Jump to content

Mi s-a rupt o bujie in blocul motor!e de rau?


Guest BbMmWw

Recommended Posts

Acum ca a venit iarna aveam foarte mari probleme la pornirea masinii,de vina erau bujiile,toate 6 erau arse si ceea ce m a mirat e ca pana la urma masina tot pornea....in fine.... am cumparat 6 bujii NKG(52 lei buc) si m am apucat de treaba,dupa vreo ora am ajuns la bujii,am schimbat cu mare grija 4 din cele 6 bujii iar la a-5a s-a rup ceva si dadeam in gol,a 6-a a mers usor.

 

Stiu ca sunt 2 modalitati de scos bujia rupta de acolo:ori se da _chiulasa_ jos ori se scoate la cineva priceput cu un nou filet,dar cu riscul de a cadea span in motor.

 

Stiu ca la diesel bujiile sunt doar pentru pornire(pt incalzirea cilindrului),dar ma intreb daca pot merge fara niciun risc asa? poate sari in mers bujia din blocul motor si dupa aceea sa pierd compresie?????

 

Scuze pt topicul lung.Astept sfaturile voastre.MULTUMESC

Link to comment
Share on other sites

E belita treaba. A mai fost un coleg cu o bujie intepenita, a trebuit sa dea jos chiulasa.

In practica, masina porneste bine merci daca merg 5 din cele 6 bujii. In cel mai rau caz, pe geruri mari, pui contactul de 2-3 ori si apoi dai la cheie.

Depinde cum s-a rupt, daca ai de ce sa apuci poate reuseste un meserias sa o dea jos. Altfel, chiulasa jos.

Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie sa fii foarte specialist sa scoti bujia. Am si eu aceeasi masina ca si tine si saptamana trecuta am schibat si eu bujiile. Si mie mi s-a rupt o bujie in _chiulasa_. Din cate am vazut ce ai scris, a ramas varful de la bujie in _chiulasa_, exact asa am patit si eu. Uite cum poti scoate tu singur fara sa desfaci motorul. In primul rand foarte multa rabdare, apoi ai nevoie de un spray degripant, patent cu varf ascutit, vre-o 2-3 holtsuruburi si eventual inca o persoana. Prima data da cu spray pana balteste si lasa asa vreo jumate de ora pana la 1 ora. Daca te-ai uitat varful la bujie e gol pe dinauntru deci poti infileta un holtsurub, dupa care cu patentul ascutit tragi de el. daca tot nu iasa (probabil nu v-a iesii) incerca sa il bati un pic in jos, AI MARE GRIJA CAT IL BATI DOAR 2-3 mm, dupa care tragi din nou de el. Cand tragi de el trage prin socuri, in tot acest timp sa fie efectiv balta de spray degripant in _chiulasa_. Daca tot nu iasa cineva sa porneasca masina si tu in acel timp sa tragi de el. Cam asta e principiul si pana la urma v-a iesii. La mine a iesit dupa 3 ore de chin. Nu te speria ca pana la urma v-a iesii dar trebuie sa ai rabdare si un pic de pricepere. Spor la treaba si daca mai ai intrebari te ajut cu placere. :)
Link to comment
Share on other sites

Daca se poate sa scoata bujia fara sa dea jos chiloasa de ce sa desfaca motorul ca e mai usor? Apoi reparatia daca da jos chiloasa aunge daca nu sare de 400 de euro care e o cheiltuiala inutila numai daca calculam asa garnitura _chiulasa_, capac culbutori, plan la chiloasa nici nu ii ajunge banii aia. Eu unul personal nu as desface motorul decat daca ar fii ultima solutie. De iesit iasa, numai sa ai rabdare.
Link to comment
Share on other sites

Am intelesc ca va fi nasol oricum sa scot bujia de acolo,deocamdata nu as vrea sa o scot,as vrea doar sa stiu eu daca e 100% sigur sa merg cu ea asa,daca nu se pierde din compresie pe acolo?

Cred ca la vara o voi scoate de acolo,voi incerca mai intai metoda lui "LIR" si daca nu va merge voi da _chiulasa_ jos pana la urma.

Masina porneste binisor la -10 grade,deci pornirea nu e deloc o problema,ci doar mersul in aceste conditi ma ingrijoreaza

 

Multumesc pentru sfaturi!

Link to comment
Share on other sites

Masina merge si cu bujia rupta in chiulasa dar bine ar fi sa o scoti si sa pui o bujie functionala.

 

Incearca momentan fara sa dai chiulasa jos cauta un atelier sau pe cineva priceput deja Catalinu ti-a dat un indiciu. E costisitor daca ajungi sa dai chiulasa jos.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

BbMmWw - acum, cat celelalte 5 bujii sunt montate proaspat, fa-ti timp sa le desfaci si sa dai bine pe filetul lor care intra in chiulasa cu unsoare grafitata (nu cu cupru). asta va impiedica sa se gripeze filetul bujiilor in materialul chiuloasei.

 

Lir - super buna procedura ta. felicitari. as adauga ca e bine sa foloseasca holtzsuruburi de calitate, din material tare.

 

valllentin - daca nu poti sa faci poza, incearca sa ne explici de unde s-a rupt bujia. conteaza pt procedura.

Link to comment
Share on other sites

Inca nu am desfacut eu acolo, in service mi-au spus ca e posibil ca 2 bujii sa fie rupte in chiulasa, saptamana viitoare vreau sa ma apuc de treaba, dar voiam sa stiu cam ce solutii ar exista.

Cei de acolo mi-au spus ceva de genul: bujiile 2, 5 posibil rupte in chiulasa - pierdere compresie cilindrul 5.

Link to comment
Share on other sites

eu a trebuit sa dau _chiulasa_ jos sa mi le scoata cineva. e cel mai putin riscant dar din cate am inceput sa invat e mai bine sa nu iei in calcul varianta asta decat daca nu ai pe nimeni priceput sa le scoata altfel. sfatul pe care l am primit de la colegi cand am mai avut o patanie dintr asta a fost sa caut un dremel 300, ceva de genu asta. colegul brownshark da sfaturi bune, tine cont de ele. cu un aparat ca ala si ceva rabdare nu ai cum sa nu i dai de cap. gasesti in bricostore. cred ca e pana in 100 eur nu mai retin daca 200 sau 300 lei. si eu zic ca e mai ieftin decat sa dai jos _chiulasa_ plus garnituri plus altele. mai ales ca la bmw se baga multi dar putini sunt cu adevarat pe probleme. eu am ajuns la concluzia asta da e prea tarziu, raul e deja facut.

 

in iasi e un baiat de pe mercedes club care te poate ajuta. din pacate nu mai am nr lui insa daca intri pe forum cred ca gasesti topicuri pe tema asta cu prezoane rupte in _chiulasa_. nu mai retin nici numele din pacate

Link to comment
Share on other sites

Mi-au spus ca bujia de pe cilindrul 5 se misca liber; totusi pe unde pierde compresie?

 

daca se misca liber ar fi trebuit sa-ti scape gaze si la relanti in parcare, auzeai / observai si tu asta.

au intervenit / umblat cei de la service pe acolo , in zona bujiilor ?

 

florentincristea - merci, bine ar fi sa nu fie nevoie sa dau sfaturi de astea de reparatii dar multi ciobani se baga sa traga de surube la BMW.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

Bujile incandescente NU SE UNG NICIODATA cu ulei sau vaselina, cu atat mai putin grafitata. E cea mai sigura cale de a nu mai putea scoate bujiile.

 

Din cauza temperaturilor foarte mari din motor si de la bujie - in functionare varful bujiei se incalzeste pana la 1000 de grade celsius, uleiul sau vaselina puse pe filet se ard si se carbonizeaza, blocand filetul si impiedicand desfacerea bujiei in viitor.

 

Inainte de montare trebuie curatate si degresate perfect filetele. Filetul se unge cu o vaselina speciala pentru ungerea filetului bujiilor (o vaselina care nu este pe baza de petrol), sau se poate utiliza vaselina cuprata, rezistenta la temperaturi mari.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bujile incandescente NU SE UNG NICIODATA cu ulei sau vaselina, cu atat mai putin grafitata. E cea mai sigura cale de a nu mai putea scoate bujiile.

 

Din cauza temperaturilor foarte mari din motor si de la bujie - in functionare varful bujiei se incalzeste pana la 1000 de grade celsius, uleiul sau vaselina puse pe filet se ard si se carbonizeaza, blocand filetul si impiedicand desfacerea bujiei in viitor.

 

Inainte de montare trebuie curatate si degresate perfect filetele. Filetul se unge cu o vaselina speciala pentru ungerea filetului bujiilor (o vaselina care nu este pe baza de petrol), sau se poate utiliza vaselina cuprata, rezistenta la temperaturi mari.

 

cred ca ar trb sa nu mai dai tu sfaturi rupte de realitate.

cred ca n-ai citit ever o fisa tehnica de unsori cu bisulfura / grafit.

unsoarea cu pulbere de Cu e pentru placute si elemente de culisare la frana, impiedica si lipirea jantelor de Al pe disc / tambur.

daca nu chiuleai de la orele de chimie, ai fi stiut ca temperatura de topire a Cu e mult mai joasa decat temperatura de topire a grafitului...

 

pentru posesorii de BMW "vaselina" se numeste unsoare....asta daca nu ti-e familiar termenul din alte situatii...

cuprata inseamna acoperita galvanic cu un strat de cupru, nu cred ca e cazul aici.....

 

unde nu stii / intelegi ma mai intrebi, nu-i pb....

Link to comment
Share on other sites

@brownshark : Ca spui o gramada de ineptii si ca dai sfaturi care mai de care mai de care mai hilare, stiam.

Ca pe deasupra mai esti si arogant si impertinent am putut constata cu totii. Ca te crezi priceput ,o crezi doar tu.

 

Ca nu te pricepi tu, nu deranjeaza pe nimeni. Din pacate sfaturile proaste pot provoca neplaceri altora, daca cumva te-ar lua in serios si ti-ar urma indicatiile.

 

Asa ca daca mai spui prostii, imi rezerv dreptul de a le sterge, ca sa evitam asemenea probleme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.