Jump to content

Metoda Regenerare DPF


clauberty

Recommended Posts

DPF asta e un filtru care capteaza si retine anumite particule rezultate din arderea motorinei.

Adica le impiedica pe doamnele particule sa ajunga in atmosfera.

Am inteles bine?

Daca da, inseamna ca la regenerarea/curatirea filtrului, particulele oricum sunt eliminate....

Ce rost are filtrul asta?

Link to comment
Share on other sites

stiu ca voi vorbiti aici de seria 5 dar ma gandesc ca informatiile se potrivesc si pe la seria 3 asa ca am si eu o intrebare la voi: la un e90 3 litri diesel cu dpf unde se poate vedea starea filtrului? in idrive la meniul unde sunt si placutele si restul nu apare dpf. am gasit o poza pe net si in ea aparea acolo. mai exista alta locatie sau alta metoda sa pot vedea starea lui? multumesc!
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salutare

 

 

Daca filtrul de particule nu se regenereaza nici cum se poate demonta si curata si va fi ca nou garantat

 

 

pana acu am facut la 8 masini printre care si VW Audi

 

530, 535 biturbo 330 330 biturbo 525 si va fi ca nou ...

 

 

garantat !

 

 

daca din nefericire ati dat gauri in el gasiti unul la second se curata si e totul e ca nou :twoup:

 

starea filtrului se vede pe diagnoza prin masurarea presiunii intre catalizator si DPF

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

va salut am un e60 525d lci si cu ceva timp am scos filtru de particule, baietii de acolo mi-au sudat o teava mica si subtire pentru a pacali senzoru spuneau ei, a pus testeru pe ea sa codeze masina sau ceva de genu, toate bune si frumoase, pana intr-o zi cand nu-mi mai pornea masina, pornea foarte greu pe idrive aparand mesaje de pump fuel failed, abs si dsc stateau aprinse , 1 data am crezut ca pompa este dusa, am fost la filaret si cei de acolo mi-au pus-o pe tester au vazut ca senzoru de la dpf nu mai functiona, le-am explicat, am lasat-o acolo pentru a depista situatia deoarece dimineata nu pornea avea erorile acelea, a 2-a zi mi-au schimbat un releu, spun ei din cauza ca am scos filtru de particule, acum masina merge bine dar am observat ca am consum 12, ceea ce in mod normal consuma 9.5 la stilul meu de condus, cu jentile originale cauciucuri de vara, in prezent, in vara acestui an am cumparat jante pe 18 originale bmw, unde consumul era 12 era si normal avand jentile mai mari si mai late 265 pe spate si fata 245, iar acum cu jentile originale 16 si cauciucuri iarna consuma tot 12 poate si mai mult 12.5, sa fie oare din cauza senzorului ca este defect ceea ce nu cred pentru ca nu are ce sa mai caute acolo in mod normal...ce poate fi?
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Procedeul urmat de mine la inceput a fost cel descris de documentatia BMW

 

activare procedura regenerare

 

si tinut motorul in turatii de 3000 -> 3500 pe autostrada timp de 30->45 de min

 

 

Metoda mai sanatoasa zic eu (parere personala) si mai rapida

 

1 Eliminarea sursei care genereaza particule inutile ->EGR scoateti furtunul vacum si puneti banda izolatoare pt a feri de praf

2 Circulati asa pana ce pe test presiunea dintre filtru catalizator si DPF sau PDF :twoup: sa ajunga la normal

3 Presiunea a scazut la jumatate dupa doar 150 km parcursi in oras fara EGR

4 testul l-am facut pe doua masini identice e60 care aveau aproape aceeasi presiune +/- 1->4 mbar

 

cobai nr1 a plecat pe autostrada si a parcurs peste 500 km cu indicatii urmate dupa documentatie BMW

cobai nr2 a ramas la vatra si si-a vazut de treburile de zi cu zi

 

la urmatoarea testare cobai nr2 a iesit in avantaj cu 80 mbar

 

testele s-au facut cu motorina alpin diesel alimentata unu dupa celalat de la aceeasi pompa, ledul de rezerva combustibil activ al ambele

 

nu lucrez la OMV sau sa am beneficii ca va spun tipul de combustibil folosit

 

Va rog sa nu urmati indicatiile date mai sus, daca le urmati e pe raspunderea voastra :twoup:

 

Nu sunt reprezentant BMW (doar pasionat :twoup: )

 

Combustibilul folosit l-am precizat in caz ca folositi motorina pt tractoare (sau de la soferii de cisterne care inainte de a duce combustibil la pompa a avut un transport de lac si au uitat/omis sa spele cisterna) si nu veti obtine rezultatele dorite :twoup:

 

Apropo se va aprinde check engine/martor motor (sonda galbena, motor cu elice deasupra, becul galben...) daca urmati metoda descrisa mai sus.

 

La reconectarea furtunului vacum check engine dispare ca prin minune :twoup:

 

:) :) :twoup:

Salut , procedura spusa de tine ar merge si la un E90 care are becul de DPF aprins ? si prin scoaterea furtunului de vacuum EGR s-ar aprinde si Check Engine-ul?

Link to comment
Share on other sites

Nu incercasem regenerarea DPF-ului, ci demontasem galeria de admisie si la remontare am uitat sa pun si furtunul EGR-ului. Am pus testerul pe masina sa vad de unde e eroarea si era de la EGR. Am pus furtunul si eroarea a disparut imediat din bord si am sters-o cu testerul din memoria DDE.

Insa am mers vreo 10 km cu furtunul scos pana mi-a aparut eroarea in bord.

Link to comment
Share on other sites

Salutare

 

e greu pt mine cu pm mai ales ca e cu "paravan"

 

 

curatat filtru de particule

 

se demonteaza se trimite la timisoara se curata se returneaza se monteaza si e ca nou

 

o diagnoza pt verificarea valorilor si pt resetare / precizare de schimbare filtru particule pt ca se face ca nou

 

ex inainte de curatare

 

- relanti 75 milibari max permis 65

 

- la 4000 rpm 480 max permis 250

 

dupa curatare la 4000 rpm 8 milibari

 

 

garantez minim 200 000 km cu conditia sa nu aveti bujii arse sau releu de bujii ars pt ca altfel in 40 000 e gata inapoi umplut

 

pretentii la garantie doar cu dovada ca nu aveti bujii arse sau releu ars

 

 

sincer acu singurul motiv pt care se umple filtrul de particule sunt bujiile defecte si releu de bujii ars

 

da si ar mai fi motorina noastra de cea mai buna calitate :) pt asta o data la 6 luni ok prea mult pt unii o data la an faceti un plin adaugati aditiv de motorina de calitate :twoup: hai macar acu nu va fie mila de bani odata pe an si un drum lung de preferat pe autostrada si sa o tineti 3500 4000 rot/min timp de 45 de minute -> fie sa mergeti mai turat ca la noi nu se poate altfel

 

dus si intors

 

 

mai pe romaneste cand aveti un drum lung de facut puneti aditiv de buna calitate si un pic mai turata

 

cei cu cutie automata nu bagati motive ca regenerati filtru de particule la amenda de radar :)

 

am la activ 15 filtre

 

in continuare intrebari si exercitii .... :twoup:

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

Procedeul urmat de mine la inceput a fost cel descris de documentatia BMW

 

activare procedura regenerare

 

si tinut motorul in turatii de 3000 -> 3500 pe autostrada timp de 30->45 de min

 

 

Metoda mai sanatoasa zic eu (parere personala) si mai rapida

 

1 Eliminarea sursei care genereaza particule inutile ->EGR scoateti furtunul vacum si puneti banda izolatoare pt a feri de praf

2 Circulati asa pana ce pe test presiunea dintre filtru catalizator si DPF sau PDF :twoup: sa ajunga la normal

3 Presiunea a scazut la jumatate dupa doar 150 km parcursi in oras fara EGR

4 testul l-am facut pe doua masini identice e60 care aveau aproape aceeasi presiune +/- 1->4 mbar

 

cobai nr1 a plecat pe autostrada si a parcurs peste 500 km cu indicatii urmate dupa documentatie BMW

cobai nr2 a ramas la vatra si si-a vazut de treburile de zi cu zi

 

la urmatoarea testare cobai nr2 a iesit in avantaj cu 80 mbar

 

testele s-au facut cu motorina alpin diesel alimentata unu dupa celalat de la aceeasi pompa, ledul de rezerva combustibil activ al ambele

 

nu lucrez la OMV sau sa am beneficii ca va spun tipul de combustibil folosit

 

Va rog sa nu urmati indicatiile date mai sus, daca le urmati e pe raspunderea voastra :twoup:

 

Nu sunt reprezentant BMW (doar pasionat :twoup: )

 

Combustibilul folosit l-am precizat in caz ca folositi motorina pt tractoare (sau de la soferii de cisterne care inainte de a duce combustibil la pompa a avut un transport de lac si au uitat/omis sa spele cisterna) si nu veti obtine rezultatele dorite :twoup:

 

Apropo se va aprinde check engine/martor motor (sonda galbena, motor cu elice deasupra, becul galben...) daca urmati metoda descrisa mai sus.

 

La reconectarea furtunului vacum check engine dispare ca prin minune :twoup:

 

:) :) :twoup:

Salut , procedura spusa de tine ar merge si la un E90 care are becul de DPF aprins ? si prin scoaterea furtunului de vacuum EGR s-ar aprinde si Check Engine-ul?

 

prima data e nevoie de o diagnoza sa vedem gradul de incarcare a filtrului

 

dar parerea mea e ca mai bine la curatat cu el

Link to comment
Share on other sites

clauberty sa traiesti pentru valorile maxime admise scrise.

Cat costa o curatare?

 

 

as adauga http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...c=64973&hl=

 

 

curatatul de filtru costa 110 euro

 

am garantia a 15 masini/clienti asta fara alte marci de masini ca suntem la capitolul bmw

 

ofer garantie fara nici o discutie insa daca aveti bujii / releul de bujii defecte/defect neaparat trebuie remediata problema :)

 

si ce e si mai important galeria de admisie daca lagarele clapetelor sunt uzate uleiul fierbinte se scurge pe releu si pe instalatia electrica aflata sub galerie si se distruge

 

categoric si bujiile care intra in scurt distrug releul de bujii fara nici o discutie

 

sunt doua solutii

 

1 galerie noua 19 milioane

 

2 se anuleaza systemul de clapete

 

la varianta 1 nu nu am ce comenta doar faptul ca dupa 120 de mii km iarasi trebuie schimbata

 

la varianta 2 e pe viata masinii

 

bun acu ce efecte negative are variant 2

 

nici unu daca dorti incepem un topic pe tema asta

 

avantaje nu va mai fi probleme cu galeria de admisie .

 

 

un exemplu: galeria de evacuare la e60 e din tabla corect ? :) se fisureaza ajunge sa se umple cu funingine partea dreapta a motorului si chiar sa ia foc de la asta am avut 2 masini care au luat foc pe autostrada un X5 si un E60 -> da a reusit sa il stinga la timp dar nu a fost funy :twoup:

 

se inlocueste cu galerie de e39 care e din fonta si e pe viata :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

------garantez minim 200 000 km cu conditia sa nu aveti bujii arse sau releu de bujii ars pt ca altfel in 40 000 e gata inapoi umplut -----

------ofer garantie fara nici o discutie insa daca aveti bujii / releul de bujii defecte/defect neaparat trebuie remediata problema ------

 

la ce te referi , cu ce afecteaza bujiile dpf-ul ??

 

 

 

 

si ce e si mai important galeria de admisie daca lagarele clapetelor sunt uzate uleiul fierbinte se scurge pe releu si pe instalatia electrica aflata sub galerie si se distruge

 

categoric si bujiile care intra in scurt distrug releul de bujii fara nici o discutie

 

La ce te referi , cu ce afecteaza bujiile dpf-ul ??

 

Mie pe tester imi da eroare de releu si cele 6 bujii ? deci ce sa inteleg? masina la -3-4 porneste greu din a 2a a 3-a...

Ii dau cheie da sa o ia si se opreste imediat, pana cand porneste trepidand cateva secunde si isi revine ?

Ce parere ai referitor la aceasta problema ?

Link to comment
Share on other sites

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/64973-bujii-incandescente/page__p__869375#entry869375 :geek:

 

 

punctul 2 este si in ro daca nu merge engleza

 

cand se intrunesc anumite conditii in timpul rularii bujiile sunt activate pt a creste temperatira gazelor de evacuare.

 

Cresterea temperaturii gazelor duce la arederea micsorarea particulelor captate de filtru si eliminarea lor.

 

Asta se numeste regenerare de filtru de particule pe masina.

 

Are loc doar si numai daca toate bujiile sun bune si binenteles releul de bujii :excl:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

OK, dupa procesul asta mega complex pe care cu siguranta nu as avea cunostintele sa il fac si cred ca 95% din utilizatori nu ar avea, ce se intampla cu warning-ul din bord? Eu mai am +2000 km. Ce se intampla, il resetez manual? Se reseteaza el automat pt ca stie ca am mers 484000 de km pe autostrada fix intre 3000 si 4500 de ture ca in filmul Speed cu Keanu Reeves?

 

Acuma ma iertati, va rog, dar chiar este foarte COMPLEXA procedura si ... banuiesc ca exista si niste riscuri daca nu s-a regenerat.

 

Daca producatorul recomanda schimbarea acestuia dupa 200 000 km, banuiesc ca trebuie sa ne conformam! Din pacate eu am 125 000km si imi spune ca trebuie sa il schimb, ciudat, dar ... stiu eu, ultimii 10 000km, numai prin oras i-am facut. La reprezentanta mi-a spus 7000 lei ... cam mult.

 

Procedura de regenerare poate fi facuta si de ei, dar nu garanteaza succesul acesteia.

 

Sa inteleg ca daca vreau sa fac lucrurile ca la carte trebuie sa dau ~2000 eur?

 

Altfel, am optiunile:

 

- mers cu ea turat si sa nu scad sub bla bla, bujii bune, bla bla, etc nush cati km

- mers la vreun Nea Gigi cu service improvizat intr-o casa din Berceni care spala DPF-uri pt toate marcile si daca-l intrebi ceva gen "Domne ... va pricepeti, sigur nu trebuie schimbat ... ca, mi-e frica, stiti, masina personala, tin la ea, zic sa pun lucruri de calitate si recomandate de producator ... " el iti raspunde "Hai domne, ce naiba, am facut asta la masini mai scumpe ca a dumitale, stai linistit"

- urmat procedura de regenerare la Auto bavaria sau Filaret cu riscul esecului ...

- scos DPF si transformat masina intr-o bila de fum neagra tip pompe duze care scoate un norisor negru cu riscul de a nu trece ITP-ul sau a avea probleme cu ea la iesirea din tara sau la un control al politiei.

 

 

Chiar nu vreau sa supar pe nimeni, sunt foarte nervos si frustrat pt ca s-a intamplat asta, tocmai ce am avut o dauna cu parbrizul din cauza unei pietre acum 2 saptamani si l-am schimbat la un service de 2 lei, recomandat de un prieten, montat ciobit si fara senzorul de condens. Senzorul de ploaie avea o personalitate a lui, mergea total anapoda. Am casco dar m-am enervat si l-am montat in alta parte pe banii mei ... Acum, PAC, apare o alta problema ... 7000 lei, sunt bani multi!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

In I-Drive estimarea perioadei pana la schimbarea DPF-ului se face la 200.000km, dar se pot reduce in functie de stilul de condus.

Daca mergi in oras, se va umple de particule mai repede si iti va scadea intervalul. Asta prin citirea presiunii de dinainte si dupa filtru, prin senzori.

Eu iti recomand sa-l scoti si sa-l cureti. Te costa mult mai putin decat un filtru nou.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.