Jump to content

Frig de crapa pietrele - 23 C


Marius_Is

Recommended Posts

Guest poleposition

Am fost la munte, exact cand era gerul in plina forta... nu am avut nici cea mai mica ezitare cate zile am stat.

 

Apoi, seria 1, care a ramas in fata casei, de joi pana miercuri (tot acum cu gerul asta, cat am fost plecati), a pornit miercuri dimineata respectabil.

 

A zis el acolo pe iDrive "pre-heating, please wait", apoi am apasat start si dupa cateva bajbaieli lejere a pornit fara discutii :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 229
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sincer eu unul nu as alimenta sub nici o forma de la unele benzinarii dubioase. Nu uitati totusi ca suntem in romania. Aia si daca baga apa in benzina , ca sa te fure...baga apa de ploaie din baltzile de pe jos. Aia de la robinet costa ...

Eu alimentez doar de la urmatoarele (in ordinea asta) : OMV, Petrom, Mol, Rompetrol.

Apa in benzina??? Ma lasi? Trebuie sa fii chiar idiot sa faci asta.

Link to comment
Share on other sites

Ca tot veni vb.de frig,benzina si pornitul masinii, sa va zic si eu ce am patit :lol:

La Vatra-Dornei , Luni dimineatza erau -32 de grade si a trebuit sa o duc neaparat pe mama la un MAXI;Am mers la masina,i-am dat cheie,a luat-o din prima(doar ca a invartit cam de 3 ori,bateria era putin slabita fatza de cum era seara cand am lasat-o),afisand temperatura exterioara,care m-a cam lasat masca :) .Am lasat-o 3 min sa se incalzeasca,apoi usurel am pornit la drum,am mers cu a 3-a cam la 45 km/h ca ma temeam sa nu ii bage ulei calumea si sa nu se intample altele,apoi la o vale am zis sa ii dau a 4-a,am lasat-o in frana de motor,apoi cand am calcat-o dadea in nas...i-am dat a3-a,la fel,apoi la a 2-a i-am dat un spritz inainte sa schimb si si-a revenit...apoi a mai facut de 2 ori asa si gata a mers bine.

Eu cred ca de la curentul facut din mers,la care se adauga si cele minus 32 de grade congela benzina pe circuit la viteze mai mari si de aia am mers si eu numai cu a 3-a dupa asta si a fost bine.

Aveam in rezervor cam 30 litrii de benzina din care pusesem acum cateva zile in urma 5 litrii de 95 si restul de 99+ ambele de la PETROM(ca altceva mai bun la Dorna nu e :) ).Oare sa fie de la benzina aia de 95 sau pur si simplu de la frigul extrem?

Prietene, benzina nu se congeleaza nici in siberia. Poate fi 95, 98, 99, 100, cat vrei tu. Benzina se congeleaza la minus cateva sute de grade. Problema este la motorina. Motorina, la frig, se tulbura, daca mai scade temperatura, devine nefiltrabila si daca scade mai mult temperatura se congeleaza. Apa in rezervor poate cauza probleme de pornire. Se pot face dopuri de gheata pe conducte, in filtre, etc. Iarna trebuie tinut rezervorul plin, altfel se face condens in rezervor si de obicei de acolo rezulta apa in carburant. La fel se poate intampla si in statii sau depozite de carburanti. Ca sa bagi apa in carburant trebuie sa ai IQ, nu zero, ceva cu minus. Daca vor benzinarii vor sa faca bani sunt metode mult mai ingenioase ca sa inmulteasca carburantul, insa acest lucru nu se intampla in cadrul lanturilor mari de benzinarii (omv, petrom, mol, rompetrol, lukoil, etc).

 

DUTE SI BAGA ACOLO LANGA POD LA MICALACA CUM VII CATRE PODGORIA SI VEZI CATA APA E IN EA.

Vezi post-ul meu de mai sus.

Link to comment
Share on other sites

@Ferri cam cate sute de grade asa? ca mai putin de -273.15 C nu se poate in universu asta.

Nu ingheata benzina dar apa din benzina?

Crede-ma ca inconstientii astia de la peco baga apa si in motorina, care e mult mai periculoasa decat la benzina.

 

@krogger Cred te referi la punctul de inflamabilitate dar la sfarsitul compresiei temperatura instantanee trece binisor de suta de grade si daca aerul a avut initial -70 si e puternic afectata de raportul de compresie

Link to comment
Share on other sites

problema:

masina a stat nepornita de sambata, aseara am trecut pe la ea sao curat de zapda...apopi am ridicat capota si:

- am scos joja de ulei si picura, deci nu inghetase;

- lichidu de spalat parbrizu nu inghetase;

- dar cand am deschis busonu de la radiator plutitorul statea fix, am apasat pe el in jos si s-a auzit cum se sparge gheata ...

i-am dat o cheie a pornit dupa cateva invarteli, dar nu am tinut-o mai mult de 2 minute, ca m-am speriat fiindca nu venea pe retur apa in radiator...ce draq sa fac mai departe?!?

sa o tractez pana intr-un service cu incalzire?

Edited by ingerul_danutz
Link to comment
Share on other sites

problema:

masina a stat nepornita de sambata, aseara am trecut pe la ea sao curat de zapda...apopi am ridicat capota si:

- am scos joja de ulei si picura, deci nu inghetase;

- lichidu de spalat parbrizu nu inghetase;

- dar cand am deschis busonu de la radiator plutitorul statea fix, am apasat pe el in jos si s-a auzit cum se sparge gheata ...

i-am dat o cheie a pornit dupa cateva invarteli, dar nu am tinut-o mai mult de 2 minute, ca m-am speriat fiindca nu venea pe retur apa in radiator...ce draq sa fac mai departe?!?

sa o tractez pana intr-un service cu incalzire?

Daca temperatura lichidului de racire nu atinge valoarea optima (undeva la 900C, depinde daca e benzinar sau diesel, diesel-ul are o valoare mai mica) termostatul tine circuitul inchis si nu-ti circula lichidul de racire, asa ca pe retur nu o sa ai lichid de racire.

Dar nu e bine ca ai gheata in vasul de expansiune...nu aveai antigel in instalatie? aveai doar apa distilata? sau nu l-ai mai schimbat demult?

Nu cunosti pe nimeni cu garaj incalzit?

Sau te poti duce intr-un service sa schimbi lichidul de racire.

Link to comment
Share on other sites

Ca sa bagi apa in carburant trebuie sa ai IQ, nu zero, ceva cu minus. Daca vor benzinarii vor sa faca bani sunt metode mult mai ingenioase ca sa inmulteasca carburantul, insa acest lucru nu se intampla in cadrul lanturilor mari de benzinarii (omv, petrom, mol, rompetrol, lukoil, etc).

nu cred ca in mod intentionat baga apa ca le-ar putea ingheta direct lor in pompa si alte dureri de cap...

 

...dar Peco-urile astea mai obscure este clar ca nu investesc in izolarea cat mai buna a bazinelor... si de acolo apa in carburant, nu in cantitati care sa fure cine stie cat la masurare, dar cantitati suficiente sa-ti faca probleme in motor.

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

asta zic si eu... in mod intentionat nu cred ca au cum sa bage... ca pentru a fura trebuie sa bage apa la greu si e periculos, dar izolarea bazinelor e foarte importanta, si firme ca MOL, OMV, Rompetrol nu-si permit astfel de probleme.... nu zic de Petrom, ca are si ala niste statii in anumite locuri de ti-e frica sa lasi masina langa pompa ca s-ar putea sa-ti cada pe ea...
Link to comment
Share on other sites

Eu am un prieten care lucreaza la Rompetrol si mi-a garantat ca nu au cum sa umble la bazine pentru ca le vin controale si au niste aparate care detecteaza daca au apa in bazin chiar si foarte putina . Acuma poate nu or fi la toate la fel ..... :lol:

Are dreptate. :)

Link to comment
Share on other sites

Eu am un prieten care lucreaza la Rompetrol si mi-a garantat ca nu au cum sa umble la bazine pentru ca le vin controale si au niste aparate care detecteaza daca au apa in bazin chiar si foarte putina . Acuma poate nu or fi la toate la fel ..... :)

Are dreptate. :lol:

Atata-i trebuia sa ma minta si sa patesc ceva pe la masina :) :)

Link to comment
Share on other sites

Eu am un prieten care lucreaza la Rompetrol si mi-a garantat ca nu au cum sa umble la bazine pentru ca le vin controale si au niste aparate care detecteaza daca au apa in bazin chiar si foarte putina . Acuma poate nu or fi la toate la fel ..... :)

pai nu ei baga.....se scoate benzina din cisterna, si se completeaza tot acolo cu apa, nu in bazinele benzinariei

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.