Jump to content

Rezultat Dyno 328i e36


roco123

Recommended Posts

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu stiu sigur, nu ma dau expert insa pt ca sa iti masoare corect puterea la volanta un dyno, ca cel mentionat de voi trebui sa ii introduci o valuare procentuala a pierderii pe transmisie x% de exemplu dare nu poate fi foarte exact pt ca nu ai cum sa il nimeresti la perfectie. De aceea zicea si ciupanezu ca dynou-rile astea masoara puterea la roata... Deci el daca ti-a masurat ti-a masurat 109kw la roata dupa care a adaugat coeficientul de pierdere pe transmisie si a rezultat 156kw :) Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

Din toată discuţia asta reiese un singur lucru clar.

 

Tot felul de idioţi se cred tuneri dar nu sunt ĂŽn stare să facă un test dyno deşi au aparatura necesară.

 

Diferenţa dintre puterea de la roată şi cea de la volantă nu are cum să fie atât de mare.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Nu ma intelege gresit, mi-as dori 210 cai la roata :))

Pai asta incercam sa explic :) El ti-a masurat intai la roata 109kw dupa care a facut calculul in functie de transmisie si au rezultat 156kw :)

 

Din toată discuţia asta reiese un singur lucru clar.

 

Tot felul de idioţi se cred tuneri dar nu sunt ĂŽn stare să facă un test dyno deşi au aparatura necesară.

 

Diferenţa dintre puterea de la roată şi cea de la volantă nu are cum să fie atât de mare.

 

Logic vb ai dreptate dar depinde cum a fost calibrat dyno-ul....ii pui pierderi de 80% si iti trebuie 400cp ca sa ai 20 la roata :lol:)

Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

Pai daca 109 kw la roata e puterea masurata, si pierderile sunt prea mari, ar insemna ca e optimist 156kw la volanta si ar trebui sa am 130-140 la volanta, ceea ce e mai putin ca stock.

Si un 328i stock, e rau in urma mea, cu toate ca sunt touring, mai greu cu minim 100kg

 

Eu zic asa:

Masina mea are 1500kg, pe acolo. Eu am 100, benzina etc.

Masina mea, cu greutatea aia, e o foarte mica idee peste un 330i de 1500kg si sofer de 60kg.

Ambele masini in stare buna de functionare.

De aici tind sa cred ca am 230 de cai la volanta, minim.

In rest... cat am la roata, nu stiu. Nu e interesant

 

cand refac testul, revin cu detalii.

Link to comment
Share on other sites

1420 am in talon.

Insa...

Talonul e pt 2000cmc.

 

Diferenta de greutate nu cred ca e la motor. Ci la cutie, care e de vreo 2 ori mai grea ca aia normala, grupul mare, care e de 2 ori mai greu decat cel mic..

 

Plus alte dotari puse dupa ce am inscris-o.

Link to comment
Share on other sites

Inseamna ca nu e diferenta mare fata de "tancusorul" meu :) eu am 1495 in certificat :lol: Desi stiu ca 3-ul nu.i chiar asa usor tot timpul limi lasa impresia ca e ca o pana :) Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

1420 am in talon.

Insa...

Talonul e pt 2000cmc.

 

Diferenta de greutate nu cred ca e la motor. Ci la cutie, care e de vreo 2 ori mai grea ca aia normala, grupul mare, care e de 2 ori mai greu decat cel mic..

 

Plus alte dotari puse dupa ce am inscris-o.

nu cred sa ai 100kg in plus

motorul de 2.0 si cel de 2.8 sunt aproximatic de aceiasi greutate, daca sunt diferente sunt ft mici (cateva kg)

sunt totusi sceptic pt puterea motorului la modificarile care ai spus ca le are, nu cred sa aibe mai mult de 220hp cu indulgenta, asta e parerea mea pana la proba contrarie :)

 

eu stiu ca greutatea masinii e masurata cu plinul de benzina facut si sofer de ~75kg si fara optionale (nu stiu ce optionale)

 

da' ce cutie ai de zici ca e de 2 ori mai grea decat cea normala?

 

LE: cat despre testul dyno mie nu-mi miroase bine , du-te cu reclamatie acolo, nu e greseala ta ca ala nu a accelerat turatie maxima, sau poate a avut ceva temeri ca-i sare masina de pe banc??? ai vb cu vre-un sef ceva ? daca nu, fa-o, daca da, incearca si ANPC (OPC) , e dreptul tau, sunt banii tai dati pe nimic practic

Edited by io's
Link to comment
Share on other sites

Pai cutia zf de m3 e mai mare si mai grea decat cutia getrag normala. dubla greutatea cam.

Grupul la fel. mi-a rupt spatele grupul mare blocant...

 

Nu asa e masurata greutatea.

 

Am fost prezent cand au cantarit masina goala, eram pe rosu chiar, am vazut pe cantar, 1420kg.

Aveam motorul de 2000, grup mic, cutie getrag...

 

Inca o data.

Sa zicem ca 1420+30 benzina+ 110 eu+ 60kg cutia si grup mai grele=1620kg

 

Oricum, pun graficul aici, sunt si eu curios.

 

 

NU cred ca i-a dat mai tare ca a zis ca nu se face dyno cu gume de iarna, din cauza ca pot exploda...

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

da, nu te contrazic, la cate variante sunt si cate metode de informare .... oricine poate gresi

 

1620kg ??? :) :lol: pai asta inseamna aproape la fel ca greutate cu un seria 7 e23.. si masina aia e chiar grea crede-ma... am avut 9 ani :)

mi-a cantarit-o la ITP, 1710kg portbagaj plin, woofer, scule etc, benzina aveam in permanenta juma de rezervor (40-50L) , inginerul care facea ITP-ul care avea ~75-80kg, roti 18 in loc de 14 :) , diff LSD mare, si in talon avea 1620kg hmm...

 

NU cred ca i-a dat mai tare ca a zis ca nu se face dyno cu gume de iarna, din cauza ca pot exploda...
da, posibil, anvelopele de iarna majoritatea sunt facute sa mearga la o viteza limitata (190-210km/h) asta nu inseamna ca nu sunt si cu indice de viteza mai mare dar nu cred sa ai, iar testul dyno se masoara in tr4 si 5 aproape de viteza maxima care e mult mai mare decat viteza la care sunt garantate anvelopele... asa ca asteapta primavara :D Edited by io's
Link to comment
Share on other sites

Unde se poate cantari masina ca m-ai facut curios :)

A mea in talon are 1330kg.

acolo unde ai facut ITPul ti-a si cantarit-o numai ca daca nu l-ai intrebat pe om nu ti-a spus cate kg are, data viitoare cand faci ITP sa-l intrebi

Link to comment
Share on other sites

Pierderile in transmisie sunt muuuult mai mici, PENTRU CA este spate.

 

Eu am calculat pentru masina din semnatura si pierderile sunt catre neglijabil, nici nu mai stiu exact dar foarte mici.

Eu am estimat filmand acceleratia si cronometrand pe filmulet exact, si folosind asta

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=70214

 

Pentru a a vea cat de cat precizie fa macar pe 1000rpm sau mai mult, tercand peste plaja care te intereseaza in plina acceleratie, de exemplu daca vrei sa stii de la 6000 incepe accelerarea de la 4 si opreste-te dupa 6500 si fac calculul pe segmentul 5.5 -6.5

 

Ideal ar fi sa fie intr-o treapta cat mai mica pentru ca pierderile data de frecarile cu aerul, cu asfaltul, al rotilor sa fie minime dar in cazul asta eroarea data de kilometraj e mult mai mare asa ca eu as zice sa incerci intr-a 2 si a 3-a, cu o ocazia asta ai sa vezi ca la dino ai puterea la roata, puterea la volanta fiind doar estimata

Link to comment
Share on other sites

Unde se poate cantari masina ca m-ai facut curios :lol:

A mea in talon are 1330kg.

acolo unde ai facut ITPul ti-a si cantarit-o numai ca daca nu l-ai intrebat pe om nu ti-a spus cate kg are, data viitoare cand faci ITP sa-l intrebi

 

Cu ocazia asta am vauzt in talon ca in februarie expira ITP-ul :)

Cred ca tot acolo o sa merg :)

Link to comment
Share on other sites

Peste tot am citit ca pierderile de putere datorate transmisiei sunt semnificativ mai mari la tractiunea spate. E si normal, pe fata invarte doar planetarele. Pe spate e cardanul, grupul, planetarele...

Nu are cum ca pierderile de transmisie sa fie infirme.

 

Front Wheel: Integrated transaxle. No drive-shafts. Total of 12% losses for a manual, to 22% losses for an automatic. (This is assuming transverse FWD. Longitudinal can lose from 18-28%, depending on auto or manual.)

 

Rear Wheel drive?: Depends on the setup. Front-engine, rear drive typically sees 15% loss for a manual, and 25% loss for an auto. Mid-engine, rear drive, transverse setup sees 12-22% losses like the FWD above. Mid-engine, rear drive, longitudinal setup sees 16-26% losses.

Link to comment
Share on other sites

Peste tot am citit ca pierderile de putere datorate transmisiei sunt semnificativ mai mari la tractiunea spate. E si normal, pe fata invarte doar planetarele. Pe spate e cardanul, grupul, planetarele...

Nu are cum ca pierderile de transmisie sa fie infirme.

 

Front Wheel: Integrated transaxle. No drive-shafts. Total of 12% losses for a manual, to 22% losses for an automatic. (This is assuming transverse FWD. Longitudinal can lose from 18-28%, depending on auto or manual.)

 

Rear Wheel drive?: Depends on the setup. Front-engine, rear drive typically sees 15% loss for a manual, and 25% loss for an auto. Mid-engine, rear drive, transverse setup sees 12-22% losses like the FWD above. Mid-engine, rear drive, longitudinal setup sees 16-26% losses.

 

Cele mai mari pierderi ar trebui sĂŁ fie la tracĂžiunea integralĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

Nu, spuneam ca la tractiune fata e mai mica pierderea de putere.

Oricum ar fi, un dyno, daca nu e calibrat cum trebuie, sunt bani aruncati pe fereastra.

 

Daca stii greutatea, aflii si CP foarte lejer, prin timpii obtinuti 0-100, 0-160, 0-200. 400m, 1km.

 

da Ciupanezu, insa am facut o diferenta intre fata si spate. la AWD e clar cea mai mare pierdere

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.