Jump to content

BMW 318i E46 probleme motor


ygnore

Recommended Posts

Stiu ca de obicei la benzinare fumul negru inseamna ardere incompleta.

Deci as trage o concluzie ca amestecul nu e optim, ori iti baga prea multa benzina ori prea putin aer.

Sa ma corecteze cineva dc gresesc.

Link to comment
Share on other sites

Pai nu ai si explicatia?

141 pare a fi de la sonda lambda, adaptatii depasite, nu inseamna obligatoriu ca sonda este defecta.

36 pare a fi de la valva de ventilatie a rezervorului.

 

Trebuie sa vezi pe tester explicatia codurilor, difera de la un soft la altul.

ce rol are exact valva asta de ventilatie a rezervorului? si unde este amplasata?

Link to comment
Share on other sites

in spatele carcasei filtrului de aer, intra o mufa in ea si 2(parca) furtune.

dupa ce accelerezi masina de mai multe ori o s-o simti ca scoate niste sunete de batai asa si daca pui mana pe ea simti acea bataie.

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

ce rol are exact valva asta de ventilatie a rezervorului? si unde este amplasata?

 

Vaporii de benzina se acumuleaza intr-un filtru de carbune activ.Cand filtrul se satureaza, vaporii sunt introdusi in admisie prin intermediul acestei valve.Localizarea difera de la motor la motor, in principiu este aproape de galeria de admisie.

Link to comment
Share on other sites

ce rol are exact valva asta de ventilatie a rezervorului? si unde este amplasata?

 

Vaporii de benzina se acumuleaza intr-un filtru de carbune activ.Cand filtrul se satureaza, vaporii sunt introdusi in admisie prin intermediul acestei valve.Localizarea difera de la motor la motor, in principiu este aproape de galeria de admisie.

ai cumva vreun part number pentru ea? sau denumirea ca sa o pot cauta pe realoem? m-am uitat pe pe realoem dar nu gasesc ceva asemanator...

si daca asta ar fi la el cauza atunci nu ar fi mai simplu sa schimbe filtrul cu carbon activ de la rezervor?

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

eventual, din ce am gasit pe realoem, asta ar fi singura valva ce are legatura cu rezervorul si filtrul de carbon activ, cum explica mai sus si rhaziel: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=13&fg=15, piesa nr. 1

 

si pe mine ma interesa problema pentru ca la ultima scanare mi-a iesit si mie aceasta eroare insa nu am fum negru sau alte neregularitati in functionarea motorului, totul este in ordine...

Link to comment
Share on other sites

nu prea are cum sa-ti spuna nimeni exact aici de la ce este. Pune masina pe tester si vezi explicatia erorilor. Poti incerca si scoaterea mufei de la debitmetru si sa vezi daca merge mai bine fara ea. In general cam asa cum zici tu se manifesta sonda lambda defecta. Vezi daca ai un miros puternic de benzina la rece. Ai cumva check engine-ul aprins?
Link to comment
Share on other sites

salut baieti,

 

am si eu un e46 318i si cand am citit ce ati zis mai sus mi s-a parut ca seamana oarecum cu problema cu care ma confrunt eu, mai exact:

 

1.

- check engine e aprins, masina functioneaza aproape normal dar se simte o lipsa de putere, mai ales pe la 3000-4000 turatii, consumul e mai mare

- codul de eroare (singurul) raportat e 171 ( amestecul prea sarac in oxigen - mixture too lean ); un alt tester mi-a dat acceasi eroare si urmatoarele recomandari:

 

- Vacuum hose for fuel pressure regulator

- secondary air valve

- vacuum supply for secondary air valve

- leakage at both exhaust manifolds

- flange and exhaust system up to cat. conv

- gasket at oxygen senor heater

- upper and lower section of intake system

- intake pipe changeover ( disa )

- fuel tank ventilation system

- mass air flow meter

 

Am cautat fisuri pe unde s-ar putea elibera aerul - nimic, intre timp am schimbat sonda lambda (pre cat), valva pvc - nimic; ar mai ramane debitmetrul dar nu stiu ce sa fac.... e destul de scump ca sa fac experiente....

 

2. In afara de problema de mai sus, indicatorul de combustibil nu mai fuctioneaza corect de ceva vreme, adica nu scade sub un sfert chiar daca rezervorul e gol; pe testere nu apare nici o eroare, sonda din rezervor functioneaza.... ma gandesc ca o fi tot ceva legat de presiunea in rezervor, e posibil? Poate avea legatura cu valva de ventilatie a rezervorului? ( care poate avea legatura si cu check engine-ul aprins desi a fost o perioada mai mare in care aveam problema cu nivelul rezervorului fara sa am checkengine-ul aprins)

 

Multumesc,

Link to comment
Share on other sites

salut baieti,

 

am si eu un e46 318i si cand am citit ce ati zis mai sus mi s-a parut ca seamana oarecum cu problema cu care ma confrunt eu, mai exact:

 

1.

- check engine e aprins, masina functioneaza aproape normal dar se simte o lipsa de putere, mai ales pe la 3000-4000 turatii, consumul e mai mare

- codul de eroare (singurul) raportat e 171 ( amestecul prea sarac in oxigen - mixture too lean ); un alt tester mi-a dat acceasi eroare si urmatoarele recomandari:

 

- Vacuum hose for fuel pressure regulator

- secondary air valve

- vacuum supply for secondary air valve

- leakage at both exhaust manifolds

- flange and exhaust system up to cat. conv

- gasket at oxygen senor heater

- upper and lower section of intake system

- intake pipe changeover ( disa )

- fuel tank ventilation system

- mass air flow meter

 

Am cautat fisuri pe unde s-ar putea elibera aerul - nimic, intre timp am schimbat sonda lambda (pre cat), valva pvc - nimic; ar mai ramane debitmetrul dar nu stiu ce sa fac.... e destul de scump ca sa fac experiente....

 

2. In afara de problema de mai sus, indicatorul de combustibil nu mai fuctioneaza corect de ceva vreme, adica nu scade sub un sfert chiar daca rezervorul e gol; pe testere nu apare nici o eroare, sonda din rezervor functioneaza.... ma gandesc ca o fi tot ceva legat de presiunea in rezervor, e posibil? Poate avea legatura cu valva de ventilatie a rezervorului? ( care poate avea legatura si cu check engine-ul aprins desi a fost o perioada mai mare in care aveam problema cu nivelul rezervorului fara sa am checkengine-ul aprins)

 

Multumesc,

 

in legatura cu eroarea 171, aceeasi eroare am avut si eu si aceleasi posibile cauze mi s-au dat si mie insa niciuna din ele cu siguranta si sa te apuci sa schimbi aiurea piese cheltui o gramada de bani fara rost. In primul rand verifica-ti furtunul care merge la valva PCV, de obicei asta e copt din cauza caldurii degajata de motor si a vaporilor de ulei fierbinti si apoi inlocuieste debitmetrul, poti lua doar senzorul produs de Pierburg, e in jur de 500 lei. Dupa ce am inlocuit sonzorul de la debitmetru dupa cateva sute de km mi s-a stins si martorul, nu este nevoie de resetare cu tester-ul. Daca ai un prieten cu un 316i sau 318i care merge in parametrii poti incerca cu debitmetrul lui si sa iti dai seama de diferenta, eu asa mi-am dat seama. De asemenea fa-i si o scanare live adica in timp ce motorul merge si sa iti citeasca valorile la sonde, la debitmetru etc...Dar sunt convins in proportie de 95% ca si la tine este vorba de debitmetru mai ales ca ai lipsa de putere, la mine lipsa de putere nu era permanenta, se manifesta in mod neregulat pe la 4500 ture cand avea o sincopa de putere. Cu indicatorul de combustibil nu are nicio legatura ''fuel tank breather'', cel mai probabil o sa isi revina dupa ce faci un plin, daca nu, atunci e de la sonda din rezervor.

Sa iti iei debitmetru produs doar de Pierburg sau Bosch(care e mai scump), dar nu-ti lua pe alt producator.

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

in legatura cu eroarea 171, aceeasi eroare am avut si eu si aceleasi posibile cauze mi s-au dat si mie insa niciuna din ele cu siguranta si sa te apuci sa schimbi aiurea piese cheltui o gramada de bani fara rost. In primul rand verifica-ti furtunul care merge la valva PCV, de obicei asta e copt din cauza caldurii degajata de motor si a vaporilor de ulei fierbinti si apoi inlocuieste debitmetrul, poti lua doar senzorul produs de Pierburg, e in jur de 500 lei. Dupa ce am inlocuit sonzorul de la debitmetru dupa cateva sute de km mi s-a stins si martorul, nu este nevoie de resetare cu tester-ul. Daca ai un prieten cu un 316i sau 318i care merge in parametrii poti incerca cu debitmetrul lui si sa iti dai seama de diferenta, eu asa mi-am dat seama. De asemenea fa-i si o scanare live adica in timp ce motorul merge si sa iti citeasca valorile la sonde, la debitmetru etc...Dar sunt convins in proportie de 95% ca si la tine este vorba de debitmetru mai ales ca ai lipsa de putere, la mine lipsa de putere nu era permanenta, se manifesta in mod neregulat pe la 4500 ture cand avea o sincopa de putere. Cu indicatorul de combustibil nu are nicio legatura ''fuel tank breather'', cel mai probabil o sa isi revina dupa ce faci un plin, daca nu, atunci e de la sonda din rezervor.

Sa iti iei debitmetru produs doar de Pierburg sau Bosch(care e mai scump), dar nu-ti lua pe alt producator.

 

 

am facut aseara un test fara debitmetru si masina trage simtitor mai bine... cel putin la viteze mai mici ca cu zapada asta n-am avut unde sa-i dau talpa, parca e motorul mai zgomotos, dar se simte o diferenta de putere. M-am uitat si pe niste diagnoze pe care mi le-am salvat mai demult - ca n-am avut chef sa mai stau aseara in frig sa fac diagnoza - sa vad fluxul la debitmetru, si am vazut ca la idle speed e undeva intre 2-3 grame/secunda aer, din ce am mai citit ar trebui sa fie undeva la 6 grame/secunda.

 

asadar m-am hotarat sa schimb debitmetrul, am o oferta de bosch la 920 ron, caut o oferta de pierburg (stie cineva unde gasesc in bucuresti? rog PM )

Link to comment
Share on other sites

in legatura cu eroarea 171, aceeasi eroare am avut si eu si aceleasi posibile cauze mi s-au dat si mie insa niciuna din ele cu siguranta si sa te apuci sa schimbi aiurea piese cheltui o gramada de bani fara rost. In primul rand verifica-ti furtunul care merge la valva PCV, de obicei asta e copt din cauza caldurii degajata de motor si a vaporilor de ulei fierbinti si apoi inlocuieste debitmetrul, poti lua doar senzorul produs de Pierburg, e in jur de 500 lei. Dupa ce am inlocuit sonzorul de la debitmetru dupa cateva sute de km mi s-a stins si martorul, nu este nevoie de resetare cu tester-ul. Daca ai un prieten cu un 316i sau 318i care merge in parametrii poti incerca cu debitmetrul lui si sa iti dai seama de diferenta, eu asa mi-am dat seama. De asemenea fa-i si o scanare live adica in timp ce motorul merge si sa iti citeasca valorile la sonde, la debitmetru etc...Dar sunt convins in proportie de 95% ca si la tine este vorba de debitmetru mai ales ca ai lipsa de putere, la mine lipsa de putere nu era permanenta, se manifesta in mod neregulat pe la 4500 ture cand avea o sincopa de putere. Cu indicatorul de combustibil nu are nicio legatura ''fuel tank breather'', cel mai probabil o sa isi revina dupa ce faci un plin, daca nu, atunci e de la sonda din rezervor.

Sa iti iei debitmetru produs doar de Pierburg sau Bosch(care e mai scump), dar nu-ti lua pe alt producator.

 

 

am facut aseara un test fara debitmetru si masina trage simtitor mai bine... cel putin la viteze mai mici ca cu zapada asta n-am avut unde sa-i dau talpa, parca e motorul mai zgomotos, dar se simte o diferenta de putere. M-am uitat si pe niste diagnoze pe care mi le-am salvat mai demult - ca n-am avut chef sa mai stau aseara in frig sa fac diagnoza - sa vad fluxul la debitmetru, si am vazut ca la idle speed e undeva intre 2-3 grame/secunda aer, din ce am mai citit ar trebui sa fie undeva la 6 grame/secunda.

 

asadar m-am hotarat sa schimb debitmetrul, am o oferta de bosch la 920 ron, caut o oferta de pierburg (stie cineva unde gasesc in bucuresti? rog PM )

daca simti ca iti merge mai bine fara debitmetru e clar, si eu am facut proba asa si acceasi impresie am avut-o si eu, urca mai usor in ture doar relanti-ul era un pic instabil.

Link to comment
Share on other sites

caut de doua ore un cod pentru debitmetru Pierburg compatibil cu codul original 13621433565 dar nu gasesc :) ma poate ajuta cineva ?

daca ai sa cauti pe google o sa gasesti destule firme care comercializeaza piese auto, eu asa am cautat si am gasit un pret bun la o firma din bucuresti, in jur de 500 lei, garantie 12 luni parca. Daca vrei iti dau pm cu mail-ul de la cel care mi-a raspuns si mergi la ei la sediu si il iei de acolo.

Link to comment
Share on other sites

caut de doua ore un cod pentru debitmetru Pierburg compatibil cu codul original 13621433565 dar nu gasesc :) ma poate ajuta cineva ?

daca ai sa cauti pe google o sa gasesti destule firme care comercializeaza piese auto, eu asa am cautat si am gasit un pret bun la o firma din bucuresti, in jur de 500 lei, garantie 12 luni parca. Daca vrei iti dau pm cu mail-ul de la cel care mi-a raspuns si mergi la ei la sediu si il iei de acolo.

 

din pacate din ce am sapat azi se pare ca nu exista debitmetru Pierburg pentru 318i M43B19, cel care ar fi pt. BMW adica codul 7.22684.09.0 este pentru Diesel-uri, am gasit pe niste forumuri in .de care au intrebat la Pierburg daca merge pentru 318i m43 si li s-a zis ca nu... , am mai gasit si pe alt site la fel: http://www.autotechnik24.de/content/view/22/48/lang,english/ "CAUTION: BMW has cancelled their according to use this MAF in Fuelers, so it should only used in Diesel engines" asa ca aviz amatorilor!!! am mai citit de unii care au pus debitmetrul asta pe e46 benzina si nu a fost ok! - asa ca pana la urma trebuie sa ma indrept catre bosch

Link to comment
Share on other sites

caut de doua ore un cod pentru debitmetru Pierburg compatibil cu codul original 13621433565 dar nu gasesc :) ma poate ajuta cineva ?

daca ai sa cauti pe google o sa gasesti destule firme care comercializeaza piese auto, eu asa am cautat si am gasit un pret bun la o firma din bucuresti, in jur de 500 lei, garantie 12 luni parca. Daca vrei iti dau pm cu mail-ul de la cel care mi-a raspuns si mergi la ei la sediu si il iei de acolo.

 

din pacate din ce am sapat azi se pare ca nu exista debitmetru Pierburg pentru 318i M43B19, cel care ar fi pt. BMW adica codul 7.22684.09.0 este pentru Diesel-uri, am gasit pe niste forumuri in .de care au intrebat la Pierburg daca merge pentru 318i m43 si li s-a zis ca nu... , am mai gasit si pe alt site la fel: http://www.autotechnik24.de/content/view/22/48/lang,english/ "CAUTION: BMW has cancelled their according to use this MAF in Fuelers, so it should only used in Diesel engines" asa ca aviz amatorilor!!! am mai citit de unii care au pus debitmetrul asta pe e46 benzina si nu a fost ok! - asa ca pana la urma trebuie sa ma indrept catre bosch

 

sa stii ca ai dreptate, aseara m-am uitat si eu pe al meu si este exact codul de care zici tu :lol: , la mine dupa ce l-am pus mi s-a stins si martorul din bord. Am dat un mail celor de la Pierburg si mi-au confirmat, nu este pentru tipul meu de motor, ca urmare am dat un mail si firmei de la care l-am cumparat, auto deka din Bucuresti si domnul cu care am vorbit a fost foarte cooperant si a fost de acord sa mi-l schimbe, astfel ca o sa iau tot un Bosch de la ei la 700 ron. Cei de la auto deka au zis ca lor le apare ca echivalent la Bosch si probabil asa o fi fost initial, oricum ma bucur ca il pot schimba cu Bosch-ul si ca au fost cooperanti.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.