Jump to content

ciudatenie la consumul instant?


Recommended Posts

-4 grade afara. Motorul rece. Cand s-a apropiat semaforul, am luat piciroul de pe acceleratie, calcat frana. Consumul scade la 0. Calc ambreiajul. Consumul urca :lol: spre 5-10 chiar 15. Cand masina opreste de tot, revine la 0 (sau aproape 0.5, cat e normal pt relanti cu motor rece). :)

WTF?

Link to comment
Share on other sites

Cand iei piciorul de pe acceleratie masina intra in ceea ce se numeste "frana de motor" si nu consuma nimic. Deci tu puteai sa ai si 40 sau 50 km/h daca erai in treapta a2a in frana de motor. In momentu in care ai apasat ambreiajul ai decuplat motorul de cutie si deci a incetat cutia sa traga motorul dupa ea. Nu stiu daca m-ai inteles. Deci la X km/h in frana de motor nu consuma nimic, iar daca apesi ambreiajul (sau o lasi pe liber, tot acelasi lucru) incepe sa consume pentru ca motorului ii trebuie benzina pentru a functiona, in timp ce in frana de motor functioneaza fiind rotit fara nevoie de benzina de catre cutie care la randul ei este rotita de catre roti. Asta pentru ca turatia rotilor este mai mare decat turatia motorului. Este invers decat atunci cand accelerezi. Atunci turatia motorului este mai mare decat cea a rotilor, si deci motorul invarte cutia care mai departe invarte rotile.

Si chestia asta cu acul de consum nu se intampla doar la temperaturi joase. Nu ai fost tu atent, dar aceste lucruri se intampla si la +40 de grade.

 

Iar cand se opreste de-tot asa face bmw, iti afiseaza consum 0 %. Pentru ca in momentul in care tu stai pe loc masina numai consuma nimic raportat la un numar de kilometrii. Consuma raportat la ora de stationare. La alte marci de masini vei vedea ca atunci cand opresti, consumul instant (la masinile la care este electronic) se transforma din litri/100km in litri/ora. La modelele mai vechi de bmw, la E30 spre exemplu, in momentul in care opreai acum consumul instant se ducea la maxim.

Edited by Sherifu'
Link to comment
Share on other sites

Da man, stiu ce inseamna frana de motor si consum zero in acele momente (era un topic pe tema asta, a consumului efectiv 0 in frana de motor). Si iarasi inteleg ca atunci cand am calcat ambreiajul, se reia alimentarea pentru a mentine motorul la relanti DAR ... chiar 5-10 litri la suta? La oprit am inteles, are logica ce ai spus.

Si da, nu cred ca am fost atent la aceeasi manevra in alte dati, cu motorul cald :)

Link to comment
Share on other sites

Pai cam da, 5-10 litri. Pentru ca gandeste-te...tu mergi cu viteza mica, esti aproape de franare, deci ai 15 km/h sa zicem. Si masina consuma atata combustibil incat daca ai face 100 de km cu ashtia 15 km/h ti-ar trebui 5-10 litri sa-i faci. In situatia in care ai avea 60 km/h sa zicem, masina fiind tot la relanti consuma tot atat cat consuma si la 15 km/h la relanti, dar ca sa parcurgi 100 de km iti trebuie incomparabil mai putin timp sa parcurgi 100 de km decat atunci cand aveai 15 km/h si vroiai sa parcurgi 100 de km. Si deci la 60 km/h la relanti va consuma infinit mai putin decat consuma la 15 km/h la relanti. :)

 

Intortocheata tare explicatia, dar n-am fost prea bun la literatura :lol:

Edited by Sherifu'
Link to comment
Share on other sites

Da, corect, asa se explica faptul ca pe masura ce ma apropii de oprire (viteza scade), creste consumul.

Si ca sa completez demonstratia:

Sa spunem: la 20 km/h la relanti imi afiseaza 5 l/100km => Consum de 1L pe ora, ceea ce nu pare chiar asa mult.

 

Da, mersi, mister elucidat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.