Jump to content

Apa in pompa de servo - E39


Recommended Posts

apa se poate strange in pompa servo cel putin din douĂŁ motive:

1. scurgerile din compartimentul servo (de sub filtrul de polen stĂŽnga, cum au spus colegii mai sus) sunt infundate si nivelul apei creÂşte pana la oala servo si intra in aceasta.

2. daca nu este aceasta variantĂŁ insemna ca la plaie sau cand sapalaĂži maÂşina cu jetul apa se prelige pe oala servo Âşi aÂşa intra apa.

toate chestiunile astea se produc din cauza garniturilor (duse) care ar trebui sa etanÂşeye cele doua segmente ale oalei servo.

Link to comment
Share on other sites

Pompa servo are o membrana mare, pe o parte se aplica depresiunea pompei vacuum, la comanda, pe cealalta actioneaza si ne ajuta la frinare presiunea atmosferica. La fiecare frinare intra aer atmosferic in corpul membranei poate la nivel de aprox 1 litru si apoi e evacuat etc... procesul se reia la fiecare frinare. Daca este umezeala afara sigur aerul umed se condenseaza pe peretii tulumbei pe interior si cind e inghet afara apa va ingheta daca nu exista o scurgere. Asa se acumuleaza apa si in rezervorul de combustibil din umezeala atmosferica. Poate exista o scurgere, e prea mica, e infundata etc... Ii dau dreptate lui Paul e gresala de proiectare, aia nu e zona de intretinere.

 

Apa se poate aduna si din ploaie. spalari sub presiune, dezghet de zapada, dar cred ca apa de ploaie cam greu ajunge acolo ci mai mult din umezeala. Acolo e o zona rece si neventilata.

Link to comment
Share on other sites

Merci paul, o sa pun in aplicare ideea ta cand temperatura o va permite. Totusi nu-mi vine sa red ca poate o asemeneamasina sa pateasca asa ceva. si dacia avea servofrana si nu am patit ( cat am avut dacie0 asa ceva. nici pe altii nu amauzit. numai sa se fi inecat cu ea.

ciudat...

Link to comment
Share on other sites

Am "luat-o" si eu, dupa jumatate de ora cu motorul pornit nicio sansa de dezghet, e o adevarata placere sa ai cutie automata si pompa inghetata. Pur si simplu nu se opreste, indiferent de cat de tare apesi pedala. Drept urmare, am s-o mai pornesc la primavara.
Link to comment
Share on other sites

cauta exact sub pompa de servo frana mai exact sub tulumba chiar la jumatatea ei vei gasi un orificiu de scurgere a apei curatal cu o sarma otelita si pe urma toarna niste apa sa fii si gur ca sa curatat.

unde mai exact sub tulumba? nici eu nu am gasit.

tu zici ca tulumba are un orificiu? eu in ea am apa. sau ii vorba de compartimentul in care se afla tulumba, conductele si borcanul cu lichid de frana?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Azi mi-am schimbat pompa de servo. Tot ce pot sa spun este ca e inutil sa incercati sa scoateti apa din ea. Daca a apucat sa intre apa trebuie pusa alta pompa, fara discutie!

 

Daca am timp o sa incerc sa fac un mic DIY, am facut si cateva poze.

Link to comment
Share on other sites

Nu merge improvizat ceva, dat o gaura sub tulumba, pt a curge singura apa care intra prin alte parti? Eventual cu un furtunas infipt acolo pt a arunca apa pe langa motor. Doar sa nu dai gaura in zona unde se creeaza vacuum, ca atunci adio servo frana!
Link to comment
Share on other sites

Ms. cat te-a dus pompa si de unde ai luat-o?

 

Azi mi-am schimbat pompa de servo. Tot ce pot sa spun este ca e inutil sa incercati sa scoateti apa din ea. Daca a apucat sa intre apa trebuie pusa alta pompa, fara discutie!

 

Daca am timp o sa incerc sa fac un mic DIY, am facut si cateva poze.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Episoadele din serialul "tulumba de servo" s-au cam terminat, si m-am gandit sa resuscitez topicul cu problema mea!

 

Reteta e urmatoarea :

-E39 - produs 2002

-din 2005 - la mine - neschimbata tulumba

-in 2010 in toamna , in zilele cu ploaie (umezeala), se aude un zgomot in tulumba , ca un flencanit

- vine frigul - pedala beton

- se baga masina in garaj incalzit - servo pilaf

 

Cred ca are apa in ea dar nu pricep cum a ajuns acolo.

Ma voi apuca sa o inlocuiesc si pe cea veche o voi face bucati pt cercetare!

Link to comment
Share on other sites

cred ca am si eu apa in servo frana.

cand e ger afara gasesc pedala de frana inghetata bocna si isi revine abia dupa ce pornesc motorul.

vreau sa stiu daca a mai scos cineva apa din servo la E60 si daca trebuie umblat si la furtune sau pompa de vacuum.

inca ceva:

servo frana se demonteaza usor sau trebuie neaparat sa ma duc la service?

Edited by bzk
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

exact asa am patit si eu ieri pe ploaia torentiala care a fost. din pacate nu am reusit sa desfund scurgerea, o sa trebuiasca sa ajung la service. dupa ce am scos apa de acolo am vazut ca si-a revenit frana, nu mai bolboroseste.

 

Intrebarea mea este: trebuie sa schimb cumva pompa?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
Ap patit-o si eu acum cateva saptamani....am desfundat scurgerea, era plina de noroi. De atunci nu am mai observat probleme la franare. In general, merge cu desfundatul, nu am intalnit inca cazuir sa fie nevoie de schimbare pompa de frana...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.