Jump to content

cauciucuri spate


crsbmw

Recommended Posts

De iarna sau de vara?

 

De vara merge ,225 fata 245 spate, dar ptr iarna nu vad rostul ! Cu cat e mai lat cu atat calci mai multa zapada(cu unele mai inguste tai zapada)

 

Pentru vara, cu jante de 16", combinatiile pe care le-am folosit eu au fost:

-205/55R16 fata, 225/50R16 spate (jante de 7,0x16)

-225/50R16 fata, 245/45R16 spate (necesare jante de 7,5x16, ceace in gama BMW nu exista, am gasit jante spitate Ronal pentru BMW)

Iar daca vrei sa pui pe 17", bineanteles combinatia celebra la seria 3:

-225/45R17fata, 255/40R17 spate cu jante de 8x17, respectiv 8,5x17

Pentru iarna am pus 215/55R16 Continental, excelente avand putin mai inalt talonul

Link to comment
Share on other sites

mai recent mi-am pus si eu gume mai late... trecand de la 195/65/15 la 225/50/16 si pe fata si pe spate. Se simte parca o stabilitate mai buna in curbe, nu se mai inclina atat de mult, tramliningul se simte mult mai accentuat, la ogase de tir te trage, tre sa tii de volan mai atent si sunt putin mai galagioase rotile(asta poate si pt ca sunt de vara si-s mai tari de la frig)
Link to comment
Share on other sites

Depinde si de puterea masinii, dc ii pui jante mai mari sau mai late trage mai greu.

Dc nu era dezavatajul acesta mi-as fi pus roti cat de late si cat de mari incapeau...

Acum am fata 225/45/17 spate 245 40/17.

Edited by r0n1n
Link to comment
Share on other sites

despre cauciucuri de vara este vorba. dar nu as vrea sa pun mai mari de 225. Cred ca e de ajuns pt un 318i e36 dimensiunile astea. Am mai vazut pe alte forumuri ca masina ar putea subvira daca ai mai inguste pe fata decat pe spate, dar cred ca in cazul masinilor cu tractiune fata. Daca-i pun 205/55/16 fata, pe spate trebuie 225/55/16 sau 225/50/16?
Link to comment
Share on other sites

despre cauciucuri de vara este vorba. dar nu as vrea sa pun mai mari de 225. Cred ca e de ajuns pt un 318i e36 dimensiunile astea. Am mai vazut pe alte forumuri ca masina ar putea subvira daca ai mai inguste pe fata decat pe spate, dar cred ca in cazul masinilor cu tractiune fata. Daca-i pun 205/55/16 fata, pe spate trebuie 225/55/16 sau 225/50/16?

 

Evident 225/50R16, au aceiasi inaltime la talon: 20,5x0,55=11,27 iar 22,5x0,50=11,25, deci practic egal. Cu 225/55R16 ti se va ridica putin fundul masinii dar nu ar fi o tragedie, le lasi putin mai moi si ajungi tot acolo, vor fi chiar mai confortabile! Dar se observa diferenta!

Link to comment
Share on other sites

Chestia e sa nu pui cauciucuri prea late pe fata, poate dauna directiei. Eu folosesc goodyear eagle F1. Pe fata am 215/40/17 iar pe spate 245/35/17. Gumele le-am luat de noi (28 de milioane) si sunt foarte multumit de ele. Acum depinde, daca ai janta pe 16 merge 205/55/16 cu 225/50/16.
Link to comment
Share on other sites

ajuta la ceva daca pun 205/55/R16 pe fata, iar pe spate 215 sau 225/55/R16? aceeasi marca de cauciucuri si acelasi model!

Foloseste calculatorul asta si vei vedea ca, in cazul tau, o sa ai diferenta de viteza intre real si vitezometru.

La mine s-a mai intamplat urmatorul fenomen, la care ma aseptam: am pus pe spate 265/40R17 si mi-a crescut consumul cu aproape 1L/100km. Cand am pus gumele de iarna 225/55R16 (dimensiunea standard) consumul si-a revenit.

Edited by slymoto
Link to comment
Share on other sites

Pentru vara, cu jante de 16", combinatiile pe care le-am folosit eu au fost:

-205/55R16 fata, 225/50R16 spate (jante de 7,0x16)

-225/50R16 fata, 245/45R16 spate (necesare jante de 7,5x16, ceace in gama BMW nu exista, am gasit jante spitate Ronal pentru BMW)

Iar daca vrei sa pui pe 17", bineanteles combinatia celebra la seria 3:

-225/45R17fata, 255/40R17 spate cu jante de 8x17, respectiv 8,5x17

Pentru iarna am pus 215/55R16 Continental, excelente avand putin mai inalt talonul

Pentru tot ce ai insirat tu aici, daca te oprea politia in IT iti dadea 350euro amenda, suspendarea certificatului si obligatia sa montezi masura de cauciucuri exact ca in talon (aceeasi obligatie o ai si la verificarea tehnica). Dar, bineinteles, in RO montezi ce vrei pe masina iar in certificat am vazut ca nu mai este trecuta masura cauciucurilor pe care esti obligat sa le montezi.

 

Cel mai bine este sa pui cauciucuri conform inscriptiei de pe stalpul usii pentru a nu avea probleme cu politia, rar-ul, indicatii gresite ale vitezometrului etc.

+1 :)

Link to comment
Share on other sites

Pentru vara, cu jante de 16", combinatiile pe care le-am folosit eu au fost:

-205/55R16 fata, 225/50R16 spate (jante de 7,0x16)

-225/50R16 fata, 245/45R16 spate (necesare jante de 7,5x16, ceace in gama BMW nu exista, am gasit jante spitate Ronal pentru BMW)

Iar daca vrei sa pui pe 17", bineanteles combinatia celebra la seria 3:

-225/45R17fata, 255/40R17 spate cu jante de 8x17, respectiv 8,5x17

Pentru iarna am pus 215/55R16 Continental, excelente avand putin mai inalt talonul

Pentru tot ce ai insirat tu aici, daca te oprea politia in IT iti dadea 350euro amenda, suspendarea certificatului si obligatia sa montezi masura de cauciucuri exact ca in talon (aceeasi obligatie o ai si la verificarea tehnica). Dar, bineinteles, in RO montezi ce vrei pe masina iar in certificat am vazut ca nu mai este trecuta masura cauciucurilor pe care esti obligat sa le montezi.

 

Cel mai bine este sa pui cauciucuri conform inscriptiei de pe stalpul usii pentru a nu avea probleme cu politia, rar-ul, indicatii gresite ale vitezometrului etc.

+1 :)

 

Te inseli! In talonul meu, pentru tipul de masina 390L/VV3 I 325 I (un E91 325i din 2008), cu motorul N53B30A 160kW, sunt trecute urmatoarele dimensiuni:

Fata Spate

205/55R16 91 W 205/55R16 91 W

225/45R17 91 W 255/40R17 92 W

225/35R19 88 Y 255/30R19 91 Y

225/40R18 88 Y 255/35R18 90 Y

Iar in cartea tehnica a masinii apare posibila si dimensiunea de 225/50R16 si combinatia de 205/55R16 fata cu 225/50R16 spate, ia uita-te in cartea tehnica de la tine pentru E46 320D, va scrie la fel.

Iar referitor la combinatia 225/50R16 cu 245/45R16 (spate), deoarece BMW-ul nu da importanta la echiparea cu jante pe 16, (in Germania unde drumurile sunt perfecte nu se prea mai merge pe 16), in gama de jante de la seria 3 nici nu apar jante cu latimea de 7,5" ci doar de 7" iar pentru 245/45R16 trebuie jante de 7,5".

In catalogul Ronal Germania exista prevazute pentru bmw seria 3 jante de 16x7,5" iar ei la fiecare tip de janta (cu ET-ul respectiv), pentru tipul de masina, recomanda si dimensiunea de cauciucuri permise. La 16x7,5" recomanda 205/55R16, 225/50R16 si 235/50R16 si 245/45R16 (ultima pe spate la combinatia cu 225/50R16 fata)! Iar Ronal Germania este o firma foarte serioasa si fiecare janta fabricata de ei au TUV (nu stiu daca prin Italia s-a auzit de ce inseamna TUV in Germania).

Deci dupa cum se observa, se permite si 235/50R16, diferenta fata de 225/50R16 ca diametru total fiind de cca 1,5%, o limita permisa.

Tot asa, cauciucurile de iarna pe care le folosesc, de 215/55R16, au talonul cu cca 5,5mm mai inalte decat 205/55R16, deci cam tot in limita de toleranta acceptata. In Romania, unde se stie in ce hal ajung drumurile dupa dezghet la sfarsitul iernii, chiar se recomanda un talon putin mai inalt pentru a face fata cand troznesti masina intr-o groapa plina cu apa a carui adancime nu o poti aprecia din viteza. Este clar ca nu o sa faca BMW-ul in cartea tehnica recomandari speciale pentru gama de roti indicata in Romania !

Imi permit sa sustin ca la BMW seria 3 in Romania inca sunt recomandate jantele pe 16" din motivul unui talon mai inalt, eventual pe 17", dar atunci trebuie mai multa atentie la abordarea gropilor in viteza. Si cand te gandesti ca in mod curent vezi 318 sau 320 diesel cu packet M Sport si roti pe 19" cu runflat(au dezlipit sigla din spate dar ii da de gol esapamentul unic din care mai iese uneori fum la apasarea cu nerv a pedalei de acceleratie!)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Eu am in momentul asta 205/55r16 fata si 215/55r16 pe spate,asa am luat masina .Vreau sa schimb anvelopele de pe spate ,pentru ca sincer imi cam omoara demarajul .Vreau sa pun 205/55r16 si pe spate ,ma gandesc ca 225/50r16 e cam mult pentru motorasul meu de 1,6.
Link to comment
Share on other sites

Nu ajuta cu nimic. Cauciucurile se pun aceeasi dimensiune pe toate cele 4 roti. Se pun mai mari pe spate in cazul in care ai un motor FOARTE puternic si faci des curse pe 0-400, 0-1000M. Altfel nu faci decat sa destabilizezi masina si sa strici toata tendita supraviratorie caracteristica tractiunii spate. Masina a fost calculata sa mearga cu toate cele 4 roti de aceleasi dimensiuni. Dar cum la noi "da bine" sa fie masia ridicata de fund si cu rotile din spate cat mai late merge si asa. :) Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Nu ajuta cu nimic. Cauciucurile se pun aceeasi dimensiune pe toate cele 4 roti. Se pun mai mari pe spate in cazul in care ai un motor FOARTE puternic si faci des curse pe 0-400, 0-1000M. Altfel nu faci decat sa destabilizezi masina si sa strici toata tendita supraviratorie caracteristica tractiunii spate. Masina a fost calculata sa mearga cu toate cele 4 roti de aceleasi dimensiuni. Dar cum la noi "da bine" sa fie masia ridicata de fund si cu rotile din spate cat mai late merge si asa. :)

 

La combinatiile de roti 205/55R16 cu 225/50R16(spate)

225/50R16 cu 245/45R16(spate)

225/45R17 cu 255/40R17(spate)

diametrele rotilor sunt practic egale fata spate si nu este nici o problema, crescand stabilitatea masinii la viteza in curbe si imbuntatind aspectul masinii din spate (cu conditia sa fie si niste cauciucuri cu un profil sportiv). Problemele apar atunci cand diametrul pe spate este mai mare.

Link to comment
Share on other sites

Nu ajuta cu nimic. Cauciucurile se pun aceeasi dimensiune pe toate cele 4 roti. Se pun mai mari pe spate in cazul in care ai un motor FOARTE puternic si faci des curse pe 0-400, 0-1000M. Altfel nu faci decat sa destabilizezi masina si sa strici toata tendita supraviratorie caracteristica tractiunii spate. Masina a fost calculata sa mearga cu toate cele 4 roti de aceleasi dimensiuni. Dar cum la noi "da bine" sa fie masia ridicata de fund si cu rotile din spate cat mai late merge si asa. :)

 

La combinatiile de roti 205/55R16 cu 225/50R16(spate)

225/50R16 cu 245/45R16(spate)

225/45R17 cu 255/40R17(spate)

diametrele rotilor sunt practic egale fata spate si nu este nici o problema, crescand stabilitatea masinii la viteza in curbe si imbuntatind aspectul masinii din spate (cu conditia sa fie si niste cauciucuri cu un profil sportiv). Problemele apar atunci cand diametrul pe spate este mai mare.

Exact! Daca anvelopa nu are un profil sportiv nu ai facut nimic. Tocmai ce am spus ca la noi modificarile se fac sa arate bine nu sa te ajute cu ceva. Poti explica de ce creste stabilitatea in curbe cu niste cauciucurimai groase doar pe spate?

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Doar pt ca fiind mai late au aderenta mai mare. Insa trebuie aliniate si rotile din geometrie, altfel rotile de pe fata vor calca diferit de cele de pe spate. Daca in linie dreapta, poate nu se simte acest lucru, pe curbe se simte. Si ce iei pe mere dai pe pere. Adica e mai stabila ca nu aluneca in lateral insa e destabilizata linia masinii.
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt de parere ca daca tot pui mai late pe spate pui si pe fata. Ca sa faci o treaba ca lumea. Punand doar pe spate cauciucuri late, spatele nu va aluneca dar va aluneca fata (subvirare) si tot degeaba. Vei avea aceleasi limite. Asa ca nu vad nici un avantaj. Tuning mioritic. Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt de parere ca daca tot pui mai late pe spate pui si pe fata. Ca sa faci o treaba ca lumea. Punand doar pe spate cauciucuri late, spatele nu va aluneca dar va aluneca fata (subvirare) si tot degeaba. Vei avea aceleasi limite. Asa ca nu vad nici un avantaj. Tuning mioritic.

Cum a spus si rmq, pe spate fiind mai late, creste aderenta si masina se comporta mai bine la demaraje si creste stabilitatea in curbe mai ales ca la BMW tractiunea este pe spate. Crezi ca degeaba BMW la paket M Sport pune combinatia de roti mixte 225/45 cu 255/40R17?

Care este oferita ca varianta la orice motorizare. Eu cand mi-am echipat sera 3 cu rotile astea, mi-a facut la service obligatoriu o verificare a geometriei ca nu cumva pe spate rotile de 255 sa se uzeze asimetric! Asa ca nu este nici un tuning mioritic!

Link to comment
Share on other sites

Cum a spus si rmq, pe spate fiind mai late, creste aderenta si masina se comporta mai bine la demaraje si creste stabilitatea in curbe mai ales ca la BMW tractiunea este pe spate. Crezi ca degeaba BMW la paket M Sport pune combinatia de roti mixte 225/45 cu 255/40R17?

Care este oferita ca varianta la orice motorizare. Eu cand mi-am echipat sera 3 cu rotile astea, mi-a facut la service obligatoriu o verificare a geometriei ca nu cumva pe spate rotile de 255 sa se uzeze asimetric! Asa ca nu este nici un tuning mioritic!

 

La E46 este 225/45/17 fata si 245/40/17 spate. Masura recomandata de BMW si care este trecuta in talon si este scrisa si pe stalpul usii soferului.

Jantele trebuie sa aiba J diferit: mai inguste pe fata, mai late pe spate.

Ex: Styling 68M.

Edited by Ice_man
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.