Jump to content

Schimbare viteze la steptronic


nene

Recommended Posts

Rog pe cei care au experienta in condusul masinilor cu cutia automata Steptronic sa-si exprime opiniile, cred ca am avea mai multi de cistigat si mai putine cutii de reparat.

 

O tehnica prost deprinsa se schimba greu si strica mult. Masina merge oricum - asta ca in bancul cu CFR-istul care iesea la pensie "no offence CFR-istilor" care batea rotile sa le asculte sunetul (sa descopere bandaje sparte), le-a batut toata viata si toate erau BUNE indiferent de sunetul lor.

 

Pina in prezent am avut numai masini cu transmisie manuala, de curind am prima masina automata un E60, 525d, steptronic.,

am simtit clar ca pentru o exploatare normala (nu performanta) nu trebuie sa apesi acceleratia si sa stai astepti ca masina sa ajunga la viteza dorita.

 

Este o anumita tehnica a acceleratiei in functie viteza masinii si de ce vrei sa faci.

 

Am sa descriu cam cum fac, actual, intuitiv, o stationare si plecare de la stop in oras:

 

Stationare - la stop.

Daca stopul tine mai mult (30 - 45Sec), o scot din drive D in N, sa nu frece motorul convertizorul hidraulic degeaba.

Daca este in D (drive) clar masina vrea sa plece si o tii din frina, lichidul hidraulic este plimbat in convertizor (turbina hidraulica). Toata aceasta energie se va transforma in caldura, se incalzeste uleiul din cutie, consumul trebuie sa fie putin marit ca se agita uleiul in cutie. Cred ca vara pe caldura foarte mare toata aceasta energie acumulata in cutie o incalzeste poate inutil.

 

Plecare de la stop.

Piciorul pe frina, daca eram in N trec in D, iau piciorul de pe frina, masina zvicneste usor (convertizorul hidraulic e sub tensiune) si vrea sa plece, mut piciorul pe acceleratie si aici accelerezi in functie de ce vrei mai lent - mai tare sau kickdown :lol:

 

- plecare potolita, accelerez progrsiv cam pina la 2000 - 2100 RPM, apoi usurez putin acceleratia, steptonicul simte miscarea din acceleratie (calculatorul cred cu toti senzorii lui) si schimba in acel moment, dupa aia putina acceleratie s.a.m.departe, practic nu se simte nici o acceleratie brusca, totul merge cursiv. Daca sunt in oras la 50Km/h ii mai dau un "svinc" usor din acceleratie sa ating cam 60 Km/h si dupa aceea revin usor cu acceleratia si ea-si mentine viteza. Am remarcat ca ea schimba la acest ultim "svinc", cred ca ajunge intr-a 4-a (!), si daca doar ii mentin viteza din inertie motorul are cam 1400 -1600 RPM, consumul este mic, etc... doar ii mentii viteza.

 

- plecare mai rapida, cam acelasi lucru, acceleratie mai multa dar cu revenire din acceleratie si in acel moment schimba viteza. Am remarcat ca schimba cam in momentul cind calculatorul steptronicului simte ridicarea pedalei de acceleratie.

 

- plecare "complet automata - don't care about the fuckink car :) " apas pedala cam cit imi trebuie mie, nu ma intereseaza ce face motorul sau cutia si astept sa prinda viteza dorita.

 

- kickdown - apesi spre maxim cam 75% - 80% pedala de acceleratie si astepti sa obtii ce vrei.

 

- si ultima kickdown la rupere :) .................. (eventual filmezi si pui pe youtube).

 

Apropiere de stop.

In drive D, frinezi, opresti, daca stopul tine mai mult scoti din D drive si muti in N neutru.

Intrebare: daca simti ca stopul tine mai mult scoti din D si muti in N numai cind masina s-a oprit sau poti sa scoti din viteza pe la 15 - 20 Km/h?

Link to comment
Share on other sites

eu o las in D mereu.

daca tine semaforul mai mult eliberez frana putin ca sa se miste un pic masina, nu cred ca ii face bine trecerea repetata prin P R N D.

in legatura cu turatia motorul diesel se bazeaza pe turbina, iar un mers subturat nu e indicat.

Link to comment
Share on other sites

Huh nici eu la stop/semafor nu o scot din D, o las mereu asa. Faceam asa la un Audi sa o scot, si am stricat cutia, tiptronic.

Nu cred ca e indicat sa o treci in N cand masina este in mers. Am facut asta la fostul A6 si s-a auzit un carait frumos :) dupa urm vreo 1mie de km , a picat cutia :lol: Nu zic ca e neaprat din pricina aia... Dar mi se pare aiurea ca la semafor sa scoti din D, fac la fel ca si baronu25, mai iau cate putin frana sa inaintez 6-10 cm..pe acolo...

Link to comment
Share on other sites

1. Mai exista un topic despre N si D , daca e bine sau nu..n-are rost sa incepem din nou

2. Da, confirm ca steptronicul schimba viteza atunci cand iei usor piciorul de pe acceleratie. Comportamentul este normal deoarece se gandeste ca ai ajuns la viteza dorita si doresti o croaziera.

3. Zicea baronu de mers subturat si turbina. Eu unul pe gerul asta n-as indrazni sa-i dau mai multe de 2000 de ture(de fapt eu merg chiar pe manual de cateva zile) si asta pentru ca de multe ori ajung si la scarbici si motorul tot nu-i cald.

Link to comment
Share on other sites

Moarte curata si garantata pt turbina schimburile alea la 1500 de ture. Dupa aia chitaiti ca masinile turbo diesel sunt de rahat. Faptul ca masina schimba acolo nu inseamna ca e corect sa mergi asa cu ea. Legat de scosul pe neutru, tocmai acea cuplare/decuplare in Drive poate ciufuli convertizorul. Daca-mi aduc aminte bine prin manual se amintea ceva de genul "la opriri care dureaza mai mult de 5min sa o scoti pe neutru".

Legat de comportamentul cutiei, cam asa fac toate. Daca accelerezi usor si apoi lasi putin din pedala schimba in sus. Daca vrei sa-i dai tare dar fara kickdown apesi pedala pana aproape de capat dar nu brusc. Daca apesi brusc, schimba in jos. Trebuie sa fii atent si la turometru cand apesi brusc, se intampla sa schimbe 2 trepte dar e aproape de rosu si nu ai facut nimic, pt ca e plaja prea scurta si mai pierzi putin timp pana schimba in sus.

Link to comment
Share on other sites

1) La stop e clar o tii din frina, se agita uleiul in cutie, iarna cred ca-i creste temperatura si functioneaza mai bine, dar o limita cred ca exista poate cea de 30 - 40 sec... Totusi D-ul este linga N, nu cred ca o deranjeaza trecerea din D drive pe N neutru.

 

2) Dar la demaraj care e tehnica, mai reduceti putin din acceleratie cam cind doresti sa schimbe?

 

Cutie Manuala

La cutia manuala accelerezi si in functie de ce vrei iei tu hotarirea (tu esti calculatorul si executantul) cind schimbi apesi ambreiajul lasi mai moale acceleratia si schimbi, ideal este sa potrivesti turatia motorului cam cu ce ar trebui sa aibe in viteza superioara.

 

Cutie Steptronic

La steptronic cred, ca, calculatorul cutiei urmareste toti parametrii functionali (viteza masina, turatie motor, cuplu, temperaturi) si intentiile conducatorului auto care nu se pot traduce decit in semnalul dat de acceleratie si comparatia cu programul pe care-l are. In functie de cita acceleratie i-ai dat initial apare un cuplu motor, ea nu va schimba viteza cind cuplul este prea mare ci doar cind acesta mai scade putin ori prin cresterea vitezei masinii ori prin usoara reducere a acceleratiei.

 

La schimbarea manuala, sport +DS (dinamic sport), masina schimba numai la initiativa conducatorului.

Link to comment
Share on other sites

La un Range Sport care are 15.000 de km o scot mereu ( din drive)la semafoare lungi . O sa-ti spun daca pica cutia din schimbatul acesta N-D D-N.

Mai degraba am auzit ca este foarte gresit sa plimbi schimbatorul de pe Sport pe Drive si invers zapacind aiurea comenzile acceleratiei .

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

Mai degraba am auzit ca este foarte gresit sa plimbi schimbatorul de pe Sport pe Drive si invers zapacind aiurea comenzile acceleratiei .

Stai linistit, ca nu se zapaceste nimic :). Prin schimbarea din D in S se modifica doar ceva in algoritmul de schimbare al cutiei, nu se uzeaza nimic in plus. Poate doar maciulia de la schimbator :lol: .

Link to comment
Share on other sites

Apropo de asta, proaste mai sunt mĂŁciuliile astea de schimbĂŁtor.

 

Am cumpãrat una argintie, originalã BMW, acum un an, ºi deja se vãd semne de uzurã, iar eu nu stau cu mânã pe schimbãtor În mers, deci nici nu ar exista motive sã se vadã urme pe ea.

Link to comment
Share on other sites

Eu am acum din aluminiu cu piele pe margini.

Cea veche, adică din lemn cu piele pe margini, nu avea nici o urmă de uzură, ĂŽnsă am făcut trim-urile argintii aşa că am cumpărat frână de mână şi schimbător, ambele argintii.

Nu are urme evidente de uzură, ĂŽnsă se văd nişte semne, totuşi are doar un an.

Peste 2 ani trebuie schimbată probabil.

 

OFF: E dif mare intr cum e facuta o nuca la prefacelift si una la facelift...e mult mai rezistenta aia de prefacelift. Am avut ocazia sa fac disectie pe ambele :)

 

ONtopic: Intresant cu steptronicul :)

Am comandat pe codul maşinii, deci de prefacelift.

 

La E90 nu e asa :) . Are 70 k km si arata ca noua .

 

Poate a fost schimbată deja. :lol: :D

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

In functie de cita acceleratie i-ai dat initial apare un cuplu motor, ea nu va schimba viteza cind cuplul este prea mare ci doar cind acesta mai scade putin ori prin cresterea vitezei masinii ori prin usoara reducere a acceleratiei.

Cutia schimba in functie de turatie raportata la sarcina si la apasarea pedalei de acceleratie, nu in functie de cuplu. Schimba la orice cuplu, oricat de mare sau mic ar fi.

 

Tu ai observat corect, dar ai tras o concluzie eronata. Daca accelerezi si la un moment dat o lasi mai moale, cutia trece intr-o treapta superioara. Dar nu pentru ca asteapta sa scada cuplul, ci deoarece considera ca nu mai ai nicio o graba din moment ce ai luat piciorul de pe acceleratie, asa ca trece intr-o treapta mai economica.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu o tin numai in D cand stau la stop.Oricum la modelele mai noi se decupleaza automat convertizorul.

 

s-a oprit sau poti sa scoti din viteza pe la 15 - 20 Km/h?

 

 

Nu este bine sa o scoti din viteza daca masina nu s-a oprit.

 

La steptronic cred, ca, calculatorul cutiei urmareste toti parametrii functionali (viteza masina, turatie motor, cuplu, temperaturi) si intentiile conducatorului auto care nu se pot traduce decit in semnalul dat de acceleratie si comparatia cu programul pe care-l are. In functie de cita acceleratie i-ai dat initial apare un cuplu motor, ea nu va schimba viteza cind cuplul este prea mare ci doar cind acesta mai scade putin ori prin cresterea vitezei masinii ori prin usoara reducere a acceleratiei.

 

 

Pai cutia este adaptiva.Nu mai discutam deoarece s-a discutat pe un topic si oricum nu am inteles nimic. :lol:

Oricum, mai are si niste programe prestabilite in functie de ce informatii primeste.Recunoaste de exemplu o situatie de stop and go si atunci pleaca numai cu a 2-a, sau stie cand masina are viteza mare intr-o curba si atunci nu schimba viteza,etc.

Este destul de isteata. :)

Link to comment
Share on other sites

Tks Bavaria,

Oricum, mai are si niste programe prestabilite in functie de ce informatii primeste.Recunoaste de exemplu o situatie de stop and go si atunci pleaca numai cu a 2-a, sau stie cand masina are viteza mare intr-o curba si atunci nu schimba viteza,etc.

Este destul de isteata. :)

 

 

 

E clar ca are tot felul de programe, sigur unul din senzori trebuie sa vina si de la volan, altul de la abs, de la frina, cred ca are si de la scaune etc... cam de peste tot. Ea trebuie sa inlocuiasca un conducator auto care chiar sa stie sa schimbe vitezele cind trebuie si sa nu greseasca :lol:. Nu e de joaca cu schimbatul vitezelor, e si problema de siguranta circulatiei nu numai de dinamica masinii. Trebuia sa ma gindesc ca monitorizeaza si pozitia volanului, acum mi se pare de bun simt, nici eu nu schimb in mod normal in mijocul curbei.

Ai dreptate e isteata :) .

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Mai e o situatie cand schimba in jos fara sa iei piciorul de pe pedala: cand urci un deal intr-o treapta necorespunzatoare, tu tii piciorul constant sau incerci sa accelerezi usor. Daca motorul e slab sau dealul abrupt, masina va incetini sau va merge constant cand tu accelerezi. Atunci schimba ea singura in jos, presupunand, corect, ca nu ai putere sa urci panta. Deci tine cont de pozitia pedalei, viteza de deplasare, treapta de viteza.

Insa in aceasta situatie, am patit cu o cutie non steptronic tot de BMW, sa schimbe aiurea 2 trepte, ceea ce ducea masina aproape de turatia maxima, dupa care schimba iar in sus, iar mergea putin iar schimba in jos. Avea un comportament ciudat, dat probabil de managementul cutiei. Intra intr-o bucla d-asta in care schimba sus si jos aiurea. Trebuia s-o trec pe manual si s-o tin turata ca sa urce cum trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.