Jump to content

Metoda Regenerare DPF


clauberty

Recommended Posts

La mine au fost 2 bujii arse plus un termostat care nu lucra in parametri. Asa cum am mai scris pe prezentul topic eu l-am curațat și de atunci nu mai am probleme. BineĂŽnțeles cĂŁ am ĂŽnlocuit și bujiile și termostatul. Costul operațiunii de curĂŁțare a fost 600 ron.
Link to comment
Share on other sites

Am si eu o problema cu al meu 320d E91 din 2009.

Se aprinsese in bord martorul Motor cu mesajul pierdere putere. Am pus testerul si pe lângã cele 3 erori (vezi poza) Îmi mai dãdea o eroare cu Water Pump.

Mecanicul a vrut sa facĂŁ o regenerare forĂâşata dar nu a reuĂâ˘it.

Sa fie de la termostat?

 

 

 

EnvoyĂŠ de mon iPhone en utilisant Tapatalk

 

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160403/65ff1952df04b0731e12e3ccb353e280.jpg

 

 

EnvoyĂŠ de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

conteaza si senzorul de gaze de pe esapament la regenerare ?

 

@DanMTK http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?s=&...st&p=988602

 

daca nu esti convis intreaba-l pe Goagle :)

 

@tzucul Dupa chestia asta dispare eroarea de filtru DPF de pe monitor automat sau mai precis nu mai apare :lol:

 

@dracula Prin diagnoza se seteaza la Km la valoarea unu PDF nou/schimbat, diagnoza va varifica presiunea si daca e in parametri totul e OK

 

 

@dvdcore de daunat nu dauneaza pt ca EGR in sine dauneaza mult mai mult cand e activ

 

@zyppo pt ca masina face deja cand e prea tarziu si presiunea pe evacuare poate sa distruga motorul, si pt ca unii oameni chiar nu au drumuri lungi de facut

 

si al doilea motiv:

da isi face rgenerare cu conditia sa ai toate bijiile bune si daca presupunem ca functia se activeaza ca trece turatia motorului peste 3000 si se mentine acolo cel putin 5 minute dar cand scade sub 3000 functia devine inactiva, sa te vad eu prin oras cu turatii de 3000 de ture timp de 30 ->45 min fara sa scazi sub 3000

 

@krysttall detaileaza te rog :)

 

@zyppo ce tine de schimbatul DPF - ului in postul 14 jungi la situatia asta doar daca deja presiunea pune in pericol motorul, insa nici atunci nu se schimba ci se curata cu presiune inalta, exista masina dedicata de curatat DPF

 

Filtru DPF nu isi pierde in proprietati, e doar o sita deasa care opreste trecerea paticulelor rezultate in urma arderii motorinei

 

"regenerare" inseamna defapt cresterea temperaturii gazelor de esapament cu ajutorul bujiilor incandescente si combinatia de gaze fierbinti si presiune (creata cu turatii de peste 3000 rpm) duce la descompunerea particulelor captate de filtru si eliminarea lor = regenerare

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

as adauga http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...c=64973&hl=

 

 

curatatul de filtru costa 110 euro

 

am garantia a 15 masini/clienti asta fara alte marci de masini ca suntem la capitolul bmw

 

ofer garantie fara nici o discutie insa daca aveti bujii / releul de bujii defecte/defect neaparat trebuie remediata problema :)

 

si ce e si mai important galeria de admisie daca lagarele clapetelor sunt uzate uleiul fierbinte se scurge pe releu si pe instalatia electrica aflata sub galerie si se distruge

 

categoric si bujiile care intra in scurt distrug releul de bujii fara nici o discutie

 

sunt doua solutii

 

1 galerie noua 19 milioane

 

2 se anuleaza systemul de clapete

 

la varianta 1 nu nu am ce comenta doar faptul ca dupa 120 de mii km iarasi trebuie schimbata

 

la varianta 2 e pe viata masinii

 

bun acu ce efecte negative are variant 2

 

nici unu daca dorti incepem un topic pe tema asta

 

avantaje nu va mai fi probleme cu galeria de admisie .

 

 

un exemplu: galeria de evacuare la e60 e din tabla corect ? :) se fisureaza ajunge sa se umple cu funingine partea dreapta a motorului si chiar sa ia foc de la asta am avut 2 masini care au luat foc pe autostrada un X5 si un E60 -> da a reusit sa il stinga la timp dar nu a fost funy :twoup:

 

se inlocueste cu galerie de e39 care e din fonta si e pe viata :twoup:

 

Ce solutii exista pentru un F11 cu motor 2.0d la care pe tester apare ca filtrul de particule e aproape gata ,cu mentiunea ca la bord nu a aparut inca nimic

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut,

 

Am si eu o problema cu senzorul de presiune gaze de evacuare (back pressure sensor), acum 3000 de km mi s-a aprins martorul pentru filtru de particule, am facut o diagnoza si ca eroare am avut senzorul respectiv, eroare capatata la 190000, deci teoretic si-a mai facut regenerari. Am inlocuit senzorul cu unul de la dezmembrari dar tot aveam eroarea, intre timp dupa un drum de 400 de km s-a stins martorul din bord. Am facut si test cu un senzor de pe o masina la care mergea perfect (nu avea niciun fel de eroare) si aceeasi eroare care nu se poate sterge, am verificat si cablajul si nu sunt probleme de genul rupturi sau izolatie distrusa.

Masina este e60 din 2010, 230000 km, merge fara probleme, din cand in cand parca se simte foarte putin lipsa de putere dar este posibil doar sa mi se para.

 

Este posibil sa fie vreo siguranta sau vreun releu defect?

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Salutare,

 

Am un e90 318d din 2009 cu 260.000km. Mi s-a aprins eroare in bord cu senzorul de particule. Masina trage in continuare la fel de bine ca si inainte de aparitia erorii cu DPF.

 

Am incercat procedura de regenerare pe autostrada(mers in 3000 rpm pentru 70 de km) si nimic. Nu s-a stins.

 

Am fost aseara la un prieten pentru o diagnoza. In afara de eroarea cu filtrul de particule nu mai aveam nici o eroare. Aparea activata cererea pentru regenerare, dar procesul de regenerare era inactiv. Chiar si pe autostrada, mers cu ea mai turata...nu am reusit sa il activam.

 

Ce ni s-a parut ciudat a fost ca Temperatura esapamentului inainte de filtrul de particule era -40. ma gandesc sa nu fie cumva acel senzor de temperatura defect, si din cauza aceasta sa nu se mai activeze nici regenerarea DPF-ului.

 

A mai intalnit cineva problema asta cu senzorul respectiv? E greu de schimbat? Cam cat ar costa unul?

 

Multumesc!

Salut, am aceeiasi problema si vroiam sa stiu daca ai rezolvat si in ce fel. Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Salut, am aceeiasi problema si vroiam sa stiu daca ai rezolvat si in ce fel. Multumesc.

 

Salut,

 

Aceeasi problema am avut-o si eu, am avut eraorea 480 pe filtrul de particule, dupa care si eroarea 481 si s-a aprins si in bord, la mine a fost senzorul de temperatura defect si nu si-a facut regenerarea vreo 14000 de km, am inlocuit senzorul si am portnit procedura de regenerare din rheingold si a functionat perfect. Senzorul se poate verifica foarte simplu daca este defect cu un aparat de masura, se desface mufa, are doar doua fire si se verifica continuitatea. Ca si cost este aproximativ 270 Ron si il poti inlocui si tu daca este defect. Dupa inlocuire nu porneste regenerarea singura, trebuie respectata procedura din rheingold.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

buna seara,

Am facut o citire erori si am gasit 00480A - DDE particulate filter system si 004D03 - DDE exhaust back pressure sensor. Am sters erorile, si dupa o saptamana am citit iar, nu mai aparusera. Am citit valoare de 48 km de la ultima regenerare si aproape o ora si valoarea la Exhaust gas backpressure in 2 seturi de valori diferite: motor oprit -4 bar, la relanti -16bar, la 2000 in treapa 4 46 bar, la 3000 in treapta 4 60 bar. Am oprit-pornit motorul si am avut 0 bar la motor oprit, 12-15 bar la relanti, 55-60 bar la 2000 in treapta 4 si 115-120 bar in treapta 4 la 3000 rpm.

1. Care e presiunea normala si maxima ?

2. posibil sa faca figuri senzorul de presiune ? ma gandesc ca nu are cum sa fie presiune cu - nicicand....

3. am mai citit ca si altii de pe forum au gasit -40.05 grade celsius exhast gas before particulate filter... pana la urma e normal? voi masura continuitatea cum am citit pe aici zilele care urmeaza....

 

Multumesc anticipat!

 

e90 lci 318dA 103kw 2009

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut! Stie cineva daca eroarea "S 0398 - Power management, battery condition: Battery faulty or worn out" poate afecta regenerarea DPF ? DPF nu si-a mai facut regenerare de 12mii km :( nu imi arata ca e infundat dar totusi mi se pare foarte mult. Soot mass imi da ca e undeva la 60g ceea ce e mare. O alta intrebare ar fi daca bujiile arse apar pe tester. Alte erori permanente nu am ...doar cea legata de baterie. Masina porneste fara probleme. Termostatul e ok adica deschide la 87 grade. Ce altceva ar putea impiedica regenerarea automata si sa nu apara pe tester ? Multumesc.

 

P.S. Masina din semnatura.

Edited by costinlogin
Link to comment
Share on other sites

Unde intri sa vezi cand a facut ultima regenerare ?

 

Nu am masina in apropiere sa-ti spun pas cu pas dar din ce-mi amintesc selectezi DDE --> call up function --> dupa care selectezi din stanga ce vrei sa-ti testeze. Ai o lista mare printre care si 745 Distance travelled since last regeneration iar 746 e durata in ore de la ultima regenerare.

Link to comment
Share on other sites

Ok , mersi mult , ca aproape in fiecare zi am tot intrat dar nu am reusit sa gasesc , restul functilor cu testare si sa vad ce presiune am, am gasit dar asta cu ultima regenerare numai nu o gaseam. Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Buna ziua. La mine face regenerare cam la 350-400 km. E normal? Eu am avut si eroare pe senzorul de backpressure si il suspectez ca da informatii false.

Ma poate ajuta si pe mine sa.mi spuna care e diferenta intre senzorul 3 si 5? Ambele sunt trecute ca pressure sensor. Multumesc

 

post-69849-0-32197600-1498020673_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Salut! La F10 ĂŽși face regenereazĂŁ singur? Si daca da, cum? Mai trebuie sa ajut masina int-un fel?

Multumesc!

 

Isi face singura regenerare. Eu sincer nu mi-am dat seama niciodata pana acum cand si-a facut regenerare, dar nu cred ca-i bai. In caz de ceva vei primi eroare in bord sau pe diagnoza.

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua. La mine face regenerare cam la 350-400 km. E normal? Eu am avut si eroare pe senzorul de backpressure si il suspectez ca da informatii false.

Ma poate ajuta si pe mine sa.mi spuna care e diferenta intre senzorul 3 si 5? Ambele sunt trecute ca pressure sensor. Multumesc

 

post-69849-0-32197600-1498020673_thumb.png

E normal sa faca regenerare dupa 350 km.

Primul senzor, din fata masoara presiunea de la intrare; cel din spate masoara presiunea la iesire. Apoi este calculata diferenta si data pe tester sau alarmata cand este prea mare, adica filtrul DPF plin, sau aproape plin, cam tarziu pentru regenerare ... :lookaround: :fear:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Am urmatoarea nedumerire. Am inteles ca daca bujiile incandescente nu functioneaza, nu se face regenerarea filtrului de particule. Acest lucru l-am si constatat anul trecut cand regenerarea nu pornea din cauza releului de bujii care era defect. Am schimbat releul si cele 3 bujii, si regenerara a inceput sa functioneze. Ieri am rulat o diagnoza cu aplicatia Carly, si imi da mesaj ca bujia de la cilindrul 2 (schimbata cu bujie noua BERU exact acum un an), e defecta. Tot cu aplicatia Carly, m-am uitat cand a fost facuta ultima regenerare, si mi-a indicat 270km. Am mers de la Piata Scanteii si pana in Otopeni si am verificat iarasi cand a fost facuta ultima verificare si surpriza: indica 9 km. Am rulat iarasi diagnoza dar eroarea de bujie arsa e tot acolo, chiar daca o sterg, tot apare la o noua scanare. Inteleg deci ca regenerarea se desfasoara chiar daca am o bujie incandescenta arsa?

Masina este BMW e90 , motor M47 de 163 cai.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.