Jump to content

Mi s-a rupt o bujie in blocul motor!e de rau?


Guest BbMmWw

Recommended Posts

nu vreau sa te cicalesc, dar eu ma uitam la bujii chiar inainte sa platesc masina....sau macar dupa daca tu consideri ca mergea ok, rotund si consumul afisat era ok.

 

 

frateee nu ma apuc sa desfac bujiile cand cumpar o masina...asa hai sa dam jos si rotile sa vedem tot (discuri, placute, rulmenti, senzori etc)....sa desfacem bordul sa ne uitam la instal electrica..sa luam un aparat de masurat stratul de vopsea..etc....sunt niste chestii care eu unul nu le verific inainte sa cumpar o masina (sau daca le verific o fac doar pentru a mai scade la pret) deoarece niste discuri, placute, rulmenti, bujii, filtre, ulei le pot schimba dupa.....principalul la o masina cand o cumperi este sa aibe linie...sa nu aibe rugina si motorul sa fie ff bun iar actele sa fie in regula+ functionarea optiunilor principale...strict parerea mea...nu stam sa dezvoltam cu nu este topicul potrivit pentru asa ceva :twoup:

 

P.S. Pentru mine starea bujiilor nu era esentialul care ma facea sa cumpar sau sa nu cumpar masina...

Edited by zeky
Link to comment
Share on other sites

nu trb sa demontezi o masina ca sa te uiti la starea / uzura franelor.

aparatul pt grosime chit e f bun, recomand.

in mod logic cumparatorul e normal sa analizeze pe ce da banii, daca are motive rationale si sa incerce sa scada pretul datorita necesitatii unor cheltuieli ulterioare evidente.

 

eu as si ridica o masina pe elevator sa ma uit sub ea.

Link to comment
Share on other sites

Robert.M - de unde s-a rupt bujia ? ai vazut bucata care a iesit ? fa o descriere sau pune o poza. daca s-a rupt doar partea din anticamera, electrodul, "degetul", poti sa-i dai cu degripant din belsug, montezi celelalte bujii, izolezi BINE firul de la bujia defecta, montezi ce mai e strict nevoie sa poti porni masina si incerci sa folosesti motorul pe post de compresor sa scoti piesa blocata. mie mi-a mers de cateva ori.

 

cred ca te-ai dus la un service de fraierici, cum sa nu aiba macar un set de extractoare, e ceva banal, sau sa stie vreunul sa faca un extractor din o scula aschietoare rupta / uzata....

 

i-am zis mecanicului sa nu insiste asupra bujiilor incapatanate. 3 au iesit fara probleme. a patra mi-a zis ca nu vrea sa iasa. apoi a venit un alt mecanic care parea mai priceput, a luat cheia, a tras de bujie. am crezut ca a urnit-o. apoi i-a dat cheia mecanicului care imi desfacuse si pe celelalte sa desfaca el bujia pana la capat. a incercat omu, dar bujia se invartea in gol. atunci mi-am dat seama ca cel dinainte cand a urnit bujia din loc, a rupt-o de fapt. nu se vede nimic clar de unde s-a rupt. bujia zici ca e intreaga. numai ca se misca in gol (asa mi-au zis mecanicii). apoi m-am dus peste cel care a rupt bujia si i-am zis de ce trebuie sa cheame meseriasul ca sa o scoata, ei nu stiu sa faca acest lucru. mi-a raspuns ca stiu si ei, dar trebuie sa dea chiulasa jos. apoi cand am vazut ca nu am cu cine ma intelege, m-am dus la inginerul serviceului si mi-a explicat ca tre sa vina un meserias - strungar care are niste scule speciale cu filet pe invers si sa le scoata el, dar dupa sarbatori ca e plecat din tara. acum nu pot sa fac nimik decat sa astept. orice sfat e binevenit. multumesc.

Link to comment
Share on other sites

iti multumesc pentru efortul de a ma ajuta. poti sa imi spui la ce marcaje te referi ? nu am avut personal cheia de bujii in mana sa stiu daca bujia se invarte in gol. tot ce am observat este ca dupa ce a tras mai tare de bujie s-a miscat aproximativ un sfert de rotatie completa, apoi a incercat sa desfaca bujia pana sus, dar nu a iesit. asa daca te uiti la bujie e intrega. nici eu nu imi explic cum de nu a iesit macar o parte din ea daca s-a rupt. e posibil ca bujia sa nu se fi rupt si sa fie alta cauza din care nu iese din chiulasa ? Edited by Robert.M
Link to comment
Share on other sites

nu vreau sa te cicalesc, dar eu ma uitam la bujii chiar inainte sa platesc masina....sau macar dupa daca tu consideri ca mergea ok, rotund si consumul afisat era ok.

 

 

frateee nu ma apuc sa desfac bujiile cand cumpar o masina...asa hai sa dam jos si rotile sa vedem tot (discuri, placute, rulmenti, senzori etc)....sa desfacem bordul sa ne uitam la instal electrica..sa luam un aparat de masurat stratul de vopsea..etc....sunt niste chestii care eu unul nu le verific inainte sa cumpar o masina (sau daca le verific o fac doar pentru a mai scade la pret) deoarece niste discuri, placute, rulmenti, bujii, filtre, ulei le pot schimba dupa.....principalul la o masina cand o cumperi este sa aibe linie...sa nu aibe rugina si motorul sa fie ff bun iar actele sa fie in regula+ functionarea optiunilor principale...strict parerea mea...nu stam sa dezvoltam cu nu este topicul potrivit pentru asa ceva :twoup:

 

P.S. Pentru mine starea bujiilor nu era esentialul care ma facea sa cumpar sau sa nu cumpar masina...

 

Cred ca aici brownshark nu se gandea ca bujiile sunt uzate, probabil a vrut sa spuna ca starea bujiilor (culoarea electrodului) reflecta starea motorului....

 

Intr-adevar sunt putini cei care verifica asa ceva la o masina....

Link to comment
Share on other sites

eu ti-as recomanda sa recitesti cu rabdare TOT topic-ul asta. ai si o poza cu o bujie in chiulasa...ca sa intelegi cum arata. asa o sa poti sa spui si care parte se roteste.

 

din moment ce are filet ma gandesc ca principiul de introducere se face prin insurubare, iar ca sa o scoti trebuie sa desurubezi. citind topicul nu ma face expert in montaj de bujii incandescente, dar l-am citit de prima oara cu atentie. hexagonul unde pui tubulara sa desfaci buja nu e rupt. bujia este intreaga la exterior. cred ca s-a rupt de la filet sau chiar portiunea cu filetul. sincer nu stiu ... poate a mai intampinat cineva problema

Edited by Robert.M
Link to comment
Share on other sites

este imposibil sa nu se vada daca ai lampa / lanterna buna si tii cheia cum trb.

 

de obicei, zona dintre hexagon si filet este cea cu marcajele.

 

folositi un aspirator bun cand lucreaza acolo, era ok sa fi dat regulat in rastimpul asta cu degripant in zona.

ca sa elimini riscul ca ar putea cadea ceva poti folosi compresia motorului pe post de compresor / impingator.

 

daca scapi acum, sa tii minte ca in septembrie / octombrie e normal sa desfaci bujiile, le verifici afara daca functioneaza, cureti toate filetele, ungi cu ce trb si n-ai treaba ever.

 

bmw nu-i masina de ....apa, paie si bataie...

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

Zilele astea am schimbat la 3 masini bujiile (inclusiv a mea). Inainte de a baga tubulara pe vreo bujie ma gandeam la topicul asta. Dar nu am avut nici o problema, toate au iesit perfect. Curios la una din ele nu au fost schimbate niciodata bujiile si acelea au iesit cel mai usor. M-am uitat atent cu lupa la filetul bujiei sa vad daca intradevar sa folosit ceva pasta la montaj (ca tot era discutia) dar nu am vazut nici urma de asa ceva.
Link to comment
Share on other sites

Pai cred ca cele care se rup sunt cele care au fost stranse cu ura, de tot felul de mecanici distrusi. Daca te uiti prin service-urile auto o sa vezi ucenici care strang ceva apoi vine unul mai fortos sa-l verifice ca nu se mai poate strange un pic. E un fel de concurs. :twoup:
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zilele astea am schimbat la 3 masini bujiile (inclusiv a mea). Inainte de a baga tubulara pe vreo bujie ma gandeam la topicul asta. Dar nu am avut nici o problema, toate au iesit perfect. Curios la una din ele nu au fost schimbate niciodata bujiile si acelea au iesit cel mai usor. M-am uitat atent cu lupa la filetul bujiei sa vad daca intradevar sa folosit ceva pasta la montaj (ca tot era discutia) dar nu am vazut nici urma de asa ceva.

 

e foarte mare diferenta intr bujiile care au filetul facut cu discuri si cele cu filet strunjit....aici e smecheria cu ruptul...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Un om care tine la masina lui diesel, daca se pricepe putin la mecanica da jos la 1-2ani sau cand cumpara masina toata admisia, plecand de la turbina in sus: intercooler, furtunuri, admisie, bujii, EGR si le curata frumos, le verifica sa nu fie furtunurile sparte/crapate/arse. Si mai frumos e sa dai si radiatoarele jos sa le speli, sa schimbi termostatul, antigelul, eventual pompa de apa. Sa vezi atunci masina beton. Eu am facut asta, insa nu pt ca sunt baiat bun si tin la masina ci pt ca am fost nevoit. :twoup:

Chiar e usor de facut acest lucru, nu-ti trebuie cine stie ce scule. Atentie si mintea deschisa doar.

 

 

ai perfecta dreptate eu am luat un 520d si am lucrat 5 sapt la el ,schimbat turbo ,injector senzor de fapt toate au fost scoase , cu o presa negativa conceputa de mine, curele role ,am curĂŁĂžat tot sistemul de la intercoler egr galerie admisie garnitura culbutori filtre -aer, epurator, clima ............vreau sa spun ca radiatorul de la intercoler a avut vreo 1247 de pietricele mici intre aripioarele de ventilatie ,si cred ca am facut o treaba buna ca le-am dat afara inclusiv cu un aparat de presiune apa calda 140 bari la fel si cu galeria de admisie am curatat la ea aproape 5 ore inclusiv am umplut-o cu carborol si am facut-o aproape noua perie circulara de plastic gen teflon in bormasina ....etc si in cele din urma am imbracat toata fata de la intercoler cu o plasa de inox ca sa nu mai a treaba cu pitricelele din trafic nu stiu daca e chiar bine -tu ce zici am inteles ca racirea aerului e f importanta ..............................ma bucur ca mai sunt oameni carew in afara de ,,talpa,, mai au grija si de masini ca nu stiu ce mecanic avea nervi sa-mi curete o galerie 5 ore cred ca murea de foame in regimul asta dar daca vrei performanta si toate dispozitivele de la motor sa mearga trebuie sa te ocupi de masina pt ca daca totusi ii dai o talpa sa sti de cee in stare masina ................ BAFTA.

Link to comment
Share on other sites

Atentie doar sa nu cazi in extrema cealalta: sa insisti cu curatatul si cu tot felul de solutii de curatare pe radiator si intercooler. Sunt subtiri si vechi, imediat se indoaie aripioarele sau se ciupesc de la solutii si se sparg.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Aviz celor cu bujii rupte sau care nu vreti probleme.Demontatile la cald,cand motorul este incins,iar montajul se face la rece, daca le montezi la cald si le si strangi tare,cand se raceste se contracta metalul si vor fi si mai greu de desfacut. Edited by Mr10
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Vin si eu cu o problema. Desi nu am BMW ci Ford, am tot bujii incandescente. Ce sa zic este ca din 4, una este total blocata.

 

Binenteles ca sfatul tuturor mesterilor a fost demontarea chiuloasei. Asta insa implica multa cheltuiala, pierdere de timp, schimbarea distributiei etc, etc.

 

Ce alte variante am la un service de incredere ? Eu singur nu ma bag la asa ceva. Sunt dispus sa platesc dar sa stiu ca las masina pe maini sigure.

 

Multumesc si astept raspuns aici.

Link to comment
Share on other sites

Vin si eu cu o problema. Desi nu am BMW ci Ford, am tot bujii incandescente. Ce sa zic este ca din 4, una este total blocata.

 

Binenteles ca sfatul tuturor mesterilor a fost demontarea chiuloasei. Asta insa implica multa cheltuiala, pierdere de timp, schimbarea distributiei etc, etc.

 

Ce alte variante am la un service de incredere ? Eu singur nu ma bag la asa ceva. Sunt dispus sa platesc dar sa stiu ca las masina pe maini sigure.

 

Multumesc si astept raspuns aici.

 

Acum vreo doi ani, un prieten a patit ceva similar. Stiu ca a gasit o firma din Targoviste care se ocupa strict de aceasta problema, bujii blocate sau rupte in chiulasa. Au un fel de cheie cu presa (sau ceva similar, nu stiu detalii), cert este ca scot bujiile fara sa mai demonteze _chiulasa_. Incearca sa dai de acea firma, prietenul meu a fost foarte multumit de serviciile respectivilor.

Edited by D_A_N
Link to comment
Share on other sites

am patit si eu asta la mondeo cu 2 bujii. Mi le-a scos cineva din urziceni, numai asta facea. Mi'a placum cum a lucrat, nu a cazut nimic in cilindru.

 

nu am vreo treaba cu omul, pun linkul aici, poate ajuta pe cineva (de pe forumul opel, daca deranjeaza pe cineva il puteti sterge)

 

http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24611&postdays=0&postorder=asc&start=200

Edited by marilynm
Link to comment
Share on other sites

Buna ziua tuturor.

 

Am intrat pe forum. Am gasit numarul persoanei. Urmeaza sa il sun zilele astea sa vedem cum facem si mai ales cand are timp.

Nu ma deranjeaza as ajung pana in Urziceni. Important este sa rezolv.

 

E drept ca masina merge si asa insa nu as vrea sa uit de problema, mai ales ca vine iarna. Habar nu am ce se mai poate intampla.... De regula o problema duce la alta si tot asa .....

 

Inca o adta va multumesc si va tin la curent cu ce rezolv.

 

Cu stima.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am revenit.

 

Am vorbit cu domnul din Urziceni. Se pare ca pentru modelul meu de Ford (Focus de 1,6 diesel) este foarte complicat. In plus, daca e vorba despre bujia din extremitatea stanga, nu o poate rezolva. Iar nu mai stiu despre care e vorba.

 

Treaba e ca nu m-am mai dus la el. Asta e. Raman asa si sper sa nu am probleme la iarna. Daca va fi foarte ger, o sa las masina in parcare cateva zile si cu asta basta. Pot avea si alt gen de probleme dupa parerea voastra ?

 

Toate cele bune.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.