Jump to content

Rezultat Dyno 328i e36


roco123

Recommended Posts

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ce sa zic, timpii de carte sunt imposibil de scos de cãtre un sofer normal, cu toate astea, ai dreptate, mi s-a pãrut ca a plecat mai prost, apoi se apropia Încet de mine. Atunci si maºina mea era in teste, cu câteva zile Înainte facusem modul cu admisia, nu am dat clear la adaptarea ecu si maºina Încã se adapta la volumul de aer, insa dacã cel din 330 era as, sunt sigur ca n-aveam sanse atunci, acum, am mai modificat una alta, am schimbat sondele si debitmetru sa am amestecul care trebuie si maºina e mult mai violenta ca atunci.

Si ĂŽncĂŁ n-am pus axele de m3 de state pe ea.

 

330ci are in jur de 11.8 de la 0-140km/h, cum am si eu acum.

Sa nu uitam timpul pe 402m al lui 330ci, care e 14.9 sec. Si eu tocmai am scos sub aia.

Aici nu vreau sa arat ca am un motor mai bun si mai puternic ca m54b30, ci ca am reuÂşit sa duc un motor vechi, de nikasil la o putere egala cu un motor care din fabrica avea 40 de cai in plus.

Link to comment
Share on other sites

Conteaza foarte mult soferul ala de pe 330, ce roti avea, etc. eu am batut un 330 ci rau de tot, cu sofer bun la volan, masina mergea bine....dar el avea roti pe 18 cu 255 latime, eu aveam pe 17 235 latime.

eu sincer nu pot scoate sub 7 secunde cu 330i, si masina merge foarte bine . timpul ala de fabrica e greu de scos. dar cu 7 secunde oricum am batut masini declarate tot la 6 si ceva. gen x5 4,4 cls 500 .

 

dynolicious ala mie mi se pare ca e cam exagerat cu caii putere.

am pus pierderi in transmisie 20% si mi-a dat intre 240 si 260 de cai, ba s-a trezit la o plecare sa indice si 281 de cai :)) . masina fiind absolut stock, mai putin evacuarea. suta tot in jur de 7 inregistra, cand putin peste cand putin sub 7 sec.

Link to comment
Share on other sites

Mai mult m-au interesat timpii, care ii indica bine, decat caii putere :)

Insa daca ai suport special in care telefonul nu se misca, nici macar 2-3 mm, fata de cum se misca masina, dynolicious iti indica bine.

Scrie si la ei pe site.

A scos si bmw o jucarie, special pt iPhone.

Am luat-o, merita :lol:

 

http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/mser...09/g_meter.html

 

 

Ciupanezu, de la cineva din tara am luat.

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

A scos si bmw o jucarie, special pt iPhone.

Am luat-o, merita :)

 

http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/mser...09/g_meter.html

 

 

Ciupanezu, de la cineva din tara am luat.

 

O iau Âşi eu acum. :lol:

 

Mersi!

@Ciupanezu, suport ca asta am.

http://www.ram-mount.com/CatalogResults/Pa...85/Default.aspx

 

E foarte cool, nu permite miscarea telefonului, nu tremura, sta fix, exact cum trebuie.

 

Mersi, o sĂŁ-mi cumpĂŁr.

Chiar cĂŁutam un suport bun.

Tu cât ai dat pe el?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dupa cum am spus, in 23 a fost zi de dyno.

 

Acum am stat in masina, i-a dat omul cu a 4-a pana in limitare, insa aparatul pestelui, a inregistrat ''max attained RPM 5590rpm''

 

Ajung eu la Bucuresti, poate daca sunteti amabili, ma indrumati catre un dyno ok.

 

Ciudat, au mai fost masini cu tractiune fata azi acolo si cat a turat ala masina, atat a ingregistrat aparatul, la mine nu :) cine stie ce a setat ala)

Eu sunt multumit, desi, au ramas 1000 rpm neacoperite, se vede din video atasat, ca, cu cat urca turatia, atat mai repede urca acul turometrului, indicand ca sus in ture e puterea maxima, masina trage cel mai bine intre 5000-6700 rpm, se si vede in video.

 

 

 

 

http://img715.imageshack.us/img715/1527/dynooo004.jpg

http://img715.imageshack.us/img715/9552/dynooo005.jpg

 

 

Data trecuta am avut 210 cai la 4830 rpm

Acum am 221 cai la 5225 rpm

 

In cam 400rpm mi-a crescut puterea cu 11cp.

 

Poate sa fie si de la serpi, dupa cum vedeti cuplu a scazut ceva. (ciudat, masina trage considerabil mai bine cu serpii)

Link to comment
Share on other sites

Eu ti-am zis cand am pus serpii am simtit o imbunatarire majora intre 2000-3000 dpdv al cuplului si in turatii mari la fel o imbunatatire. Ca sa nu mai zic ca se tureaza altfel cu serpi :X Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

pai dupa rezultatele astea, la un 6300-6500 ar trebui sa ai la vreo 240 de ponei, ceea ce e chiar bine :lol:

mai ales cu serpalaii montati, care sigur iti urca puterea in ture mai mari, fara de evacuarea stock.

felicitari

un filmulet 0-200 cand se usuca afara, ok ? :)

Link to comment
Share on other sites

Daca masori cu dyno diferite, relevanta este doar puterea masurata la roata. Ele estimeaza puterea motorului inmultind puterea la roata cu un anumit coeficient care depinde de tipul si starea masinii. Coeficientul acela este aproximativ.

Este posibil ca pierderile de 44% estimate de stand sa fie un pic cam mari.

 

La primul test aveai 108,7 Kw si la ultimul 112,8 Kw. O diferenta mai mica de 4%. In conditiile in care eroarea standurilor este intre 5-10% si ai masurat si cu standuri diferite nu cred ca poti sa tragi absolut nicio concluzie in ceea ce priveste scaderea sau cresterea de putere intre cele doua testari.

 

Referitor la ultimul test, nu avea cum sa urce turatia mai sus, din grafic se vede clar cum a cazut cuplul la turatia maxima atinsa de 5600 rpm. Pur si simplu motorul nu mai are cuplu sa treaca peste acea turatie. Sau ECU a taiat injectia, e si asta o varianta.

 

La primul test se vede insa ca la turatia maxima atinsa in test - 5000 rpm, cuplul nu scade asa abrupt si ca in test nu s-a atins puterea maxima a motorului.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa spun, nu am pretentii mai mari de la motor, insa dyno ala chiar nu e ce trebuie, adica i-a dat omul 6700rpm in fata mea, se vede pe video, iar aparatul a inregistrat numai 5600rpm MAX? La un dyno normal se da pana in limitare, aparatul vede si calculeaza curba de putere si de cuplu, urmand ca tu sa citesti dupa aia rezultatul.

Dar asta nu, de la 5600 la 6700, a uitat ca motorul a bagat mare, si culmea acolo trage cel mai bine, pana in limitare.

La o masina cu tractiune fata i-a dat la fel pana in limitare 6700, testul a vazut 6690 rpm.

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

Eu nu vreau decat un dyno sa-mi ''citeasca'' puterea motorului ca in fisa asta:

http://burgertuning.com/images/BMS_BMW_328i_Power_Box_Dyno.jpg

 

E tot 328i e36 si desi e vorba de alta putere, se vede cum urca constant pana in limitare, sau na 6400rpm.

 

Se vede in fisa aia ca la 5250rpm sau la cat mi-a dat mie 221cp, el avea 165, iar la 6400 avea 194. Adica a urcat 29cp de la 5250-6400 :)

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

Te-ai uitat la video ala filmat din masina? e exact video din timpul testului dyno, daca te-ai fi uitat ai fi vazut ca in intervalul 5000-6500 trage cel mai bine, de aia zic ca dyno ala a testat eronat. Acum, nu zic ca as avea mai multi cai, sau ca sunt nemultumit de rezultatul lor, insa ce vreau eu sa zic e ca aparatul dyno, pur si simplu nu a mai testat, de la 5600 in sus, desi masina a rulat pana la 6700.

Tind sa cred ca la 5600, standul dyno a crezut ca e limitarea, ceea ce, clar nu era.

 

Ma rog, o sa fac alt test, in Bucuresti daca dau de vreun stand dyno, oricum o sa postez aici, sunt curios.

Sunt sute de fise dyno de la 328i e36 (m52b28) pe net, multe din ele cu modificarile ce le am eu, toate sunt asa, in toate, 328i trage tot mai tare pana in limitare...

Link to comment
Share on other sites

Neavand timp, chef, disponibilitatea de cheltui bani pe un test dyno, dar fiind curios am facut propriile masuratori cand am luat masina.

Unul din teste l-am facut asa:

- in treapta a 3-a am lasat masina la relanti si am calcat-o la podea

- am filmat

- intr-un editor de film (virtualdub) am citit timpi corespunzatori vitezelor

- am pus totul intr-un exel si am obtinut propriile grafice pseudo-dyno

 

Bineinteles ca sunt multe erori:

- in primul rand aici am obtinut doar puterea de accelerare, netinand cont de fortele de frecarea ala masini care pe 90-100 sunt deja importante (cam 25Cp parca)

 

- nu am cantarit masina, am estimat

 

- vitezometrul are o inertie importanta (Nu stiam, atunci am observat si eu asta: la sfarsitul filmuletului cand am calcat ambreiajul am observat ca turatia incepuse sa scada dar viteza a continuat sa creasca un pic)

- datorita inertiei kilometrajului nu am putut corela viteza cu turatia, fiind foarte greu pe turometrul meu sa scriu exact valorile de pe filmulet

Deci totul e informativ, dar cu un turometru digital, si verificand raportul de transimisie de la borna la borna sau cu GPS-ul valorile pot fi foarte aproape de realitate

 

P.S. Dintre toate testele pe care le-am facut, cel cu treapta a 3-a mi s-a parut cel mai apropiat de realitate deoarece: in treptele 1-2, inertia vitezometrului baga erori prea mari iar in treptele superioare o mare parte din putere e consumata de fortele de frecare.

Dyno2.zip

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Neavand timp, chef, disponibilitatea de cheltui bani pe un test dyno, dar fiind curios am facut propriile masuratori cand am luat masina.

Unul din teste l-am facut asa:

- in treapta a 3-a am lasat masina la relanti si am calcat-o la podea

- am filmat

- intr-un editor de film (virtualdub) am citit timpi corespunzatori vitezelor

- am pus totul intr-un exel si am obtinut propriile grafice pseudo-dyno

 

Foarte interesant, poti deschide un topic in care oamenii sa puna filmulete iar tu sa le estimezi puterea. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.