Jump to content

urmatoarea masina tot BMW ?


alex sabin

urmatoarea masina tot BMW ?  

547 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

La majoritatea maşinilor franţuzeşti fiabilitatea este scăzută. Cunosc şi eu multe persoane apropiate care au avut şi au diverse probleme cu franţuzismele lor :)

Politica francezilor la maşini este foarte simplă: maşini ieftine la achiziţie şi scumpe la ĂŽntreţinere.

 

Vorbesti din pura ta experienta personala sau din auzite .

eu am un C2 VTS si e ft fiabil .. a da si are clapete pe volan ,, asta ar trebui sa-ti spuna un pic despre tehnologia folosita.

 

PS: motoru de 1.6 care al am pe C2 pe DS3 i-au pus turbo si are 200 cai, bye bye Mini. :)

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

Apreciez sinceritatea si luciditatea postului tau!

Eu personal nu mi-as mai cumpara Skoda niciodata. Am avut si a fost o povara financiara. Mereu aveam de schimbat sau de reparat ceva la ea. D.p.d.v. al consumului nu as da BMW-ul pe Skoda. Eu am avut o Fabia 1.4 MPI si consuma mai mult decat actualul 320d.

Poate ca daca aveai diesel si nu benzina nu ti-ai fi dorit altceva, ai fi ramas tot la BMW.

 

Scuza-ma dar compari mere cu pere/ 1.4 MPI benzina cu 2.0 Diesel

 

BMW-ul 320 D este in aceeasi clasa cu Octavia 2.0 TDi care consuma mai putin decat BMW-ul (octavia 1 mult mai putin 1.9 TDI 150 CP si octavia 2 2.0 TDI 140 CP un pic mai putin). Toate 3 masinile au fost testate personal - nu vorbesc din carti.

Cand am mers odata la consum la intoarcere de la munte BC arata 3.8%. BMW-ul nu va consuma si nu va arata niciodata valoarea asta (e adevarat la 1.9 TDI 105 CP)

Chiar si fabia de 1.4 nu consuma mai mult de 7-8 in oras - consum mai mic decat 320 D. (daca consuma mai mult avea ceva defect - lucru destul de probabil).

 

Motorul 1.4 MPI este un motor ratat din multe puncte de vedere. (si consum si fiabilitate etc).

Link to comment
Share on other sites

Poate ca daca aveai diesel si nu benzina nu ti-ai fi dorit altceva, ai fi ramas tot la BMW.

 

SĂŁ fim serioÂşi.

Costurile de ĂŽntreĂžinere sunt mari Âşi la diesel Âşi la benzinĂŁ, iar fiabilitatea BMW-urilor este foarte relativĂŁ, mai ales dacĂŁ vorbim de maÂşini cu sute de mii de km la bord, indiferent dacĂŁ sunt pe motorinĂŁ sau pe benzinĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

la mine urmatoarea masina va fi un ford focus 1.8tdci, 2007, in leasing. in aceiasi bani gasisem un 318i si un 318d, dar fiind 2004 nu puteam sa le iau in leasing. oricum bmw-ul va ramane mult timp langa mine, focusul este inlocuitor pt fiesta.

 

@motanul - daca fabia cu motor de 1.4 consuma sub 9 in oras (gen timisoara, sa nu zic bucuresti) eu ii mananc capota.

Edited by siemprerosso
Link to comment
Share on other sites

un 407 sau laguna neaparat break...

Eu zic sa nu iti iei 407. Eu am una luata de noua, si la 50.000 km a trebuit sa schimb volanta+kit ambreiaj, la 70k caseta de directie.. Acum are 90 si da semne ca moare pompa de servo.. Dar pana la urma depinde si de norocul care il ai cand o cumperi, nu cred ca au toate problemele astea :)

Salut

eu am schimbat volanta la un 307 dupa 40.000 si 19 luni de viata, asa ca n-as baga mana in foc ca e doar o intamplare la tine si la mine...

Link to comment
Share on other sites

stiu ca frantuzele au reputatie proasta dar la mine la frima avem vreo 50 si inca nu sa stricat vreuna....doar ca au mai busite, dar asta e alta poveste, iar meganeul meu are 80tkm, facuti numai de mine si nu am schimbat decat consumabilele si un capat de bara si bieletele antoiruliu pana acum....si nu am avut mila de ea......doar ca are suspensie de drumuri grele.......
Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie generalizat, existĂŁ maÂşini Âşi maÂşini.

 

Am avut un Renault Laguna 1, tata l-a avut 5 ani ºi eu un an, maºina n-a avut nici un fel de problemã În afarã de capsele pirotehnice de la centuri, care au sãrit degeaba la o groapã luatã la 50 km/h, servofrâna ºi electromotorul.

Ăn rest, doar consumabile.

Link to comment
Share on other sites

masini si masini...corect!dar noua ne place si am ales (macar avem incredere) bmw!

la mine e al 5-lea si sunt fff multumit,desi nici ele nu se mai fac asa bine si trainic ca altadata.....

 

discutabil

Edited by B.M.W.
Link to comment
Share on other sites

Hotărârea de a avea un BMW sh se ia cu inima, ĂŽn nici un caz cu creierul.

 

Fiabilitatea modelelor vechi vs. fiabilitatea modelelor noi este o discuţie redundantă, este evident că o maşină mai simplă nu poate avea problemele unei maşini mult mai complexe, prin urmare este ca şi cum compari mere cu pere.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Vorbesti din pura ta experienta personala sau din auzite .

 

Sunt douĂŁ lucruri diferite. Alege unu!

 

 

eu am un C2 VTS si e ft fiabil .. a da si are clapete pe volan ,, asta ar trebui sa-ti spuna un pic despre tehnologia folosita.

 

PS: motoru de 1.6 care al am pe C2 pe DS3 i-au pus turbo si are 200 cai, bye bye Mini. :)

 

Da, adevĂŁrul e cĂŁ BMW e cam ĂŽn urmĂŁ cu tehnologia... nasol. :)

 

Tu compari C2 cu Mini. Nu mĂŁ intereseazĂŁ segmentul ĂŁsta.

Dar ai pomenit de 200 CP. Uau... ĂŽmi spui Âşi mie unde ĂŽĂži foloseÂşti herghelia?

Link to comment
Share on other sites

Risti nu am comparat-o cu bmw-u pentru ca nu au nici o legatura una cu cealalta.

 

In toata gama Citroen decat modelul acesta are cutie secventiala.

 

Din cate masini am mers eu doar la motorizarile puternice am vazut un astfel de sistem , nu am zis ca Bmw-u e in urma .

 

Am 2 bmw-uri deci nu am incercat sa-l scot intr-o lumina mai proasta.

 

Ar trebui sa conduci o buburuza din asta prin oras ca sa-i intelegi scopul, si fara sa fac misto peste 4000 motorul isi schimba tonalitatea intr-unul de 3.0, o sa filmez ca sa nu ma creada lumea nebun.

 

Citroen e lider in WRC si o parte din tehnologia lor se regaseste si pe modele de top de strada, la fel ca in cazul masinilor de F1 cu M-urile.

 

Poti avea senzatii si cu 110 cp si nu iti trebuie putere de supercar mai ales ca nu ai unde sa o pui jos in oras.

 

PS: am considerat mereu ca puterea in plus iti da o anumita siguranta in depasiri fata de ceilalti,uneori te scoate din belea,oricum niciodatta nu e rau sa o ai. Am raportat-o la mini ca e-n clasa lor la ce voiai sa o compar?

Link to comment
Share on other sites

Risti nu am comparat-o cu bmw-u pentru ca nu au nici o legatura una cu cealalta.

 

In toata gama Citroen decat modelul acesta are cutie secventiala.

 

Din cate masini am mers eu doar la motorizarile puternice am vazut un astfel de sistem , nu am zis ca Bmw-u e in urma .

 

Am 2 bmw-uri deci nu am incercat sa-l scot intr-o lumina mai proasta.

 

Ar trebui sa conduci o buburuza din asta prin oras ca sa-i intelegi scopul, si fara sa fac misto peste 4000 motorul isi schimba tonalitatea intr-unul de 3.0, o sa filmez ca sa nu ma creada lumea nebun.

 

Citroen e lider in WRC si o parte din tehnologia lor se regaseste si pe modele de top de strada, la fel ca in cazul masinilor de F1 cu M-urile.

 

Poti avea senzatii si cu 110 cp si nu iti trebuie putere de supercar mai ales ca nu ai unde sa o pui jos in oras.

 

PS: am considerat mereu ca puterea in plus iti da o anumita siguranta in depasiri fata de ceilalti,uneori te scoate din belea,oricum niciodatta nu e rau sa o ai. Am raportat-o la mini ca e-n clasa lor la ce voiai sa o compar?

 

Am ĂŽnţeles!

 

Dar din moment ce 80-90% din timp, maşina o foloseşti ĂŽn oraş, nu prea vad rostul unei puteri enorme.

Şi cu 100 CP raportaţi la o anumită greutate a maşinii, te poţi descurca foarte bine ĂŽn afara oraşelor. Mai ales când nu eşti singur ĂŽn maşină şi probabil că eşti cu toată familia, să-i expui la diverse situaţii nedorite.

Edited by Risti
Link to comment
Share on other sites

Apreciez sinceritatea si luciditatea postului tau!

Eu personal nu mi-as mai cumpara Skoda niciodata. Am avut si a fost o povara financiara. Mereu aveam de schimbat sau de reparat ceva la ea. D.p.d.v. al consumului nu as da BMW-ul pe Skoda. Eu am avut o Fabia 1.4 MPI si consuma mai mult decat actualul 320d.

Poate ca daca aveai diesel si nu benzina nu ti-ai fi dorit altceva, ai fi ramas tot la BMW.

 

Scuza-ma dar compari mere cu pere/ 1.4 MPI benzina cu 2.0 Diesel

 

BMW-ul 320 D este in aceeasi clasa cu Octavia 2.0 TDi care consuma mai putin decat BMW-ul (octavia 1 mult mai putin 1.9 TDI 150 CP si octavia 2 2.0 TDI 140 CP un pic mai putin). Toate 3 masinile au fost testate personal - nu vorbesc din carti.

Cand am mers odata la consum la intoarcere de la munte BC arata 3.8%. BMW-ul nu va consuma si nu va arata niciodata valoarea asta (e adevarat la 1.9 TDI 105 CP)

Chiar si fabia de 1.4 nu consuma mai mult de 7-8 in oras - consum mai mic decat 320 D. (daca consuma mai mult avea ceva defect - lucru destul de probabil).

 

Motorul 1.4 MPI este un motor ratat din multe puncte de vedere. (si consum si fiabilitate etc).

 

Ai avut cumva Skoda Fabia de sti ca nu ia mai mult de 7-8Litri in oras?

Pentru motorul 1.4 MPI, 60 CP, producatorul declara un consum mediu de 7,1L/100 Km. Motorul consuma si 5,5L/100km in afara iar in oras lua si 10L/100Km (nu e vorba de Bucuresi ci de un oras cu trafic foarte lejer - in care nu exista trafic bara la bara niciodata).

Cea mai mica medie la consum am avut-o 6,5L/100km imediat dupa schimbarea consumabilelor iar inainte de schimbarea consumabilelor ultima medie fusese 8,5L/100km.

Comparatia am facut-o pentru a evidentia valorile consumului.

Colegul care aprecia Skoda cu motor diesel are 320Ci. Cumva el compara tot mere cu pere (BMW - benzina cu Skoda diesel)? Apropo sunt si din clase diferite. Octavia (clasa compacta) se compara cu Seria 1 nu cu Seria 3.

Motor ratat sau nu eu vorbesc din experienta nu din auzite. Tot din experienta pot spune ca Skoda e un amestec, un "ghiveci" d.p.d.v. al pieselor.

De exemplu a mea Fabia avea aceleasi discuri si placute pe fata identice ca la Golf IV si Audi A3 si ca urmare pretul dat pe placute a fost acelasi ca si un proprietar de A3. Cine crede da masinile ieftine la achizitie sunt si ieftine la intretinut se inseala.

Citeste pe forumul VW topicul legat de consum la motoarele de 1.2 si 1.4 de la grupul VAG si mai vorbim apoi despre consum (studiaza si topicul legat de intretinere).

Nu te contrazic legat de consumul motorului de 2.0TDI de la VAG dar iti spun sigur ca e cel mai slab motor diesel produs de VAG (afirmatie facuta de un mecanic nu de mine). Cand aveam Skoda o duceam la reprezentata pentru service. Intr-o ocazie am discutat cu inginerul sef de service si personal a spus ca este un motor nereusit. Mi-a dat ca exemplu un Passat luat de nou la care dupa 5.000 km cedase turbina. Plus ca motorul e recunoscut ca fiind un mare mancator de ulei.

Edited by amaBMW
Link to comment
Share on other sites

Poate ca daca aveai diesel si nu benzina nu ti-ai fi dorit altceva, ai fi ramas tot la BMW.

 

SĂŁ fim serioÂşi.

Costurile de ĂŽntreĂžinere sunt mari Âşi la diesel Âşi la benzinĂŁ, iar fiabilitatea BMW-urilor este foarte relativĂŁ, mai ales dacĂŁ vorbim de maÂşini cu sute de mii de km la bord, indiferent dacĂŁ sunt pe motorinĂŁ sau pe benzinĂŁ.

 

 

Afirmatia era facuta d.p.d.v. al consumului nu al pieselor sau al reparatiilor.

Orice masina cere bani pentru functionare si intretinere.

Nu conteaza ce marca conduci sau ce model pentru ca atunci cand repari la ele toate costa. Placerea de a consuce un BMW cere niste costuri suplimentare.

Masini ca BMW, Audi, Mercedes, etc, nu au fost niciodata iefine nici la cumparat nici la intretinut si sunt masini care se cumpara si cu inima (din pasiune). Astfel de masini nu sunt facute sa fie economice. Masina economica e Dacia dar nu BMW-ul.

Personal am facut un calcul relativ si a reiesit ca economie nu faci cu o masina diesel decat daca nu se strica. Daca se strica ceva toata economia (facuta la consum) merge in piese (o consolare ar fi ca macar nu a consumat mult si ai cu ce o repara). La polul opus o benzina se strica mai greu, si pentru ca merge mai putin, dar daca se strica ceva la ea pui din buzunar reparatia (si te mai si amarasti pentru ca oricum consuma "cu galeata" si sa mai si stricat cand tu stiai ca un motor otto e mai fiabila decat unul diesel).

Edited by amaBMW
Link to comment
Share on other sites

Cine crede da masinile ieftine la achizitie sunt si ieftine la intretinut se inseala.

 

Nu crede nimeni aÂşa ceva... chill.

 

 

Nu te contrazic legat de consumul motorului de 2.0TDI de la VAG dar iti spun sigur ca e cel mai slab motor diesel produs de VAG. Cand aveam Skoda o duceam la reprezentata pentru service. Intr-o ocazie am discutat cu inginerul sef de service si personal a spus ca este un motor nereusit. Mi-a dat ca exemplu un Passat luat de nou la care dupa 5.000 km cedase turbina. Plus ca motorul e recunoscut ca fiind un mare mancator de ulei.

 

Nu generaliza!

Link to comment
Share on other sites

@motanul - daca fabia cu motor de 1.4 consuma sub 9 in oras (gen timisoara, sa nu zic bucuresti) eu ii mananc capota.

 

Eu am avut aproape 1 an 1.4i 16V 75 CP Golf. Si nu a consumat in oras peste 9%. Sa nu iti inchipui ca merg la consum sau ceva de genul asta; nici nu trag de masina aiurea. Dar traseul pe care merg eu spre servici este lung (~ 15 km) si destul de liber (chiar daca sunt din Bucuresti).

 

Fratele meu are un golf 1.6i 105 CP pe care il foloseste pe trasee foarte scurte. (gen 2-3 km). Si ii consuma intre 11-14%.

Probabil acelasi golf folosit pe trasee scurte si in centru (unde parcurgi 1 km in 30-40 minute) ar consuma si mai mult.

 

Ideea este ca pe acelasi traseu 1.4i si 320D consuma cam la fel 8.5-9%. Poate cu un 0,0001 mai putin 1.4i.

Pe acelasi traseu

-1.9 SDI era tatal consumului 5-6%

-1.9 TDI generatia veche intre 6-7%

-1.9 TDI PD 7-8%

 

Am afirmat in numeroase cazuri ca BMW-ul consuma foarte bine pentru capacitatea (2000 cmc) puterea 150 CP si greutatea lui (aproape 1600 kg pentru ca eu am touring) respectiv 8.5-9,5% in oras.

Dar nu are cum sa consume mai putin decat un Golf sau decat o masina mai mica, mai usoara si cu putere mai mica.

Este evident ca vei economisi bani daca mergi cu o astfel de masina (si nu mai vorbesc de asigurare Casco, RCA etc)

Link to comment
Share on other sites

Personal am facut un calcul relativ si a reiesit ca economie nu faci cu o masina diesel decat daca nu se strica.

 

Eu zic sa refaci calculul ca este gresit. Nici daca nu se strica nu iesi cu dieselul mai ieftin daca nu faci 40.000-60.000 km/an.

Si cum eu nu fac ies in pierdere.

 

Am facut eu comparatie cu o colega (amandoi am luat masina de noua, aceeasi clasa - difereau motoarele)

 

Si am pus toate cheltuielile (evident masinile fiind noi si in garantie nu se punea problema cheltuielilor neprevazute si am calculat pentru 15.000 km cat faceam cu aproximatie amandoi)

Am adunat Casco + RCA + reviziile (toate mai scumpe la Diesel datorita capacitatii mai mari) si nu apucai sa acoperi diferenta din consumul redus. Daca ai fi mers 40.000 de km ieseai pe plus.

 

Singurul neajuns al comparatiei a fost ca motorul pe benzina avea capacitate si putere mai mica. (1.4i parca 80 Cp) versus 1.9 TDI 101 CP.

 

Daca ar fi fost 2.0 amandoua probabil dieselul ar fi castigat si cu mai putini km - posibil <15.000. (doar casco ar fi fost mai mare pentru ca dieselul are o valoare mai mare de nou).

 

Nu te contrazic legat de consumul motorului de 2.0TDI de la VAG dar iti spun sigur ca e cel mai slab motor diesel produs de VAG (afirmatie facuta de un mecanic nu de mine). Cand aveam Skoda o duceam la reprezentata pentru service. Intr-o ocazie am discutat cu inginerul sef de service si personal a spus ca este un motor nereusit. Mi-a dat ca exemplu un Passat luat de nou la care dupa 5.000 km cedase turbina. Plus ca motorul e recunoscut ca fiind un mare mancator de ulei.

 

Si crezi ca la BMW nu a picat nicio turbina in primii 5.000 km?

Motorul 2.0 TDI PD este mai slab decat generatia veche per total. Din fericire au renuntat la el si generatia noua este tot common rail. Vezi si partea buna - daca nu introduceau aceste motoare nu treceam la BMW. Sunt diesel addicted.

Acum sunt 2 marci din care pot alege.

Ai mei au 2 skoda octavia 2 si in afara de revizii si schimbat bateria la 5 ani nu au avut probleme. Cu mancatul de ulei este adevarat (1-2 l/15.000 km ar fi regula).

Link to comment
Share on other sites

la motorul 2.0 tdi turbina era prost conceputa, adica era fortata si ceda. la motorul de 170cp nu au fost probleme (asa mi-a zis un prieten care lucreaza la skoda).

 

eu ziceam ca skoda fabia 1.4i consuma minim 9 pt ca si fiesta mea consuma prea mult pt 60cp (10-11 in oras, dar fac drumuri scurte 2-3km).

 

oricum dupa ce termin leasingul la focus clar il vand si iau un bmw 3 coupe, mai aproape de sufletul meu (un 325i).

Link to comment
Share on other sites

Afirmatia era facuta d.p.d.v. al consumului nu al pieselor sau al reparatiilor.

Orice masina cere bani pentru functionare si intretinere.

Nu conteaza ce marca conduci sau ce model pentru ca atunci cand repari la ele toate costa. Placerea de a consuce un BMW cere niste costuri suplimentare.

Masini ca BMW, Audi, Mercedes, etc, nu au fost niciodata iefine nici la cumparat nici la intretinut si sunt masini care se cumpara si cu inima (din pasiune). Astfel de masini nu sunt facute sa fie economice. Masina economica e Dacia dar nu BMW-ul.

Personal am facut un calcul relativ si a reiesit ca economie nu faci cu o masina diesel decat daca nu se strica. Daca se strica ceva toata economia (facuta la consum) merge in piese (o consolare ar fi ca macar nu a consumat mult si ai cu ce o repara). La polul opus o benzina se strica mai greu, si pentru ca merge mai putin, dar daca se strica ceva la ea pui din buzunar reparatia (si te mai si amarasti pentru ca oricum consuma "cu galeata" si sa mai si stricat cand tu stiai ca un motor otto e mai fiabila decat unul diesel).

 

Nu doar consumul conteazĂŁ.

Corect, ĂŽnsĂŁ BMW Âşi celelalte mĂŁrci premium cer foarte mulĂži bani pentru ĂŽntreĂžinere ĂŽn comparaĂžie cu alte maÂşini.

Toate costã, Însã nu la fel. Mãrcile mai slabe nu necesitã o ÎntreÞinere atât de riguroasã. Da, e adevãrat, Însã asta decide fiecare, pentru unii poate nu meritã sã plãteºti atât de mulÞi bani.

Din pasiune cumperi o maÂşinĂŁ cu un motor puternic, atunci poĂži spune cĂŁ ai cumpĂŁrat-o din pasiune Âşi ai decis cu inima.

ĂnsĂŁ când cumperi un BMW sau Audi sau Mercedes cu o motorizare micĂŁ si economicĂŁ, se poate spune cĂŁ doar vrei o maÂşinĂŁ bunĂŁ, iar aceste maÂşini sunt economice din punct de vedere al consumului, ĂŽn rest nu prea.

Chiar dacĂŁ BMW-urile nu sunt maÂşini economice, in funcĂžie de motorizare cresc enorm costurile de ĂŽntreĂžinere.

RaĂžionamentul tau este foarte relativ pentru cĂŁ depinde ce picĂŁ.

Din buzunar se duce reparaÞia În ambele cazuri, Însã la diesel este În general mai costisitoare decât la benzinã, mai ales dacã vorbim de maºini cu sute de mii de km.

Link to comment
Share on other sites

Personal am facut un calcul relativ si a reiesit ca economie nu faci cu o masina diesel decat daca nu se strica.

 

Eu zic sa refaci calculul ca este gresit. Nici daca nu se strica nu iesi cu dieselul mai ieftin daca nu faci 40.000-60.000 km/an.

Si cum eu nu fac ies in pierdere.

 

Am facut eu comparatie cu o colega (amandoi am luat masina de noua, aceeasi clasa - difereau motoarele)

 

Si am pus toate cheltuielile (evident masinile fiind noi si in garantie nu se punea problema cheltuielilor neprevazute si am calculat pentru 15.000 km cat faceam cu aproximatie amandoi)

Am adunat Casco + RCA + reviziile (toate mai scumpe la Diesel datorita capacitatii mai mari) si nu apucai sa acoperi diferenta din consumul redus. Daca ai fi mers 40.000 de km ieseai pe plus.

 

Singurul neajuns al comparatiei a fost ca motorul pe benzina avea capacitate si putere mai mica. (1.4i parca 80 Cp) versus 1.9 TDI 101 CP.

 

Daca ar fi fost 2.0 amandoua probabil dieselul ar fi castigat si cu mai putini km - posibil <15.000. (doar casco ar fi fost mai mare pentru ca dieselul are o valoare mai mare de nou).

 

Nu te contrazic legat de consumul motorului de 2.0TDI de la VAG dar iti spun sigur ca e cel mai slab motor diesel produs de VAG (afirmatie facuta de un mecanic nu de mine). Cand aveam Skoda o duceam la reprezentata pentru service. Intr-o ocazie am discutat cu inginerul sef de service si personal a spus ca este un motor nereusit. Mi-a dat ca exemplu un Passat luat de nou la care dupa 5.000 km cedase turbina. Plus ca motorul e recunoscut ca fiind un mare mancator de ulei.

 

Si crezi ca la BMW nu a picat nicio turbina in primii 5.000 km?

Motorul 2.0 TDI PD este mai slab decat generatia veche per total. Din fericire au renuntat la el si generatia noua este tot common rail. Vezi si partea buna - daca nu introduceau aceste motoare nu treceam la BMW. Sunt diesel addicted.

Acum sunt 2 marci din care pot alege.

Ai mei au 2 skoda octavia 2 si in afara de revizii si schimbat bateria la 5 ani nu au avut probleme. Cu mancatul de ulei este adevarat (1-2 l/15.000 km ar fi regula).

 

 

 

La masini noi ai dreptate.

La aceeasi cai putere dar cilindree diferita iesi mai economic cu benzina (de cand pretul pe litru e cam acelasi si la benzina si la motorina). Eu am facut un calcul anul trecut (vroiam sa cumpar Octavia 2 noua) si am calculat consum, revizii, asigurare, impozit, km/an, etc, si a reiesit ca era mai rentabil sa cumpar motorul de 1.6MPI decat 1.9TDI.

Daca faci o comparatie intre motoare de aceeasi cilindree calculul sta mai bine in favoarea motorului diesel la economie (motoarele otto avand cai mai multi costa mai mult la achizitie si consuma si mai mult - aici din start dieselul e mai economic). Fa o comparatie intre 530d si un 530i noi si vezi ce spune calculul.

Pana cum (dupa ce am schimbat 6 masini in 10 ani, 3 diesel si 3 otto) nu pot spune ca un motor diesel e mai costisitor.

La masini noi poate ca din start e mai economica benzina la ora actuala decat dieselul dar eu am avut numai masini second-hand si la toate am reparat cate ceva, prin urmare din experienta personala nu pot spune ce e o regula ca dieselul sa se strice mai repede decat benzina, sau sa ma coste mai mult.

Masinile avute avute pana acum au fost din ani diferiti si marci diferite de aceea orice comparatie e putin fortata.

Cea mai corecta comparatie e doar la masini noi, aceesi clasa, aceleasi dotari, etc. Cand comparam masini second-hand sunt prea multe variabile care trebuie luate in calcul (istoricul de service, stilul de condus al fostului proprietat, calitatea cardurantului folosit, drumurile pe care a mers, nr. de km facuti urban si extraurban - la un condus preponderent urban motorul se uzeaza mai repede, originea pieselor schimbate in timp - originale ori "turcesti", servis-ul unde sau facut reparatiile - uneori mecanicii contribuie si ei la reducerea duratei de viata a motorului daca sunt nepriceputi prin greselile pe care le fac, etc).

Legat de probleme la masini noi, cunosc un caz care a depasit 100.000km cu un Logan 1.4MPI fara nici o problema la motor si un altul cu un Renault Clio 1.5 DCI care la 20.000km s-a blocat motorul in drum spre litoral (a faramat tot in interior).

Link to comment
Share on other sites

Nu doar consumul conteazĂŁ.

Corect, ĂŽnsĂŁ BMW Âşi celelalte mĂŁrci premium cer foarte mulĂži bani pentru ĂŽntreĂžinere ĂŽn comparaĂžie cu alte maÂşini.

Toate costã, Însã nu la fel. Mãrcile mai slabe nu necesitã o ÎntreÞinere atât de riguroasã. Da, e adevãrat, Însã asta decide fiecare, pentru unii poate nu meritã sã plãteºti atât de mulÞi bani.

Din pasiune cumperi o maÂşinĂŁ cu un motor puternic, atunci poĂži spune cĂŁ ai cumpĂŁrat-o din pasiune Âşi ai decis cu inima.

ĂnsĂŁ când cumperi un BMW sau Audi sau Mercedes cu o motorizare micĂŁ si economicĂŁ, se poate spune cĂŁ doar vrei o maÂşinĂŁ bunĂŁ, iar aceste maÂşini sunt economice din punct de vedere al consumului, ĂŽn rest nu prea.

Chiar dacĂŁ BMW-urile nu sunt maÂşini economice, in funcĂžie de motorizare cresc enorm costurile de ĂŽntreĂžinere.

RaĂžionamentul tau este foarte relativ pentru cĂŁ depinde ce picĂŁ.

Din buzunar se duce reparaÞia În ambele cazuri, Însã la diesel este În general mai costisitoare decât la benzinã, mai ales dacã vorbim de maºini cu sute de mii de km.

 

 

Sunt de acord 100% cu tine ca nu doar consumul conteaza!

O masina premium dupa ce iese din garantie e costisitoare la intretinere la fel ca si una non-premiun.

Cine cumpara masina premium trebuie sa fie dispus sa plateasca mai mult piesele si reparatiile. Masinile care exista azi pe piata acopera toata gama de cumparatori. Trebuie sa fi inteligent si sa cumperi ce poti intretine. Nu e vina producatorului ca eu abia pot intretine o Dacie si imi cumpat Seria 5 ca apoi sa ma plang ca e scumpa la intretinere sau ca se strica.

Un Audi 1.6 e mai economic decat un Audi 1.9TDI daca proprietarul il foloseste doar la sfarsit de saptamana si merge pana la tara. Daca ar merge zi de zi cu ea sute de km nu ar mai fi economic motorul de 1.6 fata de 1.9TDI ci lucrurile s-ar inversa.

Corect, reparatia se duce din buzunar in ambele cazuti, doar ca in unele cazuri unele reparatii sunt amortizate de diferenta de consum.

Personal nu cred ca un diesel cu 200.000km la bord e mai costisitor de intretinut/reparat decat un otto tot cu 200.000km la bord.

Daca vorbim de un diesel cu 300.000km la bord si un otto cu 100.000km la bord cu siguranta e mai costisitor dieselul dar si in acest caz in cei 200.000km diferenta prorietarul de diesel a facut o economie pe care o poate baga cu usurinta in repararea motorului. Va putea oare cel cu motor otto ca la 300.000km in bord sa faca acelasi lucru?

Dieselul e rentabil pentru cei ce merg foarte mult. Daca nu ar fi rentabil nu l-ar mai cumpara nimeni.

Benzina e pentru cei care merg putin.

Personal pot spune ca acum (cu 320d) merg la pompa de 2 ori mai rar ca sa alimentez decat inainte cand aveam otto (1.4MPI) si merg de 2 ori mai mult dupa alimentare. Din experienta personala, pentru mine (merg foarte mult in extraurban) e mai economic motorul diesel si mai placut la conduc.

Link to comment
Share on other sites

urmatoarea masina as vrea un bmw seria 5 ,diesel ,am condus un 525 200 cp hidramat , m am indragostit pe loc, momentan am un renault megane sedane , imi plac masinile mari dar si putin sportive , tre' sa mai i au un calcul diferenta de costuri intre cele 2 masini :) casco rca si impozit o sa fie mai mari dar si placerea de a conduce o sa fie enorma:) , stiu ca sunt putin oftopic pentru ca momentan nu detin un bmw dar nu m am putut abtine .toate bune
Link to comment
Share on other sites

Personal nu cred ca un diesel cu 200.000km la bord e mai costisitor de intretinut/reparat decat un otto tot cu 200.000km la bord.

 

Subscriu - din experienta VAG motoarele pe benzina sunt mult mai slabe (cel putin unele)

Legat de motor:

VW 1.4 benzina 75 CP cumparat de nou (pana la 60.000 s-a stricat de 6 ori - 3 bobine de inductie pe rand de 3 ori a trebuit curatata clapeta de acceleratie pentru mers neregulat)

VW 1.6 benzina 105 CP cumparat la 70.000 acum are 150.000 - nu cred ca mai stiu sirul (a schimbat cel putin 5 sonde - de temperatura, lambda, debitmetru, senzor de turatie, senzor de viteza)+curatat clapeta de acceleratie pentru mers neregulat. Foarte des se aprinde sonda lambda si motorul merge neregulat.

Seat 1.9 SDI de nou pana la 100.000 km schimbat bujii de incalzire cam pe la 70.000 km. In rest nici o eroare in 6 ani la motor.

VW 1.9 TDI de nou pana la 20.000 km nimic

Seat 1.9 TDI de nou 55.000 nimic (suparator este consumul de ulei - chiar si 3 l la 15.000 km; atat fata de modelele vechi cat si fata de BMW-ul actual)

 

Experienta Dacia-Renault (super nova)

1.4 75 benzina bullet-proof; Am luat masina pe la 40.000 (nu cred ca erau reali pentru ca la 50.000 am schimbat un intinzator care de obicei incepea sa aiba joc dupa 80.000 km). Am tinut-o pana la 85.000 si nu am bagat in el doar consumabile. Bagam benzina de pe unde nimeream sau era mai ieftin.

 

 

Experienta BMW

BMW 320 D 148.000 aproape 170.000 km nimic schimbat la motor. De la 0 km pana la 148.000 neamtul a lasat istoricul reparatiilor; Fara sa ma intrebe un idiot de mecanicos roman l-a sters si a venit foarte mandru la mine sa se laude. (noroc ca il aveam tiparit anterior)

1. Schimbat 1 senzor (nu mai tin minte il am tiparit)

2. Baga turbina suprapresiune la un moment dat ca nu facea masa un fir - remediat fara schimb de piesa.

Cam asta e tot.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.