Jump to content

De ce porneste greu...


Recommended Posts

Da Ionatan, pentru toata lumea, sa stie toti, am scris un roman, pentru tot romanul; da asa este, pur si simplu nu am vazut, eram prea pasionat de ce facem, si nu mi-am dat seama

 

Este bine ce ai spus si sa fie invatare de minte: "Cand cureti admisia trebuie sa demontezi senzorul si dupa aceea sa te apuci de curatat"

Link to comment
Share on other sites

Acuma nu trebuie sa fii rau cu Robert ca datorita lui ai aflat ca releul merge reparat si mai mult de atat ce vroiai sa-ti spuna cum sa lipesti firele. Ca asa si eu as fi bucuros daca mi-ai repara si mie releul moca (vb vine). Oricum ce ai facut tu este de apreciat. Am si eu o intrebare la tine "admisia cu ce ai spalat?". Dupa ce ai curatat-o s-a dus toata mazga aia neagra din ea.
Link to comment
Share on other sites

Acuma nu trebuie sa fii rau cu Robert ca datorita lui ai aflat ca releul merge reparat si mai mult de atat ce vroiai sa-ti spuna cum sa lipesti firele. Ca asa si eu as fi bucuros daca mi-ai repara si mie releul moca (vb vine). Oricum ce ai facut tu este de apreciat. Am si eu o intrebare la tine "admisia cu ce ai spalat?". Dupa ce ai curatat-o s-a dus toata mazga aia neagra din ea.

 

 

Poza cu firele care le-am lipit eu. Indiferent ce o sa spuneti, si oricine ce va spune despre acest "Robert", pentru mine nu exista si nu ma pasioneaza. Din bucurie va zic ca eu sunt membru si pe un forum englez bmw, si multe informatii de acolo am luat; cand vrei sa ajuti, ajuti, nu poti sa spui ca ajuti cu juma de gura. Nu insistati ca eu am incheiat off-topicul. Multumesc, si vedeti voi ce face-ti. Nu pot sa zic ca am spalat admisia, ci m-ai mult am curatat-o, cum, cu ce? Pai simplu, cu un cutit, care nu era asa ascutit, doar cat sa ma ajute lama lui, cu o lingurita cu coada lunga sa ajung si in capatul celalalt, multa hartie igienica, si multa rabdare. Mizeria din admisie nu poti sa o iei toata, de ce? Nu prea ai spatiu cat doresti, adica sa cureti tot, nu poti. Nu iti recomand sa dai cu vreo solutie, pentru caci mizeria ce e acolo, nu cred ca exista solutie mai buna ca lucru manual. Nu stiu exact cat am scos dar eu zic ca 300-500g de mazga, nu am cantarit.

 

Totusi mare atentie, sa curatati si acel senzor despre care vorbesc si mai sus; canalul prin care ajunge aerul la el sa va asigurati ca e liber. Numai bine.

post-29143-1265283641_thumb.jpg

Edited by Munteanu
Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa zic ca e complicat sau usor, ci doar ca este de lucru. Pai am tinut minte conexiunile, si am masurat triacii pentru mai multa siguranta ca va merge la final! Fiecare triac poate fi masurat, si a se vedea daca e bun sau nu, deoarece, daca triaci nu merg, nu merge nik ( de fapt daca e cazut ceva din electronica de acolo, nu merge nik). Fiecare triac raspunde de o bujie. La cat de simplu e, l-am facut eu, am fost si la electronist dar a zis ca pentru ce e de lipit, cat sa imi ia, ma intrebat stii sa lipesti, si am zis da; atunci el mi-a zis pai ce astepti? doar multa rabdare sa ai, si il faci, asta mi-a zis.

 

LE: o sa va tin si la curent, cat tine acest mic retus; sper cat mai mult :).

Edited by Munteanu
Link to comment
Share on other sites

Azi dimineata la -7 grade, iarasi martorul de bujii sa stins mai repede decat martorul de airbag; a pornit la fel ca prima data; chiar ca la sfert de cheie cum zic unii; asta inseamna sa ai baterie buna,combustibil bun,electromotor bun,compresie buna,bujii bune, releu reparat sau nou si bineinteles ambreajul calcat; curiozitatea este sa vad cum porneste la -20 de grade, aci imi e frica sa nu inghete motorina, eu pun de la petrom ceea normala 3.89/L , si nu stiu la cat are punctu de inghet.

 

Ieri uitandu-ma mai atent, am vazut ca toate bujiile beru scoase ( 3buc ), si una bosh, cele beru aveau 5v, iar boshu care fusese inlocuit de catre vechiul proprietar banuiesc, avea 11v; deci cumva colegu nostru doru89 avea dreptate, in legatura cu bujiile si volti dupa ele, mare atentie, dar de obicei, daca comandati dupa seria masini, trebuie sa vina ca cele originale , cu acelasi voltaj.

Edited by Munteanu
Link to comment
Share on other sites

Azi dimineata la -7 grade, iarasi martorul de bujii sa stins mai repede decat martorul de airbag; a pornit la fel ca prima data; chiar ca la sfert de cheie cum zic unii; asta inseamna sa ai baterie buna,combustibil bun,electromotor bun,compresie buna,bujii bune, releu reparat sau nou si bineinteles ambreajul calcat; curiozitatea este sa vad cum porneste la -20 de grade, aci imi e frica sa nu inghete motorina, eu pun de la petrom ceea normala 3.89/L , si nu stiu la cat are punctu de inghet.

 

Ieri uitandu-ma mai atent, am vazut ca toate bujiile beru scoase ( 3buc ), si una bosh, cele beru aveau 5v, iar boshu care fusese inlocuit de catre vechiul proprietar banuiesc, avea 11v; deci cumva colegu nostru doru89 avea dreptate, in legatura cu bujiile si volti dupa ele, mare atentie, dar de obicei, daca comandati dupa seria masini, trebuie sa vina ca cele originale , cu acelasi voltaj.

bineinteles ca aveam dreptate...din ce m-am documentat eu doar pentru motorul de 318d 116cp are bujia 5v la cel de 150cp de la 320 are 11v iar la cel nfl din 2002 care are 136cp tot 11v numai ca la acesta din urma este si releul diferit si diferita este si pozitia lui ,se afla in compartimentul din dreapta cum deaschizi capota lanaga amortizor...... :)

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat si eu bujiile si releul, e diferenta de la cel la pamant la pornirea la rece. La -12 grade a plecat foarte usor desi bateria are cam 8 ani vechime (nu a fost niciodata schimbata).

Masina un BMW 318D E46 - 05/2002.

 

Atasez si cateva poze cu releul care l-am schimbat. Din poze nu pare dus dar testerul spunea altceva.

post-2746-1265364346_thumb.jpg

post-2746-1265364354_thumb.jpg

post-2746-1265364401_thumb.jpg

post-2746-1265364420_thumb.jpg

post-2746-1265364426_thumb.jpg

Edited by Ripper
Link to comment
Share on other sites

Poza cu firele care le-am lipit eu. Indiferent ce o sa spuneti, si oricine ce va spune despre acest "Robert", pentru mine nu exista si nu ma pasioneaza. Din bucurie va zic ca eu sunt membru si pe un forum englez bmw, si multe informatii de acolo am luat; cand vrei sa ajuti, ajuti, nu poti sa spui ca ajuti cu juma de gura. Nu insistati ca eu am incheiat off-topicul. Multumesc, si vedeti voi ce face-ti. Nu pot sa zic ca am spalat admisia, ci m-ai mult am curatat-o, cum, cu ce? Pai simplu, cu un cutit, care nu era asa ascutit, doar cat sa ma ajute lama lui, cu o lingurita cu coada lunga sa ajung si in capatul celalalt, multa hartie igienica, si multa rabdare.

 

 

Cu riscul ca ma vei ignora si acum.... te intreb ceva tehnic( mi-am adus aminte de faza cu sigurantele la dacia lui tata , in locul carora bagam banuti metalici :) )..... nu crezi ca grosimea firelor care le-ai lipit tu este prea mare?....poate tu nu vezi nici o legatura dar iti pot confirma ca acel Robert care pentru tine nu mai exista :) ....stiu sigur ca a dat vre-o 5 telefoane si s-a interesat ce si cum cu releul si grosimea firelor, rezistenta lor la trecerea curentului, si de ce sunt ele asa, inainte sa le lipeasca....

Dar ma rog tu ai lipit un releu... sincer tot respectul pentru incercarea ta...... si deja ai un aer de superioritate........nu asculti tu niste nemuritori :lol:

Link to comment
Share on other sites

Azi dimineata la -7 grade, iarasi martorul de bujii sa stins mai repede decat martorul de airbag; a pornit la fel ca prima data; chiar ca la sfert de cheie cum zic unii; asta inseamna sa ai baterie buna,combustibil bun,electromotor bun,compresie buna,bujii bune, releu reparat sau nou si bineinteles ambreajul calcat; curiozitatea este sa vad cum porneste la -20 de grade, aci imi e frica sa nu inghete motorina, eu pun de la petrom ceea normala 3.89/L , si nu stiu la cat are punctu de inghet.

 

Ieri uitandu-ma mai atent, am vazut ca toate bujiile beru scoase ( 3buc ), si una bosh, cele beru aveau 5v, iar boshu care fusese inlocuit de catre vechiul proprietar banuiesc, avea 11v; deci cumva colegu nostru doru89 avea dreptate, in legatura cu bujiile si volti dupa ele, mare atentie, dar de obicei, daca comandati dupa seria masini, trebuie sa vina ca cele originale , cu acelasi voltaj.

bineinteles ca aveam dreptate...din ce m-am documentat eu doar pentru motorul de 318d 116cp are bujia 5v la cel de 150cp de la 320 are 11v iar la cel nfl din 2002 care are 136cp tot 11v numai ca la acesta din urma este si releul diferit si diferita este si pozitia lui ,se afla in compartimentul din dreapta cum deaschizi capota lanaga amortizor...... :)

 

 

Dorule eu am pe masina mea 320d fl 150Cp bujii de 5 V asa mi le-a dat programul pe real OEM, asa le-am gasit pe masina. Pe langa asta pe site-ul Beru am gasit si specifiatia clara ca nu sunt interschimbabile bujiile de la motorul de 136cp la cel de 150cp.

Link to comment
Share on other sites

Poza cu firele care le-am lipit eu. Indiferent ce o sa spuneti, si oricine ce va spune despre acest "Robert", pentru mine nu exista si nu ma pasioneaza. Din bucurie va zic ca eu sunt membru si pe un forum englez bmw, si multe informatii de acolo am luat; cand vrei sa ajuti, ajuti, nu poti sa spui ca ajuti cu juma de gura. Nu insistati ca eu am incheiat off-topicul. Multumesc, si vedeti voi ce face-ti. Nu pot sa zic ca am spalat admisia, ci m-ai mult am curatat-o, cum, cu ce? Pai simplu, cu un cutit, care nu era asa ascutit, doar cat sa ma ajute lama lui, cu o lingurita cu coada lunga sa ajung si in capatul celalalt, multa hartie igienica, si multa rabdare.

 

 

Cu riscul ca ma vei ignora si acum.... te intreb ceva tehnic( mi-am adus aminte de faza cu sigurantele la dacia lui tata , in locul carora bagam banuti metalici :) )..... nu crezi ca grosimea firelor care le-ai lipit tu este prea mare?....poate tu nu vezi nici o legatura dar iti pot confirma ca acel Robert care pentru tine nu mai exista :lol: ....stiu sigur ca a dat vre-o 5 telefoane si s-a interesat ce si cum cu releul si grosimea firelor, rezistenta lor la trecerea curentului, si de ce sunt ele asa, inainte sa le lipeasca....

Dar ma rog tu ai lipit un releu... sincer tot respectul pentru incercarea ta...... si deja ai un aer de superioritate........nu asculti tu niste nemuritori :)

 

 

cristian iorga, nu te ignor, nu am nimic cu tine, daca am facut-o probabil am facut-o la nervi dar nu imi aduc aminte; nu, nu sunt groase, aci tine putin de electronica, daca erau prea subtiri era rau, dar grosimea data de mine e ok; cand am timp o sa pun o valoare cu curentul consumat de o bujie, 10-20-30A ( nu am mai testat pentru ca eram bucuros ca merge ); in legatura cu rezistenta lor la trecerea curentului, tin sa iti zic ca rezistenta lor cat de groase le vezi tu, e foarte foarte mica, mai mica de 1ohm, deci stai relax totu e ok; ti-am zis problema era sa nu fie mai subtiri; mersi pentru aprecieri, dar eu cred ca incercarea mea e foarte buna, si sper ca sa ma tina cat mai mult, si acelasi respect pentru tine si din partea mea; cat despre robert mi-a trecut supararea, nu sunt un om sa fiu suparat pe cineva toata viata, nu am nimic cu el de impartit, doar ca eram foarte frustrat, consider nu mi-am varsat nervi pe el sau pe cineva, asa ca scuze daca cineva s-a simtit jignit de cuvintele mele :) ;

 

daca ti-am dat impresia unui aer de superioritate, nu e asa, nu e genu meu ( nu am un asa tipar ), dar cand stiu ca fac un lucru bun si asa este bine, consider ca am dreptate; nemuritori astia, sunt colegi nostri, si normal, ca ascult odata ce activez pe acest forum, acum depinde ce filtrezi.

 

Azi dimineata la -8 grade la prima cheie a pornit ok, chiar la sfert cum se zice, numai ca senzorul s-a stins cam in acelasi timp cu martorul de airbag ( -7 sau poate -6, nu stiu cat de exact este calculatorul se stingea mai repede ca martorul de airbag ); concluzia este ca parca a durat mai mult decat la -7; banuiesc ca daca o sa fie -10 o sa dureze si mai mult pana se incalzesc bujiile; oricum va tin la curent.

Edited by Munteanu
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Munteanu - multumesc pentru experienta impartasita. S-ar putea sa am si eu nevoie de asa ceva :twoup:

 

Mi s-a spus ca sunt arse bujiile si releul (pe tester)

Dar presupun ca daca sunt rupti contactii aia, probabil ca e normal sa de eroarea asta, nu?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 months later...

Dupa atatea chinuri cu pornirea asta, si iarna trecuta, si iarna asta, m-am decis sa ma apuc si eu de treaba si sa repar respectiva "unitate de control bujii incandescente". Asa se numeste defapt, pentru cei care vor sa cumpere una si merg la un vanzator si ala nu gaseste in calculator "releu", ca doar si unii vanzatori sunt mai incompetenti.

 

ieri am inchetat de frig pana m-am racit pana am dat distrusul asta de releu jos. Eu nu stiu cum ati reusit voi sa il dati jos pe dedesubt, unde nu ai loc sa ajungi la el decat cu o mana...si iti trebuie 3 maini, nu doua sa dai panaramele alea de mufe jos. pana la urma, am reusit sa-l desurubez pe dedesubt, dar mufele le-am scos pe de-asupra....evident ca am dat toata galeria jos ca altfel nu se putea. idiot a fost inginerul ala care a decis sa-l puna tocmai acolo.

 

Releul meu a mai fost dat odata jos de un mecanic, care stia el ce stia ca se rup pinii respectivi, dar cand l-a desfacut, doar a aruncat o privire si a zis ca totul ii ok, nu sunt "inpuscati". concluzia! Este ars circuitul, trebuie altul. 410lei. noh, ieri l-am dat jos si am facut exact cum a zis colegul...am miscat de gelatina aia lipicioasa. si ghici!! toti pinii de la Plus, erau dezlipiti sus, plus alti 2 pini din restul.

 

Cu grija si cu atentie am reusit sa indepartez tot gelul din dreptul lipiturilor. am folosit o penseta si o periuta de dinti. pentru lipit am folosit urmatoarele:

1. Pistol de lipit ciotarne :))) un pistol de 150w, pentru ca, cu letconul meu de 50w nu a vrut nici cum sa lipeasca. cum atingeam varful, cum incremenea cositorul

2. Diode, mai exact "piciorusele" lor, le-am folosit in loc de cablu litat, pentru ca, la temperatura la care am lucrat, se topea plasticul de pe cablu, ramaneau numai litele

 

In partea de sus a fost usor de cositorit. am folosit o periuta de sarma/smirghel fin si am indepartat tot gelul, pana am ajuns la stratul de cupru. Ce a fost inainte numai argint industrial cred k era. nu vroia nici cum sa stea fludorul pe el.

in partea de jos am fost mai smecher ca restul dintre voi :)) am indepartat de tot piciorul din argint industrial de pe placuta de baza (se observa in poza) si am reusit cea mai eleganta lipitura posibila si fara moarte.

 

la sfarsit, am folosit pistol de lipit silicon la cald. am tunat silicon cald peste tot, iar la sfarsit am etansat capacul cu silicon negru de temperatura (de acela am avut).

 

Aviz curajosilor: NU AVETI CE VA APUCA DE LIPIT daca nu aveti pistol de lipit puternic, cu varful gros, 5mm cel putin. Cu letcon nu aveti sanse. pentru ca toata placa aceea ii pusa pe un radiator de aluminiu. toata caldura se disipa instant. succes!

 

Urmeaza pozele

 

http://img408.imageshack.us/img408/303/dsc00853b.jpg

 

 

http://img859.imageshack.us/img859/6677/dsc00854j.jpg

Edited by andrewbenito
Link to comment
Share on other sites

salutare ! acelasi motor de 110kw din 2003 porneste la prima cheie acum la -13grade baterie noua varta silver de 85Ah bujii schimbate acum 1200km, insa dupa ce porneste se tureaza pana la 1000rpm sta un pic apoi moare ? de la c sa fie oare ?

de turat, si a mea sta turata putin sub 1000 daca e frig afara, cateva secunde pana se incalzeste. nush de la ce poate fi...pompa de motorina?

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Victorieeeeeeeee ( cu ajutorul lui Dumnezeu bineinteles ), dupa atatea mahniri, iar cine are nelamurii in ceea ce urmeaza, ori aci ori pm, si va raspund exact ce si cum s-a intamplat la mine. Azi la -4 grade indicate de calculatorul de bord, nu stiu cat era real, martorul de bujii incandescente s-a stins inaintea martorului airbag, nu stiu cate secunde a durat, dar masina a pornit la prima cheie, dupa ce a invartit, nustiu sa zic 2-3 ture, oricum foarte putin, nu stiu sa apreciez cat.

 

Incep prin a spune urmatorul lucru : - Orice piese este conceputa sa reziste un anumit ciclu, in aceste caz intra forate multe printre care si releul care comanda bujiile.

- Daca ar fi sa fac ca alt coleg dupa acest forum, v-as cere bani, si as zice ca ma pricep, si ca stiu ce fac, din fericire sunt unii mai bunii ca mine la acest job si ma bucur

pentru acest lucru, motivul fiind ca pentru o suma mica de bani, unii oameni sunt foarte de treaba, intradevar foarte rari ( am super mecanic, si iti multumesc si pe acesta cale ).

 

 

Probleme avute de mine:

 

1. Pornire grea dimineata.

2. Dupa schimbul de bujii, curatarea admisie si a EGR, nu mai trecea de 3000pm, ii dadea in nas, si oprea motoru.

 

Poate gresesc in pasi urmatori, corectati.

 

1. Aceasta prima problema are mai multe cauze, incepand cu bateria,bujii,releu bujii,siguranta,combustibil,pompa de combustibil,injectoare,compresie, si or mai fi, nu le stiu pe toate.

 

In acest caz, imediat ce ati verificat ca bateria este buna, pasu numarul 2 este TESTERU. DE CE? Pentru ca va ajuta sa eliminati pe rand problemele de mai sus, fara a avea dubii ca e una sau alta, indiferent ca

inainte a mers bine, deoarece cum v-am zis mai sus orice piesa are termen de viata limitat.

 

In cazul meu, bateria buna, bujiile bune, dar eu le-am schimbat pentru ca am sarit pasul testarului, nu imi pare rau dar nu mai cumparam bujii, acum le am noi; apoi a urmat sa iau la rand releu de bujii ( citind aici

pe forum am considerat ca ar fi urmatorul lucru de luat in calcul, inainte de a lua siguranta ) pentru ca am pus testaru pe masina si mi-a dat eroare bujii, si eroare releu bujii, nu stiu daca acest lucru este valabil si

in cazul sigurantei arse.

 

Eliminand siguranta, si ajungand la releu, va spun cu inima deschisa ca dezamageste in primul rand prin pozitionarea acestuia, are o pozitie incomoda, putea fi pus undeva cu acces mai usor, in fine, fiind scos,

afara dupa ce am dat admisia jos, scutul de plastic si 2 metalice ( parca ); a doua dezamagiere, este faptul ca in partea de sus la lipituri, se rup cei doi conductori in timp din cauza vibratiilor, desi are accea gelatina

pentru a proteja acest lucru, consider ca nu trebuia ca conductorul sa fie plin ci din mai multe fire, poate cineva din domeniul mecanic sa poate explica ca fortele care se aplica unui singur conductor cum e in cazul

nostru rezista mai putin decat daca conductorul ar fi fost realizat din mai multe fire pentru ca fortele se distribuie la conductor altfel si se rupe mai greu, decat sa aplici aceasi forta unui singur conductor plin care

cedeaza intr-un punct sigur, revenind la lipiturile din releu, jos conductoru este super bine lipit si mai rezistent pentru ca e la baza lui, fata sus unde atarna in lipitura si se poate rupe; acesta are lipiturile

foarte bine realizare in partea de jos cat si ceea de sus ( partea de jos o sa o vedeti in poze cu rosu, iar de sus cu verde ).

 

Slabiciunea nu consta in lipitura, nu in procedeu de lipire, ci in alegerea conductorului, si gelatina foarte foarte bine aleasa, are o consistenta buna si flexibilitate mai buna ca siliconu.

 

Puteti alege in al repara si salvati niste bani, dar daca sunteti comozi sau din alte motive puteti sa il luati nou si sa il inlocuiti.

 

Acum ca sa desfaceti aceste releu, capacul lui este galvanizat cu cauciuc de foarte buna calitate, nu trage-ti de cele 4 urechi, inainte de a desface intai capacul, cu un briceag su cutit ascutit ( nu cutter ca se rupe

lama ) astfel incat sa scoate cat mai mult din acel cauciu, sau sa despartiti capacul de carcasa 2-4 mm; dupa ce ati facut acest lucru, nu trageti in sus de capac, ci incercati sa eliberati clemele incet sa nu le rupeti

( eu am rupt o clema ) si in acelasi timp satregti in sus de capac, daca opune rezistenta mai bagati pe acolo cutitu si mai curatati de cauciuc unde opune rezistenta; dupa ce ati inlaturat capacul se vede toata

jucaria, se vad contactele, integratul, circuitele;

 

Acum incepe distractia, adica cand va uitati la el sus la contacte si jos, o sa zice-ti ca nu are nimic, dar nu e asa, va inselati amarnic, doar in cazul in care aveti vre-o negreala acolo, ceea ce inseamna ca s-a prajit

ceva, si intradevar trebuie inlocuit; revenind inapoi un pic, daca miscati de gelatina aia sus, la pini, o sa vedeti ca si conductorul se misca odata cu ea si nu sta fix cum ar trebuii, mare grija iluzia optica e foarte

puternica si poate nu o sa vedeti dar asa este sunt toti ( sunt cazuri in care nu toti, dar e de ajuns 1-2-3-4 ca sa te apuci de treaba ) rupti nu DEZLIPITI; sa va explic putin cum functioneaza releu ( daca gresesc,

corectati-ma ), curent de bujii ajunge in bujii cu ajutorul a 4 triace ( greu sa cada, dar se pot arde ), care sunt dedesubtul pinilor de sus unde vin lipiti conductori, adica curentul trece intai prin acesti triaci, si apoi

ajung la pini, prin intermediul conductorilor.

 

Incet dar sigur da-ti la o parte gelatina dupa pini de sus si conductori, si dupa baza conductorului. Dupa ce ati scapat de acesta gelatina foarte lipicioasa, aveti doua posibilitati, 1 ori rupeti de tot acei conductori ( nu

stiu din ce material sunt, nu zic ca din argint, nu cred, oricum un material destul de dur, mai duc ca cuprul ) 2 ori indepartati doar de sus conductorul si incercati sa il decapati si lipiti inapoi; vreau sa va zic ca acest

lucru nu merge decat ori cu letcon cu o inertie termica mai mare ( asta inseamna sa aiba capul letconului grosimea de 5mm minim ) ori cu un pistol de lipit cu ansa groasa exact de 1-1.2mm nu mai groasa pentru

ca inertia termica sa fie stabila intr-un punct, pentru a nu face o lipitura rece, care sare; inainte curatati contactele cu un cuter sau briceag sau cutit, de conductorul ramas lipit, si zgariati cat mai mult suprafata, dar

grija sa nu rupeti ceva, totu cu calm; dupa ce ati dat la o parte conductorul decapati si in acelasi timp puneti si fludor ( ceva mai mult fludor in capul ansei, pentru inertia termica, e nevoie, de ce? caldure se disipa

foarte repede pe suportul de aluminiu de pe spatele cutiei, pentru ca triaci pe spatele lor degaja caldura pe un radiator din aluminiu, si placa la fel caldura o transfera pe aceasi surpafata de aluminiu, de aceea

aceasta operatiune trebuie facuta la CALD, exculs rece ).

 

Tot in pozele atasate de mine o sa vedeti grosimea firelor puse de mine, mai mica nu trebuie sa fie, doarece curenti sunt destui de mari; o sa va ia ceva timp sa puneti fludor pe contacte, dar nu va pierdeti

rabdarea, o sa fiti pe aproape sa o lasa-ti balta, dar daca mie mi-a mers, sigur o sa va mearga si voua; presupunem ca ati terminat de lipit, acum va apucati de sigilat inapoi cutia, puneti silicon universal

transparent, ori silicon rosu sau negru cu punct de temperatura inalt ( eu am pus rosu de la firma 2+2, dar merge si negru de le Wurth, poate si altele ), inauntrul cutiei exact cum era la inceput aceea gelatina,

apoi inainte sa puneti pe margine degresati-o, si puneti acelasi tip de silicon; apoi degresati si capacul, si puneti-l deasupra; clemele prindeti-le la loc cum erau, iar eu pentru siguranta, deoarece am rupt o clema

am pus niste coliere de plastic ( nu incurca cu nimic ).

 

Dupa toti acesti pasi de mai sus, am pus cu ajutorul mecanicului releu la loc. Nu am putut sa il probez, am mers pe risc, pe timp pierdut, ca nu stiam daca electronica din el mergea, si numai dupa ce am terminat si

problema nr.2 am putut sa verific, daca mai da eroare, si tin sa va zic cu bucurie ca nu a mai dat eroare, multumesc lui Dumnezeu.

 

Acum cat o sa tina ceea ce eu am facut nu stiu, sper cat mai mult, sau ever.

 

 

2. Acesta a doua problema, ma dezamagit mai mult ca prima din cauza ca la prima mergea sau nu schimbam releu, cu tot timpul pierdut aveam puterea sa fac acest lucru, dar rezolvarea a fost simpla si fara alte

costuri, ceea ce ma bucurat si mai mult.

 

Problema mea se manifesta in felul urmator: - mergeam cu a-3-a si nu mergea mai mult de 2800 si 60-65km pe ora, ii dadea in nas, imi taia puterea, ziceai ca nu mai are combustibil, asa de brusc facea masina, si

la mai multe incercari de a depasi cifrele de mai sus, masina oprea motoru ( facea acest lucru pentru a proteja motoru ).

 

Acest lucru s-a intamplat dupa ce am curatat admisia si EGR, dar cum eu facand acest lucru nu mi-am dat seama ca trebuia sa curat si SENZORUL DE PRESIUNE DIN ADMISIE, care avea si el printr-un mic orificiu

multa mizerie. Ce sa intamplat de fapt? Curatand cata mizerie am putut, mizeria ramasa, mizeria necuratata din SENZOR si mizeria din canalul prin care vine aerul cu presiune in SENZOR, calculatorul de bord

primea informatie eronata de la senzor, deci la tester nu mi-a zis ca e defect acel senzor ci a zis ca presiune prea mica neatinsa sau ca presiune neatinsa, acest lucru datorandu-se ca aerul nu ajungea in senzor, care

nu stiu principul lui de functionare ( presupun ca are ori o electrovalva ori o membrana, nu stiu ).

 

Dupa ce am curatat acel senzor in interior cu o bucata de sarma neascutita, ca sa fac vreo prostie, in nici un caz cu acul, si am curatat si canulul respectiv, care era plin de mazga care ramasese dupa curatare si era

trimisa in acel canal infundandu-se, am plecat la o proba de test cu masina. Spectaculos pot sa zic, incredibil, mergea ca inainte. Introcadu-ma a pus iar testaru pe ea si nema erori, nik, eram super bucuros, ca un

copil mic care ii iei inghetata.

 

Imi pare rau ca nu am putut sa fac mai multe poze, dar mainele murdare si uitarea aparatului foto acasa, a facut posibil acest lucru.

 

 

 

Cu aceste lucruri de mai sus v-am zis povestea mea, cu masina asta minunata :)) , totusi am parca aud turbina, sau am auzenii, nu stiu acum cat de tare sau incet, sau cat de repede sau incet trebuie sa suiere turbina, sau la ce turatie trebuie sa aiba suieratul mai puternic sau mai putin puternic. Tin sa precizez ca parca inainte nu o auzeam, sau nu am bagat de seama; totusi am o scurgere sau mai bine zis ulei pe sub ea banuiesc, aceea scurgere de ulei imi ajunge si pe baia de ulei si pe compresorul de aer conditionat. Tot ulei am si pe furtunul care intra in intercooler.

 

Rugaminte, cine a patit sa imi zica si mie, pm sau daca este vreun topic. Multumesc.

 

Salut, am si eu un 320d 2000 136 cp, si am probleme la pornire. Banuiesc ca este vorba tot despre acest releu, insa nu stiu unde anume este pozitionat.

Masina se comporta in felul urmator:

Dimineata porneste ok (afara fiind sa zic undeva pe la -3 grade, sta putin martorul DDE aprins dupa care se stinge si dau la cheie si porneste bine).

Merg cu masina, ajunge apa la 90 sau cat este (acul pe verticala). Daca o opresc si vreau sa o repornesc, porneste imediat. La fel si daca sta putin mai mult, insa daca vreau sa o pornesc dupa 3 ore... nu merge. Invarte dar parca nu are motorina.

Din ce am observat, atunci cand nu porneste, acul ce indica temperatura apei este undeva pe albastru (motorul este rece,dar nu de tot) iar martorul DDE se stinge aproape instant.

 

Astept raspunsul tau.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Salut, am si eu un 320d 2000 136 cp, si am probleme la pornire. Banuiesc ca este vorba tot despre acest releu, insa nu stiu unde anume este pozitionat.

Masina se comporta in felul urmator:

Dimineata porneste ok (afara fiind sa zic undeva pe la -3 grade, sta putin martorul DDE aprins dupa care se stinge si dau la cheie si porneste bine).

Merg cu masina, ajunge apa la 90 sau cat este (acul pe verticala). Daca o opresc si vreau sa o repornesc, porneste imediat. La fel si daca sta putin mai mult, insa daca vreau sa o pornesc dupa 3 ore... nu merge. Invarte dar parca nu are motorina.

Din ce am observat, atunci cand nu porneste, acul ce indica temperatura apei este undeva pe albastru (motorul este rece,dar nu de tot) iar martorul DDE se stinge aproape instant.

 

Astept raspunsul tau.

Multumesc.

 

Probleme asemanatoare am si eu... chiar sunt curios de la ce poate fi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
a masurat cineva ce tensiune ajunge pe fisa bujiilor cand releul este bun? la mine, inainte de a demonta releul si a relipi firele nu ajungea nicio tensiune pe fisa cu contactul pus. dupe operatiunea de relipire am tensiune de 2v cu contactul nepus si 7.5v cu contactul pus. e normal asa ceva? e posibil ca vre-o lipitura sa fie prea mare si sa faca contact pe unde nu trebuie sau nu am ce sa gresesc la acele lipituri? mnetionez ca am interiorul releului inainte de operatiune si nu exista riscul sa fi lipit firele in pozitie incorecta. multumesc.
Link to comment
Share on other sites

a masurat cineva ce tensiune ajunge pe fisa bujiilor cand releul este bun? la mine, inainte de a demonta releul si a relipi firele nu ajungea nicio tensiune pe fisa cu contactul pus. dupe operatiunea de relipire am tensiune de 2v cu contactul nepus si 7.5v cu contactul pus. e normal asa ceva? e posibil ca vre-o lipitura sa fie prea mare si sa faca contact pe unde nu trebuie sau nu am ce sa gresesc la acele lipituri? mnetionez ca am interiorul releului inainte de operatiune si nu exista riscul sa fi lipit firele in pozitie incorecta. multumesc.

 

nu am masurat... oricum la mine totusi nu cred ca este aceasta problema pentru ca imi porneste si cand e frig..

Am pus masina si pe un tester la un service, insa nu am nici o eroare, pompa de injectie merge ok....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am schimbat si eu bujiile si releul, e diferenta de la cel la pamant la pornirea la rece. La -12 grade a plecat foarte usor desi bateria are cam 8 ani vechime (nu a fost niciodata schimbata).

Masina un BMW 318D E46 - 05/2002.

 

Atasez si cateva poze cu releul care l-am schimbat. Din poze nu pare dus dar testerul spunea altceva.

 

Salut,

 

Am vazut ca ai avut probleme cu pornirea si ai schimbat releul de la bujii.

Am si eu probleme cu pornirea intre temperaturi... uite aici mai multe detalii: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/111037-porneste-greu-e46-320d/page__st__20

 

M-am gandit sa reconditionez si eu releul meu, insa dupa ce l-am desfacut am constatat ca nu este ca cel al user-ului Munteanu si nu am ce lipi la el. Este ca cel din pozele atasate de tine.

 

Acum intrebarea mea este urmatoarea: dupa ce ai schimbat releul de la bujii cum lucreaza acestea ? La bujiile mele ajunge tensiune daca apa este absolut rece. Daca acul este cat de putin ridicat (pe zona albastra de exemplu), chiar daca afara este frig la bujii nu ajunge curent deloc.

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.