Jump to content

Metoda Regenerare DPF


clauberty

Recommended Posts

Motivele pot fi injectoarele sau turbina.

Aceeasi problema ca si tine am avuto si eu .

Problema a fost la filtrul de particule si anume.

2 ani am avut o bujie dusa plus termostatul inferior si mai tirziu am depistat si furtunul ce iese din EGR crapat dar era un pic, dar suficient cit sa bage fum.

Filtrul de particule nu me se regenera tevile le aveam curate.

Dupa ce am inlocuit filtrul a inceput sa se regenereze si destul de des. Tevile au inceput sa devina negre.

Am trimis filtrul la curatat si acum am yevile curate.

Deci daca iti arata pe teste ca filtrul ii ok si ca se regenereaza nu inseamna ca este si ok.

eu aveam 210000 km, iti dai seama ca filtrul era plin de funigine si regeneriduse mai des dadea pe afara .

Link to comment
Share on other sites

Motivele pot fi injectoarele sau turbina.

Aceeasi problema ca si tine am avuto si eu .

Problema a fost la filtrul de particule si anume.

2 ani am avut o bujie dusa plus termostatul inferior si mai tirziu am depistat si furtunul ce iese din EGR crapat dar era un pic, dar suficient cit sa bage fum.

Filtrul de particule nu me se regenera tevile le aveam curate.

Dupa ce am inlocuit filtrul a inceput sa se regenereze si destul de des. Tevile au inceput sa devina negre.

Am trimis filtrul la curatat si acum am yevile curate.

Deci daca iti arata pe teste ca filtrul ii ok si ca se regenereaza nu inseamna ca este si ok.

eu aveam 210000 km, iti dai seama ca filtrul era plin de funigine si regeneriduse mai des dadea pe afara .

am facut un test si pe injectoare si conform DIS sunt ok

 

unde ai curatat filtrul?

image(2).jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

http://www.4tuning.ro/magazin/diverse-88/curatitor-filtru-de-particule-id-77515.html a incercat pana la urma cineva asta?

 

Am nevoie de o solutie temporara rapida - DPF-ul meu e praf, desi nu se aprinde nimic pe bord, valorile sunt minim dublu fata de maxim si din 231 cai zici ca mai am 130.

Trebuie sa plec de 1Mai la mare, deci ar veni vreo 1000km de parcurs si mi-e frica sa n-o fortez. Urmeaza sa ii fac DPF off dar nu am timp pana plec la mare - daca ziceti ca nu merge cu sprayul de mai sus, mai bine sa o las acasa?

 

Sau, daca ar fi sa ii scot DPF-ul fizic - pot sa merg cu ea 1000km fara sa ii fac si softul de DPF off sau risc sa busesc ceva?

Multumesc !

 

P.S. - ca am vazut ca ziceti ca se regenereaza la drum lung - D.P.F.-ul nu mai vrea sa se regenereze din soft (automat/manual). La un drum recent de Austria am avut senzatia tot timpul ca am caluti mai putini (gen, 180) dar am crezut ca m-am obisnuit eu cu masina. Nu a fost asa, fapt confirmat imediat dupa ce m-am intors si am fost cu niste prieteni la niste teste - Octavia de 180caluti ma facea iar GTI stergea cu mine pe jos.

Link to comment
Share on other sites

@Myx - O sa incerc sprayul atunci si daca nu merge o las acasa. Raportez aici rezultatele.

@relu - multumesc de sugestie dar la cate regenerari a primit m-am saturat de el. afara cu el! :)

 

Apropo ca statistica, de pe la 170k a inceput sa faca fite iar acum la 180k nu mai vrea sa se regenereze.

Link to comment
Share on other sites

Un ptieten de al meu cu un 525 din 2007 la curatat la ei si la tinut nici un an ia sunat ca-ci ara in garantie si au zis ca nu este din vina lor.

Bine la el avea si eroare in bord.

Si eu acum am trimisa caseta de directie la reparat si ma gindeam daca tot sta masina atitea zile in service pina vine caseta sa trimit si filtrul la curatat, dar dupa ce am vazut ce a patit el am renuntat. Eu nu am erare in bord, filtrul se regenereaza dar destul de des deoarce circul mai nult in oras. La sfaturile persoanei la care imi repar masina am hotarit sa o lasam asa ca sa nu ii fac mai rau dupa curatare, mai merg cu ia asa, la drum lung se regenereaza frumos cam timp de 3-50 de km dupa care nu are treaba merge frumos.

Link to comment
Share on other sites

in acel moment are loc regenerarea, si anume motorul trage mai greu si e mai zgomotos si se aude undeva pe centrul masinii zici ca o toba sparta sau infundata, motorul trage mai greu deoarece fitrul atinge temperaturi ridicate si gazele se evacuiaza mai greu, am prins anul trecut o regenerare din aia generala de mi sa inrosit filtrul ca un fier incins de m-am speriat ca imi ia foc masina, mia aruncat pe esapament funigine alba cam 2 zile , probabil ce sa mai ars in filtru.
Link to comment
Share on other sites

incearca sprayul ala , altceva nu vad ce poti face , daca dai jos si nu faci soft va intra masina in avarie . Eu nu as pleca nicaieri asa , cel mai mare risc e sa trosnesti turbina .

 

+1..

Eu am patit-o, deci mai bine lasa masina acasa, daca nu apuci sa dai jos DPF'u, sau sa il cureti.. Cu spray'ul ala nu cred ca faci mare lucru, dar poti incerca..

Link to comment
Share on other sites

...imi scriu si eu opinia daca se poate si e permis...

am un 320d, din 2005 cu filtru DPF si din toate, mult citit pe alte forumuri si confirmat pentru mine (fara probleme in prezent) este necesar ca termostatele, EGR si apa, trebuie schimbate cand ies din parametri. La fel si bujiile trebuie (toate) sa fie functionale, stiindu-se ca pornirea motorolui se face mai greu cand raman doar 2 bujii. Bujiile au o durata de viata data de producator de 60000 km. Recomandabil sa se foloseasca originale (BERU) si la fel de recomandabil de dat mecanicilor priceputi pentru ca se rup usor la desfacere ramanand pe blocul motor..

 

masina am luat-o cu 235k in bord iar acum are 280k in 2 ani de posesie.

condus relativ linistit, 80% autostrada, regim 1800rot/min.

 

Sunt surprins sa citesc ca motorul ar trebui sa fie tinut in 3-3,5k rot/min...

Cred ca ar fi inutila, adica fara efect asemenea turatii.. daca regimul normal (temperatura, aer-clapete) de lucru al motorului nu e indeplinit...

 

cam atat.

Edited by beemer_owner
Link to comment
Share on other sites

Bujiile incandescente se schimba cand este nevoie. La 60.000km nu vad rostul si eu personal nu inteleg ce legatura au cu infundarea DPF.

...nici eu nu am aflat.. dar facand parte din aprindere si stiind ca cel putin o bujie nu functioneaza.. ar trebui schimbata(e). Am schimbat originalele (cred) la 250k daca imi amintesc bine... :) asta cand am aflat ca una nu functioneaza.

 

mai sus am spus 60000 pt ca atat zic producatorii..

Link to comment
Share on other sites

...imi scriu si eu opinia daca se poate si e permis...

am un 320d, din 2005 cu filtru DPF si din toate, mult citit pe alte forumuri si confirmat pentru mine (fara probleme in prezent) este necesar ca termostatele, EGR si apa, trebuie schimbate cand ies din parametri. La fel si bujiile trebuie (toate) sa fie functionale, stiindu-se ca pornirea motorolui se face mai greu canjnd raman doar 2 bujii. Bujiile au o durata de viata data de producator de 60000 km. Recomandabil sa se foloseasca originale (BERU) si la fel de recomandabil de dat mecanicilor priceputi pentru ca se rup usor la desfacere ramanand pe blocul motor..I

 

masina am luat-o cu 235k in bord iar acum are 280k in 2 ani de posesie.

condus relativ linistit, 80% autostrada, regim 1800rot/min.

 

Sunt surprins sa citesc ca motorul ar trebui sa fie tinut in 3-3,5k rot/min...

Cred ca ar fi inutila, adica fara efect asemenea turatii.. daca regimul normal (temperatura, aer-clapete) de lucru al motorului nu e indeplinit...

 

cam atat.

 

adaug la acest post ca obisnuiesc sa pun 50 litri motorina, alternand scumpa cu iefti. cand pun ieftina adaug un aditiv.

a, pentru ca regenerarea sa aiba loc, in rezervor trebuie sa fie cel putin 15% carburant..

Edited by beemer_owner
Link to comment
Share on other sites

am gasit acest site care da cateva detalii specifice procesului de regenerare a DPF (daca imi este permis un link):

http://uk-mkivs.net/topic/31023-dpf-regeneration-information-must-read-for-all-drivers-of-dpf-equipped-cars/

doua lucruri care le-am aflat mai nou si cu caracter definitiv sunt:

1. tot sistemul de control, senzori, conectori, clapete.. trebuie sa fie intact

2. cu fiecare regenerare putina motorina intra in circuitul de ungere a uleiul scurtandu-i viata...

Link to comment
Share on other sites

am gasit acest site care da cateva detalii specifice procesului de regenerare a DPF (daca imi este permis un link):

http://uk-mkivs.net/topic/31023-dpf-regeneration-information-must-read-for-all-drivers-of-dpf-equipped-cars/

doua lucruri care le-am aflat mai nou si cu caracter definitiv sunt:

1. tot sistemul de control, senzori, conectori, clapete.. trebuie sa fie intact

2. cu fiecare regenerare putina motorina intra in circuitul de ungere a uleiul scurtandu-i viata...

 

..revin un pic cu urmatoarea teorie bazata pe documentul relativ oficial din linkul de mai sus unde descrie ca fiind simptomatic faptul ca motorina sa ajunga in baia de ulei contaminand-ul. Stiu ca in timpul regenerarii mai mult carburant se consuma pentru regenerare. Am aflat se intampla unora sa descopere motorina in ulei... Si asta din cauza ca daca in timpul regenerarii o bujie pe un cilindru NU functioneaza producand temperaturi instantanee mari pt DPF ....injectorul purjand mai mult motorina isi gaseste drum spre baia de ulei.

 

As vrea sa cred ca nu e teorie ceea ce concluzionez. Bujiile functionand produc acele conditii de ardere a noxelor din DPF.

Pai, altfel cum?

Link to comment
Share on other sites

Bujiile incandescente se schimba cand este nevoie. La 60.000km nu vad rostul si eu personal nu inteleg ce legatura au cu infundarea DPF.

daca nu functioneaza una nu porneste regenerarea filtrului , nici eu nu stiam dar mi-au confirmat in service . Eu aveam 2 moarte , ca urmare in timpul iernii tot apareau erori pe Dpf (regenerari prea dese ) incerca si nu reusea pt ca nu crestea temperatura gazelor .

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@Myx - O sa incerc sprayul atunci si daca nu merge o las acasa. Raportez aici rezultatele.

Poti sa te caci pe el spray. Am fost la mecanic si mi l-a bagat in locul la sonda lambda. dupa jumatate de tub, pornit putin motorul, oprit, bagat cealalta jumatate, asteptat putin la relanti si dupa aceea putine ture.

A inceput sa faca fum alb la greu (prima oara cand am vazut-o sa faca). M-am fericit si am precat la drum. Din pacate a inceput ploaia si nu am reusit sa imi mai dau seama cat timp a mai facut fumul acela alb.

 

In fine - dupa vreo 50min / 60km m-am intors si am pus-o pe tester - la 2000rpm 370mbar (max 150mbar admis).

I-am dat dupa un regen din tester si am mai facut vreo 40km. Masina merge mult mai bine acum, dar nu la parametrii.

 

In concluzie, nu-i bun de nimic sprayul respectiv. De abia astept sa scot DPF-ul afara ca mi-a facut numai draci de vreo 10luni incoace (regenerare din tester, iarasi mergea, iarasi se belea dupa 2luni - si se belea din ce in ce mai des). In astia aproximativ 10k km, mi-am facut numai draci. Da-ti-l afara de la primele semne de fite.

P.S. de vreo 6k km incoace am condus in majoritatea timpului peste 1900rpm (inclusiv oras) si tot degeaba.

Link to comment
Share on other sites

am scris mai sus ca un amic la curatat la Odarheiu Secuiesc si nu la tinut nici macar un an. Merge mai mult cu ia in afara ca-ci face drumuri dese in Austria si Turcia, asa ca nu stiu ce sa mai cred ca curatatrea daca merita sau nu, probabil este in functie de cit de infundat este.
Link to comment
Share on other sites

Eu l-am curatat prin noiembrie si de atunci am facut aproximativ 12k si nu mai am probleme. Si circul preponderent in oras. La un tester in mers aveam presiuni foarte mici, semn ca regenerarile si-au facut treaba. poate confirma user-ul Unknovvn care mi-a facut testul.
Link to comment
Share on other sites

..in ignoranta si "protestul" meu de pana acum... pentru ca nu intelegeam de ce se schimba complet cateodata DPF-ul si nu stiu cati altii stiu ce urmeaza sa spun .... aceste filtre DPF au o durata lor de viata LIMITATA pentru ca se umplu cu poluanti in DOUA FORME. Prima forma este funingine (soot, in engleza) continand zinc, calciu, magneziu sub forma de sulfat, fosfati si in cea mai buna parte aditivi ai uleiului sin baie ...care vor fi arse cand se produce regenerarea, aceste regenerari fiind pasive sau active astea pana in limita max de 75% din capacitatea lui si apoi FAPTUL CA IN TIMP se umple si cu A DOUA FORMA - cenusa (ash, in engleza..) Iar aceasta cenusa NU POATE FI ELIMINATA decat prin CURATIRE MECANICA (clatire cu jet de apa..) cu riscul de a afecta platina sau ale elemente ale filtrului..

 

Deci practic acestea se umplu putin cate putin cu, cenusa in urma fiecarei regenerari.

Edited by beemer_owner
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Fratilor cum fac sa dau jos filtrul de particule pe un X3 3.0 din 09.2008 motor M57N2? Am dreptate daca spun ca nu este o piesa separata, formeaza o singura piesa cu catalizatorul?

Are cineva un ghid de demontare sau macar explicat in cateva cuvinte ca sa imi dau seama daca ma apuc sau nu?

 

A doua problema, tinand cont ca mie mi-a curs ulei de la clapetele din gelaria de admisie si este posibil sa fi afectat bujiile si ce mai este pa acolo pe sub galeria de admisie, prin ce metoda as putea verifica daca bujiile mele sunt functionale?

La un moment dat mi-au dat din service o lista cu erori, printre care apareau toate bujiile cu eroare (glow plug activation) dar suprinzator nu mi-aus zis nimic, noroc ca am vazut lista in dosarul lor si am cerut o copie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.