Jump to content

Regulatorul de ralanti


Recommended Posts

Am si eu o nelamurire, am desfacut regulatorul de ralanti sa-l curat si l-am gasit cam "blocat" adica a trebuit sa pun putina forta ca sa imping clapeta aia. In fine, i-am dat WD-40 din plin, sa aiba, apoi clapeta mergea usor. Acum, dupa 2-3 luni de la curatare, l-am desfacut si iarasi era cam tzapan... poate WD-40 nu-i chiar cel mai ok...in fine.

 

Intrebarile mele sunt 2:

 

1. In ce parte trebuie sa "gliseze" clapeta aceea? In mod normal nu trebuie sa mearga si inspre "deschizatura" pana la inchiderea acesteia? (am atasat poza) Trebuie sa mearga doar in sensul sagetii rosii sau ea si inchide fanta aia ?

 

2. Cu ce imi recomandati sa o curat? ca se pare ca wd-40 nu e chiar cumsecade, am impresia ca_contine ceva siliconic care dupa un timp gripeaza miscarea clapetei.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o nelamurire, am desfacut regulatorul de ralanti sa-l curat si l-am gasit cam "blocat" adica a trebuit sa pun putina forta ca sa imping clapeta aia. In fine, i-am dat WD-40 din plin, sa aiba, apoi clapeta mergea usor. Acum, dupa 2-3 luni de la curatare, l-am desfacut si iarasi era cam tzapan... poate WD-40 nu-i chiar cel mai ok...in fine.

 

Intrebarile mele sunt 2:

 

1. In ce parte trebuie sa "gliseze" clapeta aceea? In mod normal nu trebuie sa mearga si inspre "deschizatura" pana la inchiderea acesteia? (am atasat poza) Trebuie sa mearga doar in sensul sagetii rosii sau ea si inchide fanta aia ?

 

2. Cu ce imi recomandati sa o curat? ca se pare ca wd-40 nu e chiar cumsecade, am impresia ca_contine ceva siliconic care dupa un timp gripeaza miscarea clapetei.

Sambata am curatat si eu regulatorul si la mine clapeta aia culiseaza in ambele sensuri si in spate, descoperind toata fanta aia in care se afla si in fata acoperind-o cu totul.

Eu am curatat cu un spray de curatat carburatoare de la Sonax, dar nu mai stiu exact cum se cheama. Am mai curatat si in trecut cu el si nu am avut probleme. Daca gasesc cum se cheama o sa postez aici.

Edited by iulisv
Link to comment
Share on other sites

1. In ce parte trebuie sa "gliseze" clapeta aceea? In mod normal nu trebuie sa mearga si inspre "deschizatura" pana la inchiderea acesteia? (am atasat poza) Trebuie sa mearga doar in sensul sagetii rosii sau ea si inchide fanta aia ?

 

Trebuie sa se miste doar in jos in poza pusa de tine. Fanta se inchide si daca miscarea in jos continua va aparea o fanta sus care se poate deschide complet.

Edited by cristimm
Link to comment
Share on other sites

la mine clapeta aia culiseaza in ambele sensuri si in spate, descoperind toata fanta aia in care se afla si in fata acoperind-o cu totul.

Eu am curatat cu un spray de curatat carburatoare de la Sonax, dar nu mai stiu exact cum se cheama.

 

+1

acelasi spray de la 2+2 face acelasi lucru, si mult mai bine ca wd-40

Link to comment
Share on other sites

Cel mai bine se curata cu decarbusol. Nici WD40 si nici alt spray nu poate curata perfect.

Dai cu o pensula fina si freci bine de tot in timp ce misti si de clapeta. In timpul operatiei tine regulatorul cu clapeta in jos.

Nu uita insa ca dupa curatare sa ungi cu cateva picaturi de ulei axul care actioneaza clapeta!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
se curata depunerile cu decarbusol si se da cu wd40 dupa, cand este curata (dupa operatia asta daca rotesti motorul st-dr repede in jurul axei sale ar trebui sa vezi excentricul ramanad pe loc si acoperind ambele fante succesiv - ceva forte de inertie:)). in functionare acel excentric nu are o pozitie fixa, moduleaza, se roteste in jurul axei pe distanta scurta cu o frecventa destul de mare pentru a regla debitul de aer pentru relanti. Cele mai mici depuneri il dezechilibreaza si de acolo si relantiul neregulat, cel mai rau e cand este blocat - relantiul prea mare sau prea mic si mers haotic la relanti nemoduland + exista riscul sa se arda motorul, care este unul destul de fin pas cu pas. Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

l-am curatat cu EGR Cleaner de la wynn's... pot sa spun ca asta curata foarte bine, am curatat vreo ora pe el, pana se misca clapeta aia foarte usor... se pare ca s-au mai atenuat caderile la ralanti, dar nu de tot, sunt mult mai rare, dar macar am tras concluzia, cu 80% certitudine, ca ar trebui sa-l schimb...
Link to comment
Share on other sites

l-am curatat cu EGR Cleaner de la wynn's... pot sa spun ca asta curata foarte bine, am curatat vreo ora pe el, pana se misca clapeta aia foarte usor... se pare ca s-au mai atenuat caderile la ralanti, dar nu de tot, sunt mult mai rare, dar macar am tras concluzia, cu 80% certitudine, ca ar trebui sa-l schimb...

 

vezi ca mai ai niste furtunase in fata intake-ului...sunt subtiri si de obicei crapa.

Link to comment
Share on other sites

vezi ca mai ai niste furtunase in fata intake-ului...sunt subtiri si de obicei crapa.

 

de la vacuum... le-am schimbat, apropo, daca vreti sa le schimbati p-alea, numa' nu le comandati pe original... au niste preturi de te-ngropi!

 

si din cate se vad pe realoem, ai impresia ca cine stie cat sunt de lungi... ca si-ar merita pretul, dar in realitate sunt foarte scurte...

 

cum arata in realoem: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=45

Link to comment
Share on other sites

vezi ca mai ai niste furtunase in fata intake-ului...sunt subtiri si de obicei crapa.

 

de la vacuum... le-am schimbat, apropo, daca vreti sa le schimbati p-alea, numa' nu le comandati pe original... au niste preturi de te-ngropi!

 

si din cate se vad pe realoem, ai impresia ca cine stie cat sunt de lungi... ca si-ar merita pretul, dar in realitate sunt foarte scurte...

 

cum arata in realoem: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=45

 

se gasesc in magazine de piese auto cca 10 lei/m din acelea bandajate in material textil speciale pentru vacuum - sunt foarte bune

Link to comment
Share on other sites

exista riscul sa se arda motorul, care este unul destul de fin pas cu pas.

Nu exista un motor propriu zis :). Cu atat mai putin pas cu pas.

Sunt doar doua bobine simple. Una actioneaza in sensul deschiderii, cealalta in sensul inchiderii clapetei. Prin actionarea lor succesiva si prin modificarea factorului de umplere se modifica deschiderea clapetei.

Link to comment
Share on other sites

si eu ma indoiam sa fie vreun motoras... e prea "arcuita" clapeta aia...

 

al meu totusi cred ca e bulit... semi-bulit, ca-l curat, merge frumos ralanti-ul cateva zile, apoi incepe iar sa aiba caderea aia de turatie... o sa-ncerc sa iau unu de proba de undeva si sa vad daca se imbunatateste ceva. Dupa ce o sa-l schimb, o sa-l si desfac sa vad ce-i inauntru, care e de fapt sistemul de-acolo. ...am vazut ca are intr-un loc o siguranta care blocheaza un loc pe unde aparent s-ar desface in 2 bucati...

 

Din partea mea se poate inchide topicul, dar poate fi lasat si deschis in caz ca mai au altii intrebari sau nelamuriri.

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

exista riscul sa se arda motorul, care este unul destul de fin pas cu pas.

Nu exista un motor propriu zis :). Cu atat mai putin pas cu pas.

Sunt doar doua bobine simple. Una actioneaza in sensul deschiderii, cealalta in sensul inchiderii clapetei. Prin actionarea lor succesiva si prin modificarea factorului de umplere se modifica deschiderea clapetei.

 

la e36, e39, e46 este cu motor, mai departe poate sa fie si cu bobine, nu am desfacut si nu ma bag, dar ma indoiesc.

Link to comment
Share on other sites

Nu este nici la E36, E34, E46 si nici la E39 cu motor. Faci o confuzie probabil intre doua bobine montate pe un ax si un motor.

Apropo, motoarele pas cu pas nu au perii. Daca ai desfacut vreodata un regulator de ralanti, ai observat probabil ca are perii.

Link to comment
Share on other sites

Nu este nici la E36, E34, E46 si nici la E39 cu motor. Faci o confuzie probabil intre doua bobine montate pe un ax si un motor.

Apropo, motoarele pas cu pas nu au perii. Daca ai desfacut vreodata un regulator de ralanti, ai observat probabil ca are perii.

 

da, am gresit cand am spus ca e pas cu pas, dar poti sa-mi explici si mie ce inseamna niste bobine puse pe un ax(rotor) si alimentate prin intermediu periilor+magneti permanenti pe stator? nu cumva un motor electric? think again!

 

daca ai scoate excentricul de acolo si ai alimenta 'motorul' intr-un sens (pentru ca are 2 sensuri - 3 pini la mufa - si 2 +) crezi ca nu se va invarti, sau crezi ca face doar o jumatate de tura? :)

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

si eu ma indoiam sa fie vreun motoras... e prea "arcuita" clapeta aia...

 

al meu totusi cred ca e bulit... semi-bulit, ca-l curat, merge frumos ralanti-ul cateva zile, apoi incepe iar sa aiba caderea aia de turatie... o sa-ncerc sa iau unu de proba de undeva si sa vad daca se imbunatateste ceva. Dupa ce o sa-l schimb, o sa-l si desfac sa vad ce-i inauntru, care e de fapt sistemul de-acolo. ...am vazut ca are intr-un loc o siguranta care blocheaza un loc pe unde aparent s-ar desface in 2 bucati...

 

Din partea mea se poate inchide topicul, dar poate fi lasat si deschis in caz ca mai au altii intrebari sau nelamuriri.

 

 

chiar discutam cu cineva zilele astea despre problema asta ... si mi-a dat si o alta varianta a problemei, care are oarecare logica.

dupa ce am curatat si eu regulatorul, l-am pus la loc, cateva zile s-au observat imbunatatirile, dar au revenit problemele mai vechi. si m-a intrebat ce am facut? am curatat toata admisia, sau doar regulatorul?? cand i-am spus ca doar regulatorul, cotul de aer ce merge de la debitmetru la corpul admisiei, la clapeta de acceleratie, si am curatat in fata clapetei ... mi-a spus ca am facut un ***** asa. daca tot voiam sa fac ceva bun, trebuia sa curat toata admisia, altfel nu se rezolva nimic. degeaba curat regulatorul si furtunele, cand in corpul admisiei, dupa clapeta de acceleratie, n-am curatat nimic. regulatorul si furtunele se vor murdari din nou ...

Link to comment
Share on other sites

Nu, doua bobine pe un ax NU inseamna nici pe departe un motor.

 

Daca ai scoate excentricul, regulatorul nu se va invarti!

 

Eu as avea timp sa-ti explic, sper ca vei si intelege. Pentru ca un motor sa se invarteasca trebuie sa existe un camp magnetic invartitor. La motoarele de curent continuu acest camp se poate obtine cu ajutorul unui colector si al unor perii, montate astfel incat campul magnetic sa se inverseze o data cu rotirea rotorului. Un astfel de sistem de perii - colector arata asa:

post-787-1264845918_thumb.jpg

Este un colector clasic de motor, prezent la toate motoarele, chiar si la electromotorul de pornire.

 

La regulatorul de ralanti colectorul arata insa ca cel de la alternator :

post-787-1264845989_thumb.jpg

 

Un astfel de sistem perii - colector NU este capabil sa produca un camp magnetic invartitor, si ca urmare regulatorul de ralanti NU este un motor!

Link to comment
Share on other sites

nu ma deranjeaza discutiile constructive pe diferite teme, dar analogia mi se pare cam bizara intre alternator si regulatorul de relanti, alternatorul are bobinajul pe stator, iar regulatorul pe rotor, pentru Rhaziel cand si daca il desfaci poate ne pui si noua niste poze sa ne mai luminam:)

 

pentru mine momentul la ax dat de alimentara uneia dintre bobine, daca are doar 2 ar fi de ajuns sa treaca si peste asa zisul 'punct mort' - cred ca ar merge cu ceva hopuri dar s-ar invarti 'motorasul'

 

ps ai observat ghilimelele de la motor :)

 

paul inclin sa-ti dau dreptate dar inca nu sunt sigur!

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

alternatorul are bobinajul pe stator, iar regulatorul pe rotor

Alternatorul are bobinaj atat pe stator cat si pe rotor.

Regulatorul de ralanti nu are statorul bobinat deoarece statorul este realizat cu magneti permanenti.

 

Oricum nu era vorba de nicio analogie, am dat exemplu cu alternatorul deoarece nu am gasit repede alta poza a unui colector similar cu cel al regulatorului de ralanti.

 

 

pentru mine momentul la ax dat de alimentara uneia dintre bobine, daca are doar 2 ar fi de ajuns sa treaca si peste asa zisul 'punct mort' - cred ca ar merge cu ceva hopuri dar s-ar invarti 'motorasul'

Nu se va roti niciodata.

 

 

cand si daca il desfaci poate ne pui si noua niste poze sa ne mai luminam:)

E mai bine sa nu-l desfaca, nu este demontabil si este dificil sa-l montezi corect la loc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.