Jump to content

Metoda Regenerare DPF


clauberty

Recommended Posts

eu am un 3ar cu euro3

ce vroiam sa zic este ca inainte sa dati regenerare fortata este bine sa curatati demontati dpful, unii il curata cu detartrant am inteles, altfel daca este foarte incarcat riscati sa ardeti stratul protector de platina de pe el in cazul ca temperatura trece de o anumita valoare

Inainte de asta trebuie sa ne documentam , sa citim despre ce zici tu.

E posibila si varianta ta. DIS e doar un soft. Partea mecanica e mult mai greu de anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Inainte de asta trebuie sa ne documentam , sa citim despre ce zici tu.

E posibila si varianta ta. DIS e doar un soft. Partea mecanica e mult mai greu de anticipat.

da chiar va rog

nu am postat ca sa ma dau rotund

chestiile astea le-am aflat si eu tot de pe forumuri din romania

mi se par concludente

atata timp cat masina nu a intrat in regenerare automata si refuza sa faca regenerarea posibil sa fie din cauza gradului mare de incarcare, metoda in acest caz este cea descrisa mai sus nicidecum activarea directa din dis sau alt soft, riscul de distrugere e mare

in legatura cu solutia aia de detartrant nu st 100% convins, tb verificat documentat

din proprie experienta stiu ca exista o solutie chimica care se cheama -carbon remover-

dar este ft scumpa, o folosesc in special cei care reconditioneaza turbine etc, iarasi tb documentat daca se poate folosi la indepartarea depunerilor din filtru dpf fara distrugerea lui....

totusi curatarea mecanica si dupa activarea din soft mi se pare cea mai buna si sigura metoda nu?

Link to comment
Share on other sites

totusi curatarea mecanica si dupa activarea din soft mi se pare cea mai buna si sigura metoda nu?

Nu stiu daca dupa sau inainte de activarea din DIS.

Eu de asta spun, neaparat documentat inainte. Si nu intrebat pe la BMW sau mai stiu eu ce persoane care doar isi dau cu parerea.

E o problema mult prea importanta de a fi luata in seama doar dupa vorbe.

Link to comment
Share on other sites

da chiar va rog

nu am postat ca sa ma dau rotund

chestiile astea le-am aflat si eu tot de pe forumuri din romania

mi se par concludente

atata timp cat masina nu a intrat in regenerare automata si refuza sa faca regenerarea posibil sa fie din cauza gradului mare de incarcare, metoda in acest caz este cea descrisa mai sus nicidecum activarea directa din dis sau alt soft, riscul de distrugere e mare

in legatura cu solutia aia de detartrant nu st 100% convins, tb verificat documentat

din proprie experienta stiu ca exista o solutie chimica care se cheama -carbon remover-

dar este ft scumpa, o folosesc in special cei care reconditioneaza turbine etc, iarasi tb documentat daca se poate folosi la indepartarea depunerilor din filtru dpf fara distrugerea lui....

totusi curatarea mecanica si dupa activarea din soft mi se pare cea mai buna si sigura metoda nu?

 

 

 

 

daca gradul de incarcare este prea mare, automat va genera un cod de eroare cu privire la DPF, iar avand acel cod de eroare stocat si prezent, nu poti face regenerarea, nici chiar s-o activezi direct din soft... poti insa sa fii insistent si in mers sa tot stergi eroarea si sa activezi regenerarea care va merge pana la reaparitia erorii si tot sa repeti asta...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Avand in vedere ca durata de viata a unui DPF e pe la 200k km, mai bine merg cu trenul decat sa ma chinui sa merg asa. Sau, il schimb si gata.

 

Deja m-ar conduce masina pe mine, nu eu pe ea.

 

P.S. Sa mergi cu dieselul constant pe parcursul a 200k km sau (multi, foarte multi km asa), diferenta de consum costa cat un filtru :thumbsup:

 

6l / 100km => 36RON la 100km => 36000 RON la 100.000km => 72000 RON la 200.000 km

 

O crestere de 10% a consumului de la 6l la 6.6l duce la un cost suplimentar de 7200 RON. Mult mai mult decat un DPF. Pe langa faptul ca un condus anormal nu dubleaza sub nicio forma durata de viata a DPF-ului deci per total se iese mult mai scump.

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e: daca ajungi sa faci asa ceva mai bine spargi toata ceramia aia, gaurelele alea mici ramase se vor infunda pana la urma.. :thumbsup:

Se gaureste tot cu spiralul. In poze e doar inceputul. Si la sfarsit se pune o teava dintr-un cap in altul. Asa ca dispar gaurile alea 100% pentru a face evacuarea libera.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare tuturor,

 

Tot sap in stanga si in dreapta de cateva zile pe acest forum, dar si pe altele, incercand sa inteleg ce se intampla cu masina mea. Cand vine vorba de service, imi place sa invat si sa inteleg aspectele acestea.

 

Am sa fac o relatare structurata pe puncte ca sa fie mai usor de urmarit pentru cei care ar putea sa ma ajute.

 

1. Postez in acest topic, desi este pt seria 5, pt ca mi se pare mai amplu din diverse puncte de vedere

2. Masina mea este un BMW E90, 2005, motorizare 320d, 163 cp

3. In data de 20 decembrie 2012 mi-a dat eroare (culoare galbena) in bord legata de DPF - CC-ID 49

4. Masina are 210k km si am cumparat-o in mai 2012, pe atunci avea 192k. Proprietarul anterior zice ca nu a umblat deloc la DPF

5. Nu as zice o ca o subturez, fiindca schimb vitezele intre 2500-3000 ture

6. Tot in 20 decembrie am facut, dupa consultarea forum-urilor, o tura Bucuresti-Pitesti, pe autostrada, pentru a incerca regenerarea DPF-ului:

- tinut in treapta a 3, la turatie cat mai constanta, intre 3000-3500

- am tinut-o asa fix 60 minute

- eroarea NU a disparut dupa acel drum

7. Masina a stat pe tusa pana in 29.12, fiindca am fost plecat

8. In data de 29.12 am mers la colegul George de pe forum (320i e36) pentru diagnoza

- cu DIS-ul nu a putut lucra, nu se stabilea conexiunea intre tester si masina

- s-a reusit conexiunea cu INPA

9. Pe tester am vazut 3 erori:

a. 43E2 throttle valve actuation, control

b. 4212 glow plug zylinder 1, control

c. o eroare legata de DPF (din pacate, nu m-am gandit sa ii fac poza, in acel moment)

10. Testerul zicea ca erorile au aparut pt prima oara in jurul kilometrajului de 205k km, eroarea din bord (cea legata de DPF si singura, de altfel) a fost afisata abia aproape de 210k km

11. Ordinea cronologica a erorilor, daca nu ma inseala memoria (si pt asta imi pare rau ca nu am facut poza la primul raport), a fost: 9a, 9b, 9c

12. George a sters toate erorile

13. La o noua verificare/diagnoza, erorile 9a si 9b au reaparut

14. A fost activata din tester functia de regenerare a DPF-ului si am plecat iarasi pe ruta Bucuresti-Pitesti-Bucuresti

15. La dus - Tinut masina in treapta 3, intre 3000-3500 ture, 60 de minute - eroarea din bord legata de DPF NU a disparut

16. La intors - treapta 4, intre 2500-3000, jumate de ora - eroarea din bord legata de DPF NU a disparut

17. Din cate m-am informat, DPF-ul la BMW-uri are durata normala de lucru cam 200k km, deci, realizez ca am ajuns la aceasta cifra

18. Masina trage la fel de bine ca si pana acum, la toate turatiile uzuale. Motorul parca suna bine

19. Intors acasa, am sapat intruna, incercand sa gasesc raspunsuri la intrebarile marcate mai jos cu Q

 

 

Solutia pentru a elimina toate problemele expuse ar fi:

i. Demontez DPF-ul si il duc la curatat. Cel mai probabil, la cei din Ploiesti... Am vazut ca multi au apelat la ei

ii. Schimb toate bujiile, ca nu au fost schimbate vreodata de proprietarul anterior

iii. Incerc o curatare a clapetei de acceleratie, daca presupunerea mea de la Q2 este adevarata

 

 

Q1. Este posibil ca eroarea de la punctul 3 sa fi aparut din cauza celor de la punctele 9a si 9b, avand in vedere ca 9a a aparut prima in timp (conform tester-ului, ca pe bord nu am primit nimic)? Ziceau niste baieti pe forum ca functionarea defectuasa a clapetei (eroarea de la 9a) poate duce la colmatarea DPF-ului

Q2. Pana la urma ce semnifica eroarea de la 9a? Este vorba de clapeta de acceleratie sau clapeta din galeria de admisie? Am vazut dispute pe forum si pe aceasta tema. Domeniul meu de activitate este altul decat cele legate de masini, mecanica... Si as vrea sa stiu care e varianta corecta. Din ce am mai cautat si prin alte surse, ar fi vorba de clapeta de acceleratie. Poate sa imi confirme cineva acest aspect?

Q3. Daca este dusa doar o bujie, conform datelor de pe tester (9b), exista probabilitatea sa fie dus si releul bujiilor?

 

 

Pareri, sugestii? Orice informatie/raspuns sunt binevenite.

 

Va multumesc.

Edited by guitar_iura
Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor,

 

Tot sap in stanga si in dreapta de cateva zile pe acest forum, dar si pe altele, incercand sa inteleg ce se intampla cu masina mea. Cand vine vorba de service, imi place sa invat si sa inteleg aspectele acestea.

 

Am sa fac o relatare structurata pe puncte ca sa fie mai usor de urmarit pentru cei care ar putea sa ma ajute.

 

1. Postez in acest topic, desi este pt seria 5, pt ca mi se pare mai amplu din diverse puncte de vedere

2. Masina mea este un BMW E90, 2005, motorizare 320d, 163 cp

3. In data de 20 decembrie 2012 mi-a dat eroare (culoare galbena) in bord legata de DPF - CC-ID 49

4. Masina are 210k km si am cumparat-o in mai 2012, pe atunci avea 192k. Proprietarul anterior zice ca nu a umblat deloc la DPF

5. Nu as zice o ca o subturez, fiindca schimb vitezele intre 2500-3000 ture

6. Tot in 20 decembrie am facut, dupa consultarea forum-urilor, o tura Bucuresti-Pitesti, pe autostrada, pentru a incerca regenerarea DPF-ului:

- tinut in treapta a 3, la turatie cat mai constanta, intre 3000-3500

- am tinut-o asa fix 60 minute

- eroarea NU a disparut dupa acel drum

7. Masina a stat pe tusa pana in 29.12, fiindca am fost plecat

8. In data de 29.12 am mers la colegul George de pe forum (320i e36) pentru diagnoza

- cu DIS-ul nu a putut lucra, nu se stabilea conexiunea intre tester si masina

- s-a reusit conexiunea cu INPA

9. Pe tester am vazut 3 erori:

a. 43E2 throttle valve actuation, control

b. 4212 glow plug zylinder 1, control

c. o eroare legata de DPF (din pacate, nu m-am gandit sa ii fac poza, in acel moment)

10. Testerul zicea ca erorile au aparut pt prima oara in jurul kilometrajului de 205k km, eroarea din bord (cea legata de DPF si singura, de altfel) a fost afisata abia aproape de 210k km

11. Ordinea cronologica a erorilor, daca nu ma inseala memoria (si pt asta imi pare rau ca nu am facut poza la primul raport), a fost: 9a, 9b, 9c

12. George a sters toate erorile

13. La o noua verificare/diagnoza, erorile 9a si 9b au reaparut

14. A fost activata din tester functia de regenerare a DPF-ului si am plecat iarasi pe ruta Bucuresti-Pitesti-Bucuresti

15. La dus - Tinut masina in treapta 3, intre 3000-3500 ture, 60 de minute - eroarea din bord legata de DPF NU a disparut

16. La intors - treapta 4, intre 2500-3000, jumate de ora - eroarea din bord legata de DPF NU a disparut

17. Din cate m-am informat, DPF-ul la BMW-uri are durata normala de lucru cam 200k km, deci, realizez ca am ajuns la aceasta cifra

18. Masina trage la fel de bine ca si pana acum, la toate turatiile uzuale. Motorul parca suna bine

19. Intors acasa, am sapat intruna, incercand sa gasesc raspunsuri la intrebarile marcate mai jos cu Q

 

 

Solutia pentru a elimina toate problemele expuse ar fi:

i. Demontez DPF-ul si il duc la curatat. Cel mai probabil, la cei din Ploiesti... Am vazut ca multi au apelat la ei

ii. Schimb toate bujiile, ca nu au fost schimbate vreodata de proprietarul anterior

iii. Incerc o curatare a clapetei de acceleratie, daca presupunerea mea de la Q2 este adevarata

 

 

Q1. Este posibil ca eroarea de la punctul 3 sa fi aparut din cauza celor de la punctele 9a si 9b, avand in vedere ca 9a a aparut prima in timp (conform tester-ului, ca pe bord nu am primit nimic)? Ziceau niste baieti pe forum ca functionarea defectuasa a clapetei (eroarea de la 9a) poate duce la colmatarea DPF-ului

Q2. Pana la urma ce semnifica eroarea de la 9a? Este vorba de clapeta de acceleratie sau clapeta din galeria de admisie? Am vazut dispute pe forum si pe aceasta tema. Domeniul meu de activitate este altul decat cele legate de masini, mecanica... Si as vrea sa stiu care e varianta corecta. Din ce am mai cautat si prin alte surse, ar fi vorba de clapeta de acceleratie. Poate sa imi confirme cineva acest aspect?

Q3. Daca este dusa doar o bujie, conform datelor de pe tester (9b), exista probabilitatea sa fie dus si releul bujiilor?

 

 

Pareri, sugestii? Orice informatie/raspuns sunt binevenite.

 

Va multumesc.

 

 

Salut,

 

Am avut si eu iarna trecuta o problema cu filtrul de particule, tot asa imi aparea eroarea pe ecran si nu a disparut nici dupa cateva drumuri pe autostrada in 3000 de turatii. Si nu o sa dispara pana cand nu faci regenerarea filtrului. Din cauza gerului la acea vreme, motorul nu se incalzea suficient incat sa porneasca singura regenerarea, asa cum era normal, asa ca am apelat la un tip care cica se pricepea la BMW-uri si am incercat impreuna regenerarea fortata din tester, in timpul mersului. Am asteptat sa se mai incalzeasca afara si am facut ture pe autostrada in 3000 de turatii si el pornea regenerarea. Dupa vreo 3 ore am reusit, a scos mult fum negru si s-a rezolvat. De atunci nu am mai avut probleme.

 

P.S. Mi-a cerut tipul ala pe toata schema asta (adica sa stea in dreapta mea, sa se plimbe cu masina, pe motorina mea si butona ceva la tester) 600 de RON :)

Link to comment
Share on other sites

Am pus si cele 3 poze cu eroarea si rezultatele de pe tester.

 

@ Marian_mrn:

- cati km avea masina la acea vreme?

- ai avut si alte erori pe tester, in afara de cea cu filtrul infundat?

 

Mersi.

 

 

- 160 000 km

- imi spunea tipul respectiv ca mai am o eroare la pompa de apa auxiliara....nu stiu daca era legatura. Nu am mai bagat-o pe tester de atunci si nu am schimbat pompa. Nici nu stiu la ce foloseste

Link to comment
Share on other sites

Throttle valve nu e clapeta de acceleratie, e clapeta de aer inainte de egr si admisie cu rolul de a inchide aerul cand se opreste motorul,sau cand se cere regenerarea filtrului de particule. Daca dupa curatare, eroarea nu dispare, ar trebui inlocuita. Altfel o sa genereze erori si la EGR si la debitmetru. Oricum, regenerarea nu va functiona cu throttle valve defect si/sau cu bujii arse.

Curata filtrul de particule, iar apoi reseteaza durata de functionare cu DIS. Tot cu DIS poti sa afli valorile la back pressure pe filtrul de particule inainte si dupa curatare, ca sa-ti faci o parere despre starea sa.

Pompa auxiliara de apa, nu are nici o legatura - e o pompa suplimentara pe circuitul de incalzire in interior.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Buna!Fiind profan inca in materie de BMW, pe care il am doar de 3 saptamani, v-as ruga sa-mi spuneti cum gasesc filtrul DPF in iDRIVE! Am aceeasi problema, imi apare mesajul de filtru. Am 139.000 de km!E 60, 177 cp. 2008. Multumesc!
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.