Jump to content

Redline


r0n1n

Recommended Posts

Din moment ce majoritatea motoarelor au puterea max inainte de redline, ce sens are sa ducem o masina pana acolo?

Dc totusi ajungem la redline cum si cat de mult afecteaza asta motorul?

Un mecanic imi spunea ceva de genu ca 1 km pe redline e echivalentul in uzura a 5 km pe turatie normala.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Asa ma distreaza povestile astea a mecanicilor. Eu un singur mecanic am intalnit care sa nu spuna prostii, insa e in Austria.

 

Tu nu stiai de faza " a redline per day keeps the mecanic away "?

 

A .. ca sa iti raspund: e fun sa ii mai dai un redline din cand in cand, mai ales la astea in 6 cilindri, care se tureaza cu asa lejeritate.

Link to comment
Share on other sites

Inca ceva, am vazut pe youtube in videoclipur,i unde masina, dupa ce ajungea pe redline, prindea viteza din ce in ce mai mare.

Din moment ce puterea max a motorului este inainte de redline cum e posibil sa creasca viteza dupa redline?

Edited by r0n1n
Link to comment
Share on other sites

Inca ceva, am vazut pe youtube in videoclipur,i unde masina, dupa ce ajungea pe redline, prindea viteza din ce in ce mai mare.

Din moment ce puterea max a motorului este inainte de redline cum e posibil sa creasca viteza dupa redline?

 

Erau modificate la motor si redline-ul se mutase mai "departe".

Edited by BRANDEX
Link to comment
Share on other sites

pai e normal, viteza in orice moment e direct proportionala cu turatia motorului in treapta X, nu cu puterea sau cuplul dezvoltat atunci.. Viteza maxima e obtinuta la turatia maxima care o poti obtine in cea mai mare treapta..

Puterea si cuplul te ajuta sa ajungi la turatia aia maxima

Link to comment
Share on other sites

Inca ceva, am vazut pe youtube in videoclipur,i unde masina, dupa ce ajungea pe redline, prindea viteza din ce in ce mai mare.

Din moment ce puterea max a motorului este inainte de redline cum e posibil sa creasca viteza dupa redline?

pai ce , masina ta, cand ajunge pe rosu nu mai creste viteza ?

eu stiu ca astea cu 6 cilindri au puterea maxima in jur de 6000 toate indiferent ca e 320, 325, 330. dar limita de turatie e la 6600. ar trebui ca intre 6000 si 6600 sa se tureze in gol ? NU. masina trage pana se taie alimentarea. daca nu ar fi limitate, ar trage pana la 8-9000, sau cat ar putea, si apoi ar exploda . cu cat creste turatia va creste si viteza. la orice masina

 

puterea masinii are curba de crestere pana la 6000(sa zicem) unde isi atinge maximul, apoi intra pe curba de scadere a puterii....gen ca la 6600 un 330 probabil ca ajunge la 200 de cai.

am mers cu un eclipse, care avea puterea maxima la 6500, si masina se tura pana la 7800.....se simtea ca dupa 7000 pierde putere grav de tot, dar viteza e normal sa creasca.

Link to comment
Share on other sites

Adica, cu cat motorul e capabil de o turatie mai mare este implicit capabil de o viteza max mai mare indiferent de cai sau capacitate cilindrica?

depinde si de rapoartele cutiei de viteze si ale diferentialului. Degeaba ai motor de 1.6 de 70cp sa se tureze la 7000ture (sa zicem) si tu sa-i pui un raport mic in cutie ca motorul nu o sa aiba putere sa traga.

Diferenta intre acelasi motor 1.4mpi de pe SupeRNova si Logan, dar rapoarte de cutie diferite. SupeRNova e mult mai sprintena decat Logan-ul, dar Logan-ul are viteza de croaziera mai mare, desi o prinde mult mai greu.

E doar un exemplu, am avut SupeRNova si am condus si Logan 1.4 MPI :)

Link to comment
Share on other sites

Ma gandeam eu la ceva cu diferentialul si rapoartele cutiei.

Apropo de asta, masina mea are 170cp si Cruze-ul lui tata 113cp, totusi el prinde viteza mai mare in treptele 1, 2, 3 , deci are aceste trepte mai lungi, care este ideea?

De ce nu are Cruze-ul rapoarte mai mici?La ce s-au gandit proiectantii cand au facut rapoartele asa lungi? Sunt considerente de consum?

Link to comment
Share on other sites

Ma gandeam eu la ceva cu diferentialul si rapoartele cutiei.

Apropo de asta, masina mea are 170cp si Cruze-ul lui tata 113cp, totusi el prinde viteza mai mare in treptele 1, 2, 3 , deci are aceste trepte mai lungi, care este ideea?

De ce nu are Cruze-ul rapoarte mai mici?La ce s-au gandit proiectantii cand au facut rapoartele asa lungi? Sunt considerente de consum?

ambele masini au 5 trepte? Sau una 6 si una 5?

Desi nu sunt un mare expert, dar o cutie cu rapoarte mai lungi duce la un consum mai mare.

Deja se construiesc cutii automate cu 7 trepte, daca nu ma insel sunt si cu 8, tocmai pentru optimizarea consumului, sa nu fie diferente prea mari de turatii ale motorului intre treptele de viteza.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Ambele masini au 5 trepte.

Dc nu pt consum are Cruze treptele asa lungi at nu era mai bine sa le aiba mai scurte, astfel avand si un demaraj mai bun?

 

Ambele masini au 5 trepte.

Dc nu pt consum are Cruze treptele asa lungi at nu era mai bine sa le aiba mai scurte, astfel avand si un demaraj mai bun?

Link to comment
Share on other sites

se mai intampla. cum zicea si altcineva, din cauza rapoartelor diferite ale cutiei.

 

am avut pe o vectra A, acum vreo 7 ani 2 cutii diferite. cu una din ele prindea 210 cu a 4-a, asta fiind cutia originala a ei,dar s-a spart, si nu am gasit modelul acela de cutie , pentru 150 de cai . am pus cutie de pe o vectra de 115 cai. cu cutia asta prindea 225 cu a 4-a . in schimb cutia originala tragea si cu a 5-a. cu cutia pe care am pus-o eu, in a 5-a era moarta masina, avea raportul foarte foarte lung. daca ar fi avut forta masina sa traga pana in limitare cu a 5-a cred ca prindea 270.....dar nu avea.

Edited by mihai20
Link to comment
Share on other sites

Ma gandeam eu la ceva cu diferentialul si rapoartele cutiei.

Apropo de asta, masina mea are 170cp si Cruze-ul lui tata 113cp, totusi el prinde viteza mai mare in treptele 1, 2, 3 , deci are aceste trepte mai lungi, care este ideea?

De ce nu are Cruze-ul rapoarte mai mici?La ce s-au gandit proiectantii cand au facut rapoartele asa lungi? Sunt considerente de consum?

Unii producatori prefera sa puna viteza maxima la turatia maxima in ultima treapta (asta iti da un raspuns acceptabil si in ultima treapta), sau macar la turatie de putere maxima (bmw,vw, etc) dar cei mai multi (sau asa mi se pare) prefera ca ultima treapta sa fie mai "de consum" si sa atinga viteza maxima undeva intre cuplul maxim si puterea maxima de aia cruze-ul cel mai probaibil atinge viteza maxima undeva intre 4 si 5k iar a ta din cate stiu trece de 6k (sau ma insel?).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.