Jump to content

Mi s-a rupt o bujie in blocul motor!e de rau?


Guest BbMmWw

Recommended Posts

Vaselinele grafitate, obsesia unora care au ajuns sa le recomande pentru orice, sunt contraindicate pentru ungerea bujiilor incandescente, sondelor lambda si a oricaror altor piese care functioneaza la temperaturi extreme si nu dorim sa se blocheze.

 

Ele contin doar cateva procente de grafit, in rest contin ceva de genul :

Vaselina grafitata este realizata din uleiuri minerale inalt rafinate, un agent de ingrosare fara baza de sapun, bisulfura de molibden care reduce forta de frecare, grafit, inhibitori de rugina si coroziune si aditivi pentru presiuni extreme.

 

Deci baza o constituie uleiurile minerale. Acestea se carbonizeaza la temperaturi ridicate si sunt cea mai sigura cale de a bloca o bujie in chiulasa. Ar fi o prostie sa dai cu asa ceva pe filetul bujiilor incendescente.

 

Vaselina antiblocare in general are la baza o vaselina sintetica sau semisintetica si contine particule de cupru sau/si aluminiu.

Uite de exemplu specificatiile unei vaseline antiblocare, recomandate exact pentru aplicatiile despre care discutam si anume prevenirea blocarii filetelor de bujii si sonde lambda :

 

A premium quality copper anti-seize and thread lubricant that may be used to prevent seizing, corrosion and galling where high temperature conditions exist. Contains a high percentage of micro-fine copper flakes in a semi-synthetic grease carrier and is fortified with high quality rust and corrosion inhibitors. Temperature range: -30°F to 1800°F (-34°C to 982°C). Provides good electrical conductivity. Meets Mil Spec #907E.

 

Suggested Applications: Spark plug threads installed in aluminum, exhaust manifold bolts, engine bolts, oxygen sensors, knock sensors, thermostat housing bolts, fuel filter fittings, and battery cable connections.

http://www.permatex.com/products/automotiv...Lubricant_b.htm .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Paul, eu cred ca cea mai buna unsoare este chiar cea recomandata de BERU: Pentrul motorul meu, ei spun asa:

 

-Engine Code M47 ECE N

Installation Information: Cover glow plug thread and -shaft with mounting grease, (GKF 01 - Order No. 0 890 300 034), before fitting to enable easier removal and prevent corrosion.

 

Codice motore M47 ECE N

Istruzioni per montaggio: Per lo smontaggio facile e la prevenzione della corrosione, prima di montare le candelette spalmare filetto e gambo con grasso per il montaggio (GKF 01 - N° ordin. 0 890 300 034)

 

Am pus si in italiana pentru ca eu sunt afon la engleza, noroc ca site-ul este si in italiana si inteleg si eu clar. :twoup:))

 

Deci cea mai buna recomandare este unsoarea sau vaselina BERU Part Number: 0 890 300 034. Cred ca la orice magazin de piese auto, in functie de p.n.-ul respectiv, se poate comanda unsoarea BERU.

 

http://www.beru.com/img/produkte/gk_einbautip_fett.jpg

Edited by Ice_man
Link to comment
Share on other sites

o mare parte din problema se datoreaza faptului ca nimeni nu schimba bujiile la intervalul recomandat. Le lasa pana moare si ultima din ele. Un diesel porneste si cu 3 din 6 fortat .. nici atunci nu le schimba nimeni. Trebuie sa vina un frig zdravan, sa moara cu ea in fata blocului, ca sa isi mai aduca aminte cineva ca si la diesel exista bujii...care trebuie inlocuite regulat chiar daca "am fost la tester la un vecin si nu da nici o eroare la bujii.."

Or fi si astea lifetime, se schimba cu chiulasa..

Apropo de ce se zice mai sus, sondele lambda originale vin gata unse pe filet cu pasta dinaia cu cupru...Nu stiu daca astea aftermarket vin asa.

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Paul, eu cred ca cea mai buna unsoare este chiar cea recomandata de BERU: Pentrul motorul meu, ei spun asa:

 

-Engine Code M47 ECE N

Installation Information: Cover glow plug thread and -shaft with mounting grease, (GKF 01 - Order No. 0 890 300 034), before fitting to enable easier removal and prevent corrosion.

 

Codice motore M47 ECE N

Istruzioni per montaggio: Per lo smontaggio facile e la prevenzione della corrosione, prima di montare le candelette spalmare filetto e gambo con grasso per il montaggio (GKF 01 - N° ordin. 0 890 300 034)

 

Am pus si in italiana pentru ca eu sunt afon la engleza, noroc ca site-ul este si in italiana si inteleg si eu clar. :twoup: ))

 

Deci cea mai buna recomandare este unsoarea sau vaselina BERU Part Number: 0 890 300 034. Cred ca la orice magazin de piese auto, in functie de p.n.-ul respectiv, se poate comanda unsoarea BERU.

da se gaseste

mai adaug : gama de temperatura -40 - +290 grade :)

Link to comment
Share on other sites

o mare parte din problema se datoreaza faptului ca nimeni nu schimba bujiile la intervalul recomandat. Le lasa pana moare si ultima din ele. Un diesel porneste si cu 3 din 6 fortat .. nici atunci nu le schimba nimeni. Trebuie sa vina un frig zdravan, sa moara cu ea in fata blocului, ca sa isi mai aduca aminte cineva ca si la diesel exista bujii...care trebuie inlocuite regulat chiar daca "am fost la tester la un vecin si nu da nici o eroare la bujii.."

Or fi si astea lifetime, se schimba cu chiulasa..

Apropo de ce se zice mai sus, sondele lambda originale vin gata unse pe filet cu pasta dinaia cu cupru...Nu stiu daca astea aftermarket vin asa.

Mda, asa am facut eu. Pana sa ma duc la munte, nu am visat de ele. Si acolo cand sa plec, am dat o gramada la automat pana a pornit. Norocul a fost cu bateria Bosch de 100ah. Dar acum le-am rezolvat: le-am rupt. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Un om care tine la masina lui diesel, daca se pricepe putin la mecanica da jos la 1-2ani sau cand cumpara masina toata admisia, plecand de la turbina in sus: intercooler, furtunuri, admisie, bujii, EGR si le curata frumos, le verifica sa nu fie furtunurile sparte/crapate/arse. Si mai frumos e sa dai si radiatoarele jos sa le speli, sa schimbi termostatul, antigelul, eventual pompa de apa. Sa vezi atunci masina beton. Eu am facut asta, insa nu pt ca sunt baiat bun si tin la masina ci pt ca am fost nevoit. :twoup:

Chiar e usor de facut acest lucru, nu-ti trebuie cine stie ce scule. Atentie si mintea deschisa doar.

Link to comment
Share on other sites

Paul, eu cred ca cea mai buna unsoare este chiar cea recomandata de BERU:

Eu am dat exemplu doar cu scopul de a arata diferenta dintre o vaselina normala si o vaselina antiblocaj si a se vedea de ce nu se poate utiliza o vaselina normala.

 

Probabil ca si vaselina de la BERU are o compozitie similara, o pulbere metalica de aluminiu si/sau cupru, inclusa intr-o masa de vaselina sintetica/semisintetica.

Evident ca e cel mai bine sa pui ce recomanda BERU.

 

Poate ne spun cei care au folosit vaselina de la BERU, ce culoarea are aceasta. Daca este rosie este pe baza de cupru, daca este alba contine probabil pulbere de aluminiu.

Link to comment
Share on other sites

Poate ne spun cei care au folosit vaselina de la BERU, ce culoarea are aceasta. Daca este rosie este pe baza de cupru, daca este alba contine probabil pulbere de aluminiu.

Eu, cand am cumparat bujiile incandescente de la reprezentanta, le-am cerut si putina vaselina pt montaj. Si ei aici in it foarte serviabili, au trimis imediat un mecanic cu putina vaselina intr-o pungulita, bineinteles gratis, si era de culoare alba.

Link to comment
Share on other sites

Un om care tine la masina lui diesel, daca se pricepe putin la mecanica da jos la 1-2ani sau cand cumpara masina toata admisia, plecand de la turbina in sus: intercooler, furtunuri, admisie, bujii, EGR si le curata frumos, le verifica sa nu fie furtunurile sparte/crapate/arse. Si mai frumos e sa dai si radiatoarele jos sa le speli, sa schimbi termostatul, antigelul, eventual pompa de apa. Sa vezi atunci masina beton. Eu am facut asta, insa nu pt ca sunt baiat bun si tin la masina ci pt ca am fost nevoit. :twoup:

Chiar e usor de facut acest lucru, nu-ti trebuie cine stie ce scule. Atentie si mintea deschisa doar.

 

foarte bine spus. mie mi-au zis ca daca masina functioneaza de ce sa desfaci sa controlezi / frevizionezi / intretii....

Link to comment
Share on other sites

pentru unii care-s pusi doar pe scandal e simplu sa ia definitia unei unsori grafitate cu baza din derivati de titei si sa o compare cu o unsoare cu baza sintetica si cu particule de Cu.

 

singura pb simpla si logica este ca asa cum se foloseste o baza sintetica pt a fi mixata cu pulbere de Cu, tot asa se mixeaza si cu MoS, pulberi ceramice, particule de teflon.

 

intre Cu si grafit, iar e simplu cine se topeste / inmoaie mai repede la cresterea temperaturii.

 

 

unsoarea rosie nu e pe baza de Cu.

post-5642-1291668808_thumb.jpg

 

asta e cea cu particule de Cu.

post-5642-1291669520_thumb.jpg

 

unsoarea alba nu e pe baza de Al. aluminiul, pt cei care nu stiu ce culoare are, este argintiu, deci pulberea sa va fi tot argintie...alb este oxidul de Al, se pare ca e o reminiscenta a nuantelor pt cei care-s obisnuiti sa dea cu var...

 

in discutia asta, colegul care a scris ca unsoarea alba e siliconica are dreptate si , culmea, intamplator, are dreptate si colegul care scrie ca nu se foloseste ca pasta antiblocaj.

Edited by brownshark
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

intre Cu si grafit, iar e simplu cine se topeste / inmoaie mai repede la cresterea temperaturii.

Ce-ti mai place sa te contrazici :twoup: .

Repet totusi, din nou, inca o data.

Problema nu o constituie atat grafitul, cat baza de ulei mineral din care este facuta vaselina standard, fie ea normala sau grafitata.

La temperaturi ridicate acestea se ard si se carbonizeaza, blocand filetul.

 

Vaselina cuprata are la baza o vaselina sintetica sau semisintetica, nu ulei mineral. Ca urmare nu se arde la temperaturi ridicate.

Efectul antiblocaj il da chiar pulberea metalica de cupru sau de aluminiu continut in vaselina antiblocaj.

Link to comment
Share on other sites

nu ma contrazic pt ca nu am nici cu cine si nici motive. incerc dor sa lamuresc pe cine are chef sa citeasca, dupa asta are destule indicii sa aprofundeze pe net...daca vrea.

tu citesti mereu doar ce-ti convine?

asta nu se vedea ?

" singura pb simpla si logica este ca asa cum se foloseste o baza sintetica pt a fi mixata cu pulbere de Cu, tot asa se mixeaza si cu MoS, pulberi ceramice, particule de teflon. "

 

daca studiezi o fisa tehnica a unei unsori de fabricatie actuala cu baza minerala, ai sa vezi ca punctul de picurare e destul de ridicat fata de temperatura chiulasei, dar sa mai ajungem la cel de ardere....iar, acum, unsorile astea mai scumpe, grafit / cupru / ceramic / teflon se fac din start cu baza sintetica sau semi.

asa ca poti sa uiti de "carbonizare"...

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

parerea mea personala este ca, de cand postezi aici, schimbai sigur singur bujiile fara pb, daca vroiai asta intradevar...

o data ce ai citit pe 3-4 site-uri ce si cum , cam esti lamurit, nu mai ai ce sa intrebi, sufleci manecile....

 

" Din ce scrie acolo rezulta clar ca nu este degripant. " - vezi ca e bine sa citesti tu ce zice fabricantul....???

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.