Jump to content

sonda lambda universala, filtru combustibil + diverse piese


shogunE21

Recommended Posts

M-am uitat dupa senzorul ala da e diferit fata de m42 .Motorul meu e m43 si senzorul ala e exact sub galeria de admisie ,nu ai cum sa ajungi acolo decat daca dai jos galeria.Cam complicat de ajuns acolo.

 

si la m42 e destul de anevoios de scos fara sa dai jos galeria.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Azi am fost la un service, mi-au schimbat sonda lambda, manopera a costat 30 RON :)

Din pacate nu am gasit tester pentru masina mea (an 1994), asa ca nu am putut verifica daca sonda e defecta si am mers pe banuiala. Oricum este o piesa consumabila si se schimba cred ca la fiecare 80-100.000 km.

 

Cu sonda noua relantiul sta relativ stabil, inainte oscila intre 400-900 rpm. Regulatorul l-am curatat cand am luat masina... mai intai voi schimba filtrul de benzina.

Masina parca pierduse ceva din putere de cand am facut schimbul, mai ales la demaraj...inca nu stiu, daca si consumul va fi afectat (momentan 14-15 l in oras).

 

 

Acum urmeza sa-mi schimb senzorii de temperatura, daca voi reusi sa-mi demontez galeria de admisie...

 

Debitmetrul mecanic cu clapeta, dupa cum am inteles din manualul de raparatii, are un potentiometru si un senzor de temperatura.

Link to comment
Share on other sites

1. Unde este locat filtrul de combustibil la E36 Compact?

Te bagi sub masina, si cam sub scaunul sofer ai o carcasa de plastic. Dai aia jos, si vezi filtrul.

Sau mai bine te uiti dupa conducte, si gasesti sigur.

 

Salut . Am si eu o nelamurire : Este indicat sa mut filtrul de benzina in spatiul motorului , pentru a nu il mai lovi .Am un BMW 316i COMPACT iar filtrul se afla sub masina in dreptul scaunul soferului ?

Link to comment
Share on other sites

1. Unde este locat filtrul de combustibil la E36 Compact?

Te bagi sub masina, si cam sub scaunul sofer ai o carcasa de plastic. Dai aia jos, si vezi filtrul.

Sau mai bine te uiti dupa conducte, si gasesti sigur.

 

Salut . Am si eu o nelamurire : Este indicat sa mut filtrul de benzina in spatiul motorului , pentru a nu il mai lovi .Am un BMW 316i COMPACT iar filtrul se afla sub masina in dreptul scaunul soferului ?

 

Pe ce drumuri ai mers de ai lovit filtrul?

Daca lovesti filtrul, ar trebui sa lovesti si conductele.

Link to comment
Share on other sites

1. Unde este locat filtrul de combustibil la E36 Compact?

Te bagi sub masina, si cam sub scaunul sofer ai o carcasa de plastic. Dai aia jos, si vezi filtrul.

Sau mai bine te uiti dupa conducte, si gasesti sigur.

 

Salut . Am si eu o nelamurire : Este indicat sa mut filtrul de benzina in spatiul motorului , pentru a nu il mai lovi .Am un BMW 316i COMPACT iar filtrul se afla sub masina in dreptul scaunul soferului ?

 

Pe ce drumuri ai mers de ai lovit filtrul?

Daca lovesti filtrul, ar trebui sa lovesti si conductele.

 

corect. mai bine ia-ti un suzuki samurai decat sa-ti muti filtrul :)

Link to comment
Share on other sites

Revin cu problema debitmetru. Atasez si 2 poze, se vede foarte clar ca are si un senzor pentru temperatura aerului pe langa potentiometru.

 

Am scos debitmetrul din masina sa-l testez dupa indicatiile din manualul de reparatii. Am masurat rezistenta la clapeta (terminalul 1 si 2), insa la mine arata o valoare constanta, indiferent daca o misc clapeta sau nu.

In schimb, la senzorul de temperatura (terminalul 4 si 5) rezistenta scade daca suflu aer cald spre senzor. (de fapt am pus-o pe prietena mea sa sufle in debitmetru :) )

 

Concluzia> se pare ca am un debitmetru defect...m-am uitat pe un site cu piese auto online, dar mam speriat, vazand ca un unul nou costa cca. 4000 RON, iar altul reconditionat 2200 RON!!!

 

Imediat voi desface si capacul sigilat, sa vad ce fel de potentiometru are.

 

Intrebarea mea: oare se poate repara?

post-24726-1264183881_thumb.jpg

post-24726-1264183902_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Revin cu problema debitmetru. Atasez si 2 poze, se vede foarte clar ca are si un senzor pentru temperatura aerului pe langa potentiometru.

 

Am scos debitmetrul din masina sa-l testez dupa indicatiile din manualul de reparatii. Am masurat rezistenta la clapeta (terminalul 1 si 2), insa la mine arata o valoare constanta, indiferent daca o misc clapeta sau nu.

In schimb, la senzorul de temperatura (terminalul 4 si 5) rezistenta scade daca suflu aer cald spre senzor. (de fapt am pus-o pe prietena mea sa sufle in debitmetru :) )

 

Concluzia> se pare ca am un debitmetru defect...m-am uitat pe un site cu piese auto online, dar mam speriat, vazand ca un unul nou costa cca. 4000 RON, iar altul reconditionat 2200 RON!!!

 

Imediat voi desface si capacul sigilat, sa vad ce fel de potentiometru are.

 

Intrebarea mea: oare se poate repara?

 

 

Manualul de reparatii nu-ti spune ca daca misti clapeta, o sa se schimbe valoarea, din cate tin minte. O rezistenta variabila (potentiometru) are 3 conectori: unul la un capat al rezistentei, unul la celalalt capat al rezistentei si unu la variator. Daca masori intre capete intotdeauna o sa ai aceeasi valoare. Trebuie sa masori intre un capat si variator. Asadar, nu trage concluzii pripite. Cat despre senzorul de temperatura nu a deschis nimeni subiect, drept urmare nu am deschis nici eu vreun comentariu.

Link to comment
Share on other sites

Probeaza unul de la dezmembrari.

Vei gasi probabil cu 100-200 lei.

Si pentru a mea costa 1700 sau 2000 lei, la grozadan.

 

Dar nu merita sa iei nou. Mai pui ceva si iti iei inca o masina neinmatriculata. Parerea mea :)

Link to comment
Share on other sites

Probeaza unul de la dezmembrari.

Vei gasi probabil cu 100-200 lei.

Si pentru a mea costa 1700 sau 2000 lei, la grozadan.

 

Dar nu merita sa iei nou. Mai pui ceva si iti iei inca o masina neinmatriculata. Parerea mea :)

Link to comment
Share on other sites

De unde stii ca debitmetrul ala din dezmembrari nu e in aceasi stare ca si a tau ??

Nu stii... Ii faci o proba, si vezi cum merge masina.

Daca merge mai bine il iei, daca nu, nu il iei.

 

Imediat voi desface si capacul sigilat, sa vad ce fel de potentiometru are.

 

Intrebarea mea: oare se poate repara?

 

 

asa e inauntru! Nu te baga in al tau!

Care sunt cele 2 tipuri de debitmetru.

Stii cumva ce diferente sunt?

Link to comment
Share on other sites

1. Unde este locat filtrul de combustibil la E36 Compact?

Te bagi sub masina, si cam sub scaunul sofer ai o carcasa de plastic. Dai aia jos, si vezi filtrul.

Sau mai bine te uiti dupa conducte, si gasesti sigur.

 

Salut . Am si eu o nelamurire : Este indicat sa mut filtrul de benzina in spatiul motorului , pentru a nu il mai lovi .Am un BMW 316i COMPACT iar filtrul se afla sub masina in dreptul scaunul soferului ?

 

Pe ce drumuri ai mers de ai lovit filtrul?

Daca lovesti filtrul, ar trebui sa lovesti si conductele.

 

De obicei merg prin oras.

Cu ceva timp in urma am mers pe un drum de tara , si atunci mi-am indoit filtrul si conductele .

Conductele am reusit sa le indrept iar filtrul l-am schimbat.

Dar , acum iarna se fac pe marginea strazii damburi de zapada si atunci cand parchez , de multe ori ating cu burta masinii gheata . Pana acum am pierdut doar aparatoarea din plastic , si incercam sa gasesc o solutie pentru asta.

Link to comment
Share on other sites

1. Unde este locat filtrul de combustibil la E36 Compact?

Te bagi sub masina, si cam sub scaunul sofer ai o carcasa de plastic. Dai aia jos, si vezi filtrul.

Sau mai bine te uiti dupa conducte, si gasesti sigur.

 

Salut . Am si eu o nelamurire : Este indicat sa mut filtrul de benzina in spatiul motorului , pentru a nu il mai lovi .Am un BMW 316i COMPACT iar filtrul se afla sub masina in dreptul scaunul soferului ?

 

Pe ce drumuri ai mers de ai lovit filtrul?

Daca lovesti filtrul, ar trebui sa lovesti si conductele.

 

De obicei merg prin oras.

Cu ceva timp in urma am mers pe un drum de tara , si atunci mi-am indoit filtrul si conductele .

Conductele am reusit sa le indrept iar filtrul l-am schimbat.

Dar , acum iarna se fac pe marginea strazii damburi de zapada si atunci cand parchez , de multe ori ating cu burta masinii gheata . Pana acum am pierdut doar aparatoarea din plastic , si incercam sa gasesc o solutie pentru asta.

Ai grija, pentru ca poti rupe conductele la frana, si daca nu iti dai seama, e naspa.

Link to comment
Share on other sites

Este indicat sa mut filtrul de benzina in spatiul motorului , pentru a nu il mai lovi .Am un BMW 316i COMPACT iar filtrul se afla sub masina in dreptul scaunul soferului ?

mai repede lovesti pragul sau puntea decat filtrul.ai mers pe aratura?nu cred ca ai cum sa lovesti filtrul,poate sa fie drumul extraordinar de denivelat.plus ca filtrul are o protectie de aliminiu.

 

filtrul nu e sub scaunul soferului.e in dreptul pedalei de ambreiaj,dedesubt.

Link to comment
Share on other sites

Este indicat sa mut filtrul de benzina in spatiul motorului , pentru a nu il mai lovi .Am un BMW 316i COMPACT iar filtrul se afla sub masina in dreptul scaunul soferului ?

mai repede lovesti pragul sau puntea decat filtrul.ai mers pe aratura?nu cred ca ai cum sa lovesti filtrul,poate sa fie drumul extraordinar de denivelat.plus ca filtrul are o protectie de aliminiu.

 

filtrul nu e sub scaunul soferului.e in dreptul pedalei de ambreiaj,dedesubt.

 

ok , asa e , e sub pedala de ambreiaj .nu am cautat coordonatele prin gps , am spus asa informativ, deci daca ma poate ajuta cineva inca mai astept un raspuns. multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Saptamanile trecute am fost foarte ocupat cu probleme de serviciu, insa acum revin cu detalii:

Am schimbat senzorii de temperatura la motorul meu de 1.6, M43. Pentru aceasta operatiune trebuie demontat galeria de admisie, care are 2 parti, partea de sus e montata cu 5 suruburi iar partea de jos cu inca 5 la _chiulasa_ si ina 2 pe cealalta parte. Nu sunt necesare scule speciale si toata operatiunea dureaza aproximativ 2-3 ore. Important sa puneti garnituri noi, nu costa mult, altfel motorul va trage aer fals (asa am patit si eu, am asteptat 2 zile pentru garnituri cu masina dezmembrata si am muncit de 2 ori)!

1. trebuie demontat filtrul de aer (ca sa ai spatiu de lucrat), debitmertul si furtunile de aer/vacuum

2. se ia jos partea de sus a galeriei de admisie - la mine era prins cu 5 suruburi

3. se scoate regulatorul de relanti

4. acum se poate demonta si partea de jos a galeriei de admisie (trebuie ridicat si tras putin in stanga, nu trebuie scos din compartimentul de motor si nici nu trebuie scoase cele de furtune de benzina -tur, retur- la injectoare)

5. spatiul e cam stramt, dar se pot inlocui senzorii de temperatura

Piesele se monteaza la locul lor in ordinea inversa celei prezentate si se face aerisirea la sistemul de racire si se completeaza antigelul. ATENTIE : trebuie folosite garnituri noi, in total 3 bucati si costa 45-50 lei. Senzorii de temperatura au costat in jur de 100 lei.

 

Rezultatul : acum imi merge si indicatorul temperatura de apa. Senzorul vechi era obosit, a dat alte valori de rezistenta – posibil sa fi fost cauza consumului ridicat. Dupa ce am schimbat sonda lambda si senzorii de temperatura am masurat si consumul care a scazut de la 14 la 12,3 l/100 km in traficul urban din Cluj. La debitmetru inca nu am umblat.

post-24726-1265812235_thumb.jpg

post-24726-1265812249_thumb.jpg

post-24726-1265812256_thumb.jpg

post-24726-1265812265_thumb.jpg

post-24726-1265812272_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.