Jump to content

Cuplul


r0n1n

Recommended Posts

Am vazut ca nu toate benzinarele au cuplul maxim la aceasi turatie.

Cum este mai avantajos, sa ai cuplul maxim cat mai aproape de turatia maxima, sau mai jos(cazul meu 3500rpm)?

Sa luam exemplul meu cuplul maxim 210nm@3500rpm, dupa aceasta turatie cuplul scade?

Link to comment
Share on other sites

Unde pot sa gasesc plaja de turatii a cuplului?

Dc de exemplu sunt intr-o depasire, are rost sa o turez pana in 6500, sau mai bine o duc undeva la 5000 astfel incat in treapta superioara sa fiu cat mai aproape de pragul de 3500?

Edited by r0n1n
Link to comment
Share on other sites

Vorba aia..."da-i sa zaca" dar nu stiu cat de bine e. Odata merge de doua ori de trei ori dar la un moment dat o sa te trezesti cu pistoanele pe sub masina...Da de acord ca, turatia maxima din fabrica e mai mica decat cea suportata de motor dar ulciorul nu merge de multe ori la apa. Eu unul o singura data i-am dat la pisic 6200 dar altul nu ii mai dau. Nu are sens decat la viteza maxima. Si acolo odata. In rest 5500 zic ca e de ajuns pentru schimbarea vitezei. Nu stiu cata putere mai tragi din motor pana la 6200-6300. Depinde si de puterea motorului e adevarat.
Link to comment
Share on other sites

Are vreo semnificatie punctul unde se intalnesc cele doua linii?

Nu, absolut niciuna, cele doua curbe se refera la marimi diferite reprezentate pe acelasi grafic. Daca s-ar fi reprezentat la alta scara cuplul sau puterea, curbele s-ar fi suprapus in alta parte sau nu s-ar fi intersectat deloc.

 

Curba in forma de clopot reprezinta cuplul. Cealalta puterea. Se vede ca puterea creste aproape liniar pana in momentul in care cuplul incepe sa scada mai rapid decat creste turatia. Aceea este turatia la care se obtine puterea maxima.

 

Cuplul este relativ constant pe o plaja larga de turatii. Intre 2500 si 6000rpm este disponibil cam 95% din cuplul maxim.

Link to comment
Share on other sites

Este extrem de dificil la motoarele aspirate. La unele motoare se foloseste o galerie de admisie cu lungime variabila (cele care au valva DISA) pentru a obtine cuplu mai mare de la turatii mai mici. Se obtine astfel o umplere mai buna a cilindrilor.
Link to comment
Share on other sites

Resoftarea la motoarele aspirate are efecte limitate. Poti spera la o imbunatatire a cuplului la turatii joase cu cateva procente, insa in niciun caz cum ti-ai dori tu : "daca la 2000rpm foloseste 30%din valoarea maxima a cuplului , se poate ca dupa o modificare sa aibe la 2000rpm 50% cuplu ".

 

Roaga si tu pe unul din userii care se ocupa de resoftari sa-ti dea o diagrama cu ce poti obtine la motorul tau dupa resoftare si vezi cam la ce te poti astepta.

Link to comment
Share on other sites

Intr-o depasire e ideal sa nu fii nevoit sa schimbi viteza. Cand ai de facut depasiri, faci downshift sa fii cel putin la 3000rpm (dar nici chiar la 5000 sa fii nevoit sa schimbi viteza repede), lasi un pic de distanta intre tine si cel din fata, iti iei avant si te duci. Daca mai ai foarte putin si ai efectuat depasire mai bine o tii pe redline (inainte sa-ti taie gazu') decat sa schimbi.

 

Totusi, daca ai nevoie sa-i dai redline intr-o depasire ori ai un motor foarte mic si mai bine stai cuminte si mergi incet, ori te bagi in depasiri periculoase si iti asumi riscuri inutile, punandu-te pe tine, pasagerii tai si ceilalti participanti la trafic in pericol.

Link to comment
Share on other sites

Ideea cu turatia pana la rosu (la benzina) este ca dupa ce ai schimbat viteza sa "cazi", dupa ce ai schimbat in viteza superioara, direct in zona de turatie cu cuplu maxim si maxim de cai putere. De aceea se tureaza peste zona de turatie cu cuplu si CP maxim.
Link to comment
Share on other sites

Ideea cu turatia pana la rosu (la benzina) este ca dupa ce ai schimbat viteza sa "cazi", dupa ce ai schimbat in viteza superioara, direct in zona de turatie cu cuplu maxim si maxim de cai putere. De aceea se tureaza peste zona de turatie cu cuplu si CP maxim.

Da, asa o ti in jurul varfului de putere. Daca e bine gandita masina rapoarte de cutie de viteze si te ajut acolo.

Link to comment
Share on other sites

...

Totusi, daca ai nevoie sa-i dai redline intr-o depasire ori ai un motor foarte mic si mai bine stai cuminte si mergi incet, ori te bagi in depasiri periculoase si iti asumi riscuri inutile, punandu-te pe tine, pasagerii tai si ceilalti participanti la trafic in pericol.

adevarat ai grait !!!

Link to comment
Share on other sites

pentru o intelegere mai buna a cuplului si puterii:

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=318

 

nu exista o chestie de genul, schimba la turatia x , cand cuplul e y si .....

nu; incearca sa-ti cunosti tu masina, sa vezi cum se comporta pe intreaga plaja de turatii si apoi, condu cum asa cum iti place tie.

cunoasterea masinii te va ajuta si sa nu ajungi in situatii delicate, depasiri etc.

daca vrei ca motorul sa-ti dea tot ce poate el, te joci in plaja de turatii unde puterea are cele mai ridicate valori, adica la turatii mari.

astepti ca motorul sa ajunga la temperatura necesara, apoi ... :)

Link to comment
Share on other sites

Motoarele moderne au limitare a turatiei astfel ca oricat ai accelera aceasta nu trece de un prag prestabilit.

Baietii care prepara masini sau cei cu chiptuning adesea scot aceasta limitare .

LA diesel cuplul maxim vine de la o anumita turatie:ex 1500 la 3.0 si 2000 la 2.0.Este inutila trecerea peste 4000 rpm deoarece cuplul are o curba descendenta de acolo.

la benzina contrar dieselosului pleaca de mai sus la motoarele aspirate si se termina tot sus.

variantele supercharged obtin 75-80% in putere la 2000-2500 rpm datorita inducerii fortate a aerului in camera de ardere.

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

La a mea sunt date valorile:

 

Maximum power 102.0 bhp @ 5500 rpm

 

Maximum torque 150.0 Nm @ 3900 rpm

 

Intradevar, masina iti da senzatia ca trage cel mai bine in jurul valorii de 4000 rpm, insa obtii maximum de la ea daca o duci pana peste 5500.

Practic acesta este avantajul motoarelor de benzina fata de dieselare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.