Jump to content

Cauciucuri de vara


CRZ

Recommended Posts

A mai avut cineva de pe forum cauciucuri de vara Goodyear F1 ? Vreau sa cumpar pe 4 bucati pe 18 (225 fata 255 spate) dar din ce am mai citit pe diverse site-uri mutli se plang de faptul ca se tocesc foarte repede (unii dau cifre gen 4000 de mile). Daca a avut cineva as vrea sa aflu de asemenea cum se comporta pe uscat si umed.
Link to comment
Share on other sites

In primul rand trebuie sa te interesezi din ce categorie fac parte:

gume normale, slick-uri, de ploaie, noroi, etc.

 

Cele normale tin mai mult ... performante medii.

Slick-urile datorita compozitiei se tocesc ceva mai repede, dar si frane si aderenta la asfalt usact de nota 10, in schimb pe ploaie trebuie sa ai grija cu ele.

Link to comment
Share on other sites

in afara de asta am auzit (chiar era o discutie pe forum) ca fac galme imediat si chiar se sparg de zici ca-s din ceramica

 

 

 

@ziemens:eu stiam ca GY F1 sunt de vara torida si ceva ploaie :)

 

http://www.mgf.ultimatemg.com/popups/tyres/tyre_F1_GSD3.jpg

Link to comment
Share on other sites

eu am avut modelul prezentat de io's .... pe pejo .... cauciucurile sunt foarte silentioase, franeaza foarte bine, aderenta foarte buna uscat sau ploaie - singura problema mi s'a parut ca s'au tocit excesiv de mult - prea repede ..... nu as da mai mult de 30.000km- nici nu cred ca au ajuns spre 35.000km .... oricum m'a speriat aspectul asta. Foarte bune - cand am luat eu acum n anisori tocmai ce aparuse ca model si era unul dintre cele mai bune cauciucuri de tipul respectiv.

 

Eu mi'as lua fare regrete...

Link to comment
Share on other sites

GY F1 GSD3 am si eu pe Z3-ul meu :)

plusuri:

+ design excelent, mi s-a intamplat de multe ori ca prima reactie cand le vedea cineva pe masina sa fie WOW :lol:

+ aderenta foarte foarte buna pe asfalt uscat vara (franeaza excelent)

+ aderenta buna pe timp de ploaie vara (la franari cel putin se comporta mai bine decat alte anvelope desi evident ca orice anvelopa are limitarile ei pe ploaie)

+ stabile la viteza mare (evident ca trebuie sa ai o janta dreapta si echilibrata)

+ foarte precise in curbe luate in viteza, iti da o senzatie mai buna de control

minusuri:

- pret ceva mai mare

- mi-au dat impresia ca se uzeaza mai repede decat o anvelopa normala (desi este evident ca daca are o aderenta mai buna, se va toci mai repede)

- destul de dure la gropi, clar nu sunt concepute pentru drumurile noastre sau pentru confort (eu am 225/50/R16, poate cu un 225/55/R16 ar fi fost mai ok)

 

Nu stiu ce sa zic cu galmele sau cu spartul... eu in general ma uit foarte bine pe unde merg si reusesc sa evit 95% din gropi iar pana acum nu am avut astfel de probleme. Cine stie, probabil ca daca o sa ti se rupa de ele si o sa dai in gropi ca melteanu'... da, cel mai probabil or sa faca galme ca orice anvelopa defapt. Faza cu tocitul... cum spune si oSerX, prinzi cam 30 - 40 de mii de km cu ele (cu mentiunea sa le rotesti la 10.000 de km) Acum depinde cat mergi, pentru mine asta ar insemna ca ma vor tine cam 5 ani :)

Inca ceva de remarcat, :) am testat anvelopele pe ninsoare... e sinucidere curata, la nici 1 cm de zapada pe jos deja pleci cu mari dificultati de pe loc. Ce-i drept derapeaza marfa rau (motivul pentru care defapt iesisem la plimbare :D)

 

In concluzie... daca le-as mai cumpara? CATEGORIC ! :)

Link to comment
Share on other sites

Am cumparat si eu un set de F1 model ca in prima poza din topic. Le-am folosit pe un Passat.

 

Le-am luat pentru ca pretul a fost foarte bun pentru un 225/17/zr dar surpriza cand ma uit mai bine la ele erau made in china, m-am resemnat nu se poate sa le ai pe toate, acum toti prducatorii s-au mutat acolo.

 

Sunt cauciucuri cu compozitie foarte dura, vara cand e cald afara si asfaltul incins cred ca sunt perfecte dar pe ploaie trebuie sa ai grija cum mergi creste distanta de franare considerabil, nici profilul nu o ajuta foarte mult.

Le am de 2 sezoane si acum la sfarsitul celui de al doilea sezon au inceput sa se uzeze neuniform (sunt "ondulate" pe suprafata de rulare) si produc un zgomot suplimentar, primii 10.000km erau f silentioase. Am parcurs cam 15-20000km cu ele. Uzura nu este ajunsa la 50% inca dar faptul ca s-a "deformat" ma face sa cred ca le voi schimba cat de curand.

 

De curiozitate m-am uitat in magazie acum 2 zile, sunt casante pur si simplu plastic.

 

Un plus a lor este rezistenta la gropi, poate si din cauza ca sunt ZR dar pana acum cu toate gaurile incasate nu au o galma. Inainte am avut un set de Continental si erau pline de galme.

 

Ale mele or fi asa pt ca sunt made in china si asta spune tot, verifica aspectul asta inainte sa cumperi.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Am cauciucurile astea pe E34 si sunt beton ( Goodyear Eagle F1 GSD3 - 225/55/R16 )

 

Aderenta e excelenta atat pe uscat si pe apa, practic nu prea e diferenta. Subscriu intocmai la ce spus @babanu. Mie mi se pare ca pe ploaie se comporta aproape identic cu uscat. La 192 CP n-am reusit sa rup aderenta pe ud niciodata cand am bruscat masina, intru in curbe cu aceeasi hotarare ca si pe uscat. De franat mi se mare ca franeaza foarte bine.

 

Ale mele sunt made in Germany.

 

Daca se tocesc repede inseamna ca sunt aderente, ceea ce este un plus. Inca nu am apucat sa tocesc un set, eu nu am decat cuvinte pozitive despre ele.

 

Faza cu galmele e discutabila.. eu nu inteleg cum de toate jantele cumparate de mine din Romania sunt patrate, eu niciodata n-am reusit sa deformez in halu asta niste jante, de la R15 pana la R19

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Cine stie, probabil ca daca o sa ti se rupa de ele si o sa dai in gropi ca melteanu'... da, cel mai probabil or sa faca galme ca orice anvelopa defapt.

 

Avand in vedere ca in valcea drumul propriu-zis este in sine o mare groapa (sau denivelare :) ) nu pot garanta k o sa ocolesc gropiile in proportie de 95% :lol:

 

Faza cu tocitul... cum spune si oSerX, prinzi cam 30 - 40 de mii de km cu ele (cu mentiunea sa le rotesti la 10.000 de km)

 

Nu am cum sa le rotesc pentru ca pe spate sunt mai late rotiile :)

Link to comment
Share on other sites

ionatan - Ai verificat la o vulcanizare serioasa daca nu ai jantele indoite? Imi pare ciudat ca spui ca s-au tocit neuniform. Alta chestie, eu stiam ca GSD3 este fabricat only in Germany, poti sa pui o poza cu ale tale unde scrie ca sunt made in China? Sunt curios daca sunt diferente vizuale si in plus ar fi util pentru alti viitori cumparatori sa stie sa le recunoasca si sa se fereasca de asa ceva.

 

 

Avand in vedere ca in valcea drumul propriu-zis este in sine o mare groapa (sau denivelare :lol: ) nu pot garanta k o sa ocolesc gropiile in proportie de 95% :)
In Bucuresti mai exista cateva zone unde este rezonabil drumul dar oricum, ca idee eu nu ii dau tare niciodata in zonele pe care nu le cunosc si unde ar putea sa ma surprinda indiscreta groapa :)

 

La BMW nu se recomanda oricum rotirea rotilor pentru ca pe spate se uzeaza diferit ca pe fata, din cauza suspensiei ( pe spate se uzeaza mai mult interiorul )

Multe chestii spune BMW-ul sa nu facem si totusi le facem cu totii si se pare ca uneori chiar cu rezultate mult mai bune fata de indicatiile standard. Ca o paranteza, manualul BMW TIS spune ca nu este recomandata rotirea rotilor dar mai departe spune ca se poate face totusi la intervale de 5000Km pentru a obtine o uzura uniforma a anvelopelor. Cum sa interpretez asta? :)

Link to comment
Share on other sites

Ai mare grija la profilul prezentat de userul Io`s, se fabrica atat in china cat si in germania. La Autosoft Bucuresti (o firma ft mare de anvelope din bucuresti) au aceasta anvelopa pe stoc chinezeasca la acelasi pret cu una similara nemteasca gasita la alt comerciant!

 

Am avut pe un autoturism ambele variante de GY F1-uri, din propria experienta cele din poza userului alex77 au tinut muuuuult mai mult decat prima varianta. Intr-adevar cele Io`s style dau ft ft bine pe masina dar din pacate cam asta este singurul lor avantaj!

 

Subscriu la uzura exagerata a modelului din poza userului Io`s in maximum 30 000 Km

 

P.S. Nu te hazarda numai pe Good Year, incearca si alte variante cum ar fi Vredestein Ultrac excelent raport calitate/pret, design placut si o rezistenta mare in timp.

Link to comment
Share on other sites

Multe chestii spune BMW-ul sa nu facem si totusi le facem cu totii si se pare ca uneori chiar cu rezultate mult mai bune fata de indicatiile standard. Ca o paranteza, manualul BMW TIS spune ca nu este recomandata rotirea rotilor dar mai departe spune ca se poate face totusi la intervale de 5000Km pentru a obtine o uzura uniforma a anvelopelor. Cum sa interpretez asta? :)

 

Eu as zice ca de pe fata se pot pune pe spate, ca pe fata se uzeaza uniform (daca nu-s probleme la geometrie), dar pe spate indiferent de cat de noua sau obosita e suspensia, tot apare o uzura mai mare in interior datorita rotilor care stau asa /\. Si daca le iei de pe spate si le pui pe fata, este afectata directia, ma gandesc eu. Bineinteles ca se poate merge si asa...

Link to comment
Share on other sites

BF Goodrich Profiler G.Cam zgomotoase la rulare si franare si au un profil cam urat cel putin cand sunt pe masina.In rest numai cuvinte de lauda.Excelente performante si comportament in timp.Totusi sunt destul de piperatae la pret.Mai scumpe ca Goodyear F1. Edited by Bogdan Chis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.