Jump to content

supraincalzire motor


Guest requin

Recommended Posts

Guest requin

deci sa o luam asa... am un motor M20 (2 L 6 cyl din 84) problema e urmatoarea... motorul se supraincinge, am dat o tura de centru si cand am luat-o spre casa a ajuns apa pe rosu si pe pedala de acceleratie si pe piciorul drept imi curgea apa fierbinte, ieri mergea bine, azi ... am patit asta...

ce poate avea? si de unde curge apa aia fierbinte?

Link to comment
Share on other sites

dap,vascocuplajul este metalul de pe elice si este are ulei sau e pe arc in fct de model etc,acum daca itti curge pe pedala e alta problema desii e posibil sa dea afara cu presiune apa si so bage pe gaurile alea pe unde intra firele in masina,zic si eu dar nu sunt sigur :blink:
Link to comment
Share on other sites

Guest requin

io mana acolo nu o bag, ca daca e cumva legata e direct ma lasa fara carne pe degete

dar totusi ce mama masii are? dc se supraincinge ca merge elicea... si dc curge pe pedala? ca nu scapa pe nicaieri apa din sistem... deci nu sunt scurgeri

Link to comment
Share on other sites

pai problema e rezolvata daca nu sunt scurgeri ti s-a parut :) glumesc,e ff posibil ca doar atunci cand e turata sa-ti piarda,mie de 2 sapt imi pierde apa pe la radiator si in fiecare dimineata completez juma de litru desii nu am gram de apa sub ea :blink: o pierde cand o alerg :) la 3-4000de ture asa ca e posibil sa piarda la fel si la tine parerea mea
Link to comment
Share on other sites

Din pacate ti s-a spart caloriferul pentru incalzire din aeroterma. Mai mult de atat, nu inseamna ca inlocuindu-l ai scapat de probleme petru ca probabil a cedat acolo fiind punctul cel mai slab din instalatie. Probabil e dusa garnitura de chiulasa (roaga-te sa fie asta) sau chiar chiulasa - asta e ma grav.

 

Solutie de avarie: acolo unde intra conductele de calorifer in masina, scoate-le din conexiunile la calorifer si conecteaza-le intre ele. Problema e ca daca ceva iti baga presiune in instalatie si mergi asa, risti sa iti sparga radiatorul sau alte conducte pe circuitul de racire.

Link to comment
Share on other sites

Caloriferul cu pricina se inlocuieste foarte greu - trebuie demontata complet plansha de bord - nu e nici o distractie - asa ca inainte sa il schimbi asigura-te ca e rezolvata cauza supraincalzirii/suprapresiunii.

 

PS: cele 2 conducte ce duc la calorifer le gasesti in compartimentul motor pe partea soferului, 2 furtune suprapuse. LA demontare nu uita pe care de unde l-ai scos.

Link to comment
Share on other sites

Poti sa verifici simplu vascocuplajul. Cel mai usor ar fi sa te uiti atent cu ce viteza se invarte elicea cand e rece masina si daca se invarte mai tare (vizibil) cand trece de jumate acul de la apa. De asemenea trebuie sa se si auda elicea atunci cand turezi motorul (in parcare sau in garaj) daca cupleaza cum trebuie...pentru ca ajunge la viteze foarte mari. Si poti linistit sa incerci marea cu degetu` :blink: adik sa pui varfurile degetelor pe elice si sa vezi daca se invarte cum trebuie...am incercat si nu mi-a rupt nici un deget si nici carnea...(e valabil si daca a cuplat vascocuplajul si daca nu :) ). Dar cu mare grija ca nu e de joaca cand e cuplata.

 

Cat despre cursul apei pe pedala...tind sa le dau dreptate celor ce spun despre calorifer...dar ca sa elimini orice chestie...vezi ca din vasul de expansiune iese un furtun (la modelele mai vechi de bmw) care teoretic atarna sub masina. Verfica sa nu fie cumva bagat undeva pe unde poate arunca apa in interiorul masinii. El in mod normal da drumul la apa jos, sub masina.

Link to comment
Share on other sites

Guest requin
radiatorul de incalzire nu e spart, doar foarte putina apa a curs si numa cand motorul a ajuns pe rosu, odata ce motorul s-a mai racit nu a mai curs deloc, acolo a curs probabil de la presiune pe langa ceva colier de pe vreun furtun caci presiunea era enorma. chiulasa si garnitura nu-s duse ca daca erau baga aer in vasul de expansiune si facea bulbuci acolo ceea ce nu s-a intamplat... deci pana la urma cred ca e dus doar termostatul sau vascocupla, altceva nu poate sa fie... eventual este aer in instalatie si a ia sa fie buba, astazi ma apuc de el sa vad care-i faza... o sa schimb termostatul, o sa leg elicea pe direct si o sa aerisesc sistemul de racire si o sa postez aici ce si cum. Edited by requin
Link to comment
Share on other sites

Guest requin
Sa nu fie _chiulasa_ Uitete in vasul de expansiune sa nu fie gol si verifica nivelul de antigel

98772[/snapback]

antigel nu am deloc, vasul este plin, nu s-a golit, daca era chiulasa trebuia sa faca in vas bulbuci ca baga aer dar nu a facut...

Link to comment
Share on other sites

Cand face bulbuci e deja in faza terminala. Este important sa nu mai mergi cu motorul incins pana nu gasesti cauza, altfel totul se va agrava.

Caloriferul e facut partial din plastic si la imbinari cedeaza doar la presiune ceva mai mare. De aia nu iti curge tot timpul, dar asta tot inseamna ca e spart... din pacate.

Link to comment
Share on other sites

Guest requin
Cand face bulbuci e deja in faza terminala. Este important sa nu mai mergi cu motorul incins pana nu gasesti cauza, altfel totul se va agrava.

Caloriferul e facut partial din plastic si la imbinari cedeaza doar la presiune ceva mai mare. De aia nu iti curge tot timpul, dar asta tot inseamna ca e spart... din pacate.

98857[/snapback]

pai poa sa fie spart daca nu curge decat cand emotoru cu apa pe rosu... ca doar nu merg cu ea asa deci... e o problema care apare doar cand esti la limita iar eu la limita nu merg :blink:

Link to comment
Share on other sites

Problema e ca instalatie de racire e de tip "sub presiune" si daca nu este 100% etansh sistemul, motorul va fierbe.

 

Acum 10 ani pe un e30 am avut exact aceeasi problema si nu s-a rezolvat decat dupa ce am schimbat si caloriferul care la anumite presiuni ceda si motorul incepea sa fiarba din cauza ca instalatie nu mai era sub presiune.

Link to comment
Share on other sites

pai problema e rezolvata daca nu sunt scurgeri ti s-a parut :) glumesc,e ff posibil ca doar atunci cand e turata  sa-ti piarda,mie de 2 sapt imi pierde apa pe la radiator si in fiecare dimineata completez juma de litru desii nu am gram de apa sub ea :blink: o pierde cand o alerg :) la 3-4000de ture asa ca e posibil sa piarda la fel si la tine parerea mea

98552[/snapback]

mai mergi tu cu radiatorul spart si poate iti plesneste de tot. Sper sa te prinda in oras

Link to comment
Share on other sites

pai problema e rezolvata daca nu sunt scurgeri ti s-a parut :) glumesc,e ff posibil ca doar atunci cand e turata  sa-ti piarda,mie de 2 sapt imi pierde apa pe la radiator si in fiecare dimineata completez juma de litru desii nu am gram de apa sub ea :blink: o pierde cand o alerg :) la 3-4000de ture asa ca e posibil sa piarda la fel si la tine parerea mea

98552[/snapback]

Mai tu ai dacie sau ce ?Scuze expresia.Dar numai dacii vezi in varf de panta ca se opresc si completeaza apa in radiator ca da afara

Link to comment
Share on other sites

Guest requin
nu e radiatoru ca azi de ex nu a facut probleme si l-am tinut pe loc vreo 30 min pornit, a inceput sa faca probleme doar in mers (adica se supraincalzea) dar nu curge nimic si apa nu pierde, imediat cobor sa schimb termostatul si sa mai aerisesc sistemu
Link to comment
Share on other sites

Guest requin
nu e de la termostat :blink:, apa nu pierde pe nicaieri, dar nu ar trebui sa bolboroseasca apa in vasu de expansiune daca cumva fierbe? sa clocoteasca in vas... ca eu ma gandesc ca poate ma minte bulbul ala care masoara temperatura... senzorul ala...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.