Jump to content

Valori rezistente interne pt. diferiti senzori/module etc.


Recommended Posts

De unde fac rost de o documentatie privind anumite valori rezistive ale unor senzori ai masinii? Practic sa determinam daca un anume senzor este defect sau nu prin masurarea acestora ''la rece''.

De ex. pt. VW Audi exista asa ceva la reprezentanta (am si eu o parte din tabel :) ). Mai exact, poti afla daca un anume senzor este defect sau nu, sau este in parametrii. Exista un tabel in care se gasesc niste valori pt. fiecare senzor in parte, valori care apar la masurarea intre anumiti pini ai piesei respective.

Ex:

-senzor clapeta acceleratie: intre pinul 1 si 3 trebuie sa ai fie o rezistenta de 2.5ohmi iar intre pinii 2 si 4 o rezistenta cuprinsa intre 4-6 ohmi

-senzor axa came: intre pinul 1 si 2 valoarea sa fie de 7 ohmi

Daca valorile nu corespund inseamna ca acel senzor este defect.

 

Mai exista si alte masuratori, valori care trebuie sa fie prezente in mufa care vine la acel senzor/sonda.

Ex:

-la mufa de la Lambda pe pinii 3 si 4 trebuie sa fie o tensiune de 4V fata de minus, dupa caz, iar intre pinii 1 si 3 valoare de 1.4 Kohmi.

 

Sint doar exemple, valorile le-am pus din burta. Presupun ca exista si la Bmw acest tabel in functie de tip motor, masina, etc. nu doar la VAG.

De unde facem rost de asa ceva?

Link to comment
Share on other sites

la ursulet am gasit asa ceva in manualul de la Haynes, cred ca b69tau a cumparat asa ceva recent (manual E46 de la Haynes)

 

Am su eu un manual de e34 dar nici vorba sa arate ceva valori, mai mult forte de strangere pt. diferite subansamble, cum se pune distributia, etc.

 

 

TIS, Autodata sau Vivid workshop.

 

in AutoData nu am gasit, de Vivid Workshop sincer n-am auzit. Ma pun sa caut despre el.

Link to comment
Share on other sites

la ursulet am gasit asa ceva in manualul de la Haynes, cred ca b69tau a cumparat asa ceva recent (manual E46 de la Haynes)

 

Am su eu un manual de e34 dar nici vorba sa arate ceva valori, mai mult forte de strangere pt. diferite subansamble, cum se pune distributia, etc.

 

 

TIS, Autodata sau Vivid workshop.

 

in AutoData nu am gasit, de Vivid Workshop sincer n-am auzit. Ma pun sa caut despre el.

uite. Cum nu e? zimi mie ce senzori vrei si iti zic :)

post-23152-1262539056_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

mda... prin autodata mai gasesti astfel de valori. mai simplu e sa masori si vezi ce valori au fiecare in parte.

apropo. cand va uitati in autodata aveti grija ca ceea ce va spune programul sa aveti si voi pe masina. ma refer la repere facute de acelasi producator..

 

ayan a postat mai sus niste informatii generale care apar in functie de masina selectata. daca ai un cod de eroare il cauti in program si apoi vezi ca in general trebuie sa dea si valorile normale si modalitati de rezolvare a problemei.

pe langa autodata mai e si vivid workshop pe piata (e cam identic) doar ca asta se instaleaza mai usor si se updateaza tot timpul. nu incercati de la vivid versiunea in romana, mie mi se pare ca e cam praf, prost tradusa si in urma fata de cele in germana si engleza.

Edited by bmwkey
Link to comment
Share on other sites

De unde fac rost de o documentatie privind anumite valori rezistive ale unor senzori ai masinii? Practic sa determinam daca un anume senzor este defect sau nu prin masurarea acestora ''la rece''.

Sint doar exemple, valorile le-am pus din burta. Presupun ca exista si la Bmw acest tabel in functie de tip motor, masina, etc. nu doar la VAG.

De unde facem rost de asa ceva?

 

Iti pierzi timpul cu asa ceva.Se merita asa ceva si da rezultate doar la masinile vechi care aveau un sistem de diagnoza primitiv.Acum un sistem de injectie verifica toti senzorii care pot afecta noxele in mod non-stop, iar ceilalti senzori la fiecare ciclu de condus.Un senzor poate fi defect doar in anumite conditii, la o anumita temperatura, presiune, etc, valoarea rezistentei(sau ce se masoara) poate fi ok la temperatura de 20C sa zicem, sau cum se da valoarea in tabel, insa la alta temperatura sa nu mai functioneze corect.Rar se strica un senzor definitiv, adica open/short circuit si atunci este oricum identificat de computerul de injectie.De exemplu o clapeta de acceleratie va iesi tot timpul corect la masuratoare, daca masori rezistenta, daca masori cu un osciloscop este posibil sa observi daca este vreo problema la o anumita turatie.

Pierdere de timp.Un computer pe langa faptul ca verifica senzorii pentru open/short ii verifica si pentru plauzibilitate.De exemplu daca opresti motorul la 90C si dupa 2 ore senzorul indica 100C, apare o eroare de plauzibilitate, deoarece situatia nu este normala.Poate daca masori senzorul respectiv are rezistenta ok la 20C, 30C,etc,...insa nu la 90C sa zicem.

La fel si cu termostatul sa zicem, deoarece nu mai exista ceas indicator motorul ar putea functiona foarte rece tot timpul in cazul in care termostatul ar ramane blocat pe deschis.Soferul nu are de unde sa stie deoarece nu exista ceas.Nu se intampla asta totusi, tot din cauza verificarii plauzibilitatii apare o eroare si la un moment dat se aprinde check engine.

Ma rog, este mult de discutat, insa mai bine iti cumperi un tester, un soft de diagnoza si inveti sa il folosesti, decat sa stai sa masori rezistente si alte chestii. :)

 

 

 

-la mufa de la Lambda pe pinii 3 si 4 trebuie sa fie o tensiune de 4V fata de minus, dupa caz, iar intre pinii 1 si 3 valoare de 1.4 Kohmi.

 

Sondele lambda sunt de mai multe feluri, unele emit curent, altele actioneaza ca o rezistenta si cele de ultima generatie calculeaza direct lambda( procedeul de masurare este destul de complicat).

Primele doua tipuri le poti masura, rezistenta, voltaj, poti masura valoarea circuitului de incalzire, etc.Pierdere de timp.Poti observa asa ceva cu un tester si chiar iti faci o idee mai buna.Sondele broadband nu pot fi masurate cu un aparat de masura si nici nu pot fi analizate foarte bine cu un tester, poate cu un osciloscop.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.