Jump to content

instalatii gpl


uniq

Recommended Posts

Bai, voi chiar m-ati convins! :lol: La urmatoarea masina, care cred ca va fi cu un motor puternic, BMW bineinteles, ma voi gandi serios sa o trec pe gaz... Din ce am citit si m-am documentat pe subiectul asta, instalatiile GPL chiar au evoluat foarte mult si nu vad deloc dezavantaje. Existau inainte zvonuri cum ca motorul pe GPL va ceda mult mai devreme, etc... Nu stiu daca erau mituri sau nu, insa mergeam pe ideea ca mai bine vinzi BMW-ul si iti iei un VW Lupo, decat sa-l treci pe GPL. Am ramas :) cand am vazut M3-ul ala pe GPL...

depinde si de instalatie.... esti constient ca m3-ul ala nu avea instalatie de 1000e :))

Link to comment
Share on other sites

:) lasati domne oamenii sa isi puna GPL..sunt ff permormante si bune, si eu am avut 2 masinei pe GPL , si am fost ff multumit de ele, important e ca instalatia sa fie bine montata si concepuna nu se cunoaste diferenta la putere, eu mergeam cu laguna model 98 pe gpl si cu 200km/ora, serios vorbesc...succes si spor la treaba celor care isi pun GPL, si care au emisii poluante ff scazute in felul asta..
Link to comment
Share on other sites

bai voi ati innebunit ???

de ce va mai luati bmw-uri daca va puneti gpl???

gpl e ptr cielo matiz si alte super masini!!!!

 

As putea raspunde: ca sa se mire... cineva.

Edited by pyu
Link to comment
Share on other sites

spune-mi efectele ei rele ??

 

Exista si niste probleme.Spre deosebire de benzina, amestecul sarac de gpl arde mai rece, si invers.Amestescul stoechiometric este total diferit fata de cel al benzinei.

Daca amestecul nu este foarte bine dozat, in timp uzeaza mai repede motorul decat benzina.Pe de alta parte, deoarece intra in cilindri sub forma de gaz nu exista nici o racire suplimentara, spre deosebire de benzina.Amestecul bogat creste mult temperatura chiulasei, temperatura gazelor de evacuare, dauneaza motorului.Spre deosebire de benzina, arde mai incet si continua si dupa ce supapa de evacuare este deschisa, astfel scazand durata de viata a supapelor.In general se folosesc termostate care nu depasesc 73C, iar, alta diferenta fata de motoarele pe benzina.Timpii de aprindere sunt diferiti in functie de combustibilul folosit.Exista sisteme de injectie care au harti diferite pentru a functiona optim cu ambii combustibili.Gazul afecteaza si sistemul de aprindere, este nevoie de curent mai mare in circuitul secundar, bujiile au in general distanta redusa dintre electrozi.Deci mai sunt si anumite probleme daca se foloseste gaz in loc de benzina.Problema este ca BMW-urile au fost dezvoltate exclusiv pentru benzina, sistemul de injectie nu permite nici macar folosirea unui procent mai mare de 10% alcool etilic fara sa apara probleme.

Exista si sisteme de gaz destul de performante, care pot sa inlature problemele descrise mai sus, insa eu cred ca trebuie tinut cont de ele cand se instaleaza o instalatie de gaz.

Link to comment
Share on other sites

Instalatiile secventiale au propriul ECU pe care ti-l programeaza service-ul dupa modelul tau si are injectoare SEPARATE, montate pe galeria de admisie. Hartile sunt adaptative functie de parametri dar poti sa impui si manual niste limte, de asemenea poti sa ii impui si cum sa treaca de pe benzina pe gaz in fel si chip, cu eventuale temporizari intre ele. Daca nu ma insel am vazut o setare in care pornea pe benzina, trecea pe gaz la 900rpm, trecea inapoi pe benzina la 4500 si nu revenea pe gaz decat daca scadeai sub 2000. Valorile foarte posibil sa nu mi le amintesc corect dar tre sa recunoasteti ca e o combinatie buna sportivitate-economie. Setarea respectiva a fost facuta la cererea clientului cu toate ca a recunoscut ca aproape ca nu e diferenta la performante .

Eu, cum am mai zis , stiu pe cineva in domeniu (poate ati vazut vreo reclama ca a ramas singurul din CT, din cate stiu) si mi-a aratat.

ECU e la fel de complex si tine cont de aceeasi parametrii ca si ECU original al masinii. Mi-a aratat cum se modifica timpi de injectie instantaneu la modificarea unor parametri sau disparitia unor informatii (cum ar fi semnal de la lambda)

La asemenea instalatii problea amestecului stoechiometric e tratata la fel ca la ECU original si deci eliminata.

Link to comment
Share on other sites

spune-mi efectele ei rele ??

 

Exista si niste probleme.Spre deosebire de benzina, amestecul sarac de gpl arde mai rece, si invers.Amestescul stoechiometric este total diferit fata de cel al benzinei.

Daca amestecul nu este foarte bine dozat, in timp uzeaza mai repede motorul decat benzina.Pe de alta parte, deoarece intra in cilindri sub forma de gaz nu exista nici o racire suplimentara, spre deosebire de benzina.Amestecul bogat creste mult temperatura chiulasei, temperatura gazelor de evacuare, dauneaza motorului.Spre deosebire de benzina, arde mai incet si continua si dupa ce supapa de evacuare este deschisa, astfel scazand durata de viata a supapelor.In general se folosesc termostate care nu depasesc 73C, iar, alta diferenta fata de motoarele pe benzina.Timpii de aprindere sunt diferiti in functie de combustibilul folosit.Exista sisteme de injectie care au harti diferite pentru a functiona optim cu ambii combustibili.Gazul afecteaza si sistemul de aprindere, este nevoie de curent mai mare in circuitul secundar, bujiile au in general distanta redusa dintre electrozi.Deci mai sunt si anumite probleme daca se foloseste gaz in loc de benzina.Problema este ca BMW-urile au fost dezvoltate exclusiv pentru benzina, sistemul de injectie nu permite nici macar folosirea unui procent mai mare de 10% alcool etilic fara sa apara probleme.

Exista si sisteme de gaz destul de performante, care pot sa inlature problemele descrise mai sus, insa eu cred ca trebuie tinut cont de ele cand se instaleaza o instalatie de gaz.

 

instalatiile GPL scventiale stiu sa isi faca singure ECU in in functie de timpi de injectie ai masinii, si de uzura motorului in momentul montarii instalatiei, astfel instalatia isi creeaza o harta unica pentru masina respectiva Benzina ca sa ajunga la o Cifra Octanica de 95/100 se folosesc aditivii care dupa ardere formeaza calamina, care duce la uzura mototrului. GPL are Cifra Octanica naturala fara aditivi de 92(de aici si puterea mai scazuta, dar cu un + de consum puterea va fi aceeasi). SI app Bavaria daca amestecul pe GPL ar fi bogat sau sarac nu ai mai trece de ITP fara spaga, si nu are cum sa fie bogat sau saraca pentru ca la fel ca si pe benzina , instalatia de GPL citeste datele de la sonda lambda astfel incat amestecul sa fie intre 0.970- 1.030. Singura problema ar fi ca GPL-ul se aprinde mai greu decat benzina , asta inseamna ca bujiile trebuie schimbate mai des....

Link to comment
Share on other sites

o Cifra Octanica de 95/100 se folosesc aditivii care dupa ardere formeaza calamina, care duce la uzura mototrului. GPL are Cifra Octanica naturala fara aditivi de 92(de aici si puterea mai scazuta, dar cu un + de consum puterea va fi aceeasi). SI app Bavaria daca amestecul pe GPL ar fi bogat sau sarac nu ai mai trece de ITP fara spaga, si nu are cum sa fie bogat sau saraca pentru ca la fel ca si pe benzina , instalatia de GPL citeste datele de la sonda lambda astfel incat amestecul sa fie intre 0.970- 1.030. Singura problema ar fi ca GPL-ul se aprinde mai greu decat benzina , asta inseamna ca bujiile trebuie schimbate mai des....

 

 

Calamina nu se formeaza datorita aditivilor pentru cresterea cifrei octanice, este un produs secundar rezultate in urma arderii benzinei.Problema este ca unele benzine nu contin suficienti detergenti.Cifra octanica nu are absolut nici o legatura cu puterea, reprezinta doar rezistenta la detonare.Degeaba are gazul cifra octanica mai mare daca nu se foloseste intr-un motor cu compresia marita.Faptul ca se foloseste combustibil cu cifra octanica de 110 intr-un motor conceput sa functioneze cu 90 nu inseamna nimic, nu exista nici o crestere de putere.

Gazul contine cam 92.000BTU fata de benzina care are in jur de 130.000BTU.

Amestecul aer/gaz este foarte important la un motor pe gaz, asta am spus, si asta depinde cat de performanta este instalatia respectiva.

Gazul arde mult mai curat decat benzina si emisiile sunt trecute relativ usor, chiar daca emissile de NOx-ul cresc deoarece temperatura de combustie este mai mare.

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

Ba da eu nu inteleg...Daca vrei sportivitate o treci pe benzina din buton si mergi asa cat vrei,iar daca vrei sa se simta la buzunar mergi pe gaz.....Ce nu stiu eu este ce modificari se aduc motorului in momentul montarii....Mi se pare se gaureste ceva.Si operatia e reversibila si fara urme?

p.s: eu stau la intrare in jilava si cand vin spre bucuresti e o gazarie mica dupa reprezentanta SEAT si sa vedeti hummer sau tuareg sau mai stiu eu ce masini bengoase baga gaz,inebuniti....majoritatea sunt "marocani" de la Sintesti care nu prea mai au bani de cand cu criza asta si decat sa bage benzina de milioane sau vanda mertanu sau gipanu si sa se faca de ras mai bine le pun gaz.....

Link to comment
Share on other sites

Lipsa de putere nu este foarte evidenta.In principiu exista o scadere de putere de 10-15% cand se foloseste gaz, insa se pare ca o instalatie performanta de gaz poate elimina aceasta diferenta.Banuiesc ca depinde de la instalatie la instalatie, insa nu cred ca operatia este fara urme in cazul in care se renunta la gaz.
Link to comment
Share on other sites

Lipsa de putere nu este foarte evidenta.In principiu exista o scadere de putere de 10-15% cand se foloseste gaz, insa se pare ca o instalatie performanta de gaz poate elimina aceasta diferenta.Banuiesc ca depinde de la instalatie la instalatie, insa nu cred ca operatia este fara urme in cazul in care se renunta la gaz.

 

pai ca sa nu mai fie diferenta de putere reglajul se face in asa fel incat consumul sa fie cu 10% in medie mai mare fatza de benzina(ne afectand amestecul"lambda")

Link to comment
Share on other sites

Lipsa de putere nu este foarte evidenta.In principiu exista o scadere de putere de 10-15% cand se foloseste gaz, insa se pare ca o instalatie performanta de gaz poate elimina aceasta diferenta.Banuiesc ca depinde de la instalatie la instalatie, insa nu cred ca operatia este fara urme in cazul in care se renunta la gaz.

 

pai ca sa nu mai fie diferenta de putere reglajul se face in asa fel incat consumul sa fie cu 10% in medie mai mare fatza de benzina(ne afectand amestecul"lambda")

 

 

Tu de ocupi cu asa ceva, instalatii pe gaz?

Link to comment
Share on other sites

Benzina fara aditivi nu exista. :)

Instalatiile de gaz au un computer separat?Poate explici un pic cum functioneaza instalatiile pe care le montezi.

 

da au computerul lor.

Unitatea electronica de control STAG 300(300+ -ultima de la tomasetto)

- opereaza cu orice tip injectie (full -group, semi-secventiala, secventiala);

- calibrare automata pentru orice tip de motor;

- nu necesita semnal TPS;

- emulator injectie incorporat;- sistemul care opreste injectiare in timp ce masina merge pe gpl

Senzor presiune GPL / Senzor MAP (simte cand presiunea scade sub limitele normale(cand e pe gata gazu) si o trece pe benzina)

Senzor temperatura GPL - citeste temperatura gazului inainte de a intra in motor pentru ca amestecul aer carburant sa fie perfect)

Senzor temperatura lichid racire - citeste temperatura reductorului de gaz pentru a sti computerul cand sa o treaca pe gaz( asta dimineata )

Senzor nivel GPL- asta e clar

Comutatorul si Buzzerul -pentru a comuta in ori ce moment de pe benzina pe gaz sau invers

- dimensiuni reduse;

- usor de instalat;

- indica nivelul de gaz

 

Reductor - Vaporizator TOMASETTO Achille AT09 ALASKA - in piese respectiva gazul se transofrma din stare lichida in stare gazoasa(gen pata calda la benzina)

 

Rampa injectie VALTEK / RAIL - injectoarele de gpl

 

 

functioneaa exact ca o injectie de benzina

timpii de injectie iicitesc de pe firele de semnal de la fiecare injector in parte dupa care computerul isi creeaza o harta unica pentru fiecare masina in functie de uzura pe care o are la momentul instalarii(care da, poate fi ajustata in caz de nevoie) la sfarsitul operatiuni masini i se face testeaza noxele (co/co2/hc/ si lambda de care discutam care e amestecul) dak ai fost atent cand ai facut itp

Edited by uniq
Link to comment
Share on other sites

Este vorba de un singur injector in galeria de admisie sau este vorba de injectoare separate pentru fiecare cilindru?Banuiesc ca aprinderea tine tot de computerul original al masinii, deci timpii de aprindere sunt pentru benzina.

 

ps

 

Nu am inteles partea cu aprinderea.De unde vine semnalul, de la computerul instalatiei de gaz sau de la computerul masinii?

Cum se verifica uzura, care sunt criteriile?

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

si mai montez si PRINS dar sunt foarte scumpe

 

Este vorba de un singur injector in galeria de admisie sau este vorba de injectoare separate pentru fiecare cilindru?Banuiesc ca aprinderea tine tot de computerul original al masinii, deci timpii de aprindere sunt pentru benzina.

 

ps

 

Nu am inteles partea cu aprinderea.De unde vine semnalul, de la computerul instalatiei de gaz sau de la computerul masinii?

Cum se verifica uzura, care sunt criteriile?

 

este vorba de 4 sau mai multe injectoare in functie de cate are masina cate unu pentru fiecare cilindru?semnalul vine de la calculatorul masinii, si este preluat de calculatorul de gpl

Ca sa intelegi mai exact in momentul in care injectorul 1 de benzina ar trebui sa deschida, se deschide injectorul 1 de gpl

Link to comment
Share on other sites

Da, insa nu inteleg cum este cu aprinderea.Aprinderea este calculata strict pentru benzina.Computerul instalatiei de gaz are vreo influenta asupra acestului lucru sau se foloseste aprinderea originala?

aprinderea ramane aceeasi... de ce sa schimbe dak timpi de injectie sunt aceeasi

Link to comment
Share on other sites

Pai timpii de injectie sunt una, timpii de aprindere sunt altceva. :)

Cum se face alimentarea?Exista pompe pentru gaz la benzinarii?

 

la noi in tzara se obesrva usor butelia de gaz care da poate fi in pompele de benzina sau doar stati de gpl

in afara romaniei pistolul de gpl e langa pistolul de benzina deci poti gasi diesel benzina gpl pe aceeasi pompa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.