Jump to content

Redline


r0n1n

Recommended Posts

Ma gandeam eu la ceva cu diferentialul si rapoartele cutiei.

Apropo de asta, masina mea are 170cp si Cruze-ul lui tata 113cp, totusi el prinde viteza mai mare in treptele 1, 2, 3 , deci are aceste trepte mai lungi, care este ideea?

De ce nu are Cruze-ul rapoarte mai mici?La ce s-au gandit proiectantii cand au facut rapoartele asa lungi? Sunt considerente de consum?

 

 

Cu cuplul care e situatia? :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 113
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ma gandeam eu la ceva cu diferentialul si rapoartele cutiei.

Apropo de asta, masina mea are 170cp si Cruze-ul lui tata 113cp, totusi el prinde viteza mai mare in treptele 1, 2, 3 , deci are aceste trepte mai lungi, care este ideea?

De ce nu are Cruze-ul rapoarte mai mici?La ce s-au gandit proiectantii cand au facut rapoartele asa lungi? Sunt considerente de consum?

 

la o masina din clasa sport...conteaza cel mai mult ce se intampla in primele 10 secunde si sub 120km/h.

 

nu mai conteaza ca...prinde 230km/h dupa 2 minute !

Link to comment
Share on other sites

Ma gandeam eu la ceva cu diferentialul si rapoartele cutiei.

Apropo de asta, masina mea are 170cp si Cruze-ul lui tata 113cp, totusi el prinde viteza mai mare in treptele 1, 2, 3 , deci are aceste trepte mai lungi, care este ideea?

De ce nu are Cruze-ul rapoarte mai mici?La ce s-au gandit proiectantii cand au facut rapoartele asa lungi? Sunt considerente de consum?

 

la o masina din clasa sport...conteaza cel mai mult ce se intampla in primele 10 secunde si sub 120km/h.

 

nu mai conteaza ca...prinde 230km/h dupa 2 minute !

 

NU e chiar asa, o sa gasesti teste la masinile sport in care o sa vezi acceleratia de la 0-200 sau ceva in genul de la 0-80% din viteza maxima.

 

Ar fi o prostie sa fie asa cum spui tu inseamna ca orice M3-M5 ar fi proiectate pentru viteza "tinta" de 120km/h, ori daca ai observat masinile astea daca le scoti limitarea merg peste 300km/h.

120km/h ar trebui atinsi intr-a 2-a la o masina sport serioasa.

Link to comment
Share on other sites

@mihai20 am vorbit cu un prieten care avea o vectra A de 150cp si nu-mi venea sa cred cand mi-a spus ca in a 2-a lua 120 si in a 4-a sarea de 200, bine avea si limitarea scoasa si chip ceva...

Sunt constient ca e posibil orice din cauza rapoartelor cutiei si a diferentialului, chiar si un Cruze de 1.6 sa prinda mai multa viteza in primele 3 trepte decat un 320.

Normal ca a mea e superioara ca si acceleratie si viteza max finala.

Inginerii de la BMW au preferat sa faca treptele scurte pt o acceleratie mai buna ma gandesc.

Dar inginerii de la Chevrolet ce au avut in minte cand au facut treptele asa lungi pt o masina de 113 cai?

In definitiv, cum e mai bine?

Link to comment
Share on other sites

La 320d -meu nu mi se par deloc scurte rapoartele cel putin 1-a si a 2-a sunt mult mai lungi decat la VW. Cu BMW-ul cu a 2-a la trecerea peste retardere daca o las mai incet risc sa opresc motorul sau am un demaraj foarte lent, trebuie sa folosesc 1-a, pe cand la VW cu a 2-a e ok.
Link to comment
Share on other sites

Unii producatori prefera sa puna viteza maxima la turatia maxima in ultima treapta (asta iti da un raspuns acceptabil si in ultima treapta), sau macar la turatie de putere maxima (bmw,vw, etc) dar cei mai multi (sau asa mi se pare) prefera ca ultima treapta sa fie mai "de consum" si sa atinga viteza maxima undeva intre cuplul maxim si puterea maxima de aia cruze-ul cel mai probaibil atinge viteza maxima undeva intre 4 si 5k iar a ta din cate stiu trece de 6k (sau ma insel?).

 

Banuiam eu ca trebuie sa aiba legatura cu consumul.

Deci teoretic, dc as schimba diferentialul si cutia astfel incat sa obtin treepte mai lungi, as ajunge la o viteza max mai mare si la un consum mai scazut, dar la o acceleratie mai slaba?

Nu am incercat nici la Cruze nici la a mea sa vad viteza max, dar din ce am vazut pe youtube 320i atinge viteza max de 230km/h la 6500rpm.

Edited by r0n1n
Link to comment
Share on other sites

Deci teoretic, dc as schimba diferentialul si cutia astfel incat sa obtin treepte mai lungi, as ajunge la o viteza max mai mare si la un consum mai scazut, dar la o acceleratie mai slaba?

 

corect. la mine (m20b25) schimb treptele din 50 in 50 km/h (limitare scoasa, diferential S3,91 - blocant). cu un diferential mai lung (spre ex. 3,25) as schimba treptele de viteza mai tarziu (posibil din 60 in 60 km/h), dar accelerarea s-ar face intr-un timp mai lung.

Link to comment
Share on other sites

Banuiam eu ca trebuie sa aiba legatura cu consumul.

Deci teoretic, dc as schimba diferentialul si cutia astfel incat sa obtin treepte mai lungi, as ajunge la o viteza max mai mare si la un consum mai scazut, dar la o acceleratie mai slaba?

Nu am incercat nici la Cruze nici la a mea sa vad viteza max, dar din ce am vazut pe youtube 320i atinge viteza max de 230km/h la 6500rpm.

E nevoie si de o putere mai mare a motorului pentru a atinge o viteza mai mare. E vorba de legile fizicii. Pe cand ma pregateam de admiterea la facultate stiu ca am dat o de o problema la fizica: De ce putere a motorului e nevoie pentru a atinge viteza de 210km/h?

Daca ar fi vorba doar despre schimbari ale cutiei si diferentialului, toata lumea ar merge cu viteze de M3.

Sunt multi factori care influenteaza viteza maxima a unui autovehicul.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

pai de ce sa ajungi la redline? te duci pana in ea si apoi schimbi (in cazul meu 6600 ture, ca intra pe rosu undeva dupa 6700) Oricum eu am cuplu maxim la 6100 deci cu 500 ture peste cad cu treapta urmatoare exact cum trebuie.

 

cum sa ai cuplu maxim la 6100 ? poate puterea maxima ... vezi: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E36) ai puterea maxima 5900 si cuplu maxim 4200 sau 4700 ...

 

La diesel sau la masina din semnatura?

 

La masina din semnatura, respectiv putoarea lemnoasa :)

 

atunci condusul tau sportiv e -30 cai cel putin daca schimbi la 4000 in loc de 5800-6000 unde ai puterea maxima :)

 

 

eu la: N42B20 2.0 L (1995 cc/121 in³) 105 kW (143 hp) @ 6000 200 N·m (147 ft·lbf) @ 3750 6500 2001

 

schimb sport la 6000 (deoarece acolo e puterea maxima) iar cuplu maxim la 3750 :lol:

 

mers normal schimb la peste 3500 undeva spre cuplu maxim :)

Edited by BeRnEk
Link to comment
Share on other sites

ca sa invarta cutia si diferentialul de m3, si sa mearga cu viteza de m3, are nevoie de niste cai, daca tot ai dat-o in fizica.

si ca exemplu la ce ai zis tu : ca sa atingi 210 cu dacia 1410 , poti sa ai si 500 de cai, nu vei atinge niciodata, demultiplicarea cutiei nu o lasa. la 6700 rpm are 180 , deci pentru 210 i-ar trebui vreo 8000 rpm, asta e principala problema

 

un motor de 316 nu va avea forta sa traga cu cutia de m3 mai mult de 3000 rpm, drept urmare nici viteza nu va fi ca la m3. tocmai asta e ideea, ca cutiile si diferentialele se fac in functie de motor.

nu degeaba la 330 e alta cutie decat la 316, si la 320d alta fata de 330d

Link to comment
Share on other sites

Nu te aventura in detalii referitoare la etajarea cutiei.

Ideea era ca un motor de, sa zicem 50cp, nu are suficienta puterea sa aduca masina la o viteza de 200km/h.

 

+1

 

 

Va bateti capu degeaba parca ati fi la clasa a 5-a.

Cum spunea cineva mai devreme sunt mai multi factori care influenteaza viteza maxima a unei masini nu numai configuratia cutie diferential. S-a gandit careva al coeficientul de frecare si la greutatea masinii?

 

Si o masina de 50cp ar putea sa atinga 200 daca o faci destul de usoara si aerodinamica incat motorul sa o poata trage dupa el. Ganditi- va de ex. la motociclete care au motoare relativ mici in comparatie cu masinile dar din cauza ca sunt usoare ajung la viteze mari f. repede.

Edited by ktod_16
Link to comment
Share on other sites

Nu te aventura in detalii referitoare la etajarea cutiei.

Ideea era ca un motor de, sa zicem 50cp, nu are suficienta puterea sa aduca masina la o viteza de 200km/h.

pai nu incerc, ca am cunostinte generale, daca eram in domeniu dadeam :)

asta am incercat sa spun si eu, ca pana la urma sunt multe chestii, nu doar cutie, si nu doar puterea motorului . a mai zis cineva si de aerodinamica(la care sincer nu m-am gandit) , etc.

treaba e ca sunt masini de putere mica cu cutii mai lungi decat ale unor masini peste medie ca putere. (si cand zic peste medie ma gandesc de la 150 de cai in sus)

 

oricum , mie mi se apre irelevant ca o vectra de 115 cai de exemplu ia mai mult cu a 2-a decat un 320 sau poate chiar 330. pentru ca dureaza mult mai mult pana ajunge acolo.

sau un 320 diesel, care are treptele mici foarte scurte , dar care oricum ajunge mult mai rapid la o viteza mai mare.

Link to comment
Share on other sites

ca sa invarta cutia si diferentialul de m3, si sa mearga cu viteza de m3, are nevoie de niste cai, daca tot ai dat-o in fizica.

si ca exemplu la ce ai zis tu : ca sa atingi 210 cu dacia 1410 , poti sa ai si 500 de cai, nu vei atinge niciodata, demultiplicarea cutiei nu o lasa. la 6700 rpm are 180 , deci pentru 210 i-ar trebui vreo 8000 rpm, asta e principala problema

 

un motor de 316 nu va avea forta sa traga cu cutia de m3 mai mult de 3000 rpm, drept urmare nici viteza nu va fi ca la m3. tocmai asta e ideea, ca cutiile si diferentialele se fac in functie de motor.

nu degeaba la 330 e alta cutie decat la 316, si la 320d alta fata de 330d

nu stiu ce dacie ai avut tu dar nici intr-a 4-a nu aveam raporul asa mic. A 5-a 3000rpm - 115, 4000rpm - 155kmh, verificati de nenumarate ori de la borna la borna

 

@ktod 16 greutatea nu are legatura cu viteza maxima, pe un plan drept.

Viteza maxima depinde doar de frecari si este atinsa in momentul in care forta de tractiune este egalata de rezultanta fortelor de frecare sau altfel spus in punctul de intersectie a graficelor reprezentate de forta de trectiune si rezultanta fortelor de frecare.

Cam la toate masinile se poate umbla putin pentru a mari viteza maxima in conditii ideale dar asta duce si la "fragilizarea" echilibrului fortelor - cea mai mica pala de vant si iti ia din viteza

ca tot a facut cineva blasfemia si a zis "dacie": cand conduceam dacie, aveam versiunea cu pinion mai lung pe 5-a si masina asta prindea viteza maxima si intr-a 4-a (5600 sau ceva de genu) si intr-a 5-a. Daca 5- ar fi fost mai scurta, motorul ar fi avut ceva mai multa forta la roata, daca a 4-a ar fi fost mai lunga , motorul nu ar fi ajuns pe partea descendenta a puterii.

 

La 320d-ul pe care il am acum sunt de parere ca puteau sa faca a 5-a si a 6-a ceva mai lungute, nu ma refer pentru mine, ma refer ca motorul mai ducea.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce dacie ai avut tu dar nici intr-a 4-a nu aveam raporul asa mic. A 5-a 3000rpm - 115, 4000rpm - 155kmh, verificati de nenumarate ori de la borna la borna

155 cu dacia, la 4000 rpm?

Imposibil. Doar sa fi fost noua, si atunci mai mult de 150-160 nu duce.

Link to comment
Share on other sites

@mihai20, mi se pare ca spuneai ca ai mers cu 320ci 170cp si avand in vedere ca ai avut vectra A 150cp cred ca imi poti da o parere pertinenta.

Face 320-ul pe vectra sau nu?

Am un prieten care a avut o vectra A de 150cp si mereu ma contrazic cu el.

Link to comment
Share on other sites

@mihai20, mi se pare ca spuneai ca ai mers cu 320ci 170cp si avand in vedere ca ai avut vectra A 150cp cred ca imi poti da o parere pertinenta.

Face 320-ul pe vectra sau nu?

Am un prieten care a avut o vectra A de 150cp si mereu ma contrazic cu el.

Am am avut ocazia sa testez 3 vectra b 116 cai, 2 din ele le-am testat contra 318i e46 143 de cai, nu ştiu cum, dar la o liniuta BMW-ul nu lua avans, adică dacă vectra era in fata, rămâne in fata, din mers, diferenţa dintre maşini era cam nulă, mult timp m-am ĂŽntrebat cum 116 cai, stau pe acolo cu 143, chiar si cu pisica 320i. Repet, testat de mine, nu date aiurea de pe net!

Tind sa cred ca o vectra de 150 de cai, sta in fata unui BMW de 170, greutatea spune multe.

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

@mihai20, mi se pare ca spuneai ca ai mers cu 320ci 170cp si avand in vedere ca ai avut vectra A 150cp cred ca imi poti da o parere pertinenta.

Face 320-ul pe vectra sau nu?

Am un prieten care a avut o vectra A de 150cp si mereu ma contrazic cu el.

Am am avut ocazia sa testez 3 vectra b 116 cai, 2 din ele le-am testat contra 318i e46 143 de cai, nu ºtiu cum, dar la o liniuta BMW-ul nu lua avans, adicã dacã vectra era in fata, rãmâne in fata, din mers, diferenÞa dintre maºini era cam nulã, mult timp m-am Întrebat cum 116 cai, stau pe acolo cu 143, chiar si cu pisica 320i. Repet, testat de mine, nu date aiurea de pe net!

Tind sa cred ca o vectra de 150 de cai, sta in fata unui BMW de 170, greutatea spune multe.

 

asa e ai dreptate...conteaza f mult greutatea....dar de tractiunea spate ce zici? conteaza ?:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.