Jump to content

pacalire diferential normal


siulian

Poate fi pacalit diferentialul normal folosind frana de mana ?  

119 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Am gasit urmatoarea chestie pe net si sunt curios cum comentati.

 

 

citez:"

 

Eu am mers multi ani cu masini 'normale' din punct de vedere al tractiunii - o punte, diferential normal. Si azi, tot cu asa ceva merg in cea mai mare parte a timpului. De la un coleg ce facuse un pic de scoala de pilotaj am invatat o smecherie ce te poate scoate dintr-o imprejurare mai neplacuta (nu din rapi sau din mlastina dar merge la un pic de noroi sau zapada). Sa pacalesti diferentialul din frana! Roata ce patineaza, practic se invarte liber, nu i se opune nicio forta. Diferentialul normal suspenda transmisia fortei catre roata opusa astfel incat aceasta nu se mai invarte neam. Apasand usor frana cu calcaiul si mentinand varful piciorului pe acceleratie ca sa asiguri un pic de turatie motorului reusesti sa pacalesti diferentialul - miscarii in gol a rotii i se opune forta de franare care determina transfer de cuplu catre roata ce mai are aderenta. Manevra te poate scoate dintr-o situatie neplacuta (in oras cu o masina normala) si mai putin in teren greu. Daca ai norocul la o masina cu frana de mana pe aceeasi punte cu cea motoare e mai usor s-o lucrezi din frana de mana.

Ceva asemanator fac sistemele electronice de control al tractiunile de pe SUV-uri, cele care lucreaza impreuna cu ABS-ul - franeaza roata care are tendinta de a pierde aderenta si transfera cuplul catre celelalte si, in ultima instanta, daca esti nauc si turezi in continuare in gol, iti taie si acceleratia. Nu au eficienta unui diferential blocat dar merg in situatii mai neplacute.

"

Link to comment
Share on other sites

DTC-ul face fix acelasi lucru... doar ca il face automat

Dar nu toate masinile au DTC :)

 

Da, ai dreptate. Nu au toate.

 

Dar vazusem ca @siulian are E60 in semnatura si din cate stiu eu, E60-urile au toate.

Edited by Bala
Link to comment
Share on other sites

merge 100%.

 

desi n-am incercat la BMW (la mine oricum nu se poate, dar la orice alt bmw pe care s-ar putea aplica), la subaru si audi e fix la fel.

 

metoda e preluata din off-road.

 

Probabil cĂŁ are un oarecare efect, ĂŽnsĂŁ nu e ca Âşi cum ai avea autoblocant.

 

Iar maÂşinile de offroad au neapĂŁrat diferenĂžial blocabil.

Link to comment
Share on other sites

nu e ca si cum ai avea autoblocant, ca asa ai merge cu frana de mana usor trasa mereu :)

 

dar e o metoda de a pacali cat de cat un diferential deschis.

 

exemplul subaru fara diferentiale. daca patineaza cate o roata pe fiecare punte, masina nu se va misca in veci. atunci singura metoda e sa folosesti franele (de picior sau de mana, depinde de noroc si nevoi). trebuie sa aplici frana putin, cat sa creada masina ca exista aderenta pe roata care da in gol si sa trimita si celorlalte roti putere.

 

quattro e la fel de deficitar la acest capitol. prin 2006 cred, audi a bagat un diferential electronic care sa faca acest lucru. pana atunci, in anumite situatii 4x4 e fix degeaba. sistemul in sine nu era capabil sa trimita suficienta putere rotilor cu aderenta.

 

la x-drive ai DSC-ul care franeaza. intre noi fie vorba, audi a actionat la vreo 2 ani dupa bmw.

Edited by c6t9
Link to comment
Share on other sites

ai dreptate, diferentialul electronic a aparut la audi in 1996, iar franarea la bmw in 1999.

 

aveam in cap diferentialul central torsen, care a devenit asimetric la audi abia in 2006, 40:60 (fata/spate), iar la bmw distributia cuplului era 40:60 inca din 2003 daca stau bine sa ma gandesc, X3 a aparut chiar pe final de an, nu?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.