isi conduca masina exact cum doreste, nu ma afecteaza acest lucru sub nici o forma. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Am stat de vorba cu mecanicul asta al meu care l-am gasit si acum are grija de masina mea, un vietnamez super de treaba, imi spunea ca la multe masini relativ noi care le-a desfacut si s-a facut schimb de ulei la 25-30k km, cand a dat jos capacul de chiulasa s-a ingrozit, pline de mazga si depuneri... Iar la un TD treaba asta e chiar naspa......

Cand am schimbat garnitura capacului de chiulasa la a mea imi spunea ca a fost placut surprins cat de curat era totul, din cauza ca la mine intervalul de service e de 10-12k maxim fiind un model mai vechi. Se pare ca a fost respectat si de proprietarii anteriori....

Ca sa concluzionez cine are masina de noua si vrea sa il duca mai mult de 100k si e TD cred ca lucrul cel mai bun care il poate face e sa ignore idrive si sa schimbe uleiul ala la 10k, cred ca are importanta mai are decat statul in masina 3 min sa se raceasca turbina....

 

Este evident acest lucru, cu cât schimbi uleiul mai repede cu atât protejezi mai bine motorul.

 

Din pĂŁcate, acest lucru este inacceptabil pentru marea majoritate a posesorilor de BMW-uri mai recente.

Am avut mai multe discuĂžii cu mai mulĂži dintre ei Âşi nici unul nu putea concepe schmbarea uleiului la 10 000 km sau sub acest prag.

 

Eu schimb uleiul la 7000 km, alĂžii ĂŽl schimbĂŁ la 25 000 km.

Fiecare face aÂşa cum ĂŽl taie capul.

Link to comment
Share on other sites

revizia de pe bord si verificarea anuala o fac la nemti, schimbul si filtrele la un service de aici.

 

am ocolit bavaria. nu e o operatiune delicata, vad ce ulei pune, ce filtre si cu diferenta de pret mai fac o jumatate de revizie. e o problema de principiu, nu de bani in mod necesar. de ce sa-i dai degeaba. asa mi s-a parut si mie, 10k ca fiind de bun simt. si oricum ultima revizie vine putin mai repede, ca nu sta ala pe bord fix 30k km. de ex in primavara a fost pe la 7-8k cred.

 

hai uleiul ca uleiul, dar nu stiu cum poate sta un filtru de aer atatia km.

Link to comment
Share on other sites

mda, din nefericire cam aia e durata de viata in romania. noroc ca nu e foarte scump si operatia e simpla (la mine cel putin).

 

o paranteza. anul asta am fost la nemti vreo saptamana. la intoarcere am oprit sa fac revizia. masina era oarecum curata dar m-au intrebat daca vreau sa mi-o spele si ca romanul am intrebat cat costa si au spus ca nimic, am acceptat, mai mult de curiozitate, vazusem multe masini spalate la noi in service-uri si erau vai de ele. trec peste faptul ca am lasat in masina absolut tot, inclusiv cheia si masina deschisa, dupa ce am intrebat de zece ori daca sigur e ok. nu a lipsit nimic, nici macar postul de radio deranjat. la noi la service te roaga sa iei tot din masina, chiar si cand stai acolo. ca roman, ramai marcat de asta, la fel cum am ramas marcat de cat de curat era hotelul intr-un sat practic. si ce calitate aveau serviciile.

bun, au dat masina cu o ceara ceva. ploua rau, ne uitam din masina ca prostii cum nu foloseam stergatoarele, cred ca traiam acelasi sentiment ca aia care au descoperit focul prima data. plus ca nu s-a murdarit DELOC. de fapt cred ca vreo saptamana dupa masina nu s-a murdarit. la ei totul e la alt nivel fata de romania. poate ar trebui sa gandeasca masinile aici.

Link to comment
Share on other sites

la noi la service te roaga sa iei tot din masina, chiar si cand stai acolo. ca roman, ramai marcat de asta, la fel cum am ramas marcat de cat de curat era hotelul intr-un sat practic. si ce calitate aveau serviciile.

 

 

Cum naiba sa te roage asa ceva.Adica, domne se fura aici :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.