Jump to content

Cutie automata de la bmw e36


vlad1989

Recommended Posts

NU trebuie sa simti socuri de nici un fel. Sa ai grija sa o treci prin toate treptele, si in toate modurile, D si S, setari manuale 4,3,2 etc... Nu trebuie sa patineze. Senzatia de patinat la automata e similara cu cea de la una manuala cu ambreiajul defect.

Nu am mai mers cu automata.O testez in toate treptele...Ok

Setarile manuale 2,3,4??Astea ce rol au?

Mai stiu ca exista o posibilitate sa dea socuri sau aptinaj cand nivelul la ulei e mic...se franeaza brusc,uleiul se duce spre fata si atunci cutia se comporta aiurea...

Link to comment
Share on other sites

pot fi multe cauze. Nivelul uleiului scazut poate fi o cauza, si intradevar poate produce socuri. Dar mai pot fi multe altele.

4,3,2 sunt utile ca frana de motor in pante, sau atunci cand mergi in coloana unde tot timpul variaza viteza si cutia nu se adapteaza, si schimba non-stop. De exemplu mergi cu 70 de km.. mai urci la 75.. cobori sub 70.. si asta foarte des, cutia poate schimba tot timpul, atunci o pui in 4 sau 3, si va face tot posibilul ca indiferent de viteza cu care mergi sa ramana in treapta aia.

 

Cutiile de pe e60 sunt cutii moderne, si partea buna la ele e ca lucreaza foarte bine impreuna cu senzorii de la alte sisme, DSC, EBD etc.

De exemplu sesizeaza cand esti in curba si nu fac schimbarea de viteza atunci, ca sa nu dezechilibreze masina si sa ii strice dinamica.

Au si ce am pomenit mai sus, un ambreiaj special care o decupleaza complet la stop, ca sa reduca consumul. LA cutiile mai vechi, convertizorul e in sarcina tot timpul si deci ai un consum mai mare la relanti. De exemplu la un 530i M54 manual, la relanti consuma sa zicem 1.2 l/h, unul automat aproape 3L/h

Vesnica problema, ca la toate BMW-urile de dupa 95, tampenia cu lifetime. ii schimbi uleiul, nu are moarte, mergi pe mana BMW si crezi in tampenia cu lifetime, e doar o chestie de timp pana ai probleme. Au fost prima generatie la care intradevar diferenta de perfomanta si consum e cu adevarat insesizabila. Tine mai mult de senzatii, ca la o cutie automata schimba foarte lin si nu ai senzatia aia de smuceala ca la manuala, pe care multi o confunda cu performante superioare. Cutiile de pe e60 am impreisa ca au fost si primele in stare sa sara 2 trepte.. adica din av-a in a III-a, micsorand lagul.

 

Probabil ca la ora asta un sofer neexperimentat vca scoate timpi mai buni 0-100km/h cu o astfel de cutie decat cu una manula, unde trebuie sa stii cum sa pleci si nici nu iti vor reusi plecarile intodeauna bine. Cu o automata poti face 10 plecari identice. si pana la urma, nu faci liniute 0-100km/h non-stop, ci depasirile, acceleratiile violente se fac de regula din mers, si nu de pe loc, unde aproape ca nu exista deosebiri.

Cu siguranta ca cineva care merge multi km zilnic, sta in trafic mult, va aprecia o astfeld e cutie. Cei care mai copilaresc si au si ei o masina de week-end/track day, pot merge linistiti pe manuala.

Eu personal, din banii dati de mine, nu imi voi mai cumpara masina cu cutie manuala, decat da ajung si eu la stadiul in care o sa am o masina de week-end/ track day.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

la fel ca ceilalti dupa ce ca e si e36 mai ales daca e inainte de 2000 il mai ei si cu cutie hidramata chiarca nu mai este masina.....++tot respectu pt posesori de automobile cu cutie hidramata chiar daca au bmw ...dar e BMW dak nui dai tu pana cand vrei exact schimbi faci schimburile alea sa simti motoru sal auzi cum se tureaza cand o calci....+ cred ca hidramatele sunt pt lenesi si pt femei respect:)
Link to comment
Share on other sites

Asta da raspuns...ca aia de la Bmw au fost prosti ca au pus automata pe 325...E vorba de confort..Si eu sunt adeptul manualelor,dar si automata are beneficiul ei-comoditate,confort...Si in oras in aglomeratie...ii dai tu turatie ...schimbi cu turometrul pe rosu...etc...etc
Link to comment
Share on other sites

si la automata schimbi exact cand vrei numai ca o faci din pedala de acceleratie. Ca sa nu mai vorbesc de cutiile steptronic, aparute din 97 daca nu ma insel. Problema multor cutii e lagul, care mai mult sau mai putin accetabil.. Argumente ok, + - adevarate, reale documentate, ok. NU iti plac cutiile automate, e treaba ta, nu ti le baga nimeni pe gat.

Ca sa mai darmam ceva mituri, de exemplu e39 540IA a fost cred primul BMW automat cu consum mai mic decat cel cu cutie manuala. Vorbesc si consumul dat fabricant si real. Treaba s-a realizat din convertizor, care avea un fel de elice mai mica suplimentara actionata numai la turatii mici de un ambreiaj electromagnetic, se cupla la sub 2000 de ture si se decupla la peste 2000, amplificand cuplul transmis de motor, astfel permitand rularea la turatii foarte mici fara efort.

Altele au mai fost de exemplu X3-urile pe benzina toate, au consum mai mic in variantele automate. Nu stiu cati posesori de X3 benzina sunt, nu prea multi in Romania, dar e treaba reala.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

la fel ca ceilalti dupa ce ca e si e36 mai ales daca e inainte de 2000 il mai ei si cu cutie hidramata chiarca nu mai este masina.....++tot respectu pt posesori de automobile cu cutie hidramata chiar daca au bmw ...dar e BMW dak nui dai tu pana cand vrei exact schimbi faci schimburile alea sa simti motoru sal auzi cum se tureaza cand o calci....+ cred ca hidramatele sunt pt lenesi si pt femei respect:)

 

Si la ce dai tu pana cand vrei, si faci schimburi doar in ture ? la 318tds ? Si manual ,tot face suta in 14 sec ca dacia 1310

Vezi ca am scris mai sus, automata e ok de la 320i in sus. Roaga-te si tu de cineva sa-ti dea sa conduci o automata in toate mintile si dupa aia vii sa ne vorbesti de femei si hidramate.

 

P.S. daca aveai vreun M3 manual si ne explicai cum e cu cutia manuala, ca performante, etc mai intelegeam, dar in conditiile in care un 320 automat pleaca mai repede in marsharier ca 318-le tau TDS cu fata , nu cred ca ar trebui sa te mai bagi in seama aiurea.

P.P.S tobe , filtre sport pe diesel nu dau nici un cal si nici nu se aud frumos. poate de la plasmele alea din bord sa mai castigi vreo 2-3 cai :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pentru cei ce vor automata pe E36

 

Avantaje: Foarte comoda in oras, in afara localitatilor e ok, utila in cazul in care pui sotia / un incepator sa iti conduca masina si cam atat.

 

Dezavantaje: Consum mai mare decat manuala, in cazul in care vrei sa conduci sportiv in trafic nu prea te ajuta, indiferent ca esti pe sport, modul de iarna nu te ajuta prea mult, franeaza un pic mai greu in cazul franelor bruste la viteza (posibil sa fie doar parerea mea).

 

Astea au fost experientele mele cu E36 320 automat, parere personala: nu se merita - cel putin pentru mine

 

Stima,

Ioan

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

NU trebuie sa simti socuri de nici un fel. Sa ai grija sa o treci prin toate treptele, si in toate modurile, D si S, setari manuale 4,3,2 etc... Nu trebuie sa patineze. Senzatia de patinat la automata e similara cu cea de la una manuala cu ambreiajul defect.

 

 

tot automata am si eu..si patineaza cand vrea ea..abea plec cu peadala la fund 2000 si cv de turatii mai mult nu creste si nu schimba..ramane asa:(...trebuie sa opresc si sa repornesc motorul si isi revine...nu inteleg..

Link to comment
Share on other sites

Scriu in caliate de proprietar de e36 320 automata din 1994:

 

Am fost sceptic si eu cand am luat-o si am cautat toate forumurile de prin strainatate pe tema asta inainte de cumparare.

Ce se scria acolo s-a dovedit si adevarat: consum mai mare si senzatia de putere slaba.

 

A mea consuma cam 15-16 in Bucuresti, in modul E, adica economic si cam 9 pe autostrada la 150kmh.

 

In schimb, ai tot confortul din lume, franeaza ft bine, desi zicea cineva ca nu ar frana cum trebuie, schimba lin si nu am avut nici o problema cu ea de cand o am, adica un an si vreo 12000 km.

Singura chestie care nu imi place e ca nu tine motorul in ture cand iei piciorul de pe acceleratie si ca ia suta cam in 11 sec.

 

De 12 ani am avut numai manuale, din ideea aia ca "ii dau eu cand vreau"; vreau sa iti spun ca odata ce te obisnuiesti cu automata, o simti si faci cu ea exact ce faci si cu o manuala, exceptand plecatul cu "scartz" ;) ma refer ca o poti face sa schimbe cum vrei tu doar din cum apesi pedala.

Probabil la primul drive test iti va parea ca se tureaza aiurea si ca face ce vrea, dar o imblanzesti in maxim o saptamana.

Link to comment
Share on other sites

De 12 ani am avut numai manuale, din ideea aia ca "ii dau eu cand vreau"; vreau sa iti spun ca odata ce te obisnuiesti cu automata, o simti si faci cu ea exact ce faci si cu o manuala, exceptand plecatul cu "scartz" ;) ma refer ca o poti face sa schimbe cum vrei tu doar din cum apesi pedala.

Probabil la primul drive test iti va parea ca se tureaza aiurea si ca face ce vrea, dar o imblanzesti in maxim o saptamana.

 

am 318i e46 manual si 525dA e39 si mai mult imi place 318-le ma enerveaza pur si simplu la 525 nu pot sa stau turat intr-o viteza pentru depasiri mai violente decat daca ii dau pe manual,daca il las pe automat si vreau sa ma bag mai tare tre sa iti faci putin freza si apoi depasesti lagul e nasol

 

avantaj este confortul in rest nimic parerea mea

 

ON TOPIC:am un prieten cu e36 323i automat,e ok cutia,are 278.000 km fara probleme la ea

Link to comment
Share on other sites

Mai oameni buni....un lucru e clar !!! daca vrei automata iti trebuie si un motor mare. Recomand 325tds e36 automat, la acete motoare daca atingi un pik pompa (partea electronica o misti mai in fata cu vreo 0,5 mm ) o sa vedeti ca e alta masina. Eu am un 325i dar acest tds merge la fel de bine automat. Pentru informatii lasati mesaj pe privat si va explic tot cum se face...nu o sa mai vreti benzinare :D Edited by kryss
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Eu am un 320i automat din 1991 (printre primele) si dupa parerea mea daca masina a fost ingrijita si functioneaza cum trebuie, cutia automata nu este deloc un dezavantaj, ba din contra nu se compara cu cea manuala si, zic eu, pentru vremurile acelea si nu numai este destul de desteapta si satisfacatoare. Consumul ti-l faci tu in functie de cum calci acceleratia, intr-o saptamana maxim te vei obisnui cu ea. Confortul este principalul ei punct forte. Intr-adevar poate nu are aceeasi sportivitate la plecarea de pe loc precum una manuala ( si nici nu sunt recomandate demararile violente )dar, de la 40-50km/h in sus daca ii dai kickdown eu sunt sigur ca lasa in urma o versiune cu acelasi motor dar manuala. Tot ce va spun este din proprie experienta. Sper sa ii ajute pe cei care inca mai cauta astfel de masini si nu va lasati descurajati... pentru ca inainte sa o cumpar si eu m-am uitat pe aceeasi postare unde scriu acum. Parerile, insa, sunt impartite. Esential este sa gasiti masina potrivita care sa nu fi fost omorata pentru ca presupun ca este mult mai costisitor sa repari o cutie automata decat una manuala. Bafta!
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

As vrea sa stiu si eu niste detalii despre cum se comporta o cutie automata de e36 si cam ce probleme pot aparea la ea

 

va multumesc anticipat

 

Eu am un E35,325 TDS Touring hidramat.

O cutie hidramata creste comforul in traficul urman (si nu numai),creste cu 1-2 litri consumul,protejeaza mult mai bine motorul. Daca la 2-3 revizii schimbi/completezi la ea uleiul si schimbi filtrul,nu o sa ai nicio problema.

Hidramata e ptr. femei si puturosi ( :frantics: ),manuala ptr. restul!! :rolleyes: No offence.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 1 month later...
detin si eu de aproape un an un e36-320ia 6 trepte!cutia schimba f bine si sunt foarte multumit de masina!consumul cred ca se duce undeva la 12 in oras si 7 am scos pe autostrada..!o am de vanzare si nu ma crede nimeni ca are 6 treptehyper.gif!deci are 6 trepte pe E si 5 pe S!!Le-am numarat de multe ori,ce naiba!!hyper.gif
Link to comment
Share on other sites

Nici nu osa te creadă nimeni pentru ca nu are 6 trepte. Nici pe 7 ar pana in 2001 nu s a pus cutie automata in 6 trepte.

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB61&mospid=47442&btnr=24_0969&hg=24&fg=05

 

Ai idee ce înseamnă a5s 310z?

 

5 speed 310 nm cuplu maxim. Poate ai 5 trepte cu tot cu reverse

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Nici nu osa te creadă nimeni pentru ca nu are 6 trepte. Nici pe 7 ar pana in 2001 nu s a pus cutie automata in 6 trepte.

 

http://realoem.com/b...969&hg=24&fg=05

 

Ai idee ce înseamnă a5s 310z?

 

5 speed 310 nm cuplu maxim. Poate ai 5 trepte cu tot cu reverse

 

sunt constient ca esti mai documentat decat mine,dar explica-mi de ce pe E are 6 si pe S are 5?

am demonstrat unora care nu m-au crezut,sunt 6!

Edited by LUKAS320d
Link to comment
Share on other sites

La o viteza o anumitĂŁ viteza se aplica si convertorul(complet) si poate da Senzația unui alt drum aplicat. Asta nu are nimic a face cu s sau e. Aceea opțiune schimba doar turatia la care schimba cutia.
Link to comment
Share on other sites

La o viteza o anumită viteza se aplica si convertorul(complet) si poate da Senzația unui alt drum aplicat. Asta nu are nimic a face cu s sau e. Aceea opțiune schimba doar turatia la care schimba cutia.

o sa filmez cum schimba si o sa postez aici!

Edited by LUKAS320d
Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.c...eature=youtu.be

cam in acest mod schimba cutia,sunt 6 trepte sau nu sunt?nu prea am avut unde sa o calc....

sau asa:

http://www.youtube.com/watch?v=bsHr-4z8BXk&feature=youtu.be

nu am reusit sa tin acceleratia in aceeasi pozitie...era si trafic!!

Edited by LUKAS320d
Link to comment
Share on other sites

vc79029

Sunt 5 trepte toatĂŁ ziua. La ĂŽnceput cand intrerupt tu acceleratia la 2000 de ture nu schimba nimic. Dar asta oricum nu conteazĂŁ nici un BMW pana in 2001 nu a avut cutie automata in 6 trepte cu atât mai puțin un e36. Sa ii fii pus cineva dupĂŁ Iar e aproape imposibil. DacĂŁ te ambitionezi sa o vinzi cu aceasta explicație vor fugi toți pentru ca pare o vrĂŁjealĂŁ de Samsar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.