Jump to content

instalatii gpl


uniq

Recommended Posts

eu NU i-as pune gpl, daca o sa imi iau benzina o sa iau si in calcul consumul, stiu la ce sa ma astept.

sincer, caut de ceva vreme auto pe benzina, si am decazut pana la opel ( :( ), cel putin motor 18 16v, si proprietarii se laudau ca au pus gaz. eu unul nu sunt pro gaz, intr-adevar mergi mai ieftin, dar prefer banzina.

 

la un 525 i consumul cred ca este undeva la 17-18% in buc, ceea ce nu este asa de exagerat, daca vrei 7% iti cumperi fiat albeea (cam acelasi spatiu , dar nu acelasi confort)

Link to comment
Share on other sites

e tot motor... dar de exemplu fsi de vw nu merge pe gpl.. si de astavreau sa vad care a montat sa fiu sigur ca merge ..

 

Fara suparare uniq, aceste intrebari trebui sa le adresezi celor care monteaza astfel de instalatii. Aici pe forum avem pasionati de BMW-uri nu de instalatii de GPL.

Deci, dute la un atelier de GPL si intreba-i pe ei daca merge sa pui pe masina ta asa ceva.

 

PS: Si eu sunt adeptul unei instalatii GPL, ba chiar am montata pe motorul meu asa ceva ( instalatie segventiala )

Constatarile mele sunt : - clar mai economic

- putere scazuta cu 5 %, asa am vrut eu. Se poate softa cu putere identica sau chiar mai mare, dar consumul creste

- motorul merge mai fin pe gaz

- singurul risc care trebuie sa il asum este infundarea injectoarelor de benzina, deoarece in momentul ce mergi pe gaz injectoarele de benzina se opresc, astfel se depune in capul lor calamina si le infunda. Dar la motorul meu M50 le pot desfunda cu usurinta ( ultrasunete )

 

Multi povestesc ca nu este bine sa pui ins. GPL deoarece strici motorul , mai exact arzi toate garniturile. Adevarul este ca un 10 % aceasta teorie este adevarata

Pe gaz temperatura motorului creste, explozia particulelor de gaz dezvolta o temperatura mai mare decat a particulelor de benzina. Un specialist mi-a zis ca temperatura creste cu 2-4 grade in afara camerei de explozie, in functie de turatia motorului ( implicit de cantitatea exploziei ). Mai povestea ca daca ti motorul turat peste 6000 aceasta temperatura creste pana la un maxim de 8 grade. Aceste 8 grade , in timp, ar putea fi un factor de deteriorarea garniturilor.

 

Acuma imi pun intrebarea. Cine isi monteaza GPL ( pentru a avea un consum redus financiar ) si ar tura motorul in halu asta ? Daca vrei sa turezi asa un motor NU MONTA GPL, e simplu. Parca e si o ironie aici " imi pun GPL ca-i mai ieftin, dar o turez pt ai face un consum mai mare "

 

LOL, ce fish sunt .

 

I-am raspuns la uniq, care el a pus intrebarea acuma un 1 an.

Sunt obosit, dupa 9 ore de munca am si eu o scuza. :sleep:

Link to comment
Share on other sites

 

 

LOL, ce fish sunt .

 

I-am raspuns la uniq, care el a pus intrebarea acuma un 1 an.

Sunt obosit, dupa 9 ore de munca am si eu o scuza. :sleep:

dupa ce am vazut postul tau, vroiam sa ii dau si eu un reply cum ca nu stiu cat de fiabile sunt motoarele de fsi, incercand o tehnologie noua cei de la vw cu amestec direct in camera pistonului.....apoi am vazut ca a postat pe prima pagina. :good:

Link to comment
Share on other sites

Legat tot de GPL , nu bagati de la Lukoil, ala de pe fundeni, sau poate si altele

. E putoros si mananca de rupe.

 

HUAAA LUKOIL

da am montat gpl de vreo 6 luni... masina merge ca si pe benzina diferente nu sunt,,,

apropo NU folositi bujii speciale de gaz ca sunt praf.... pe langa ca costa o avere nu fac nimic in plus doar ca la 10 000 km a trebuit sa le schimb ca una nu mai functiona

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Am avut anul trecut un golf 3, tot din 94, tot Euro 3 (asa scrie in carte am trecut raru fara probleme si am platit taxa aferenta pentru Euro 3). M-am interesat putin si am aflat ca , intradevar norma de poluare Euro 3 a intrat in vigoare in 1998. Masinile dinaintea acestui an, nu puteau avea aceasta norma (logic pentru ca nici nu aparuse) dar in urma unei reomologari se puteau incadra si la Euro 3, in functie de ce emisii aveau. Adica o masina care se incadreaza la Euro 2 s-ar putea incadra si la Euro 3. Asta cred ca este explicatia. Oricum nu prea ma intereseaza, dar e interesanta chestia.
Link to comment
Share on other sites

Ale dracu masini, la tine toate erau Euro 3, desi in 94 nu existase asa ceva.

 

La RAR, daca duci o Dacie 1310 recatalizata Euro 5, tot non-euro o omologheaza. Orice modificare ulterioara adusa, la noi la RAR este irelevanta.

 

Deci, mai taie-le.

Link to comment
Share on other sites

Scuzele mele, sunt aiurit. M-am uitat in certiicat si e Euro 2 :D. Nu stiu de ce am avut impresia ca e euro 3, poate din cauza timpului (am luat masina in 2008).

 

On topic. Am vazut pe diferite site-uri ca instalatia gpl secventiala este pentru motoare mai noi. Tot acolo am vazut ca se pot pune si instalatii cu injectie multipunct cu sau fara sonda lambda. De ce nu s-ar potrivi o astfel de instalatie pe un e36, 318i din '94?

Link to comment
Share on other sites

Fara suparare uniq, aceste intrebari trebui sa le adresezi celor care monteaza astfel de instalatii. Aici pe forum avem pasionati de BMW-uri nu de instalatii de GPL.

Deci, dute la un atelier de GPL si intreba-i pe ei daca merge sa pui pe masina ta asa ceva.

 

PS: Si eu sunt adeptul unei instalatii GPL, ba chiar am montata pe motorul meu asa ceva ( instalatie segventiala )

Constatarile mele sunt : - clar mai economic

- putere scazuta cu 5 %, asa am vrut eu. Se poate softa cu putere identica sau chiar mai mare, dar consumul creste

- motorul merge mai fin pe gaz

- singurul risc care trebuie sa il asum este infundarea injectoarelor de benzina, deoarece in momentul ce mergi pe gaz injectoarele de benzina se opresc, astfel se depune in capul lor calamina si le infunda. Dar la motorul meu M50 le pot desfunda cu usurinta ( ultrasunete )

 

Multi povestesc ca nu este bine sa pui ins. GPL deoarece strici motorul , mai exact arzi toate garniturile. Adevarul este ca un 10 % aceasta teorie este adevarata

Pe gaz temperatura motorului creste, explozia particulelor de gaz dezvolta o temperatura mai mare decat a particulelor de benzina. Un specialist mi-a zis ca temperatura creste cu 2-4 grade in afara camerei de explozie, in functie de turatia motorului ( implicit de cantitatea exploziei ). Mai povestea ca daca ti motorul turat peste 6000 aceasta temperatura creste pana la un maxim de 8 grade. Aceste 8 grade , in timp, ar putea fi un factor de deteriorarea garniturilor.

 

Acuma imi pun intrebarea. Cine isi monteaza GPL ( pentru a avea un consum redus financiar ) si ar tura motorul in halu asta ? Daca vrei sa turezi asa un motor NU MONTA GPL, e simplu. Parca e si o ironie aici " imi pun GPL ca-i mai ieftin, dar o turez pt ai face un consum mai mare "

 

LOL, ce fish sunt .

 

I-am raspuns la uniq, care el a pus intrebarea acuma un 1 an.

Sunt obosit, dupa 9 ore de munca am si eu o scuza. :sleep:

nu prea poti sa-l turezi la 6000 rp ca la 5500 rp trece singura pe benzina, asa e la mine la 525i e39, eu am pus instalatia secventiala acum o jumate de an chiar foarte multumit, parcurs 9000 km fara probleme, cat despre injectoare nu stiu cand apuca sa se depuna calamina sa se infunde deoarece pornirea se face pe benzina tot timpul indiferent ca ii iarna sau vara si pana nu atinge motorul temp de 40-60 grade nu trece pe gaz, altceva oricum la fiecare pornire porneste pe benzina indiferent ca motorul ii cald sau nu, dar trece mai repede pe gaz daca motorul e cald, eu zic in concluzie toate pornirile merg pe benzina nu cred sa se calamiteze injectoarele

Link to comment
Share on other sites

nu prea poti sa-l turezi la 6000 rp ca la 5500 rp trece singura pe benzina...

 

E destul de relativa treaba asta... la mine e (teoretic) la fel adica, la 5500 trece automat insa, in realitate poti ajunge usor pana pe rosu fara sa decupleze.

Din cate am inteles eu, softul face tranzitia si in fct. de necesitatea de "putere" a motorului.

 

Apropo de feedback, eu am in jur de 25.000 de km facuti deja si ma declar multumit de gpl.

Link to comment
Share on other sites

va salut.am si eu de aprox 5 luni gpl pe a mea (e36 316 m43b16 `93).acum vin si eu cu o intrebare....mie pe benzina imi lua cam 12 prin bucuresti....pe gaz in mod normal nu ar trebui sa fie undeva la ~ 13.5?.....de 2 saptamani din 17-19 nu pot sa o scot si mers la consum nu fugarita;inainte imi lua cam 14-15.... :( gaz am bagat de la lukoil dar cred ca renunt la ei ca am impreisa ca e si de la gazul lor ....afara imi ia cam 10
Link to comment
Share on other sites

Eu de cand mi-am montat instalatia le-am zis baietilor sa-mi scoata limitarea de 5500 rpm. Schimb in 6000 rpm pe gaz fara probleme, am aproape 30 000 km pe gaz, multumit pe deplin.

 

va salut.am si eu de aprox 5 luni gpl pe a mea (e36 316 m43b16 `93).acum vin si eu cu o intrebare....mie pe benzina imi lua cam 12 prin bucuresti....pe gaz in mod normal nu ar trebui sa fie undeva la ~ 13.5?.....de 2 saptamani din 17-19 nu pot sa o scot si mers la consum nu fugarita;inainte imi lua cam 14-15.... :( gaz am bagat de la lukoil dar cred ca renunt la ei ca am impreisa ca e si de la gazul lor ....afara imi ia cam 10

 

eu am tot 316i, dar e46 si motor de 1.9. In bucuresti imi consuma undeva la 12, dar de cand cu zapada asta mi-a ajuns si la 14 - 14.5. Consumul pe care il comunici tu mi se pare exagerat de mare, indiferent cum as alerga-o nu-mi consuma 19. Gaz bag 95% de la lukoil si ma declar foarte multumit.

Link to comment
Share on other sites

Clar consumul e exagerat, asta in cazul in care l-ai facut dupa metoda plin-la-plin...

 

Eu am un E46 318i si in ultimii 7500 de km am o medie de 9,8l la mers 25% urban 75% extraurban.

Consumul urban maxim pana acum a fost de 13,8

 

Gaz bag 95% de la lukoil si ma declar foarte multumit.

 

Si eu alimentez des la lukoil si e ok gpl-ul.

Din experienta de pana acum, pentru mine, prioritizarea e urmatoarea:

 

1. MOL sau Lukoil

2. Petrom

3. Rompetrol

4. Restul

Edited by AndreiQ
Link to comment
Share on other sites

va salut.am si eu de aprox 5 luni gpl pe a mea (e36 316 m43b16 `93).acum vin si eu cu o intrebare....mie pe benzina imi lua cam 12 prin bucuresti....pe gaz in mod normal nu ar trebui sa fie undeva la ~ 13.5?.....de 2 saptamani din 17-19 nu pot sa o scot si mers la consum nu fugarita;inainte imi lua cam 14-15.... :( gaz am bagat de la lukoil dar cred ca renunt la ei ca am impreisa ca e si de la gazul lor ....afara imi ia cam 10

 

 

Ce tip de instalatie ai? clasica sau secventiala?

Link to comment
Share on other sites

Instalatia este secventiala,tomasseto parca e.cred ca o sa ma duc sa o mai regleze azi.am fost acum 2 luni pt ca la fel se dereglase rau;imi fluctua relantiul si dadea in nas, dar acum nu are nici un simptom de genu...care ar fi motivul dereglarii .... Nu stiu ce sa zic...

 

@andreiq:consumul l-am facut de la plin la plin si ieri am zis sa ma duc sa bag de la agip de pe virturii si vreau sa zic ca mi-au intrat 51 litri gaz avand in vedere ca butelia mea e de 52..... cum s-a putut intampla chestia asta iar nu mi-o pot explica decat prin manevre la pompa....am zis sa schimb lukoil-ul sa vad poate e mai ok asta dar......si am obs ca la lukoil e mai scump gazul ca la agip

Edited by stalex2004
Link to comment
Share on other sites

@andreiq:consumul l-am facut de la plin la plin si ieri am zis sa ma duc sa bag de la agip de pe virturii si vreau sa zic ca mi-au intrat 51 litri gaz avand in vedere ca butelia mea e de 52..... cum s-a putut intampla chestia asta iar nu mi-o pot explica decat prin manevre la pompa....

 

Eu am tot tomasetto cu rezervor toroidal de 52l dar, mai mult de 45-46l nu imi intra la realimentare. Nu e normal sa iti intre atat de mult, poate fi chiar periculos.

Mai multe nu stiu sa iti spun insa poti detalia problema pe forumul de la Nordservice moderat de un tehnician GPL.

Link to comment
Share on other sites

Daca vrei Tomasetto, iti trebuie STAG 200 (secventiala).

In mare, instalatiile la 4 cilindri sunt la fel, se calibreaza dupa montare in functie de puterea motorului, si de parametrii cititi de la senzori.

Poate intre 1.6 si 1.8is sa difere doar injectoarele, nu stiu sigur asta, dar avand in vedere consumul apropiat, ar fi cam aceleasi si astea, in rest e la fel.

Link to comment
Share on other sites

Gandeste-te la spatiul care il ai... Nu ai unde sa bagi atata gaz. Pentur volum mare, rezervor toroidal + rezervor cilindric, ajungi undeva la aproape 100 litri (43+54), iar 80% din valoarea asta, ar fi in jur de 80 litri, dar dupa aia nu mai ai spatiu deloc, nici in portbagaj, compartimentul de la roata de rezerva ocupat....

Eu am optat pt rezervor cilindric, nu aveam rabdare sa ma plimb cu roata de rezerva prin portbagaj.

 

am si eu o intrebaer....am o instalatie secventiala tomasseto si de cateva zile cand fac plinul la gaz nu se mai aude baraitul respectiv cand ii taie gazul....ii baga gaz pana se vede pe pompa k nu mai poate baga....s-o fi dus vreo supapa de presiune de la instalatie? :( help

Cel mai bine mergi la cei de la service...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.