Jump to content

Ceasuri suplimentare


lucian81v

Recommended Posts

Salut!

 

Lucrez cu motoare mari care sunt foarte in detaliu monitorizate si "sufar" ca la auto am foarte putine informatii despre ce se intampla cu "mototulu".

 

As vrea sa imi pun niste cesuri suplimentare si as vrea o mana de ajutor sa aflu:

 

1. Daca gasesc asa ceva in Romanica

 

2.Ce tipuri (cu ce parametrii) si si daca gasesc ceva pentru BMW - in sensul de design:adica sa vina frumos pe/in bord

 

3. Desi am propriile pareri as vrea sa stiu si parerile celorlalti daca si-ar dorii si ce parametrii ar vrea sa afiseze acele ceasuri

 

Incep eu, in ordinea importantei dupa parerea mea:

 

1. Presiune ulei/temperatura ulei

 

2. Presiune lichid racire

 

3.Temperatura evacuare gaze - inainte si dupa turbina si pe fiecare cilindru

 

4.Temperatura/presiunea aer admisie in/out intercooler

 

Ma opresc aici deocamdata. Sigur nu mi le voi pune pe toate dar mi-as dorii sa am macar unele dintre ele.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

si daca gasesc ceva pentru BMW - in sensul de design:adica sa vina frumos pe/in bord

Nu crezi ca s-ar vedea mai frumos pe stalp?

Daca vrei sa-ti anulezi vre-un spatiu de depozitare le pui in bord ca pe bord se vad urat.

Parerea mea! :)

Link to comment
Share on other sites

Nu vad importanta unor ceasuri cu temperatura aer in admisie, presiune lichid sau temperatura gaze.

In schimb vad ca-ti lipsesc cele pt voltmetru, presiune turbina (daca e cazul).

Dupa mine, cele mai importante sunt: temperatura apa si ulei, presiune ulei, incarcare alternator, turometru, poate si presiunea turbinei. Astea iti ofera toate informatiile legate de functionarea masinii si te feresc sa surprize, restul intra la categoria fitze, tuning, etc. Totul e sa te si uiti pe ele. :)

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de opinii!

 

Vreau sa mai dezvolt un pic...

 

O parte din ceasuri le-as dorii permanente si anume pentru parametrii care odata sariti din limite pot crea mari probleme

 

 

Presiune ulei/temperatura ulei - e importanta si temperatura:

 

1.Te informeaza daca racitorul de ulei incepe sa se murdareasca.

2.Nu te sperii daca presiunea de ulei scade/creste daca in acelasi timp scade creste si temperatura.

3.Este un indicator mai bun in ceea ce priveste temperatura lagarelor

 

Presiune lichid racire - daca ai pierdut presiunea la lichid nu mai e nevoie sa astepti sa creasca temperatura caci sigur va urma si ea

Adaug si temperatura daca se confirma chestia cu zona moarta pe care eu nu am observat-o

 

 

 

Altele le-as face "mobile" si sa le folosesc din cand in cand

 

Temperatura evacuare gaze pe fiecare cilindru

 

Astea de fapt dau informatiile cele mai precise despre ardere si deci despre functionare a motorului si te pot avertiza cu cu multe zeci de km inainte de a avea macar o suspiciune daca nu functioneaza bine :

 

o supapa, un injector sau ai pierderi de compresie, ai apa in chiulasa.

 

In acelasi timp sunt cel mai bun instrument de masura a echilibrari incarcarii pe fiecare piston - asta macar o data cu senzori provizorii as vrea sa o fac sa vad cum stau cu injectoarele - cu supapele si segmentii stiu ca stau bine

 

(un prieten al meu a pierdut ungerea pe un piston si singura lui idee ca ceva e in neregula era consumul mare in mers - daca ar fi avut asa ceva poate ar fi salvat blocul motor nu intru in detalii dar pe scurt temperatura gazelor n-ar mai fi fost aceeasi datorita pierderii compresiei)

 

Temperatura evacuare gaze - inainte si dupa turbina

- nu e fita; o turbina in prag de "depresie " va avea temperaturi (mai mari) mari inainte si diferente mici in/out

 

In plus te pot ajuta sa gasesti un regim optim - daca mergi cu 90 cu a 6-a turbina are mai mult de suferit si incredibil dar temperaturile vor fi mai mari decat cu a 4-a mai ales daca esti pe pilot si mai dai de cate un deal

 

Temperatura/presiunea aer admisie in/out intercooler

- arata starea intercoolerului si a turbinei

 

Si voltmetru e important ca poti ramane frumos in drum dar nu te salveaza de sute de euro paguba si in locul lui as pune doar 2 led-uri dupa care sa stiu ca e ok sau nu - nu e ok: iau multimetru si investighez

 

Ai noroc cu E90-ul noi nu cred sa avem asa si oricum nu exista senzorii pt o parte din parametrii de care am zis

Link to comment
Share on other sites

In teorie asa e dar: in caz de ai probleme cu consumul, sa zicem amestec prea bogat, din cauza sondei lambda ECU va regla amestecul, il va saraci pe toti cilindri atat cat sa nu apara detonatii. In acel moment masina nu mai trage. Primul semn de intrebare!

Regimul optim cand ai turbina il obtii usor cu un ceas pentru presiunea data de turbina.

Legat de temperatura in admisie e discutabil: intercoolerul e sensibil si la temperatura externa si la viteza de deplasare. Te vei imbolnavi de inima cand vei vedea variatii prea mari ale temperaturii in admisie si nu vei stii cand e de fapt temperatura buna.

Presiunea lichidului de racire: nu contest ca e bun dar cine isi cunoaste masina si se mai uita si pe ceasuri va sesiza imediat cand e ceva in neregula cu temperatura si si implicit cu motorul. Eu cel putin la toate masinile vedeam imediat daca sunt probleme. La E34 stiu ca daca merg normal in oras sau in afara sta la 1mm in stanga liniei de centru iar daca e foarte cald in oras sau alerg peste 160-170 afara, se pune exact pe linia de centru. Cum niciodata nu a incalcat aceste reguli, daca voi sesiza vreo diferenta, mai ales in sensul cresterii temperaturii as presupune ca s-a intamplat ceva pe la motor. Daca vrei sa fii mai catolic decat Papa iti pui un ceas de temperatura asa cum voia cristimm, care sa-ti dea exact temperatura motorului, indiferent de regim si cu asta basta.

Ca si concluzie personala: da, se pot pune o multime de ceasuri care sa-ti afiseze diverse informatii, numai ca totul se reduce la cost/importanta informatie obtinuta.

Link to comment
Share on other sites

Mersi de "feedback"

 

La prietenul meu nu era vorba de consum - doar asa a observat ceva aiurea: mergea cu 140 cu consum de 12 deoarece un piston nu avea ungere, si stricase si injectorul respectiv deci 3 injectoare trageau cat pentru 4 +un piston cu frecari foarte mari. In rest totul parea ok.

 

Am diesel - nu pot avea amestec sarac si/sau detonatii.

 

Cum am spus in primul post, am experienta in inerpretarea parametrilor si presiunea data de turbina nu e mare lucru fara temperatura, si nimic nu "tradeaza" o problema cu turbina mai repede ca gazele de evacuare. Daca ai sti si turatia - asta arf tot ce-ti trebuie ca sa stii daca e OK sau nu

Gazele ma intereseaza cel mai tare pentru evacuare pentru echilibrarea incarcarii pe cilindri si cum am mai spus vor fi ceva "detasabil" - pentru ca n-are rost sa ma chinui cu ele decat in niste conditii similare.

 

O temperatura aiurea nu m-ar speria daca presiunea ar fi constanta : pompa e ok, nu am aer (sau gaze) in instalatie - ramane doar termostatul, radiatorul In orice caz cu o presiune buna si daca se supraincalzeste motorul nu risti sa tensionezi blocul prin incalziri si raciri bruste dar cu gaze in circuit - da

Link to comment
Share on other sites

Cum am spus in primul post, am experienta in inerpretarea parametrilor si presiunea data de turbina nu e mare lucru fara temperatura, si nimic nu "tradeaza" o problema cu turbina mai repede ca gazele de evacuare. Daca ai sti si turatia - asta arf tot ce-ti trebuie ca sa stii daca e OK sau nu

 

Cum iti dai seama din gazele de evacuare ca turbina e pe duca? Ca eu nu vad cum poti afla daca ai joc in lagare sau ca palele ating carcasa. Nu mai vorbesc de forfecarea axului si ruperea lui, pt ca aia se produce instant. Poate doar din analiza gazelor, sa vezi daca exista urme de ulei ars.

Decat sa te chinui sa obtii acele informatii despre gazele din evacure, mai bine faci test de compresie si leak test.

Link to comment
Share on other sites

Cum am spus in primul post, am experienta in inerpretarea parametrilor si presiunea data de turbina nu e mare lucru fara temperatura, si nimic nu "tradeaza" o problema cu turbina mai repede ca gazele de evacuare. Daca ai sti si turatia - asta arf tot ce-ti trebuie ca sa stii daca e OK sau nu

 

Cum iti dai seama din gazele de evacuare ca turbina e pe duca? Ca eu nu vad cum poti afla daca ai joc in lagare sau ca palele ating carcasa. Nu mai vorbesc de forfecarea axului si ruperea lui, pt ca aia se produce instant. Poate doar din analiza gazelor, sa vezi daca exista urme de ulei ars.

Decat sa te chinui sa obtii acele informatii despre gazele din evacure, mai bine faci test de compresie si leak test.

 

Diferenta (mai)mica intrare -iesire in aceleasi conditii, repet daca ai sti si turatia... dar nici o sansa (sau mult prea dificil) la cum sunt turbinele auto construite.

 

 

Cu compresia stau bine si fara scurgeri dar injectoarele se pot uza inegal si nu ar fi comod sa le tot scot sa le verific. In schimb as putea monta senzorii respectivi permanetnt iar ceasurile sa le tin la masina undeva si daca am chef sa le pun de fiecare data cand ies pe autostrada de exemplu

 

P.S. Ma bucur ca am cu cine sa dezbat subiectul

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

vreau sa-mi pun si eu urmatoarele:

 

 

voltmetru

 

presiune ulei

 

temperatura ulei

 

ce marca merita, de unde, la ce bani, cum se instaleaza sau macar unde se instaleaza si gradul de dificultate

 

astept cat mai multe si clare raspunsuri

Link to comment
Share on other sites

Am vazut si eu pe site la BILTEMA Preturile sunt in jur de cativa euro pe aparat. Sunt facute in China/Taiwan pentru Biltema, calitate suedeza.

 

Le-am vazut si in raft, au aspect hi-tech, dar personal nu m-a tentat sa imi pun asa ceva pe masina. Daca as analiza variatiile de zecimi de grad ale lichidului de racire sau de miliamperi ale curentului, as pierde din Placerea de a conduce. Mai bine conectezi permanent un tester.

Edited by BOGDANIEL
Link to comment
Share on other sites

din pacate nu inteleg nimic din meniul Biltema

 

cat despre pelican parts, nu am gasit kitul . apropo pt E39 :) m-am uitat pe acolo, insa wiring kiturile nu sunt disponibile

 

nici diy

 

sa inteleg ca nimeni de pe forum nu si-a pus? nici macar un voltmetru?

Link to comment
Share on other sites

Cateva momente, am sa postez "calea", nu merge sa postez linkuri, toate paginile se deschid in acelasi http.

 

 

Edit:

 

 

BIL (din partea stanga sus) -> BiltillbehĂśr (din meniul care se deschide sub BIL) -> • BIL EL • (la jumatatea ecranului) -> Bilinstrument (din meniul care se deschide sub BIL EL)

 

Orientativ, cca 10SEK = 1 euro

 

Mentionez ca pozele nu prea reflecta realitatea, eu le-am vazut expuse si "aprinse". Arata mai bine decat pe net.

Edited by BOGDANIEL
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.