Jump to content

E46-mici secrete


zixx

Recommended Posts

daca nu ma insel e sensibilitatea senzorului care in functie de cantitatea de apa stabileste frecventa de pornire a stergatoarelor si ajunge la mers continuu-automat- chiar si la frecventa maxima (trapta superioara).

ei bine te inseli... e doar un potentiometru de reglare a frecventei de pornire a stergatoarelor... rotita aia e si la masini cu senzor de ploaie, dar si la cele fara...

Nu stiu daca nu are si o corelare cu viteza: pe ploaie cu folosire intermitenta la o accelerare pornesc de cateva ori consecutiv dupa care revin la starea initiala-intermitent-si cand e necesar pana la oprirea complecta fara a mai modifica pozitia parghiei de comanda. Inca nu i-am gasit 100% algoritmul de functionare, dar prinde bine si e convenabil in general (in functie de starea care o am <_>

are sigur !

 

cand stergatoarele functioneaza pe continuu si opresti masina (de ex.la semafor), ele trec automat pe intermitent, in treapta de frecventa care e deja selectata pe maneta/rotita...

imiediat dupa punerea in miscare, stergatoarele trec din nou pe mocul de lucru "continuu"...

 

cand stergatoarele functioneaza pe intermitent si opresti masina, ele trec automat pe o treapta de frecventa inferioara, iar daca aceasta este deja cea mai mica, raman in acelasi mod de lucru.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

daca nu ma insel e sensibilitatea senzorului care in functie de cantitatea de apa stabileste frecventa de pornire a stergatoarelor si ajunge la mers continuu-automat- chiar si la frecventa maxima (trapta superioara).

ei bine te inseli... e doar un potentiometru de reglare a frecventei de pornire a stergatoarelor... rotita aia e si la masini cu senzor de ploaie, dar si la cele fara...

Nu stiu daca nu are si o corelare cu viteza: pe ploaie cu folosire intermitenta la o accelerare pornesc de cateva ori consecutiv dupa care revin la starea initiala-intermitent-si cand e necesar pana la oprirea complecta fara a mai modifica pozitia parghiei de comanda. Inca nu i-am gasit 100% algoritmul de functionare, dar prinde bine si e convenabil in general (in functie de starea care o am <_< )

are sigur !

 

cand stergatoarele functioneaza pe continuu si opresti masina (de ex.la semafor), ele trec automat pe intermitent, in treapta de frecventa care e deja selectata pe maneta/rotita...

imiediat dupa punerea in miscare, stergatoarele trec din nou pe mocul de lucru "continuu"...

 

cand stergatoarele functioneaza pe intermitent si opresti masina, ele trec automat pe o treapta de frecventa inferioara, iar daca aceasta este deja cea mai mica, raman in acelasi mod de lucru.

 

:)

 

Si corelat cu poza pe care am atasat-o eu putin mai spus? Pe mine ma interesa in modul automat (senzorul de ploaie) ce simbolizeaza liniile si liniutele alea de pe maneta :bashwall:. Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Si corelat cu poza pe care am atasat-o eu putin mai spus? Pe mine ma interesa in modul automat (senzorul de ploaie) ce simbolizeaza liniile si liniutele alea de pe maneta <_< . Multumesc.

 

 

ca ai sau nu senzor, maneta face acelasi lucru...probabil ca la senzor de ploaie ,pe prima treapa nu functioneaza stergatorul daca nu exista apa pe parbriz...zic si eu , nu stiu...

Link to comment
Share on other sites

Si corelat cu poza pe care am atasat-o eu putin mai spus? Pe mine ma interesa in modul automat (senzorul de ploaie) ce simbolizeaza liniile si liniutele alea de pe maneta <_< . Multumesc.

 

 

ca ai sau nu senzor, maneta face acelasi lucru...probabil ca la senzor de ploaie ,pe prima treapa nu functioneaza stergatorul daca nu exista apa pe parbriz...zic si eu , nu stiu...

 

 

Multumesc :). pic pic...

Link to comment
Share on other sites

Cine stie daca pot vedea in functiile OBC consumul de curent cand motorul este oprit? Cred ca ar trebui sa fie printre astea, dar nu stiu care, ca nu prea inteleg notatiile astea.

 

8 Input value in HEX form

8.0 1d0+ System voltage ADC-Value Hex code

8.1 26C33C+ ADC Values HG left/HG right

8.2 0000 ADC Value brake degradation sensor (000=o.k.)

8.3 18C ADC Value outside temperature

9 Battery

9.0 140 Battery Voltage - 140 = UB 14.0v

9.1 242013+?

9.2 074_78+?

9.3 0011+?

Link to comment
Share on other sites

eu din cate am observat, cand umblu la gradatii si dau in sus... devine mai sensibila cand e pe automat...

 

deci cam asta ar fi... creste sensibiliatatea.....

 

 

Multumesc frumos.

 

am incercat si ieri ca a plouat, daca era jos potentiometrul facea mai rar, cand il ridicam incepea sa faca mult mai des...

 

am avut dreptate <_<

Link to comment
Share on other sites

eu din cate am observat, cand umblu la gradatii si dau in sus... devine mai sensibila cand e pe automat...

 

deci cam asta ar fi... creste sensibiliatatea.....

 

 

Multumesc frumos.

 

am incercat si ieri ca a plouat, daca era jos potentiometrul facea mai rar, cand il ridicam incepea sa faca mult mai des...

 

am avut dreptate <_<

 

 

Salut, ai senzor de ploaie?

Link to comment
Share on other sites

Cine stie daca pot vedea in functiile OBC consumul de curent cand motorul este oprit? Cred ca ar trebui sa fie printre astea, dar nu stiu care, ca nu prea inteleg notatiile astea.

 

8 Input value in HEX form

8.0 1d0+ System voltage ADC-Value Hex code

8.1 26C33C+ ADC Values HG left/HG right

8.2 0000 ADC Value brake degradation sensor (000=o.k.)

8.3 18C ADC Value outside temperature

9 Battery

9.0 140 Battery Voltage - 140 = UB 14.0v

9.1 242013+?

9.2 074_78+?

9.3 0011+?

Nu stie nimeni?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Cine stie daca pot vedea in functiile OBC consumul de curent cand motorul este oprit? Cred ca ar trebui sa fie printre astea, dar nu stiu care, ca nu prea inteleg notatiile astea.

 

M-am uitat si eu la a mea putin prin meniul 9 dar nu imi dau seama in afara de 9.0 care e clar tensiunea de la baterie / alternator (daca e pornit motoru).

 

In schimb am descoperit altceva prin meniul 15 (stiu chriss ca nu iti sunt de ajutor insa am considerat ca ar fi bine sa postez ce am descoperit).

 

In lista cu tips/tricks pentru OBC la meniul 15 e mentionat:

 

15 Status cluster I/O-ports (bit codes) 0=low; 1=high

1) belt contact, seat belt fastened=0;

2) ignition lock contact, key inserted=0;

3) door contact, door open=0;

4) clock button pressed=0;

5) SI reset=0, for reset=0;

6) EGS transmission failure=0

Status Digital Outputs (bits) 0=inactive, 1=active

1) Gong output;

2) Brake warning lamp;

3) Low fuel warning lamp;

4) EGA lamp;

5) seat belt lamp;

6) manipulation dot

 

Am observat ca de fapt sunt 7 submeniuri cand m-am jucat prin meniu in masina.

 

obc_menu_15.x.bmp

 

Fiecare submeniu contine 8 valori (pentru diferiti biti -> semnale digitale de in/out). Din aceasta cauza prima cifra din meniu (meniul ar trebui sa fie 15.0, 15.1, ..., 15.6) e suprascrisa de o cifra pentru un anumit bit de in/out. In acest fel numarul submeniului devine 5.0, 5.1, ..., 5.6. In poza atasata puteti vedea cum ar arata toate submeniurile in cazul in care absolut toti bitii ar fi pe 0. Cifrele care le-am colorat pe verde sunt de fapt semnalele pe care le-am putut eu identifica pana in momentul de fata.

 

Submeniul 15.0

 

- semnal 1 (cea mai din stanga cifra): cheia in contact in pozitia 2. Cand cheia e in pozitia 2 semnalul (cifra) este pus pe valoarea 1. Cand se trece cheia in pozitia 1 semnalul devine 0.

 

- semnal 8 : frana de mana. Cand frana de mana e inactiva (lasata) semnalul e pe 1. Cand se trage frana de mana si devine activa semnalul e pe 0.

 

Submeniul 15.6

 

- semnal 5 : stopuri ceata. Cand se apasa butonul pentru stop-urile ceata (spate) semnalul devine 1.

 

- semnal 6 : faza lunga. Cand este aprinsa faza lunga semnalul devine 1.

 

- semnal 7 : semnalizare stanga. Cand este aprinsa sageata de semnalizare stanga (la bord) semnalul devine 1. In timpul semnalizarii semnalul se schimba in 1/0/1/0 in functie de perioada de on/off a semnalizatorului.

 

- semnal 8 : semnalizare dreapta. Cand este aprinsa sageata de semnalizare dreapta (la bord) semnalul devine 1. Similar cu punctul anterior

 

 

Astea sunt pana in momentul de fata. O sa mai ma joc zilele astea prin meniu poate mai descopar cate ceva <_<.

Link to comment
Share on other sites

rau te mai plictisesti <_<

 

 

Toata treaba a pornit de la problema lui chriss. Eram si eu curios de consum si asa am inceput sa ma joc pe acolo :bashwall:. Oricum tare as vrea sa am mai mult timp sa ma plictisesc decat am momentan :)

Link to comment
Share on other sites

Pff, da ai butonat nitel! Oricum, nu prea sunt folositoare chestiile alea.

La tine ce voltaj arata? La mine arata 13.6, parca. O sa mai verific. Mi se pare ca 14 ar fi cel mai bine.

 

13.6-13.7 cand e pornit motoru. cand il opresc scade pana la 12 si ceva

Link to comment
Share on other sites

Chriss, tu l-ai intrebat, el ti-a raspuns. De ce esti ironic?

Ce tot vorbesti? El a spus putin mai sus ca o sa mai butoneze (cand o sa mai aiba timp) ca sa inteleaga ce fac si celelalte functii pe care nu le-a descifrat nimeni. Si eu spuneam ca sunt curios, cand mai afla ceva nou, sa ne spuna si noua, poate ne ajuta..

 

M-ai inteles gresit, dar el cred ca a inteles ce am zis de fapt.

Link to comment
Share on other sites

M-ai inteles gresit, dar el cred ca a inteles ce am zis de fapt.

 

Da am inteles la ce te refereai <_<.

 

BOGDANIEL merci ca ai sarit in apararea mea desi chriss nu a avut nici cea mai mica intentie sa fie ironic.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o intrebare pentru cine stie: nu-mi mai clipeste nasul de clown de sub oglinda si nici nu mai simte nimic semzorul de prezenta de pe plafon.

Alarma se activeaza si piuie daca deschizi vreo usa sau capota.

Parca se putea dezactiva senzorul de prezenta din habitaclu prin apasarea cumva a butoanelor de pe cheie, ma puteti ajuta cu ceva info?

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

"If you want to leave your windows down but have the alarm set, but not have to worry about the motion detector go off, you can arm you alarm by hitting the lock button, and then wait a second and hit the button again. You'll see the clown nose light up for a second, which means the motion detector is deactivated"

 

p.s. am incercat, merge dar trebuia sa tin buutonul apasat cca 1 secunda (a doua oara)

Edited by zeronoo
Link to comment
Share on other sites

Intrebare: <_< Cand ,,trag,, de maneta din dreapta volanului (masina este un E39 - 2002) nu ar fi normal sa porneasca stergatoarele si sa ,,arunce,, apa pe parbriz in acelasi timp? La mine nu merge decat apa (sa zic asa). Stergatoarele nu. Multumesc.

 

Tre sa tragi si sa tii tras mai mult...fo 2-3 secunde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.