Jump to content

Discutie Anvelope Vara


gabihp30

Producatori Anvelope  

946 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Eu de anvelopele premium m-am cam lecuit de cand am facut explozie la un Michelin Pilot Super Sport. Adica o anvelopa cu indice de viteza Y care a costat 1200 lei mi-a explodat la 180 la ora dupa nici macar 10k km rulati cum sa mai cred recomandarile lor ? Sa nu mai zic de Pirelli care dupa nici 5k km s-au facut patrate sau Continental care fac galme cum dai intr-o groapa.

 

Depinde foarte mult si de "grosimea" cauciucului si de dimensiunea jantei, daca ai grosime de 7-8 cm, adica janta mare pe masina mica, le distrugi foarte usor chiar si anvelopa premium fiind. Si eu la seria 3 cu roti pe 19, distrugeam Michelin la cateva mii de km, dar asta era din cauza drumurilor precare de la noi.

RFT-urile sunt mai scumpe, incomode dar se distrug mai greu, rezista mai bine la lovituri si nu prea fac galme.

Link to comment
Share on other sites

Eu de anvelopele premium m-am cam lecuit de cand am facut explozie la un Michelin Pilot Super Sport. Adica o anvelopa cu indice de viteza Y care a costat 1200 lei mi-a explodat la 180 la ora dupa nici macar 10k km rulati cum sa mai cred recomandarile lor ? Sa nu mai zic de Pirelli care dupa nici 5k km s-au facut patrate sau Continental care fac galme cum dai intr-o groapa.

FYI anvelopele nu mai explodeaza decand s-a scos camera.

Anvelopa a "explodat" doar din vina ta si nu a producatorului, ai luat o groapa, bordura, cui, surub, presiune scazuta, geometrie facuta cu ata ..samd

Galmele la fel, se fac din cauza utilizatorului si nu a producatorului, asta nu inseamna ca nu sunt si exceptii, mai rar dar sunt.

EX: Scapi un TV din mana si dai vina pe producator ca s-a spart displayul?

Nu incercati sa induceti lumea in eroare, MARCILE PREMIUM sunt cu muuult peste marcile de buget sau medii, fie ele si fabricatie 2017.

Nu mai incercati sa comparati Michelin cu RIKEN, Continental cu Landsail, GY cu KELLY samd. Vrei siguranta, aderenta, placerea de a conduce sport, iti iei premium.

Pentru restul exista DOAMNE AJUTA.

  • Like 8
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

FYI anvelopele nu mai explodeaza decand s-a scos camera.

Anvelopa a "explodat" doar din vina ta si nu a producatorului, ai luat o groapa, bordura, cui, surub, presiune scazuta, geometrie facuta cu ata ..samd

Galmele la fel, se fac din cauza utilizatorului si nu a producatorului, asta nu inseamna ca nu sunt si exceptii, mai rar dar sunt.

EX: Scapi un TV din mana si dai vina pe producator ca s-a spart displayul?

Nu incercati sa induceti lumea in eroare, MARCILE PREMIUM sunt cu muuult peste marcile de buget sau medii, fie ele si fabricatie 2017.

Nu mai incercati sa comparati Michelin cu RIKEN, Continental cu Landsail, GY cu KELLY samd. Vrei siguranta, aderenta, placerea de a conduce sport, iti iei premium.

Pentru restul exista DOAMNE AJUTA.

No comment. Esti genu care sta si cauta pe Google informatii si le posteaza in alta parte. Eu am povestit din ce am patit eu cu anvelopele nu de pe Google. Si faza cu geometria cu ata a fost cea mai tare. Odata ce imi permit sa dau 1200 ron pe o anvelopa cred ca imi permit sa fac si o geometrie cum trebuie nu ? Dar asa e pe forum, foarte multi postaci si doar cativa care sunt informati si stiu despre ce vorbesc.

  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Experientele personale sunt relative. Fiecare are standardul lui si stilul de condus. Unu poate merge mai domol si un Nexen este super ok, altul merge foarte agresiv si nici Michelin nu face fata desi ma ĂŽndoiesc. La mine personal imi creste piciorul in masina,dar Michelin si-a facut datoria de fiecare data si pe VW si pe Peugeot si pe BMW.

Dar eu mai ocolesc gropile si nu sar cu viteza peste hopurile de la zebra. Am prieteni care tin de volan drept si nu scapa nici o groapa. La fel se vaita de calitatea anvelopelor si de jantele crapate.

  • Like 4
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

No comment. Esti genu care sta si cauta pe Google informatii si le posteaza in alta parte. Eu am povestit din ce am patit eu cu anvelopele nu de pe Google. Si faza cu geometria cu ata a fost cea mai tare. Odata ce imi permit sa dau 1200 ron pe o anvelopa cred ca imi permit sa fac si o geometrie cum trebuie nu ? Dar asa e pe forum, foarte multi postaci si doar cativa care sunt informati si stiu despre ce vorbesc.

Exact asta fac, sunt postac care nu stie ce vorbeste si cauta info pe gugal.

Spre surprinderea ta, domeniul meu de activitate include comercializarea si verificarea anvelopelor.

Iti inteleg frustrarea pe cuvant, faci parte din categoria: "Domne mi-a aparut galma din senin" sau "Mi-a bubuit anvelopa la 200km/H, eram sa fac accident".

95% din problemele aparute la o anvelopa sunt de natura mecanica.

Asa ca mergi pe anvelopele RADAR RIVERA sunt mult peste CONTI PREMIUM CONTACT 6 sau Michelin Pilot Sport Cup, tin mai bine la gropi.

Dar te rog sa tii informatia asta pentru tine, este secret si nu vreau sa o mai auda si alti conducatori auto.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

FYI anvelopele nu mai explodeaza decand s-a scos camera.

Anvelopa a "explodat" doar din vina ta si nu a producatorului, ai luat o groapa, bordura, cui, surub, presiune scazuta, geometrie facuta cu ata ..samd

Galmele la fel, se fac din cauza utilizatorului si nu a producatorului, asta nu inseamna ca nu sunt si exceptii, mai rar dar sunt.

EX: Scapi un TV din mana si dai vina pe producator ca s-a spart displayul?

Nu incercati sa induceti lumea in eroare, MARCILE PREMIUM sunt cu muuult peste marcile de buget sau medii, fie ele si fabricatie 2017.

Nu mai incercati sa comparati Michelin cu RIKEN, Continental cu Landsail, GY cu KELLY samd. Vrei siguranta, aderenta, placerea de a conduce sport, iti iei premium.

Pentru restul exista DOAMNE AJUTA.

Când ĂŽți cumperi un Porsche NOU și bĂŁieții ĂŽți livreazĂŁ mașina echipatĂŁ cu Nexen ce spui?Doamne ajutĂŁ?mai relaxeazĂŁ te cu anvelopele premium.

  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Când ĂŽți cumperi un Porsche NOU și bĂŁieții ĂŽți livreazĂŁ mașina echipatĂŁ cu Nexen ce spui?Doamne ajutĂŁ?mai relaxeazĂŁ te cu anvelopele premium.

Nexen vrea sa devina premium pe vara, de aia au si incheiat contracte cu firme auto mari.

Nexen este o anvelopa medie cu valente premium si nu este o anvelopa rea deloc.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca suntem de acord ca si nexen are in portofoliu o gama buget si o gama mai performanta, la fel cum si michelin propune anvelope performante si anvelope buget; oricum, producatorii de anvelope, si de bunuri in general, incearca sa profite de valoarea brandului/marketing (ceea ce este normal, deoarece si un brand se construieste in timp, cu resurse umane, tehnice si financiare), au strategii de piata care implica un portofoliu destul de larg, greu de inteles de catre consumator (multe produse in portofoliu, multe branduri), ceea ce face ca alegerea unei anvelope sa nu fie aata de evidenta. (gen x costa y lei, dar e mai buna decat z care costa w lei). Nu cred ca mai exista atat de mult premium si low cost......e mult marketing si branding.

 

Ca o persoana care parcurge peste 33.000 km pe an de cativa ani buni, intr-o zona ploioasa in care nu sunt necesare anvelope de iarna decat 2-3 zile pe an, in regim de autostrada(fara excese, condus legal), ceea se traduce printr-un schimb de anvelope fata (masinile respective au fost/sunt tractiune fata) minim la 40.000 km, pot spune ca nu am sesizat diferente notabile intre good year, continental, hankook si nexen (la care am ajuns in momentul de fata); sunt unele care se uzeaza putin mai repede, unele care fac un pic mai multa galagie, unele mi-au dat senzatia unui consum mai mic,unele se comporta mai bine pe ploaie,etc.....dar diferente destul de mici.

 

Astazi, cand trebuie sa schimb anvelopele, ma uit la un centru de pneuri, compar etichetele in functie de zgomot, aderenta, consum (desi ma intreb cum sunt masurate valorile respective), compar preturile si gata, nu imi pierd vremea in detalii.

 

Cine are masini foarte puternice, performante,iese pe circuit.... acolo este o alta discutie....cred ca cel mai util este sa continue cu anvelopele echipare de fabrica, eu stiu un caz concret cu un M3 E92, care a schimbat pneurile uzate cu unele mai ieftine, si pierdea aderenta la greu

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca pentru mersul de zi cu zi putem folosi si anvelope mai "de buget". Eu pe vara am un set de pirelli(nu retin ce model), insa stiu ca nou este 9 mii de lei setul. In viata vecilor nu as da atatia bani pe niste anvelope de vara.. si nu pentru ca nu le vad rostul, ci pentru ca nu le vad rostul la mine. Anvelopele de iarna se afla la polul opus.

 

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce anvelope sunt alea la 9000 de lei setul. in mod normal, cu 9000 lei pui anvelope de strada pe porsche 911 si ramai si cu bani. foarte multi.

 

un pilot sport cup 2(anvelopa semislick) pt spate la 911, incepe pe la 1900 lei bucata.

325/30R20

 

la seria 5 cu 9000 lei iei 2 seturi de vara din cele mai bune anvelope din lume

Edited by edit
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Va salut!

Am un X3 F25 2016(190cp) .Trebuie sa ii schimb anvelopele vara Pirelli cinturato P7 dim. 225/60/r17 .Am gĂŁsit (la preț bun 630lei buc. ) Michelin primacy 3 cu dim 245/55r17.pneurile sunt noile stoc dot 2016.Garantie 3ani...

Am doua ĂŽntrebĂŁri dacĂŁ cunoaște cineva:

1.Dimensiunile anvelopelor noi sunt cele corecte pentru X3 f25 cu xdrive..?

2. DacĂŁ cumpĂŁr anvelope dot 2016 noi...mai sunt bune de ceva?(Vanzatori spun ca sunt depozitate corect și ca au garanție etc)...Diferența de bani la 4anvelope (dot 2016 vs dot 2018)este de aproximativ 780lei.

Am eu de vanzare un set de 4 anvelope Micheline Primacy 225/60r17 pt F25, ca noi, foarte ieftine, daca esti interesat da-mi un msaj in prv si iti zic si cum s-au comportat pe masina mea. Am anunt si la rubrica vanzari piese.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

tocmai ce am vazut acum, la aproape 35 de grade, un C220 de ultima generatie cu anvelope de iarna Austone Athena. Nu stiam ca exista asa ceva.

Erau 225/45r17 desi ar fi trebuit 225/50, dar de, omul platea 178 de lei pe bucata si voia profil mai sport.

 

Voia sa fie smecher dar sa fie ieftin, ca lumea nu se prinde de realitate

Edited by edit
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu reușesc sĂŁ mĂŁ hotĂŁrĂŁsc

 

Ambele variante sunt RunFlat , W indice vitezĂŁ, cu Rim Protection. Acum am GoodYear EfficientGrip (nu performance) de care sunt relativ mulțumit dar sunt cam gĂŁlĂŁgioase. Ămi fac cu ochiul ĂŽnsĂŁ Michelin Primacy 4 ZP, peste tot lumea le recomandĂŁ ca fiind mai silențioase o idee. Atât cât se poate la un ROF.

 

Ăn variantele astea, ați rĂŁmâne la GY sau ați lua Michelin?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare. Am un F10 525 xdrive, configurație staggered 275/40/R18 + 245/45/R18. Se apropie momentul sĂŁ schimb anvelopele de varĂŁ și am câteva dileme. Momentan am Continental SportContact3 SSR RunFlat și m-am gândit la câteva variante:

 

Falken Azenis FK510 RunFlat (nu au stea, prețul cel mai bun)

Goodyear Eagle F1 Asym 3 (cu stea)

Pirelli Cinturato P7 Runflat (existĂŁ versiuni cu și fĂŁrĂŁ stea, la același preț)

 

Unii mi-au spus cĂŁ pot sĂŁ trec și pe non runflat, dar câțiva mecanici mi-au recomandat sĂŁ nu fac asta, cĂŁ „așa a fost proiectatĂŁ aceastĂŁ mașinĂŁ”. Și pe forumuri mai apar cazuri ĂŽn care au apĂŁrut probleme de transmisie ĂŽn special la modele xdrive staggered. De asemenea, nu știu exact importanța certificĂŁrii cu stea, dacĂŁ Falkenurile runflat ar putea sĂŁ genereze probleme nefiind cu stea. (de ce au pirelli douĂŁ versiuni la Cinturato pe aceleleași dimensiuni?)

 

Menționez cĂŁ pentru iarnĂŁ am un set de roți cu Dunlop SP WinterSport 4D Runflat cu stea - 225/55/R17 și nu am avut nicio problemĂŁ. Mașina s-a comportat excelent și sunt cauciucuri bune, pe care le recomand oricui.

Link to comment
Share on other sites

In primul rand, foarte important, trebuie sa intelegi ca masina cu anvelope RFT are o cu totul alta dinamica fata de aceeasi masina cu anvelope non-RFT. Daca esti obisnuit sa conduci mai sportiv, sa abordezi energic curbele si sa te astepti ca masina sa stea bine pe asfalt, cu anvelopele non-RFT trebuie sa iti ajustezi putin simturile.

 

Cat timp am avut RFT pe masini, m-am bucurat de dinamicitatea si condusul sportivo-agresiv, dar cam atat, confortul si zgomotul la rulare reprezenta un mare inconvenient, drumurile proaste pur si simplu te uzeaza.

 

Falken Azenis se spune ca sunt putin mai moi si ar avea si un coeficient de drag destul de mare, cel putin la inceput, adica rezistenta la inaintare e semnificativ mai mare ca la alte anvelope, nu prea sunt privite ca anvelope premium la noi, insa pe la americani sunt foarte populare. Am avut varianta non-RFT si XL si venind de la RFT confortul mi s-a parut wow, dar am pierdut putin din ce ziceam mai sus, alta dinamica.

GY Eagle F1 Asym 3 sunt foarte moi si confortabile, insa faci mai putini km cu ele comparativ cu alte marci premium. Am din astea pe un Mercedes E Class Coupe si se consuma sensibil mai repede, foarte confortabila masina insa.

Pirelli Cinturato P7 RFT, sunt niste anvelope din compusi foarte tari, confort foarte mic, sportivitate si coeficient de drag mic, adica masina inainteaza cu usurinta in viteza. Ca idee am avut odinioara 2 RFT Conti Sport 5 si 2 RFT Cinturato P7, asa a venit masina, nu le-am ales eu, desi am rotit anvelopele si le-am avut ba pe fata ba pe spate, Pirelli au mai ramas pe masina inca un sezon, cand Conti au ajuns la limita.

Link to comment
Share on other sites

 

Unii mi-au spus cĂŁ pot sĂŁ trec și pe non runflat, dar câțiva mecanici mi-au recomandat sĂŁ nu fac asta, cĂŁ „așa a fost proiectatĂŁ aceastĂŁ mașinĂŁ”. Și pe forumuri mai apar cazuri ĂŽn care au apĂŁrut probleme de transmisie ĂŽn special la modele xdrive staggered. De

 

n-are nici pe dracu ,o anvelopa premium nonrft poate face doar pana ..atat . Si o poti vulcaniza .Eu am 530 x D cu nonrft . In special cele cu indicativul XL au peretele lateral ceva mai tare tocmai pt a compensa trecerea asta . Sta in curbe ca pe sine . Mai sunt povesti pe la vulcanizari ca nu le pot ei echilibra bine o dau in faptul ca masina a fost proiecatata cu rft . Vrajeli

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

n-are nici pe dracu ,o anvelopa premium nonrft poate face doar pana ..atat . Si o poti vulcaniza .Eu am 530 x D cu nonrft . In special cele cu indicativul XL au peretele lateral ceva mai tare tocmai pt a compensa trecerea asta . Sta in curbe ca pe sine . Mai sunt povesti pe la vulcanizari ca nu le pot ei echilibra bine o dau in faptul ca masina a fost proiecatata cu rft . Vrajeli

 

Interesant. Si eu as vrea sa pun non-RFT. Ma enerveaza zgomotul de rulare la RFT. O sa-mi iau un compressor de pe Amazon si niste slime si cam asta e.

Nu am auzit nicaieri ca trebuie doar RFT, si am citit si forumuri din US, UK etc. Ba chiar toata lumea e incantata dupa ce trece la non-RFT. Confortul e mult mai bun

 

Dupa parerea mea, RFT e cea mai idioata inventie. Acest gen de anvelope a fost inventat pentru masini militare si blindate, care sa poata rula in continuare si dupa ce incasau gloante in anvelope.

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Dupa parerea mea, RFT e cea mai idioata inventie. Acest gen de anvelope a fost inventat pentru masini militare si blindate, care sa poata rula in continuare si dupa ce incasau gloante in anvelope.

 

Acest gen de anvelope a fost inventat pentru tari civilizate unde drumurile sunt ca in palma!

Edited by Tavicu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Acest gen de anvelope a fost inventat pentru tari civilizate unde drumurile sunt ca in palma!

Si asta, dar menirea lor, prin anii '30 pentru masini blindate a fost. Ulterior le-au implementat marcile premium, pentru a renunta la roata de rezerva, si, da... in general pentru drumuri "ca-n palma".

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Eu nu inteleg de ce in 2020 se mai vorbeste de anvelope de vara. Anvelopele allseason sunt viitorul, iar tehnologia a evoluat foarte mult in ultima vreme. Eu am de 4 ani Michelin CrossClimate.

 

Cred ca nu-ti face bine carantina...

Or fi CrossClimate cele mai performante anvelope all season de pana acum, insa pana sa dea randament mai bun vara decat anvelopele de vara iar iarna mai bun decat cele de iarna(desigur, exista exceptii) mai trece o vreme.

Sa nu uitam ca, Cross-Climate nu e anvelopa clasica all season.

 

Daca sunt asa bune de ce mai fabrica Michelin anvelope dedicate unui sezon?

Cum crezi ca s-ar comporta o masina sport M2, 911 etc cu Michelin Cross Climate?

Si ai uitat de un lucru foarte important, CrossClimate(la fel ca si alte anvelope mixte) se fabrica in mai putine dimensiuni.

 

Personal poate as pune CrosClimate(sau alte anvelope mixte) pe o masina de oras, mai ales la ce ierni avem in Romania mai nou. Insa nu m-as baza pe ele pe o masina cu, care circul 30-40k km pe an, fara sa tin cont de anotimp sau destinatie(road tripuri in tara si Europa, statiuni de munte, etc).

Dar e doar parerea mea.

Daca tu esti asa multumit de ele, linistit foloseste-le in continuare, eu raman fanul anvelopelor dedicate de vara/iarna.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.