Jump to content

E36 316i oscilatie relanti


Recommended Posts

Am fost azi sa imi schimb niste bucsi la masina, si pana cand mecanicul a facut treaba asta, pe mine m-a pus draq sa tot scot pe mufe, senzori...etc si sa le curat.

Dupa ce am terminat am observat ca mi-a aparut o problema:

Cand pornesc masina la cald, oscileaza rau relantiul, pentru vreo 2-3 secunde apoi totul merge ok. Cand am pornit prima data masina si era rece, a pornit normal si nu a oscilat deloc relantiul.

Va arat un filmulet, cum imi porneste masina la cald. Am filmat acuma seara:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Qu9gI4ezwhM

 

Va explic la ce am umblat azi, si va rog ziceti-mi oare ce am stricat. (Nu mai are rost sa spun ca inainte sa fac eu pe mecanicul, totul a functionat bine la masina)

 

1) am scos mufa de la sonda lambda (masina era pe elevator) am dat-o cu spray de contacte si dupa ce s-a uscat am pus-o la loc. Am umblat doar la mufa, sonda efectiv nu am scos-o din galerie.

 

2) am desfacut si ceva senzor de pe chiulasa (incercuit cu rosu in poza). Era imbacsit cu ulei ars, l-am curatat putin cu WD40 si l-am pus la loc. Imi puteti zice va rog cum se numeste si ce rol are?

 

3) 2 mufe - de la clapeta de acceleratie si de la debitmetru de aer (apar cu verde in poza). Le-am dat cu spray de contacte si le-am pus la loc.

 

4) am dat jos si cotul (furtunul) ce merge de la debitmetru la admisie, l-am sters putin , l-am verificat de fisuri si l-am pus la loc.

 

DSC07818.JPG

 

Cam atat

Oare de la ce mi-a aparut problema asta???

Porneste bine la rece, porneste f rau la cald, si in mers nu am defel probleme.

 

Ms

Link to comment
Share on other sites

Am fost azi sa imi schimb niste bucsi la masina, si pana cand mecanicul a facut treaba asta, pe mine m-a pus draq sa tot scot pe mufe, senzori...etc si sa le curat.

Dupa ce am terminat am observat ca mi-a aparut o problema:

Cand pornesc masina la cald, oscileaza rau relantiul, pentru vreo 2-3 secunde apoi totul merge ok. Cand am pornit prima data masina si era rece, a pornit normal si nu a oscilat deloc relantiul.

Va arat un filmulet, cum imi porneste masina la cald. Am filmat acuma seara:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Qu9gI4ezwhM

 

Va explic la ce am umblat azi, si va rog ziceti-mi oare ce am stricat. (Nu mai are rost sa spun ca inainte sa fac eu pe mecanicul, totul a functionat bine la masina)

 

1) am scos mufa de la sonda lambda (masina era pe elevator) am dat-o cu spray de contacte si dupa ce s-a uscat am pus-o la loc. Am umblat doar la mufa, sonda efectiv nu am scos-o din galerie.

 

2) am desfacut si ceva senzor de pe chiulasa (incercuit cu rosu in poza). Era imbacsit cu ulei ars, l-am curatat putin cu WD40 si l-am pus la loc. Imi puteti zice va rog cum se numeste si ce rol are?

 

3) 2 mufe - de la clapeta de acceleratie si de la debitmetru de aer (apar cu verde in poza). Le-am dat cu spray de contacte si le-am pus la loc.

 

4) am dat jos si cotul (furtunul) ce merge de la debitmetru la admisie, l-am sters putin , l-am verificat de fisuri si l-am pus la loc.

 

post-26090-1263675701_thumb.jpg

 

Cam atat

Oare de la ce mi-a aparut problema asta???

Porneste bine la rece, porneste f rau la cald, si in mers nu am defel probleme.

 

Ms

 

vezi ca ai inversat mufa de la clapeta de acceleratie cu alta.SE POT INVERSA

Am patit si eu treaba asta. tot asa fluctuatii avea.

 

Am fost azi sa imi schimb niste bucsi la masina, si pana cand mecanicul a facut treaba asta, pe mine m-a pus draq sa tot scot pe mufe, senzori...etc si sa le curat.

Dupa ce am terminat am observat ca mi-a aparut o problema:

Cand pornesc masina la cald, oscileaza rau relantiul, pentru vreo 2-3 secunde apoi totul merge ok. Cand am pornit prima data masina si era rece, a pornit normal si nu a oscilat deloc relantiul.

Va arat un filmulet, cum imi porneste masina la cald. Am filmat acuma seara:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Qu9gI4ezwhM

 

Va explic la ce am umblat azi, si va rog ziceti-mi oare ce am stricat. (Nu mai are rost sa spun ca inainte sa fac eu pe mecanicul, totul a functionat bine la masina)

 

1) am scos mufa de la sonda lambda (masina era pe elevator) am dat-o cu spray de contacte si dupa ce s-a uscat am pus-o la loc. Am umblat doar la mufa, sonda efectiv nu am scos-o din galerie.

 

2) am desfacut si ceva senzor de pe chiulasa (incercuit cu rosu in poza). Era imbacsit cu ulei ars, l-am curatat putin cu WD40 si l-am pus la loc. Imi puteti zice va rog cum se numeste si ce rol are?

 

3) 2 mufe - de la clapeta de acceleratie si de la debitmetru de aer (apar cu verde in poza). Le-am dat cu spray de contacte si le-am pus la loc.

 

4) am dat jos si cotul (furtunul) ce merge de la debitmetru la admisie, l-am sters putin , l-am verificat de fisuri si l-am pus la loc.

 

post-26090-1263675701_thumb.jpg

 

Cam atat

Oare de la ce mi-a aparut problema asta???

Porneste bine la rece, porneste f rau la cald, si in mers nu am defel probleme.

 

Ms

ala incercuit cu rosu e senzorul de la volanta ala n-ai cum sa-l inversezi cu nimic

Link to comment
Share on other sites

Asa imi face si mie cand o apuca nebuniile...In mers,nu da in nas?

 

Uneori cand ploua afara sau e plin de balti pe jos, o apuca dintr-o data, ca scade brusc relantiul, si da sa moara motoru, daca o accelerez, de-abia se misca de pe loc.

Deci, faza cu datul in nas am patit-o dar DOAR atunci cand e foarte umed afara.

Faza cu oscilatul relantiului mi-a aparut pentru prima data doar azi dupa ce am mesterit eu ca fraieru la masina.

 

Cu ce mufa a inversat-o pe cea de la clapeta de acceleratie?Totusi?

 

E exclus montatul invers al mufelor

 

ak 47 : poate doar daca le bati cu ciocanu, reusesti sa le montezi in locuri diferite :)

Link to comment
Share on other sites

Problema asta o am si eu,la fel a inceput sa faca asa intr-o zi ploioasa...Banuiesc debitmetrul,dar nu am pus-o inca pe tester...

La tine merge motorul fara mufa de la debitmetru?

 

Daca scot mufa de la debitmetru motorul nu sta la relanti, ci moare. Daca o turez merge ea cumva cumva

 

Sonda lambda cu contact spray la mufa?Gresit.

 

Curata prostia aia de spray contact.

La fel, curata si mufa de la debitmetru si de la clapeta de acceleratie.

 

Pai eu am dat mufele cu spray de contact, care s-a evaporat repede. Acuma cu ce sa le curat?

Link to comment
Share on other sites

Cu ce mufa a inversat-o pe cea de la clapeta de acceleratie?Totusi?

 

Si cum sa fie ala senzorul de la volanta? :)

Este Pulse generator, camshaft -senzor impulsuri ax cu came....

 

A inversat senzorul de la clapeta de acceleratie cu Intake air sensor, amandoua au 3 pini.

Difera la culori mufele , insa amandoua sunt inchise la culoare , daca sunt murdare, le poti inversa.

 

ma rog am facut o confuzie la senzor cu volanta, nu cunosc motorul ala

Link to comment
Share on other sites

Pai eu am dat mufele cu spray de contact,

 

Spray-ul pentru contacte nu ajuta la nimic bun in cazul in care mufa este curata, nu exista umezeala, urme de oxidare.

Spray-ul nu poate ajuta in cazul unor probleme la pinii respectivi, daca sunt slabiti, nu mai fac contact bine.Se poate folosi in anumite cazuri Stabilant 22 care imbunatateste conductivitatea electrica, insa nu este cazul la tine.

Link to comment
Share on other sites

Porneste bine la rece, porneste f rau la cald, si in mers nu am defel probleme.

 

Regulatorul de presiune (sau mai popular presostat) se vede ca nu se simte prea bine....sau un furtunas de la el a capatat brusc o fisura

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Porneste bine la rece, porneste f rau la cald, si in mers nu am defel probleme.

 

Regulatorul de presiune (sau mai popular presostat) se vede ca nu se simte prea bine

 

Si pe asta unde il gasesc? E posibil sa o fi luat razna asa din senin?

Daca esti amabil, trimite-mi un link cu el de pe realoem. Masina e 316i coupe din 05-1994. Motor M43B16.

 

Ms

Link to comment
Share on other sites

Asa imi face si mie cand o apuca nebuniile...In mers,nu da in nas?

 

Uneori cand ploua afara sau e plin de balti pe jos, o apuca dintr-o data, ca scade brusc relantiul, si da sa moara motoru, daca o accelerez, de-abia se misca de pe loc.

Deci, faza cu datul in nas am patit-o dar DOAR atunci cand e foarte umed afara.

Faza cu oscilatul relantiului mi-a aparut pentru prima data doar azi dupa ce am mesterit eu ca fraieru la masina.

 

Cu ce mufa a inversat-o pe cea de la clapeta de acceleratie?Totusi?

 

E exclus montatul invers al mufelor

 

ak 47 : poate doar daca le bati cu ciocanu, reusesti sa le montezi in locuri diferite :lol:

 

 

crede-ma ca sunt mufe care poti :), daca nu esti atent la culoarea mufei , ajung foarte usor cele doua mufe fara sa bati cu ciocanul

Link to comment
Share on other sites

Eu mufele le-am montat bine. Sunt 100% sigur.

Oricum eu am demontat doar mufa de la debitmetru si cea de la senzor clapeta acceleratie. Una e rotunda, alta dreptunghiulara, si nici macar nu ajunge cablul sa le montez invers. :)

Eu unul banuiesc ca la mine sonda lambda face figuri. Sper sa nu fie dusa, poate nu am insurubat eu destul mufa cand am montat-o la loc si face ceva figuri.

Am observat ca daca o las la relanti, cu motorul cald, imi oscileaza putin relantiul sus jos (vreo 100 rpm).

Si...inca ceva...in timpul mersului, se aude cateodaat un carait ciudat in spate, probabil pe esapament undeva. (Carait care nu se auzea inainte).

Link to comment
Share on other sites

Unde gasesc un tester bun in Bucuresti?Parca erau si niste colegi pe forum care faceau diagnoza... :)

 

@b-69-tau

Nu vrea sa ma ajute.S-a ofticat ca m-am dus la un alt user sa schimb filtrul de benzina... :lol:

 

 

Si...inca ceva...in timpul mersului, se aude cateodaat un carait ciudat in spate, probabil pe esapament undeva. (Carait care nu se auzea inainte).

Si la mine se aude asa pe esapament,da rateuri.Eu daca merg mai tare si schimb de cateva ori in 4-5000 de ture isi revine si merge perfect,dar nu mereu se intampla asa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Revin cu inca o intrebare:

Asa cum ziceam la inceputul topicului, problema a inceput cand am umblat eu pe la anumite mufe sa le curat (sonda lambda, debitmetru de aer...etc).

Initial, facea figuri cand porneam motorul la cald: oscila de vreo 2 ori...dupa care se stabiliza si mergea normal.

Acum, parca nu mai face figuri, adica, daca pornesc motorul la cald, e mult mai stabil, si nu prea oscileaza.

Problema care a a parut acum, e urmatoarea: Cand pornesc dimineata (motorul rece), porneste perfect, nu oscileaza, si dupa ce pornesc de pe loc, dupa aprox 2, 3 minute, masina imi da in nas. Adica...nu mai trage deloc, daca o las la relanti scade mult, tremura si da sa moara motorul. Timp de vreo 20 de secunde face figurile astea: 5 secunde merge bine, apoi 5 secundenu mai merge apropae de loc, apoi iar isi revine putin, iar nu trage...tot asa.

Dupa aprox 20 de secunde...isi revine si nu mai face figuri deloc, chiar daca folosesc masina toata ziua.

Ce explicatie gasiti voi?

Eu cred ca totusi e sonda lambda: am inteles ca porneste la 60° . Probabil ca in momentul in care ar trebui sa porneasca sonda lambda, imi face figurile alea. Dupa ce se chinuie putin, probabil ca ECU nu mai primeste informatii de la sonda lambda, si foloseste valorile prestabilite, iar masina functioneaza normal (sau asa cred eu).

Voi ce ziceti?

Ms

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.