Jump to content

Ulei cutie steptronic


catageo

Recommended Posts

Unde gasiti preturile astea? La dormag bucuresti pt f30 au facut deviz 4300 lei schimb ulei zutie zf 8 trepte cu ulei bmw... Daca Bmw zice ca nu se schimba, eu nu l-am schimbat momentan: daca era 1000-2000 lei il schimbam, dar aproape 1000 de euro doar sa schimbi un ulei in conditiile in care nici nu stii sigur daca e necesar... zic pas

 

Am mai auzit si varianta ca ar da semne daca trebuie schimbat.. Incepe sa smuceasca sau sa schimbe mai prost cutia... nu stiu ce sa zic

Edited by AndreiL
Link to comment
Share on other sites

900 de euro este mult pentru ROMANIA , eu am schimbat in Franta la service-ul oficial ZF de la Paris cu mechatronic dat jos , schimbat tot ce inseamna garnituri si mufa pentru 750 de euro . 130000 de km 8hp au intrat 8.7 litri de ulei .

 

Pai la noi majoritatea incearca sa dea teapa :)) Mie mi se pare exagerat, nu doar mult.. E doar un ulei, la o Toyota costa 800 lei

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Da, ambele situri dau cutia a doua (dupa septembrie 2003, masina mea fiind fabricata in iunie 2004) - GM A5S 390R YU (24007526092). Sau, dupa cum apare in alte parti, GM 5L50. Am dat cat mai multe detalii, in ideea ca poate mai apare vreun coleg de marca si model, cu aceeasi intrebare ca a mea. Edited by Old Guy
Link to comment
Share on other sites

Iar uleiul de cutie ar trebui sa aibe, actualmente, norma minima Dexron III H. Pe bidoanele de BMW inca scrie norma ATF 2, cea existenta la prima umplere a cutiilor, daca nu ma insel. Dar pretul e nesimtit de mare pt o norma atat de veche, ajungand pana la dublul celui cu ultima norma. Eu as merge pe Dexron VI, cea mai noua norma Dexron, ele fiind compatibile retrograd. Vad ca, in afara, se pune Dexron VI la cutia 5L50. Si la noi am gasit pachet de schimb, in care uleiul de cutie 5L50 este Dexron VI. Edited by Old Guy
Link to comment
Share on other sites

Iar uleiul de cutie ar trebui sa aibe, actualmente, norma minima Dexron III H. Pe bidoanele de BMW inca scrie norma ATF 2, cea existenta la prima umplere a cutiilor, daca nu ma insel. Dar pretul e nesimtit de mare pt o norma atat de veche, ajungand pana la dublul celui cu ultima norma. Eu as merge pe Dexron VI, cea mai noua norma Dexron, ele fiind compatibile retrograd. Vad ca, in afara, se pune Dexron VI la cutia 5L50. Si la noi am gasit pachet de schimb, in care uleiul de cutie 5L50 este Dexron VI.

Am gasit si eu linkul asta:

https://www.overclockers.co.uk/forums/threads/consequences-of-wrong-grade-gearbox-oil.18231352/page-2

Iti da putin apa la moara dar trebuie luat considerare ca alte uleiuri, facute de altii.. NU prea sunt compatibile, fiind prea puternic aditivate (chiar daca sunt mai noi) iar cutia de viteze ar putea contine alte metale sensibile la anumiti aditivi asa mai abundenti sau chimical diferito de uleiul cara a fost gandit IN PROIECTAREA CUTIEI..!

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar, m-am gandit pt o clipa si la chestia asta, in sensul ca noile uleiuri au in obiectiv, in primul rand, noile cutii si poate mai ales noile norme de poluare si consum. Deci, in realitate, compatibilitatea retro s-ar putea sa nu fie in totalitate. Motiv pt care, la un moment dat, m-am gandit si la uleiul Texaco Texamatic 7045E, care indeplineste norma Dexron III G - norma din 1998 ( https://en.wikipedia.org/wiki/DEXRON ), cand s-a inceput fabricatia lui E46. Pretul e derizoriu, undeva sub 30 lei pe litru ( http://www.evolube.ro/transmisie-automata/ulei-transmisie-automata-texaco-texamatic-7045e-atf-dextron-iii-1l ) prin comparatie cu uleiurile noi.

 

In rationament, am luat in calcul si compatibilitatea retro a uleiurilor de motor. De exemplu, poti pune API SN acolo unde candva, la constructie, se punea API SL. Ai mai putin zinc, dar ai alti aditivi mai performanti. Tind sa cred ca pana la urma e un trade off. Castigi ceva pierzand altceva.

Edited by Old Guy
Link to comment
Share on other sites

Am gasit ca ATF2, scris pe bidoanele cu ulei BMW, ar fi de fapt Dexron VI. Deci, am gresit la postul 35, crezand ca ATF2 s-ar referi la o norma foarte veche. https://www.bimmerworld.com/About-Us/BMW-Transmission-Differential-Oil/#auto

 

Practic, pt cutia asta (5L50 / A5S390R), conform GM si BMW, se poate folosi de la vechiul Dexron IIIG (1998) pana la mai noul Dexron VI (2005). Daca pretul conteaza mult, cred ca Texaco ala vechi e cel mai tentant. Ceva mai sus ar veni un Dexron IIIH. O mentiune, cel putin in cazul producatorului RAVENOL, pt ATF Dexron IIIH, GM nu mai da aprobare, iar BMW nu mai da recomandare. Astea apar doar la ATF Dexron VI.

Edited by Old Guy
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salutare , si eu detin un e46 320d 150hp din 2005 pe realoem tot codul tau il am de la cutie insa intr o zi voi verifica sa vad exact pe masina ce este . intrebarea mea este care este uleiul care este cel mai potrivit pentru aceasta cutie , un link daca se poate . As dori sa fac schimbul deoarece detin masina de cateva saptamani si nu stiu nimic legat de schimburile de ulei ale cutiei .
Link to comment
Share on other sites

Salutare , si eu detin un e46 320d 150hp din 2005 pe realoem tot codul tau il am de la cutie insa intr o zi voi verifica sa vad exact pe masina ce este . intrebarea mea este care este uleiul care este cel mai potrivit pentru aceasta cutie , un link daca se poate . As dori sa fac schimbul deoarece detin masina de cateva saptamani si nu stiu nimic legat de schimburile de ulei ale cutiei .

Evident ca, cel mai intelept ar fi daca alegi in alt ulei mai ieftin din alta sursa, sa afli cat de mult poti daca noul ulei de cutie nu este prea aditivat.. (cum s-a observat mai sus..) daca nu iti place sa cumperi direct de la sursa/dealer.

El, dealerul nu prea are de ce sa isi bata cuie in talpa..

 

Bafta in alegere.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare , si eu detin un e46 320d 150hp din 2005 pe realoem tot codul tau il am de la cutie insa intr o zi voi verifica sa vad exact pe masina ce este . intrebarea mea este care este uleiul care este cel mai potrivit pentru aceasta cutie , un link daca se poate . As dori sa fac schimbul deoarece detin masina de cateva saptamani si nu stiu nimic legat de schimburile de ulei ale cutiei .

Care este ca tip/norma sau ca marca/producator ? Ca tip sau norma am spus deja, de la Dexron IIIG (cel mai vechi - 1998 - si ieftin) si pana la Dexron VI (mai nou - 2005 - si mai scump). Ca marca, de la Texaco, la 25 lei, pana la "original" BMW, de vreo 5-6 ori mai scump. Eu cred ca voi alege Dexron VI, dar nu de la BMW, pt ca nu vreau sa platesc dublu pt aceeasi zeama din bidon. Inclin catre Ravenol, pt ca e la juma de pret fata de cel "original" BMW. Calitatea fiind cel putin aceeasi. De fapt, sint sanse ca Ravenol sa fie si in bidoanele inscriptionate BMW.

Edited by Old Guy
Link to comment
Share on other sites

Deci spui ca DEXRON VI ar fi in regula , insa pe partea de aditivare a uleiului in comparatie cu cerintele cutiei este apropiat ? ca sa nu ma trezesc ca defapt am facut mai mult rau , nu ma pricep si de asta intreb , cam cati litri voi avea nevoie ? un site de unde pot cumpara ravenol DEXRON VI ca sa fie conform mi ai putea spune te rog ? iar partea de filtre si garnituri se gasesc si separat? fiindca am vauzt pana acum doar kit care era in jur de 1000 + lei ulei filtre garnituri . Multumesc
Link to comment
Share on other sites

Despre Dexron VI (am subliniat ce este mai important) :

 

"Dexron VI is of a slightly lower viscosity when new compared to the prior Dexron fluids (a maximum of 6.4 cSt at 100 °C for Dexron VI and 7.5 cSt for Dexron III), but the allowed viscosity loss from shearing of the ATF during use is lower for Dexron VI, resulting in the same lowest allowed final viscosity for both Dexron III and VI (5.5 cSt) in test.In reality most of the DEXRON-III fluids typically sheared to about 4.2 cSt in use. The lower, more stable viscosity improved pumping efficiency within the transmission and fluid stability over life. Since Dexron VI is not allowed to thin out (lower its viscosity) as much as Dexron III during use, it requires the use of higher-quality, more shear-stable (less prone to thinning while in use) formulations.

 

All Dexron-III (H) licenses expired permanently at the end of 2011, and GM now supports only Dexron-VI fluids for use in their older automatic transmissions.

 

GM Dexron-VI(J) licensed products have a license number on the container that begins with the letter J. Example: J-60301. This was the first GM ATF to advertise 100,000 miles (160,000 km) between changes for "Normal Driving" conditions and 50,000 miles (80,000 km) for "Severe Service". This fluid is backward compatible with Dexron-III(H) and Dexron-III(G) fluids only."

 

 

GM spune ca merge inclusiv pe vechile transmisii. Daca banul e putin, merge si Dexron III H.

Daca apelezi la schimbarea cu aparatul flush (acela automat), iti trebuie 11 litri (9 cutia + 2 de spalare).

 

Pe net eu am gasit kit de schimb aici si aici. In functie de ce cutie ai. Insa, cu siguranta ca exista si alte surse. Situl respectiv ofera si schimbul (manopera) in pret.

 

Eu inca nu am facut schimbul, cutia merge bine, inca ma documentez. Ma grabesc incet. :)

Edited by Old Guy
Link to comment
Share on other sites

 

Eu inca nu am facut schimbul, cutia merge bine, inca ma documentez. Ma grabesc incet. :)

Parese ca iti acorzi timp sa te lamuresti..

Intre timp pot sa zic ca imi place mai putin sa imi bag capul (prea mult) intre chestii prea tehnice; prefer sa ii ascult pe altii din experienta si cunostintele lor, pe limba mea, de inteles; adica mai uman si logic explicat..

In fine, eu daca am neclaritati in materie de uleiuri de pe siteul aceasta afland si din parerilor altora mai obsedati ca mine ;) ma informez ;)

Pana acum nu am gresit ;)

Asa ca adaug si asta in mixer-ul (ne)lamuririlor:

 

https://bobistheoilguy.com/forums/threads/zf-hp8-transmission-servicing.311010/page-2

Link to comment
Share on other sites

Despre Dexron VI (am subliniat ce este mai important) :

 

"Dexron VI is of a slightly lower viscosity when new compared to the prior Dexron fluids (a maximum of 6.4 cSt at 100 °C for Dexron VI and 7.5 cSt for Dexron III), but the allowed viscosity loss from shearing of the ATF during use is lower for Dexron VI, resulting in the same lowest allowed final viscosity for both Dexron III and VI (5.5 cSt) in test.In reality most of the DEXRON-III fluids typically sheared to about 4.2 cSt in use. The lower, more stable viscosity improved pumping efficiency within the transmission and fluid stability over life. Since Dexron VI is not allowed to thin out (lower its viscosity) as much as Dexron III during use, it requires the use of higher-quality, more shear-stable (less prone to thinning while in use) formulations.

 

All Dexron-III (H) licenses expired permanently at the end of 2011, and GM now supports only Dexron-VI fluids for use in their older automatic transmissions.

 

GM Dexron-VI(J) licensed products have a license number on the container that begins with the letter J. Example: J-60301. This was the first GM ATF to advertise 100,000 miles (160,000 km) between changes for "Normal Driving" conditions and 50,000 miles (80,000 km) for "Severe Service". This fluid is backward compatible with Dexron-III(H) and Dexron-III(G) fluids only."

 

 

GM spune ca merge inclusiv pe vechile transmisii. Daca banul e putin, merge si Dexron III H.

Daca apelezi la schimbarea cu aparatul flush (acela automat), iti trebuie 11 litri (9 cutia + 2 de spalare).

 

Pe net eu am gasit kit de schimb aici si aici. In functie de ce cutie ai. Insa, cu siguranta ca exista si alte surse. Situl respectiv ofera si schimbul (manopera) in pret.

 

Eu inca nu am facut schimbul, cutia merge bine, inca ma documentez. Ma grabesc incet. :)

 

Masina mea este din 2005 150hp fl , 5 trepte , de unde as putea exact sa stiu ce cutie am ? am inteles ca normal trebuie sa dau jos protectia de pe cutia de viteza ca sa pot vedea tipul cutiei exact, sau este unde stantat pe exterior ? zic si eu sau udneva unde pot sa caut dupa serie , dar ce vazusem eu pe net tot 5L40 este peste tot , sau gresesc?

Link to comment
Share on other sites

Din ce am citit, e greu de aflat ce cutii avem. O privire pe cutie, nu arata mare lucru. Pe eticheta pusa de GM, indicativele cu litera G se referĂŁ la cutiile 5L40, iar cele cu litera Z, se referĂŁ la 5L50. Trebuie sa aparĂŁ o combinație de litere si numere in care una din aceste douĂŁ litere sa aparĂŁ, alaturi de cifra anului de fabricație, in cazul tĂŁu 5, in cazul meu,. 4. De pe net am mai gĂŁsit ca 5L40 a fost pus cu predilecție pe masinile benzinare vândute ĂŽn America. In Europa, mai ales la motorizarile diesel, cu cuplu mai mare si mai ales dupa 2001, s a pus 5L50. Deci, foarte probabil ca avem 5L50. Ceva mai sigur vom afla dupa ce verificam eticheta de pe cutie. Culmea e ca unii posesori au gasit pe cutii niște etichete GM pe care nu apareau nici G, nici Z. Deci, e o mare nebuloasa. Poate cĂŁ o sursa mai sigura ar fi o reprezentanțĂŁ BMW. Referitor la ulei, nu conteazĂŁ ce versiune de cutie este. Poti alege intre Dexron III si Dexron VI.

 

P.S.

Pe siteul etk, pt VIN-ul meu, da cutia 5L50 sau A5S390YU. Pe realoem, da oricare dintre ele douĂŁ. Versiunea de cutie este importanta in cazul in care iti propui o resoftare. Doar 5L50 se preteazĂŁ la așa ceva.

Edited by Old Guy
Link to comment
Share on other sites

Mersi. Am citit discutia de acolo si este fix ca discutiile de pe oricare alt forum in privinta acestui subiect (fluidele auto). Doua categorii de oameni : cei care prefera OEM (din ratiuni de siguranta - zic ei, de regula mai putin documentati) si cei care prefera AM (din ratiuni de pret - refuzand ideea de a plati brandul, de regula mai documentati).

 

Parerea mea este :

1. ambele variante sint corecte.

2. daca AM ar fi solutia cea rea, la cate mii de tone s-au pus in cutiile masinilor de-a lungul timpului, ar fi trebuit sa fie un dezastru mondial foarte mediatizat. Dar, ghici ce ? Cutiile picate au in primul rand alte motive (exploatare, cantitate, metoda, vechime, tip/norma etc) si abia apoi originea uleiului (OEM sau AM). Consider ca daca un ulei indeplineste o norma tehnica si primeste o aprobare de la producatorul echipamentului, atunci nu prea mai e mare lucru de discutat => e bun. Vrea cineva sa fie mai in siguranta cu un AM ? Il schimba ceva mai des. Totusi, de preferat un producator AM relativ notoriu, cu un bun istoric in bransa.

 

Inchei repetand ce spune, in cazul nostru, GM : "GM now supports only Dexron-VI fluids for use in their older automatic transmissions. This fluid is backward compatible with Dexron-III(H) and Dexron-III(G) fluids only."

 

Nu mentioneaza nimic legat de OEM vs AM, ci se refera strict la norma.

Edited by Old Guy
Link to comment
Share on other sites

"BMW 4 and 5-speed automatics are made by either ZF (4HP) or GM (5L40-E/A5S360R). The recommended ATF for either is Dexron III (D4). This is also the most common ATF you will find at auto parts stores (it's compatible with most GM and Ford auto transmissions). BMW has transitioned to a newer Dexron VI spec, which is backwards compatible with Dexron III. If your car is serviced at the dealer they will likely install D6. BMW recommends using only the same fluid in the transmission when topping off the oil level. They do not recommend mixing ATF oil brands and specs so keep track of what oil is in your transmission.

Recommended replacement interval: 60,000 miles"

 

https://www.bimmerworld.com/About-Us/BMW-Transmission-Differential-Oil/#auto

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Am decis sa cumpar norma Dexron 3, mai exact uleiul Texamatic 7045E, 25 lei litrul. Pomana curata. Am vazut si mai ieftin la DriveMax si Mannol.

11 litri, pt ca schimbul se face cu pompa ATF, adica schimba tot uleiul, inclusiv cel din convertizor.

Am luat si un tub de aditiv ATF, de la Liqui Moly. Are nevoie bosoroaga mea. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am decis sa cumpar norma Dexron 3, mai exact uleiul Texamatic 7045E, 25 lei litrul. Pomana curata. Am vazut si mai ieftin la DriveMax si Mannol.

11 litri, pt ca schimbul se face cu pompa ATF, adica schimba tot uleiul, inclusiv cel din convertizor.

Am luat si un tub de aditiv ATF, de la Liqui Moly. Are nevoie bosoroaga mea. :laugh:

 

Pana la urma ai shcimbat uleiul? In ce fel ai schimbat cel normal sau flush? Diferente dupa schimbat?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.